17 Temmuz 2014 Perşembe

Smart ForTwo ve ForFour


Sergilediği dikkat çekici konseptlerin ardından bir süredir sessizliğe bürünmüş olan Smart'tan iki yeni model geliyor. Markanın yüzünü de oluşturan model ForTwo'nun yeni nesil modellerini tanıtan firma uzun süredir kullanmadığı ForFour model ismini de raflardan indirmiş.

Forvision, Forstars ve Fourjoy gibi konseptlerle aracın neye benzeyeceğini uzun zamandır gösteren Smart ForTwo'nun genel konseptini bozmamış. Yüksk bir oturma pozisyonu ve iki büyük kapıya sahip olan ForTwo yuvarlak hatlarıyla dikkat çekerken modelin imzası niteliğinde olan tridion kafes artık farklı renklerde alınabiliyor.


Eskiden tamamen ayrı bir model olan ForFour'un iki kapılı kardeşinin uzatılmış bir versiyonuna dönüştüğü de görülebiliyor. Jantları da farklı renklerde alınabilen araçların stopları da artık tek parça. ForTwo'nun boyu 2.69, eni 1.66 ve yüksekliği 1.55 metre olarak açıklanırken aks mesafesi 1.873 mm. ForFour'un genişlik ve yüksekliği aynı kalırken boyu 3.49 metreye, aks mesafesiyse 2.494 mm'ye ulaşmış.


İç mekanda sunulan şirin detaylar yeni nesil modellerde de korunmuş. Canlı renklerle donatılabilen yaşam alanında dairesel havalandırma ızgaraları, basit bir gösterge paneli, çift parçadan oluşan orta konsol ve bolca depolama alanına sahip vites konsolu dikkat çekerken yeni nesil Mercedes modellerinden alınmış gibi görünen ve Ferrari modellerinde olduğu gibi bazı kumanda elemanları entegre edilen direksiyon simidi de gözlerden kaçmıyor.


Kaputu altında 3 silindire sahip iki farklı motor seçeneği bulunacağı açıklanan Smart'ta ilk ünite 1 litre hacimden 71 beygir güç, 91 Nm tork üretebilirken turbo beslemeli ikinci motor 0.9 litre hacimden 90 beygir güç, 135 Nm tork alabilmiş. Her iki motor da 5 ileri vitesli manuel veya 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor.

4 yorum:

  1. vites kolu, kapı açma kolları, sinyal ve merkezi kilit düğmeleri, cam açma düğmeleri, ayna ayarlama düğmesi Renault'un diğer modellerinden alıntı. Tabi bunlar benim gördüklerim. Daha bir sürü ortak parça vardır eminim. Eski Smart daha özgündü ve tasarımı daha güzeldi. Bu dandik Uzak Doğu otomobillerine benzemiş.

    YanıtlaSil
  2. o kapı kolu 2005 Renault Megane aracımda da var. Mercedes kendi kalitesini de Smart'ın kalitesini de git gide düşürüyor...

    YanıtlaSil
  3. Mercedes Renault ile ortaklığı büyütüyor galiba, kapı kolları, ayna ayarlama düğmesi, dörtlü flaşör ve vites gibi. Symbolde kendinden nefret ettiren vites kolunu biriebir koymuşlar arabaya :(

    YanıtlaSil
  4. Mercedes kendi ayağına sıkıyor haberi yok. Renault'un etinden, sütünden faydalanıp maliyetten kaçarak kar marjını dahada artırmak peşinde ama düşen kalite müşteri portföyünde yansımasını er ya da geç gösterecektir. Smart gibi efsaneleşmiş ve piyasada kendine ayrı bir yer edinmiş bir araçta bile bu kadar maliyet odaklı bir yaklaşım içine girilmişse vay Mercedes'in haline.

    YanıtlaSil