5 Ekim 2014 Pazar

Hyundai i10 1.2 Elite Otomatik


Hyundai'nin Türkiye'de ürettiği miniği i10 testlerimde sona geldik. Şimdiye kadar 1 litre hacimli motorla donatılmış, manuel ve otomatik şanzımanlı versiyonlarının yanında bir de LPG'li seçeneğini sürme şansı bulduğum aracın en güçlü ve en donanımlı seçeneğini sona bıraktım.

İlk olarak 2007 yılında yuvarlak hatlı tasarımıyla karşımıza çıkan Hyundai i10, 2013 yılında daha köşeli hatlara sahip yeni nesil modellerine kavuşmuştu. Şehir içi kullanımı için ideal dış ölçülere sahip olan otomobil yine aynı sebepten otomatik şanzımanı da donanımda sunarken bakalım daha güçlü motoru ne kadar fark yaratabilecek.


Dış Mekan


Hyundai'nin giderek daha da köşeli hale gelen dış tasarımlarına i10 ile bir yenisi eklenmiş. Asya merkezli otomobil üreticilerinin yuvarlak hatlarından Avrupalıların keskin çizgilerine geçiş yapan otomobilin bu halinde Avrupalı tasarımcıların katkısı büyük. Sinirli bir görünüme sahip ön kısımda köşeli farlar ve tamponda yer alan altıgen hava girişi dikkat çekerken kalınlaştırılmış yan koruma çıtaları, küçük stoplar ve tamponlarda bulunan arka sis farları gözden kaçmıyor. Style donanımında gündüz farı olarak kullanılan parçalar bu araçta sis farı olurken gündüz farları bu bölümün üzerine yerleştirilmiş LED ünitelerden oluşuyor.

Style donanımında siyah renkli olan yan aynalar ve kapı kolları Elite paketiyle birlikte gövde rengine boyanırken yan sinyaller de aynalara entegre edilmiş. Lüks paketiyle 15 inç çaplı alaşım jantlar da kazanan otomobilin bu parçaları hafifçe koyulaştırılmış renge sahip. Kısa tampon tekerlek mesafelerine sahip olan i10'un bagaj kapağının üst kısmı da küçük bir spoiler şeklinde tasarlanmış.

3.665 mm boya, 1.660 mm genişliğe ve 1.500 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.385 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Güney Kore ziyaretim sırasında fark ettiğim şeylerden birisi de kardeş firmalar Hyundai ve Kia'nın ortak platform kullanan araçları arasındaki tasarım farklılığı oldu. Hyundai modelleri daha yuvarlak hatlara sahipken aynı araçların Kia logolu kardeşlerinde daha köşeli tasarımlar görmek mümkündü. Otomobile sportif bir hava katan bu tip detayların şık durduğunu Hyundai de görmüş olacak ki yeni nesil modellerde tasarım anlayışında açık bir yakınlaşma yaşanmış.

Kia Cee'd'den alınmış gibi duran direksiyon simidi ve Picanto'yu hatırlatan orta konsolu araca daha dinamik bir hava katarken canlı renklerde alınabilen döşemeler hem daha kaliteli hem de daha şık bir duruş sergiliyor. Kapı içlerinde araç büyüklüğüne göre geniş sayılabilecek cepler bulunuyor. Ön kapılarda yer alan ceplerin içine büyük şişeler bile sığıyor.

Merkezi kilitle dört elektrikli cam ve yan aynaların kumandaları şoför kapısına alınırken far yükseklik ve konsol ışıklandırma şiddeti ayarlarıyla ESP ve park sensörünü devre dışı bırakma düğmeleri direksiyonun soluna eklenmiş. Şık görünümlü direksiyon simidinin üzerinde ses sistemi ve yol bilgisayarının kumanda düğmeleri yer alırken gösterge tablosu, büyük karakterleri sayesinde rahatça okunabiliyor.

Orta konsolun iki yanında yuvarlak havalandırma ızgaraları yer alırken bu ikilinin arasında ses sistemi kumanda elemanları ve daha aşağıda yuvarlak yapılı havalandırma düğmeleri yer alıyor. Direksiyon simidinin yakınına yerleştirilen vites kolunun önünde bulunan kapaklı büyük saklama gözünün iç kısmına USB ve Aux çıkışları ile 12 Volt elektrik soketi eklenmiş.

