4 Eylül 2014 Perşembe

Mazda MX-5


Mazda'nın efsanevi roadster modeli MX-5 yenilendi. Japon üreticinin şimdiye kadar başarılı şekilde gizlediği otomobil dördüncü neslinde çok daha iddialı bir görünümle karşımıza çıkıyor.

Kısa süre önce 25. yıl özel versiyonları tanıtılan aracın yeni nesil modellerinde de Kodo tasarım dilini görmek mümkün. Otomobilin burnunu alçaltabildiği kadar alçaltan Mazda büyük hava girişlerine sahip tampon ve ince yapılı farlarla iddialı bir duruş elde etmiş.

Şişkin çamurluklarıyla güçlü bir görünüm sunan araçta ön cam çerçevesi ve yan aynaların siyaha boyandığı dikkatlerden kaçmıyor. Aynı renkte 16 inç çaplı jantları da donanıma katan Japon üretici arkada da yenilikçi tasarımı sürdürmüş. LED stoplarda yuvarlak ve köşeler birlikte kullanılırken tamponun iki yanına da aydınlatmalar eklenmiş.


3.915 mm boya, 1.730 mm genişliğe ve 1.235 mm yüksekliğe sahip olan küçük roadster 3. nesil modellerden daha kısa, daha geniş ve daha alçak. Ayrıca 2.315 mm'lik aks mesafesinde de kısalma yaşanmış.

Gövde rengi kapı içi kaplamalarıyla dikkat çeken iç mekanın sade tasarımı gözlerden kaçmıyor. Üç kollu direksiyon simidinin arkasına üç adet dairesel gösterge eklenirken havalandırma ızgaraları da stoplarda olduğu gibi hem yuvarlak hem de köşeli olarak sunulmuş. Orta konsol üzerine navigasyon ekranı eklenirken dairesel havalandırma kumandaları ve kısa yapılı vites kolu sportif görünümü pekiştirmiş.

Kaputu altında ilk etapta 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli motorlar bulunacağı açıklanan otomobilde 6 ileri vitesli manuel şanzıman kullanılacak. Küçük hacimli ünite 131 beygir güç, 150 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli motor 155 beygir güç, 200 Nm tork üretebiliyor.

14 yorum:

  1. NC kasaya göre daha küçük ve hafif tasarlanmış. Bu kasaya 1600cc altı motor koymaları daha olası gibi geldi o yüzden.
    Teknik detaylar ne zaman açıklanır bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakında açıklanacak. 1.5 litre hacimli motoru olacak bu arada ama gücü belli değil tam. 130 beygir civarı deniyor ki o da Mazda3 ile paralel.

      Sil
    2. Anladım teşekkürler. 1.5 litre motorla 0-100 değerini 8 saniyenin altında tutabildilerse Türkiye'nin ötv şartlarında alması en mantıklı spor araç haline gelir. Hadi hayırlısı.

      Sil
  2. bir de şu araçları iri insanları düşünerek yapsalar...koltuğu geri çekmek,aşağı indirmek,direksiyonu yükseltmek...hiçbiri fayda etmedi binemedim :(

    YanıtlaSil
  3. Türkiye'ye 2015 otomobil fuarında gelir ve satışa sunulur diyorum.
    Ne dersiniz.
    Fiyat tahminimi de söyleyeyim; 71900

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çabuk getirebilirlerse harika olur. Büyük ihtimalle dış pazarlarda talep büyük olacağından yaza sarkıtırlar gibime geliyor. Fuarda görürüz ama kesin.

      O zamana kadar ÖTV bir daha bindirim geçirmezse 80.000 TL üzerinde olur fiyatı. Geçirirse artık göklere çıkar.

      Sil
  4. Bi otomobile sevgi beslenecekse bu olmalı

    YanıtlaSil
  5. Bu araba arkadan itisli mi onden cekisli mi onur bey?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aktarma arkadan bu araçta.

      Sil
    2. Evet. Bütün MX-5'ler gibi yenisi de arkadan itişli.

      Sil
  6. Ne desem bilemedim. Aşırı agresif bir burnu var, bunun sebebi de sanırım önceki nesillerin yumuşak tasarımı eleştire eleştire mazdanın damarına basmaları. biraz sevimli yapıp önceki nesillere saygı gösterilseydi fena olmazdı.

    YanıtlaSil
  7. onur abi acaba türkiye ye hard top modeli gelirmi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz hard top yok yeni nesilde. İlerleyen aylarda tanıtılırsa gelmemesi için bir sebep göremiyorum.

      Sil