11 Mart 2014 Salı

Vilner Alfa Romeo MiTo


Daha çok farklı iç mekan tasarımlarıyla imini duyurmuş bir firma olan Bulgar Vilner Alfa Romeo'nun küçük hatchback modeliyle birlikte motor modifikayonuna da el attı.

Dış görünümünde büyük bir yenilik bulunmayan otomobilin far ve stop çerçeveleri farklı renklere boyanırken yan aynalar, kapı kolları, çift egzoz çıkışı ve arkaya eklenen ince spoiler siyah renkli.


İç mekanında farklı renklerde deri döşemeler dikkat çekerken kapı içleri ve ön konsol Alcantara ile kaplanmış. Karbon fiber motifleri de dikkat çekerken paspaslar ve kontrast renkli dikiş iplikleri sunulan donanımlar arasında.

Asıl farklılığı kaputu altında olan otomobilin turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli motoru 200 beygir güç, 280 Nm tork üretebiliyor.

10 Mart 2014 Pazartesi

BMW M4 DTM


DTM sezonu yaklaştıkça pistlerde göreceğimiz yeni otomobiller de yavaş yavaş tanıtılıyor. BMW'nin 3 Serisi Coupé yerine piyasaya sürdüğü 4 Serisi'nin en güçlü versiyonu M4 bu yıl markayı organizasyonda temsil edecek.

Dev aerodinamik parçalara sahip olan otomobilin boyu 4.775, eni 1.950 ve yüksekliği 1.200 mm olarak açıklanırken jant çapları 18 inç. 1.110 kg ağırlığa sahip olan otomobilde ayarlanabilir süspansiyon sistemi kullanılmış.


Dijital gösterge paneline sahip olan otomobilin neredeyse her özelliği küçük direksiyon simidinden kumanda edilebiliyor. Tam boy takla kafesine sahip olan aracın iç mekanında karbon fiber parçalarla birlikte yarış koltukları ve çok noktadan bağlantılı emniyet kemerleri kullanılmış.

Atmosferik emişli v8 motoru 480 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen otomobilde 6 ileri vitesli sıralı şanzıman kullanılmış.

Škoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition


Çek marka Škoda'nın geçtiğimiz yıl makyajladığı Yeti Türkiye'de de satışa çıktı. Geçtiğimiz haftalarda Türkiye basın lansmanı yapılan araç bu organizasyon sonunda test için basın mensuplarına verildi. Volkswagen Tiguan'ın temelleri üzerine geliştirilen SUV farklı tasarımıyla Škoda ürün gamının başarılı temsilcileri arasında yerini 2009 yılında almıştı.

Aradan geçen yılların ardından çizgi dışı olarak nitelendirilebilecek ön tasarımı daha alışıldık bir şekle sokan Škoda Türkiye'nin astronomik vergilerini ve giderek yükselen otomatik şanzıman satışlarını göz önünde bulundurarak araçta 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve yarı otomatik şanzıman DSG ikilisini birleştirmiş. İlk lansmanında da bulunma şansı yakaladığım aracı muhtemelen en çok tercih edilecek motor ve şanzıman kombinasyonuyla test ettim.


Dış Mekan


Bazı ülkelerde Urban ve Outdoor isimli iki farklı görünüm paketi sunulan makyajlı Yeti'nin Türkiye'ye gelen paketi Outdoor. Aracın SUV kimliğine daha uygun olan bu donanımda tamponların alt kısmı ve yan etekler siyah renkli seçilirken hem ön hem de arkada metal görünümlü koruma kaplamaları görülebiliyor. Sis farları ızgaranın yanından tamponun alt kısmına alınan Yeti'nin farları da çok daha köşeli bir tasarıma kavuşmuş. Araçta yenilenen Škoda logosuyla birlikte elden geçirilmiş bir ön panjur da yer alıyor.