Ön koltuklar arasına iki bardaklık ve irili ufaklı saklama gözleri yerleştiren Hyundai bu bölüme de bir 12 Volt soketi eklemiş. Üç kafalığa sahip olan arka koltukların sırtlıkları katlanarak 252 litre hacimli bagaj büyütülebiliyor.


Konfor


Hyundai'nin en küçük otomobilinde konfor aramak çoğumuzun aklımıza gelmese de aracın başarılı sayılabilecek donanımı insanın yüzünü güldürüyor. Orta seviyeden biraz daha sert bir süspansiyon sistemine sahip olan i10'un 55 yanaklı lastikleri darbelerin iç mekana iletilirken sönümlenmesine yeterince yardımcı oluyor.

Test aracım üst donanım seviyesinde olsa da bu boyutta bir araçtan mucize beklenmemeli. Bununla birlikte i10 1.2 ilk etapta insanın düşünebileceği çoğu donanıma sahipti. Elite paketinde standart olarak dört elektrikli cam, elektrikli yan aynalar, klima, MP3 çalabilen, USB ve Aux girişlerine sahip ses sistemi, yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri, arka park sensörleri, çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve yol bilgisayarı sunuluyor.

Aşırı yumuşak olmayan süngerlere sahip olan koltuklar uzun yolculuklarda sorun çıkarmayacak yapıya sahipken arka kısımda sunulan diz ve baş mesafeleri dış boyutlar göz önünde bulundurulduğunda makul. Rüzgar sesi başarılı şekilde izole edilirken yol gürültüsü, yükselen süratle birlikte içeriye girmeye başlıyor. 4 silindirli motorun sesiyse beklediğimden çok daha iyi bir şekilde bloke edilmiş.

i10 'un küçük yapısına paralel olarak şehir içinde rahatlık sağlayan yumuşak direksiyon sistemine test aracımda bir de otomatik şanzıman eklenmişti. Sarsıntısız geçişlere sahip olan tork konvertörlü ünite dört vitesli olması nedeniyle yüksek süratlerde motor sesinin yükselmesine neden oluyor. Düşük süratler ve özellikle dur kalklı trafikteyse ünitenin sağladığı rahatlık ortaya çıkıyor.


Sürüş


Minik i10'un direkiyonuna geçenlerin yüksek performans beklemesi pek mantıklı olmasa da 1.2 litre hacimli motor, 1 litre hacimli kardeşinden çok daha canlı. 4 ileri vitesli otomatik şanzıman performasnı biraz kısıyor olsa da aynı otomobilin daha küçük hacimli motoruyla olduğundan çok daha başarılı bir ikili oluşturmuş.

185/55-15 ölçülerindeki lastikleriyle ani direksiyon hareketlerine kardeşlerinden daha başarılı tepkiler gösteren otomobil daha yüksek güçleri de rahatlıkla kaldırabilecekmiş gibi duruyor. Zorlandığında önden kaymaya başlayan otomobilin ESP'si hemen devreye girmeyerek biraz eğlenmeye de izin veriyor. Ön koltuklarda sunulan yan destekler de virajlarda vücudun savrulmasını engelleyebiliyor. Direksiyon sistemi şehir kullanımı öncelikli tutularak yumuşak olarak ayarlanmış olan i10'un gaz pedalı, düşük güç nedeniyle çok çekici olmasa da fren pedalının dozlanması başarılı.

Sportif araçlarda görev yapanlar gibi ayarlanan fren pedalı strok kullanımının başında güçlü bir frenleme sağlarken otomatik şanzımanda, vites kolundan manuel olarak vites değiştirme olanağı da sunuluyor.

Kaputu altında yer alan 1.2 litre hacimli motorundan 87 beygir güç, 120 Nm tork alabilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 13.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 163 km/s olarak açıklanıyor. Yoğun fakat sürekli akan trafikte tüketim değeri 6 litre/100 km altına indirilebilen test aracının düşük gücü, otoyol sürüşlerinde tüketimin yükselmesine neden oluyor. Test sırasında elde ettiğim 7.4 litre/100 km'lik ortalama da bunu yansıtıyor olsa da değerin küçük motor seçeneğiyle aynı seviyede olması bu motoru öne çıkarıyor.


