10 Aralık 2014 Çarşamba

Hyundai i40


Hyundai'de yenilik rüzgarı esmeye devam ediyor. i20 Coupé ve makyajlı i30'un ardından sedan ve station wagon gövde seçeneklerine sahip olan i40'ın da makyajlı yüzü üzerindeki perde kalktı.


Yeni gövde rengi seçenekleri ve jant opsiyonlarının yanında daha köşeli hatlara sahip ön tampon, yeni ön panjur ve LED sis farları gibi farklılıklar sunan otomobilde gri renkli yan aynalar ve farklı iç desene sahip stoplar da bulunuyor.

Yeni döşemeler ve daha kaliteli bir dokunmatik ekrana sahip navigasyon sistemi donanıma eklenirken yol işareti tanıma sistemi, uzun far yardımcısı ve ileri viraj alma yardımcısına sahip çekiş sistemi de araçla birlikte alınabiliyor.


1.7 litre hacimli turbo Diesel motorunun iki farklı versiyonu hazırlanmış. Düşük güçlü model 115 beygir güç, 280 Nm tork üretebilirken ikinci ünite 141 beygir güç, 340 Nm tork üretebiliyor. Her iki motor da standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulurken yüksek güçlü modelde, i30'da da kullanılacak olan 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman da sunulacak.

12 yorum:

  1. orta yaş ve üzeri vatandaşlarımız ve otomobile ilgisi olmayanlara audi yanılgısı yaratma misyonu

    YanıtlaSil
  2. İleri viraj alma yardımcısına sahip çekiş sistemi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Advanced Traction Cornering Control (ATCC). Sınırlı kaydırma yapabilen diferansiyelleri simüle edebilen bir elektronik yardımcıymış.

      Sil
    2. Umarım test etme imkanına sahip olursunuz da çekiş kontrol (TC) ile arasındaki farkı daha detaylı anlatabilirsiniz

      Sil
    3. Traction Control sadece patinaj önlüyor. ATCC bir ESP gibi çalışıyor anladığım kadarıyla. Yanal ivmelerde de müdahale ediyor tekerleklere.

      Sil
    4. atcc = viraj içi tekerleklerin frenlenmesi

      Sil
    5. yani esp ile arasında fark yok, markaların isim uydurma geleneği dct,dsg,pdk gibi

      Sil
    6. Belki biraz farklı programlanmıştır ama çok farklı değilmiş gibi görünüyor şimdilik. Bir piyasaya çıksın bakarız nasılmış.

      Sil
  3. Station model çok iyi olmuş bence ama 1.7 litre motor hiç caiz değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motorda bir şey yok. Asıl caiz olmayan vergiler.

      Sil
  4. turk vergi sisteminden dolayi yine sokaklarda degil showroomlarda gorecegimiz arac. nasip tabi!

    YanıtlaSil
  5. Araca bayildim ozellikle station wagon sahane olmus ama.... ah vergiler ah o vergiler..

    YanıtlaSil