Kaputu da daha köşeli hale gelen otomobil metalik gri renkli tavan rayları ve yan aynalarla dikkat çekerken makyaj öncesinde de farklı görünen yan kısım aynen korunmuş. Kalın bir B sütununa sahip olan aracın C ve D sütunları siyaha boyanarak camlarla tek parçaymış gibi bir görünüm elde edilmiş. Arka kısmında da az değişiklik sunan Yeti'nin arka tamponunun üst kısmı gövde rengine boyanırken reflektörler de biraz daha yukarıya alınmış.

4.222 mm boya, 1.793 mm genişliğe ve 1.671 mm yüksekliğe sahip olan makyajlı Yeti'nin aks mesafesi 2.578 mm olarak açıklanıyor. Makyajın uğradığı bir diğer yer de 16 inç çaplı jantlar.


İç Mekan


Makyajlı Yeti'nin iç mekanı eskisinden çok farklı görünmüyor. Kapı içlerinde ince fakat derin gözler bulunurken Volkswagen ailesinden tanıdık cam ve ayna kumandaları bu araçta da dikkat çekiyor. Dairesel göstergeler ve ortalarına yerleştirilen yol bilgisayarı da tanıdık gelirken yenilenen çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi üç kollu tasarımıyla daha şık bir görünüm sunuyor.

Sade bir orta konsola sahip olan Yeti'nin bu bölümünde üst kısımda kapaklı bir göz, dörtgen havalandırma ızgaraları, radyo ve havalandırma kumandalarıyla start&stop ve ESP kapatma butonları yer alıyor. Şık tasarımlı vites kolunun önünde kapaksız bir göz ve medya bağlantı noktası görülebilirken daha arkada merkezi kilit düğmesi, çakmak, el freni, bardaklık ve kol dayanağı bulunuyor. İleri geri kaydırılabilen bu parçanın yüksekliği de ayarlanabilirken alt kısımda havalandırma sistemine bağlı bir göz bulunuyor.

Arka kısımda bol bol değişkenlik sunan Yeti'nin bu bölümünde daha sığ kapı gözleri bulunsa da ön koltukar arasına yerleştirilen arka havalandırma ızgaralarının altında yer alan küllük ve küçük çekmede akıllıca düşünülmüş. İleri geri kaydırılabilip sırtlık açısı da ayarlanabilen arka koltuklar 40:20:40 oranında katlanabiliyor. Orta kısım katlandığında hem bagaja ulaşım sağlanıyor hem de ortasında bardaklık bulunan geniş bir kol dayanağı ortaya çıkıyor.

Bagaj bölümünde de başarılı bir değişkenlik sunan otomobilin bu bölümünde hacim 321 ile 1.665 litre arasında. Zemin altında stepne ile birlikte iki adet göz sunan aracın bagaj duvarlarında kaydırılabilir sabitleme kancaları, klipsler ve boşluklar bulunurken 12Volt soket ve el feneri olarak da kullanılabilen ikinci bagaj lambası farklılık yaratacak donanımlar.


Konfor


Yeti'nin geniş iç mekanı konfor konusunda olumlu puanlar almasını sağlıyor. Sert koltuk süngerleri yolcuları uzun yolda yormazken yüksek tavan ve açılabilir cam tavanın birleşimi ferah bir hava yaratılmasına olanak vermiş. Arka koltukların kaydırılabilip sırtlık açılarının ayarlanabilmesi büyük avantajken bu kısımda ek havalandırma ızgaralarının sunulması da konforu olumlu etkiliyor.

Elektrikli cam ve yan aynalar, direksiyondan kumanda edilebilen ses sistemi ve yol bilgisayarı, klima, 8 hoparlörlü ses sistemi, havalandırma sistemine bağlı torpido gözü, arka park sensörleri, düşey ve yatayda ayarlanabilen ön kol dayanağı ve medya bağlantısı standart donanımda sunulurken özellikle şehir trafiğinde sunulan en büyük konfor unsuru şüphesiz çift kavramalı yarı otomatik şanzıman.

7 ileri vitesli DSG'yi daha önce aynı motorla birlikte Volkswagen Golf'te de kullanma şansım olmuştu. Geçişleri yumuşak olan şanzıman sakin kullanımlarda devirleri düşük tutarak motor ses seviyesinin de yükselmesini engelliyor. Yol sesi yalıtımı makul olan otomobilin rüzgar sesiyse ilginç bir gelişime sahip. 100-110 km/s gibi süratlerde yükselen ses daha yüksek süratlerdeyse rahatsız edici derecede artmıyor.

