30 Ekim 2014 Perşembe

BMW X5 M ve X6 M


Yeni nesil modelleri geçtiğimiz yıl ortaya çıkan X5 ve bu yıl kardeşini izleyen X6 en güçlü versiyonlarına kavuştu. En büyük M modelleri bir kere daha performanslarıyla dikkat çekecek.

Geniş hava girişlerine sahip sportif görünümlü bir ön tampona sahip olan ikilinin siyah ön panjurunda küçük model plakaları bulunuyor. 21 inç çaplı jantlarla donatılan araçların ön çamurluklarının hemen arkasında havalandırma yarıkları açılırken bagaj kapaklarında spoiler standart olarak sunuluyor. Bir M standardı olarak dörtlü egzoz çıkışıyla donatılan otomobillerde daha iddialı görünüme sahip arka tamponlar da görev yapıyor.


İç mekan tasarımı tanıdık olan araçlarda direksiyon simidi, koltuklar, kapı eşikleri ve vites kolu gibi bölümlerde M logoları dikkat çekerken deri kaplı ön konsol, Alcantara tavan iç kaplaması, sabit kafalıklı sportif ön koltuklar ve alüminyum vites değiştirme kulakçıkları donanıma eklenmiş.

Mavi renkli fren kaliperleri güçlendirilmiş fren sistemine işaret ederken sertliği ayarlanabilir süspansiyon sistemi 10 mm alçaltılmış. Direksiyon sistemi de daha yüksek performansa uygun olarak modifiye edilirken şanzıman, çekiş ve egzoz sistemi de ikiliye uygun hale getirilmiş.


Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motor 576 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunulan araçlar 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilirken maksimum süratler 250 km/s'te sınırlı.

13 yorum:

  1. umarım m5 ve m6 da bu dört tekerlekten çekiş sisteminden nasibini alır...o zaman rs6 avant'la daha rahat başa çıkabilirler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelecek nesilde düşünülüyor.

      Sil
    2. Evet. M GmbH her ne kadar iki yıl önce iddialı konuşup dört tekerlekten çekişli M5 olmayacağını söylese de Audi'nin ardından Mercedes'in de düşük sürat esnekliğinde öne geçmesini çok hoş karşılamadılar büyük ihtimalle.

      Sil
  2. yalnız yine metal pedal seti ve altı düz direksiyon yok...yani tamam ben de sadelik seviyorum ama bu detayları eklemenin de sadeliği bozacağını sanmıyorum.bmw'nin bu hareketi anlamsız geliyor o yüzden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru söylemişsiniz, metal pedal olsaydı ben de alacaktım bu arabadan, ama vazgeçtim, metal pedal ve altı düz direksiyon gelene kadar almayacağım.

      Sil
    2. Çoğu insan bu donanımları istediğinden aksesuarlara koyup para kazanıyorlar benim tahminimce. M Performance aksesuarları arasında var ikisinin de farklı çeşitleri.

      Sil
    3. sanırım doğru söylüyosunuz.

      bu arada adsız kardeşim benim böyle söylediklerimi, insanın tuttuğu takımı başarılı görmek istemesiyle ilişkilendirirseniz beni daha iyi anlarsınız diye düşünüyorum :) yoksa bu araçlar da m5 de olağanüstü araçlar hatta 6 yaşımdan beri gözümde 1 numaralı araç m5'tir onu da ekliyim :)

      Sil
  3. bu arada orta konsoldaki ekran çok büyükmüş.10 inç vardır heralde

    YanıtlaSil
  4. 1 Serisi bile alamazken BMW adama küfreder gibi X5 ve X6'nın M versiyonlarını çıkarmış. İç mekana ve koltuklara hasta olmamak elde değil. Ne diyelim. Yılbaşı geldi gidip bir çeyrek alalım bari. :D

    YanıtlaSil
  5. bir şey çıktı mı bari?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıksa buralar inlerdi bence.

      Sil
    2. doğru söylüyorsun :)

      Sil