Fiyat/Donanım


Hyundai i10'unen başarılı olduğu bölümlerden birisine geldik. 1 litre hacimli motor ve manuel şanzımanla fiyatı 34.900 TL seviyesinden başlayan i10'u otomatik şanzımanla almak isteyenler 38.200 TL'yi gözden çıkarmalı. 1.2 litre hacimli motoru sadece otomatik şanzıman ve üst donanım paketiyle sunan Hyundai bu modeli 41.700 TL'ye satıyor.

Standart donanımında elektrikli dört cam ve aynalar, CD ve MP3 çalabilen, USB ve Aux girişleri sunan ses sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, klima, ESP, lastik basınç uyarısı, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri, arka park sensörleri, ön ve arka sis farları, LED gündüz farları, katlanabilir arka koltuk sırtlıkları, farklı renklerde seçilebilen döşemeler ve yol bilgisayarı bulunan aracın opsiyonel donanımıysa bulunmuyor.


Sonuç


Türkiye'ye yapılan ciddi ek yatırımın ardından İzmit'te üretilmeye başlayan i10 şehir içi kullanımı için tasarlandığından bu işte çok usta. Giderek daha Avrupai tasarımlara imza atan markanın bu modeliyle elde ettiği görünüm de Avrupalı rakipleri arasında yabancılık çekmemesini sağlıyor. Donanım konusunda da cömert olan otomobilin asıl ilginç olan yanı motor performansının yanında neredeyse göz kamaştıran yürüyen aksamı.

Otomobilin şehirli yapısına uygun şekilde donanımında sunduğu otomatik şanzıman trafik dışına çıkmayı sevmeyen özellikleriyle dikkat çekse de direksiyon başında geçirilecek saatleri uzun yollarda değil iş çıkış trafiğinde geçirmeyi planlayanlar için bir sorun bulunmuyor. Bununla birlikte yüksek süratlere ulaşabilme kabiliyeti 1 litre hacimli motora sahip kardeşlerinden çok daha iyi olan i10 1.2 Otomatik, gerekli olduğunda daha yüksek performans sunabilmesi sayesinde çok daha çekici bir model haline geliyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

23 yorum:

  1. bu devirde otomatik vites neden hala böyle büyük fiyat farkı oluşturuyor? günümüzde insanların çoğu otomatik kullanmak istemez mi, mantıken artık fiyat farkının minimum seviyede olması gerekmez mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem arz ve talep, hem de otomatik şanzıman üretim ve ar-ge maliyetlerinin yüksekliğinden kaynaklanıyor. Ayrıca ben de İstanbul gibi şehirde manuel araç sürdüğümü düşünmek bile istemiyorum fakat Türkiye'den çok daha büyük pazarlara sahip ülkelerde trafik bu durumda değil. Geçtiğimiz bayramda Hollanda-Belçika turu yaptım otomobille. 660 km yol yaptım. Heralde 100 kere civarı vites değiştirmişimdir. Durum böyle olunca bazı araçlarda öne çıkmıyor otomatik şanzıman seçeneği.

      Sil
  2. 5 veya 6 belkide 7 ileri otomatik olsa Daha iyi olurdu diye dusunuyorum.Rakip firmalar 7,8,9 ileri sanzuman uretti.Bence el atilmali

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şanzımanın kaç kademeli olduğu değil de milattan öncesinden kalma teknolojiyi kullanmaları esas sorun.japonlarda da aynı şey vardı da neyse ki yavaştan vazgeçiyolar.hastayım zaten şu zihniyete.dayanıklı diye milattan öncesinin teknolojisini kakalıyolar insanlara.

      Sil
    2. Teknolojiyle paralel gidiyor şu sıralar teknoloji. Son 5 yılda kimse yeni şanzıman üretip 4 ileri vitesli yapmadı :)

      Sil
  3. 1.2 benzinli yerine 1.0 veya 1.2 dizel motor hence Daha iyi olurdu bide guzel tam otomatikle Cok iyi olurdu.hem yakit 7 litreyi bulmazdi.

    YanıtlaSil
  4. nasıl ya şaka olmalı :)

    YanıtlaSil
  5. Usta hastalık kaza bela birşeyin yok demi paylaşımlar durdu gibi paris oto fuarı olmasına rağmen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paris'te tanıtılanların tamamını yazmıştım zaten. Bayram tatilindeydim, döndüm. Son sürat devam.