Orta sertlikte bir süspansiyon sistemine sahip olan Yeti'nin 205/55-16 ölçülü lastikleri sunulan geniş yanaklar sayesinde yeterli darbe emilimi sağlayabiliyor. Otomobil yüksek süratlerde dengeli bir sürüşe sahip olsa da geniş yan yüzeyler yan rüzgarlardan -aşırı olmasa da- etkilenmeye neden oluyor.


Sürüş


Araç kompakt bir SUV, motor da en düşük güçlü turbo Diesel ünite olunca akla gelen ilk kelime performans olmasa da Yeti bu bölümde tatmin edici özellikler sunabiliyor. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi sayesinde yüksek yapısına rağmen başarılı bir yol tutuşa sahip olan araç zorlandığında da rahatsız edici şekilde yalpalamıyor. Bunun yerine hafifçe önden kaymaya başlayan otomobili ESP kapalıyken bile kontrol edebilmek zor değil.

İlginç şekilde yan destekleri oldukça başarılı koltuklarla donatılan Yeti'nin yere sabitlenmiş gaz pedalı ve kalın direksiyon simidi sportif hisler yaşatıyor. Geri bildirim oranı makul olan direksiyon sisteminin pistler için değil şehir kullanımı için uygun özellikler sunması kimseyi şaşırtmayacaktır.

Kaput altında görev yapan 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite daha önce Golf'ün kaputu altında da test ettiğim bir motor. 105 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen makine 1.445 kg boş ağırlığa sahip olan otomobili özellikle düşük süratlerde hareket ettirmekte zorlanmıyor. 0'dan 100 km/s sürate 12.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 175 km/s olarak belirtilmiş.

Daha önce Volkswagen ailesinin birçok modelinde deneme şansı bulduğum DSG, Yeti'de de başarılı bir şekilde çalışıyor. Spor modunda vitesleri daha yüksek devirlerde değiştiren ünite vites kolundan da kumanda edilebiliyor. Gaz pedalına dikkatli şekilde basıldığında vitesleri çabuk bir şekilde yükselten şanzıman yakıt tüketimine de olumlu katkıda bulunuyor.

Test ortalaması 6.4 litre/100 km olan Yeti Start & Stop sayesinde şehir içi sürüşlerin uzun beklemeli bölümlerinde avantaj sağlarken şanzımanın 7 ileri vitesli olması sayesinde otoyolda tüketim değerini 5 litre/100 km civarına indirebiliyor. Şanzımana eklenen yokuş kalkış desteği de özellikle yokuşlarda yapılan park manevralarında çok işe yarıyor.


Fiyat/Donanım


Sadece Ambition ve Elegance donanım seçenkleriyle sunulan turbo Diesel motorlu Yeti modellerinin fiyatı 65.400 TL'den başlarken 7 ileri vitesli DSG ile birlikte fiyat 69.400 TL'ye ulaşıyor. Araç üzerinde bulunan tek opsiyon olan açılabilir cam tavan içinse 4.000 TL fark isteniyor.

Standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, direksiyondan kumanda edilebilen yol bilgisayarı ve ses sistemi, 8 hoparlör, 16 inç çaplı jantlar, arka park sensörleri, direksiyonel sis farları, ön ve yan hava yastıkları, ABS, ESP, yokuş kalkış desteği, Start&Stop, 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman, klima, soğutmalı torpido gözü, yükseklik ve ileri geri ayarlanabilen ön kol dayanağı, sırtlık açısı ayarlanabilen arka koltuklar ve bagaj içerisine yerleştirilmiş fener bulunan otomobilin opsiyonları arasında 1.350 TL karşılığında alınabilen metalik boya ve 950 TL farkla alınabilen farklı renkli tavan yer alıyor.


