28 Mayıs 2014 Çarşamba

Toyota Yaris


Toyota, geçtiğimiz haftalarda Japonya pazarında sattığı Yaris modellerini makyajladığını açıklamıştı. Otomobilin Avrupa'da satılan kardeşlerine de aynı kürü uygulamakta gecikmeyen firma küçük hatchback modelini gençleştirmiş oldu.

Aygo modelini hatırlatan bir yüze kavuşan Yaris'te daha geniş bir panjura sahip ön tampon, farklı tasarıma sahip sis farı çerçeveleri, LED gündüz farlarına sahip yeni farlar, farklı tasarıma sahip jantlar, hafifçe makyajlanmış spoiler, elden geçirilmiş arka tampon ve LED stoplar dikkat çekiyor.


İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesini artırdığını açıklayan Toyota gösterge tablosunu yenilerken orta konsolu da hafifçe elden geçirmiş. Farklı renk seçenekler sunan iç mekan döşeme ve kaplamalarının yanında daha büyük bir ekrana sahip Toyota Touch 2 sistemi de kullanılmış.

Direksiyon ve süspansiyon sistemlerini de elden geçiren Toyota kaput altında tanıdık motorlar kullanmış. 1 litre hacimli ünite 69 beygir güç, 95 Nm tork üretirken 1.33 litre hacimli motor 99 beygir güç, 125 Nm tork üretebiliyor. Hibrit versiyonda kullanılan motor ikilisi 100 beygir güç üretebilirken 1.4 litre hacimli turbo Diesel ünite 90 beygir güç, 205 Nm tork üretebiliyor.

4 yorum:

  1. Toyotanın son jenerasyon araçlarınki iç kalite sorunu sanırım satışları etkiledi. Yeni corolla çıktıktan sonra ziyaret ettiğim toyota bayisindeki corolla,auris ve yarisin iç kalitesi 90'lı yılların araçlarını hatırlatıyordu. Muhtemelen bu yüzden ortalıklarda yeni corolladan da fazla görünmüyor. Ben sıfır araç almak için araçtırma yapmak için gezmiştim ama eski corolla bana daha kalite görünmüştü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kalite sorunu yok fakat tasarım olarak 90'lı yılları hatırlattığından pek olumlu tepki almadı iç mekan. Bir önceki nesilde daha yuvarlak hatlar ve daha renkli kaplamalar kullanılmıştı.

      Sil
  2. Onur bey bu araçlardan birini alacağım. Sizce Makyajlı yaris mi? yoksa yenilenen 2014 Polo'mu? Yakıt cimrisi bir araç arıyorum. Ama Fiyat-Performans kriterinide gözetiyorum. Fikriniz önemli benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyat-Performans ikilisi önemliyse ikili arasında en mantıklı araç Polo GT. TDI fiyatına çok daha yüksek performans sunabilen TSI motora sahip ki zorlanmadığında tüketimi oldukça düşük.

      Bunun yanında sabit bir fiyata daha zengin donanım isteniyorsa Japon üreticiler bu konuda başarılı. Comfortline'ın üzerine zor çıkan Polo donanım seçeneklerinde eksikler bulunabiliyor. Ben şahsen Yaris'in hibrit versiyonunu çekici buluyorum. Diğer modellerin Polo'ya göre bir artısı yok.

      Sil