      Sil
  6. Merhaba. Skoda Citigo ASG ile karsilastirma sansiniz var mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Performans anlamında kafa kafayalar. İç mekan genişliğinde i10 az farkla önde. Güvenlik donanımlarında Citigo avantajlı. Tam otomatik şanzımanlı i10 her ne kadar 4 ileri vitese sahip olsa da tıkalı trafikte daha konforlu. Kalite olarak da kafa kafaya ikili. Hyundai'nin yerli üretim olması parça temini konusunda biraz daha iç rahatlatıcı olabilir. Fİyat konusunda da Citigo'nun avantajı var.

      Hiç tahmin etmiyordum ama zorlu karşılaştırma oldu gerçekten de.

      Sil
    2. bir citigo testi yaparsınız artık :)

      Sil
    3. Lansmanına gitmiştim ama çok kısa süre kullandığım için yazmadım. Yeni test araçları gelsin isterim.

      Sil
    4. güzel bir test olacağına eminim.aslında istanbul gibi bir şehirde binek araçların %90'ı bu sınıf olması gerekirken ülkemizdeki vergi şartları ve küçük otomobil = kötü otomobil imajı olduğundan malesef olması gerekenden çok daha az sayıda görüyoruz bu sınıf araçları

      Sil
  7. Onur Bey o halde citigo testinizi bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bekledim ama gelmedi test aracı. Lansmanını da az farkla kaçırmıştım üstelik.

      Sil
  8. Valla 30 ekimden 19 agustosa baya beklemissiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atlamışım. Başka soru gelince göz attım tekrardan.

      Sil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Bir ay önce sıfır km fabrika lpg li Hyundai i10 aldım. 3. Haftasında 1300 km de şanzıman yağ kaçağından yolda kaldım. Çekici ile maslak servise götürdük tamir edildi. Tamirden bir hafta sonra tekrar aynı arızadan 2. Kez yolda mahsur kaldım. Hyundai Maslak Servisi Üretim hatalı olan direksiyon ve vitese tamirler esnasında benden habersiz müdehale ediyor. Bu esnada maslak servis direksiyon sistemini 2 kez komple değiştiriyor. Amaç aracın ayıbını farkettirmeden düzeltmek. Malesef Ayıp ve hata düzeltilemeyip daha bozuk bir durumda teslim edilmiştir. Sonrasında direksiyondan dolayı iki kez büyük kaza tehlikesi atlattım. Malesef Hyundai yetkilileri yağ keçesi dışında hiçbirşeye müdehale edilmedi yalanı ile müşteriye aptal muamelesi yapıyor. Hyundai Assan seni kanunlara saygılı davranmaya ve ticari ahlaka uygun hareket etmeye davet ediyorum. Ayrıca ilk günden beri farlar su alıyor, buhar yapıyor. Satmış olduğunuz Üretim hatalı ve ayıplı malı geri iade etmek istiyorum. Gereğini yapınız.

    YanıtlaSil
  11. Bir ay önce sıfır km fabrika lpg li Hyundai i10 aldım. 3. Haftasında 1300 km de şanzıman yağ kaçağından yolda kaldım. Çekici ile maslak servise götürdük tamir edildi. Tamirden bir hafta sonra tekrar aynı arızadan 2. Kez yolda mahsur kaldım. Hyundai Maslak Servisi Üretim hatalı olan direksiyon ve vitese tamirler esnasında benden habersiz müdehale ediyor. Bu esnada maslak servis direksiyon sistemini 2 kez komple değiştiriyor. Amaç aracın ayıbını farkettirmeden düzeltmek. Malesef Ayıp ve hata düzeltilemeyip daha bozuk bir durumda teslim edilmiştir. Sonrasında direksiyondan dolayı iki kez büyük kaza tehlikesi atlattım. Malesef Hyundai yetkilileri yağ keçesi dışında hiçbirşeye müdehale edilmedi yalanı ile müşteriye aptal muamelesi yapıyor. Hyundai Assan seni kanunlara saygılı davranmaya ve ticari ahlaka uygun hareket etmeye davet ediyorum. Ayrıca ilk günden beri farlar su alıyor, buhar yapıyor. Satmış olduğunuz Üretim hatalı ve ayıplı malı geri iade etmek istiyorum. Gereğini yapınız.

    YanıtlaSil