Sonuç


Volkswagen Tiguan gibi güvenilir bir aracın temelleri üzerinde yükselen Škoda Yeti bu aracın altyapısını çok daha makul fiyata sunmasıyla dikkat çekiyor. VW logolu kardeşinde sunulmayan 1.6 litre hacimli TDI motor ve DSG ikilisine de sahip olduktan sonra pazar payını daha da artıracak gibi görünen otomobilin makyaj sonrası aldığı görünüm de daha büyük bir kitleye hitap ediyor.

Donanım konusunda da makul bir araç olan Yeti'yi lüks klasmana sokmak isteyenler için sunulan Elegance donanım paketi 7.000 TL farkla oldukça dikkat çekici kalemler sunuyor. İç mekan ferahlığı ve tüketim ekonomisini önemseyenleri kendisine çekecekmiş gibi görünen otomobilin yerden yüksek yapısı da şehir kullanımı ve hafif arazi sürüşlerinde avantaj sağlıyor. Fayda/Fiyat oranı en başarılı markalar arasında bulunan Škoda yeni Yeti'de de bu özelliğini korumuş.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

9 Mart 2014 Pazar

Fiat 500


Fiat'ın popüler minik hatchback modeli 500 yeni bir motor seçeneğine kavuştu. Donanımı da zenginleşen aracın tasarımında da ufak tefek farklılıklar bulunuyor.

Lounge donanımının hemen üzerine gelen Cult paketinde kromajlı gövde parçaları standart olarak sunulurken yeni tasarıma sahip 16 inç çaplı jantlar, farklı gövde rengi seçenekleri, siyah renge boyanmış tavan, koyu renkli stoplarla kromajlı veya siyah renkli olarak alınabilen yan aynalar sunulan diğer donanımlar.


İç mekanda büyük bir değişiklik olmasa da gösterge tablosunun artık TFT ekrandan oluşması dikkat çeken bir değişiklik. Yeni donanım seçeneğiyle birlikte koltuklarda kullanılan döşeme rengi seçenekleri de zenginleşmiş.

Kaput altına eklenen 0.9 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 105 beygir güç, 145 Nm tork üretebilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 10 saniye sürerken maksimum sürat 188 km/s. Eco modu ve Start & Stop sistemine sahip olan aracın ortalama yakıt tüketim değeri 4.2 litre/100 km. Bu motorla satılan 500 modellerinin arka aksında disk frenler kullanılacağı da açıklandı.

MTM Volkswagen Amarok


Şimdiye kadar standart motoru modifiye edilip daha yüksek performanslı hale getirilen pick up Volkswagen Amarok'a farklı bir açıdan bakmak isteyen MTM araca farklı bir motor yerleştirmiş.

22 inç çaplı jantlar, yan basamaklar ve yanlara yerleştirilmiş egzoz çıkışlarıyla dikkat çeken aracın süspansiyon sistemi yenilenirken arka aksta disk frenler kullanılmış. Ön fren disklerinin çapı da 405 mm'ye ulaşmış.

Amarok'un kaputu altına 4.2 litre hacimli v8 turbo Diesel motoru sıkıştıran MTM 410 beygir güç, 930 Nm tork aldığı ünite sayesinde maksimum sürati 222 km/s'e yükseltirken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 6 saniyeye inmiş.

MANSORY Rolls-Royce Wraith


Modifikasyon firmalarının genelde üzerinde çok çalışmadıkları araçlar olan Rolls-Royce modelleri, iş motor güçlendirmesine geldiğinde daha da görünmez oluyor. Bunu dert etmeyen firmalar arasında olan MANSORY markanın coupé modeli Wraith'i güçlendirdi.


Yenilenen tampon ve ön panjur, 22 inç çaplı jantlar, ön çamurlukların arkasında süslemeler, farklı arka tampon, biri bagaj kapağında, diğeri arka cam üzerinde olmak üzere iki spoiler ve farklı egzoz çıkışları aracın dış mekanındaki farklılıklar.

Yaşam alanında farklı kaplama ve döşemeler sunan MANSORY çift turbo beslemeye sahip 6.6 litre hacimli v12 motorun gücünü 750 beygire, torkunuysa 1.000 Nm'ye ulaştırmış. 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 300 km/s.