30 Aralık 2014 Salı

Mazda Carol


Mazda'nın Kei Car modellerinden Carol'ın yeni nesil örnekleri tanıtıldı. Japonya'da satılan Suzuki Alto'nun ikiz kardeşi olan otomobil firmanın yeni nesil Kodo tasarım anlayışı dışına çıkmış.

Düz bir burun yapısına sahip olan otomobilin ön tamponunda yer alan plaka ve ön panjuru sayılabilecek hava girişleri asimetrik bir yerleşime sahip. Genel yapısı itibariyle köşeli bir gövde tasarımı sunan aracın arka kapı camında yukarıya doğru açı alan kelebek camı dikkat çekiyor. Minik hatchback modelin sade görünümlü arka bölümünde stopların tampona alındığı görülebiliyor.


İç mekanda da sade bir yapıs sunan Carol'ın köşelerdeki havalandırma ızgaraları yuvarlakken büyük dokunmatik ekran yanlarında yer alanlar dikdörtgen tasarıma sahip. Üç kollu direksiyon simidi ve yarısı dijital ekrandan oluşan bir gösterge paneli sunan otomobilin vites kolu orta konsolda, havalandırma kumandalarının yanına yerleştirilerek ön koltuklar arasında kalan bölüm boşaltılmış.


Diğer Kei modellerinde olduğu gibi 660 cc hacimli benzinli motorla donatılan otomobilin standart versiyonları 49 beygir güç, 58 Nm tork üretebilirken VVT teknolojisiyle güç 52 beygire, torksa 63 Nm'ye ulaşıyor. İkilinin ortalama yakıt tüketim değerleri sırasıyla 3.6 ve 2.7 litre/100 km.

Manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) ısmarlanabilen otomobiller önden çekişli veya dört tekerlekten çekişli olarak da alınabiliyor. Manuel şanzımanlı seçeneğin ağırlığı 610 kg'dan başlarken CVT'ye sahip otomobil 640 kg ağırlığında.

5 yorum:

  1. Gun gelecek Turkiyede de boyle kucuk otomobiller kullanmaya mecbur kalacagiz. Sonra bunlar bile paklamayacak motosiklet ve bisiklet kullanmak zorunda kalacagiz. Bunu da buraya yazmis olayim.

    Arac hakkinda bisey soylemek gerekirse Kodo tasarimiyla uretselermis daha iyi olurmus.

    YanıtlaSil
  2. Arka tasarım çok radikal olmuş sanki. Birde kodo prensiplerini gözardı etmek yerine, zamanında yine suzuki ile birlikte ürettikleri AZ-1'den esinlenseler o bile yeterdi.

    YanıtlaSil
  3. kei car'ların bir iki modelini bizim ülkede en ucuz otomobil olarak satsalar ben alırdım. a-bütçem dar b-boyum kısa 170 biri olarak cuk otururum kei'ye c-ne de olsa japon kalite çıtasına sahip uzun süre sorun çıkarmaz

    YanıtlaSil
  4. Onur bey bu kei car'ların dört çeker versiyonlarının hedef kitlesi kırsalda yaşayan Japonlar mı? Hayır yeni birşey de değil önceden beri var olduğu için kafamı karıştırıyor. Avrupa'da buna cesaret edebilen sadece fiat var panda ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle olmalı zira sadece Japonya'da satılıyorlar. Sonuçta kar yağıyor Japonya'da da. Hafif yüksekte gerekli oluyordur kışın.

      Sil