9 Eylül 2014 Salı

Mercedes-AMG GT


Mercedes'in SLS AMG sonrasında piyasaya süreceği süperspor otomobili sonunda tanıtıldı. Genel yapı olarak yerini aldığı modeli andıran otomobilin gövdesinin altında sunulan özelliklerse tamamen farklı.

Aylardır farklı açılardan çekilmiş maskeli fotoğrafları internette dolanan otomobilin görünümü bu nedenle şok yaratmasa da uzun kaput ve kısa yapılı bagaj kapağıyla hoş görünen oranlar yakalanmış. SL ailesini andıran LED farlar, alçağa yerleştirilmiş ön panjur ve köşelere alınmış hava girişleri dinamik bir görünüm oluştururken yuvarlak hatlar da dikkat çekiyor. GT'de 19 inç çaplı jantlar kullanan Mercedes GT S'te önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlar görev yapıyor.


Ön çamurluğun arkasına yerleştirilen hava çıkışları oldukça büyük tasarlanırken arka bölüm daha da akışkan bir tasarıma sahip. Açılı olarak inen bagaj kapağı, SLS AMG'den alınıp uzatılmış gibi duran stoplar, tampon altına eklenen difüzör ve büyük yapılı çift egzoz çıkışı sportif detaylar arasında sayılabilir.

4.546 mm boya, 1.939 mm genişliğe ve 1.289 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.630 mm olarak açıklanırken ağırlığı  1.540 kg. GT'nin 360 mm çaplı ön fren disklerine 390 mm ile karşılık veren GT S'in karbon seramik diskleriyse 402 mm çaplı.


Geçtiğimiz Nisan ayında tanıtılan kabine, standart önden menteşeli kapılardan girilirken yaşam alanında kısa yapılı vites topuzu, metal çerçevelere sahip dairesel havalandırma ızgaraları, açılı olarak yerleştirilmiş vites konsolu, yüksek desteklere sahip koltuklar ve alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi dikkat çekiyor.


Kaput altında görev yapan 4 litre hacimli v8 motor standart modellerde 462 beygir güç, 600 Nm tork üretebilirken GT S armalı modeller 510 beygir güce ve 650 Nm torka sahip. Daha yüksek güce sahip olan versiyon 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 310 km/s olarak açıklandı. Düşük güçlü modelse 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşırken maksimum sürati 304 km/s. Her iki güç seviyesinde de 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman standart olarak sunulacak.

11 yorum:

  1. Mercedes'in her yeni süperspor modelinde performansı aşağı çekmesinin altındaki neden ne? SLR'dan SLS'e geçerken Gullwing'i reenkarne ettiklerini düşünülmüş ve halef-selef durumunu ikinci plana atılmıştı. Ki araçlar görünüm itibariyle de birbirinden oldukça farklılardı. Lakin şimdi silüet olarak SLS'ten ayrılması güç olan ve bu gövdeye ufak değişikliklerle SL'den ayrıntılar eklenmiş bir araca bakıyoruz. Model algısı olarak bu serinin markanın top modeli olması gerektiğini düşünmem yanlış bir algı mı bilmiyorum lakin markanın diğer AMG etiketli modellerinden daha düşük motor gücü sunan ve performans olarak da seleflerinden geride kalan bir aracın artık bu kavramı layığıyla sürdürebileceğini düşünmüyorum. Tüm bunların haricinde bu stratejinin sebebini gerçekten öğrenmek istediğimden ve bunu özenle yanıtlayacağını düşündüğümden sana sormak istedim Onur abi. Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi siz yazmamış olsanız ben yazıcaktım aynısını :)

      Sil
    2. Büyük ihtimalle Mercedes ve AMG ikilisi Mercedes modellerini temel alan modellerin haricinde kalan aracının satış rakamlarını yukarıya çekmek istiyor. AMG GT'nin hem daha çok rakibi hem de daha bol müşterisi olacak. Bunun ardından McLaren'in yaptığı gibi bir üst model de tanıtabilirler ki prestij için bu iyi olur.

      Sil
  2. Kapıları martı kanat olur diye tüm fotolarına baktım klasik açılımlı imiş.

    Ben bu şekilde farklı kapı opsiyonu sunulmalı diye düşünüyorum...

    Ama tavan yapısı nasıl olur onu miyop olan tasarımcı gözüm tam göremiyor...

    YanıtlaSil
  3. Güncellenmiş TVRlardan istemiyorduk ki biz..

    YanıtlaSil
  4. sadece ben mi böyle düşünüyordum demiştim kendime.gerçekten herkes böyle düşünüyormuş.bir ekleme daha.şu aracı çıkarmak yerine slk55 amg s-model falan yapsalar da olurdu.hem görünümü hem de motoru bunu gösteriyor.sadece iç mekanı biraz daha sade kalırdı.yani bir mercedes fiyaskosu daha...

    YanıtlaSil
  5. Sls'in yeni versyonu 2016'da gelecekti galiba ...

    Bu araç sls'in bir alt modeli olmalı.

    Yanılıyor muyum ?

    YanıtlaSil
  6. arka stoplar brera

    YanıtlaSil
  7. Önden görünüş viper'a biraz daha benzemiş. ABD fiyatı nerden başlar bunun Onur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 120.000 Dolar civarı olur büyük ihtimalle.

      Sil