8 Temmuz 2014 Salı

Hyundai Accent Blue 1.4 D-CVVT CVT Prime


Excel zamanında da ülkeye girmiş olsa da Hyundai'nin Türk tüketicilerle asıl tanışması Accent modeli zamanında oldu. Sedan modeliyle pazarın en popüler araçları arasına girmeyi başaran bu otomobilin ilk üç nesli İzmit'te de üretildi. Artık Türkiye'de üretilmeyen Accent Blue modeliyle de başarısını sürdürmek isteyen aile daha büyük yapısı ve şık görünümüyle yüksek satış rakamlarını geliştirebilir gibi görünüyor.

İlk zamanlarda bol motor seçeneği sunmamış olsa da Blue versiyonuyla hem motor, hem şanzıman hem de donanım zenginliğine kavuşan küçük sedanın testime konuk olan versiyonunda 1.4 litre hacimli benzinli motor, sürekli değişken oranlı şanzıman (CVT) ve en üst donanım seçeneği Prime görev yapmakta. Bakalım bu özellikler aracın genelini nasıl etkilemiş.


Dış Mekan


Blue ekiyle birlikte Accent Era'dan daha modern bir görünüme kavuşan otomobilde LED gündüz farları, virgül şekilli sis farları, 16 inç çaplı jantlar ve sinyal entegre edilmiş yan aynalar dikkat çekerken ön bölümde diğer Hyundai modellerinde görülen altıgen ızgara yerini altıgen bir kalıp ve daha ince yapılı panjur ve hava girişine bırakmış.

Küçültülmüş bir i40'ı andıran otomobilin arka bölümünde yüksek yapılı bir bagaj bölümü, çamurluklara doğru uzayan stoplar, ucu spoiler şeklinde tasarlanmış bir bagaj kapağı ve kenarlarına reflektör yerleştirilmiş tampon dikkat çekerken plaka üzerine kromajlı bir çıta yerleştirilmiş.

4.370 mm boya, 1.700 mm genişliğe ve 1.457 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.570 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Yaşam alanında tipik Hyundai çizgileri görülen otomobilin sürücü kapısında ergonomik olarak yerleştirilmiş cam, yan ayna ve merkezi kilit kumandaları bulunurken ince yapılı kapı içi ceplerde plastik şişeler için yer açılmış. Kromajlı kapı kollarına sahip olan test otomobilinde metalik renkli kaplamalar da kullanılmış.

Çift renkli plastik parçalara sahip olan ön konsolun solunda far yükseklik ayarı, ESP tuşu ve gösterge paneli aydınlatma şiddeti kumandası bulunurken gösterge panelinde mavi tonlu aydınlatma ve yol bilgisayarı ekranı dikkat çekiyor. Çok fonksiyonlu direksiyon simidi deri kaplanan otomobilin orta konsolunda sade havalandırma çıkışları, büyük bir dokunmatik ekrandan oluşan ses ve navigasyon kumanda paneli, dijital ekrana sahip havalandırma kumandaları ve piyano siyahı kaplamalar bulunuyor. Yol bilgisayarı kumanda düğmesinin gösterge paneli sağına alınmasıysa pek ergonomik olmamış.

Vites konsolunun önünde yer alan büyük kapaksız göz içinde çakmak, USB ve Aux girişleriyle 12 Volt soket sunulurken zigzaglı yola sahip vites kolunun arkasında bir tane daha kapaksız göz, iki bardaklık ve el freni kolu bulunuyor. Katlanabilir kol dayanağı sürücü koltuğu sırtlığına entegre edilirken yakıt deposu ve bagaj kapağı açma düğmeleri koltuğun solunda, yerde duruyor.

Arka bölümde alçak bir şaft tüneliyle birlikte bu bölümün üzerinde derin bir göz dikkat çekerken arka kapı içlerinde göz yer almıyor. Üç kişilik oturma kapasitesi sunan arka koltuklarda oturanlar ön yolcu koltuğu arkasında bulunan fileyi de depolama hacmi olarak kullanabiliyor. 465 litre hacim sunan bagaj da asimetrik katlanan arka koltuklar sayesinde genişletilebiliyor.


Konfor


Bu başlık altında genelde başarılı sonuçlara sahip olan Hyundai bu aracıyla da yüz güldürmeye devam ediyor. Orta sertlikte bir süspansiyona sahip olan Accent Blue 195/50 ölçülerine sahip lastikleriyle de yeterli darbe emilimi sağlayabiliyor. Rüzgar ve motor sesleri başarılı şekilde izole edilen otomobil yol sesi alsa da standart lastiklerin değiştirilmesi bunun bir miktar önüne geçebilir.

Konfora yönelik donanımı da oldukça zengin olan Prime pakette elektrikli cam ve aynalar, far yükseklik ayarı, çok fonksiyonlu ve deri kaplı direksiyon simidi, arka park sensörleri, dokunmatik ekrana sahip navigasyon ve ses sistemi, tam otomatik havalandırma sistemi, USB ve Aux girişleri, Bluetooth bağlantısı, ön kol dayanağı ve yol bilgisayarı standart olarak sunuluyor.

