18 Eylül 2014 Perşembe

Volkswagen Polo GTI


Volkswagen'in geçtiğimiz aylarda makyajladığı Polo'ya GTI versiyonu da eklendi. Söylentileri doğrular şekilde daha büyük bir motor hacmine sahip olan otomobil Türkiye'nin saçma vergi sistemine takılır hale geldi.

Sade görünümünü koruyan otomobilin ön panjurunun alt kısmına, farların içine kadar giren kırmızı bir şerit eklenirken ön tampon da daha dinamik bir görünüme kavuşmuş. 17 inç çaplı jantlar, kırmızı renkli fren kaliperleri ve çift egzoz çıkışıyla da dikkat çeken otomobilin arka tamponu da makyajlanmış.


İç mekanında da ufak tefek yenilikler sunan Polo GTI alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, yan destekleri yükseltilen koltuklar, ekose döşemeler, kırmızı renkli süslemeler ve piyano siyahı orta konsol kaplaması gibi detaylara sahip.

Kaputu altında görev yapan 1.8 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 192 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.7 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 236 km/s olarak açıklanıyor. Eskiden olduğu gibi 7 ileri vitesli DSG ile alınabilen otomobilde artık 6 ileri vitesli manuel şanzıman opsiyonu da var.

8 yorum:

  1. vergi mağduru bir araç daha listelerde yerini aldı :)

    YanıtlaSil
  2. O nasıl koltuk döşemesi öyle yahu? Bu araç HOT HATCH sınıfının bir üyesi (?)..Her ne kadar sade dursa da bir HOT duruşu yok..Ayrıca performans değerleri de çok aman aman denecek değil. Şimdi bu aracın görüntüsü için mi tercih edilmesi yoksa performansı için mi tercih edilmesi bekleniyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O koltuk döşemesi orjinal golf gti ın koltuklarına gönderme. Aracın golf gti mirasını devam ettirdiğinin bir sembolü gibi bir şey. Ayrıca performans olarak ''b'' sınıfında bu araçtan hızlı kaç araç sayabilirsiniz merak ediyorum? Aracı ben de şahsen sevmiyorum. Ama hakkını yememek, bilgi sahibi olmadan boş keseden sallamamak lazım.

      Sil
    2. Koltuk döşemeleri bence gayet güzel ve performansıda kağıt üstünde oldukça iyi. Görünüş göreceli olsada genelde hoş karşılanıyor. Daha ne olacağıdı ?

      Sil
    3. Ekose döşemeler ilk modele gönderme olarak bir süredir sunuluyor hem Polo hem Golf'te. Yalnız bu seçenek, Türkiye'de genelde deri döşeme sunulduğundan pek görülmüyor.

      Sil
  3. Manuel seçeneğinin olması çok iyi olmuş. DSG denen zımbırtı fiyatı 5-6 bin tl arttırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçi bunda 5-6 bin TL'nin esamesi okunmayacak. 80.000 TL gibi bir fiyatı olacağından devenin yanında kulak kalacak.

      Sil
  4. bu arada yeni çıkan 120 hp'lik 1.6 tdi motorun da torku hakkında az çok tahmin yürütebiliriz artık.dsg artık 320 nm torka dayanabildiğine göre yeni çıkan motor da yaklaşık 300nm civarında bir torka sahip olacak.açıkçası 300'ü geçeceğini sanmıyorum hatta altında da kalabilir çünkü mqb platformu yaygınlaşıyor ve hafif bir platform olduğu için motorun çok fazla tork üretmesine gerek kalmayacaktır.

    YanıtlaSil