Test aracında görev yapan otomatik şanzıman kısa süre önce Toyota Auris Touring Sports modelinde deneme şansı bulduğum sürekli değişken oranlı (CVT) bir ünite. Zigzaglı yolları daha çok Amerikan zevkine hitap etse de kullanımda zorluk yaratmayan şanzımanın konfora katkısı büyük. Ünite tam otomatik kullanımda değişen viteslere sahip olmadığından geçişlerde silkinme yaşamak gibi bir durum da söz konusu olmuyor.

Ön koltukları konfor ağırlıklı tasarlanmış olan otomobilin arka koltuklarında sunduğu diz ve omuz mesafeleri de sınıfının standartlarını yakalayabilmiş. Yatık C sütunu nedeniyle geriye gittikçe alçalan tavansa boyu 1.80 metre üzerinde olan kişileri baş mesafesi konusunda biraz zorlayabilir.


Sürüş


Accent Blue ailesi genel olarak performans odaklı olmasa da test aracının sürüşünde rahatsız edecek özellikler görülmüyor. Prime pakette sunulan 16 inç çaplı jantlar ve 50 yanaklı lastiklerin ani direksiyon hareketlerine verilen tepkileri iyileştirdiği görülebilirken orta sertlikteki süspansiyon sistemi yüksek sürat stabilitesini koruyabiliyor.

Zorlandığında önden kaymaya başlayan otomobilin ESP'si tehlikeli durumlara izin vermese de yol tutuşu iyileştirmek için Kumho marka lastiklerin de değiştirilmesi düşünülebilir. Fren pedalı biraz hissiz kalan aracın direksiyon sistemi şehir içi sürüşleri düşünülerek hafif ayarlanmış.

Gaz pedalına başarılı tepkiler veren motor sürekli değişken oranlı şanzıman (CVT) sayesinde cabucak devirlenebilirken manuel kullanım seçeneği de sunan ünite yardımıyla araç standart bir otomatik şanzımana sahipmiş gibi 6 ileri vitesli olarak kullanılabiliyor.

1.4 litre hacimli benzinli motoru 100 beygir güç, 133 Nm tork üretebilen otomobil CVT ile 0'dan 100 km/s sürate 12.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 185 km/s olarak açıklanıyor. Otoyolda, düşük sabit süratli sürüşlerde yakıt tüketim ortalaması 6 litre/100 km ortalamasının altına çekilebilen otomobilin test tüketim ortalamasıysa 8.2 litre/100 km olarak gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


1.4 litre hacimli benzinli motor, 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve Biz isimli giriş donanımıyla fiyatı 46.350 TL olan Accent Blue'nun Prime donanım paketiyle fiyatı 52.750 TL'ye yükselirken sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) bu fiyat 56.500 TL'ye ulaşıyor.

Donanımı zengin olan test otomobilinde elektrikli cam ve aynalar, far yükseklik ayarı, çok fonksiyonlu ve deri kaplı direksiyon simidi, arka park sensörleri, dokunmatik ekrana sahip navigasyon ve ses sistemi, tam otomatik havalandırma sistemi, USB ve Aux girişleri, Bluetooth bağlantısı, ön kol dayanağı, ön, yan ve perde hava yastıkları, hıza duyarlı kilitlenen kapılar, DVD oynatıcı, 16 inç çaplı jantlar, far sensörü ve yol bilgisayarı standart olarak sunuluyor.


Sonuç


Hyundai'nin Türkiye pazarında küçük sedan modellerin popülerliğini koruyacağını düşündüğü Accent Blue modelinden anlaşılıyor. Üretimi Türkiye dışına taşınmış olsa da motor, şanzıman ve donanım zenginliği olarak markanın önde gelen otomobillerinden olan bu aracın tercih edilmesi için bir sürü neden bulunuyor.

Markanın yeni yüzüne kavuşsa da görünümü genel olarak bir önceki nesil Hyundai modellerini andıran otomobilin iç mekanında daha modern bir duruş görülüyor. Zengin donanımının yanında şehir trafiğini çekilir hale getiren iki farklı otomatik şanzıman seçeneğine sahip olan Accent Blue'nun daha güçlü motor seçeneklerinin de bulunması olumlu. Kalite ve konfor konularında sınıfının önde gelen araçlarından olan bu otomobilin iç mekan değişkenliği de sınıf standartlarında.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Hyundai'nin kalite seviyesi eskiye nazaran baya arttı. şu araç Renault Symbol seviyesinde lakin gel gelelim bence ondan kat kat üstün. Hyundailerin genel hastalığı olan yol gürültüsü izolasyonu nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence segmenti için iyiydi genel olarak izolasyon. Özellikle yol sesinde Japon araçlarıyla yarışır seviyede.

      Sil