19 Nisan 2014 Cumartesi

Volkswagen Golf R400


Volkswagen'in efsane modeli Golf güçlenmeye devam ediyor. Şimdilik bir konsept olan R400'ün seri üretimi düşünülmüyor olsa da Porsche 911 modellerine kafa tutabilen seri üretim bir Golf kulağa kötü gelmiyor.

Golf R modeline göre 20'şer mm genişletilmiş çamurluklar, 19 inç çaplı jantlar, bi-xenon farlar, karbon fiberden üretilmiş splitter, yan etekler ve difüzör, aynı malzemeden üretilmiş yan ayna muhafazaları, geniş hava girişlerine sahip ön tampon, çift egzoz çıkışı, daha sportif görünen arka tampon, büyüyen spoiler, bagaj kapağının üst kısmını kaplayan 3. stop lambası, sarıya boyanan far iç çizgileri, fren kaliperleri ve ön panjur alt bölümüyle siyah renkli tavan konseptin dikkat çeken detayları.


Çok da şaşırtıcı olmayan bir şekilde iç mekanı sade bir görünüme sahip olan konseptte karbon fiber kaplamalar, Alcantara ve karbon fiber görünümlü deriyle birlikte kullanılmış. Dikiş iplikleri de gösterge tablosunda kullanılan sarı renkte olan aracın çok fonksiyonlu direksiyon simidinin alt kısmı düzleştirilmiş.

Farklı görünüme sahip bir vites topuzuna sahip olan Golf R400'de metal pedal seti ve piyano siyahı kaplamalar da kullanılmış. İç mekanda en çok dikkat çeken unsursa sabit kafalıklar ve yüksek yan desteklere sahip R logolu ön koltuklar.


Kaputu altında Golf GTI ve Golf R temelli 2 litre hacimli bir motor görev yapan konsept yeni bir turbo besleme yardımıyla 400 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan 1.420 kg ağırlığa sahip otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 280 km/s'te sınırlandırılmış. Volkswagen aracın 6 ileri vitesli DSG ile donatıldığını söylese de fotoğraflar manuel bir şanzımanı işaret ediyor.

11 yorum:

  1. Hback araçlara bu kadar güç yuksek hızlarda ölümcül risk demek ayrodinamiği nispeten daha musait olan scirocco dururken golf tam bir soru işareti benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olayın ilginçliği orada zaten. Olmayacak araçta böyle bir deneme yapmak daha çok dikkat çekiyor.

      Sil
  2. Türkiye'ye gelir mi , gelirse fiyat ne civarda olur ?

    YanıtlaSil
  3. SERİ ÜRETİMİ DÜŞÜNÜLMEYEN KONSEPT cümlesine bakılırsa ne zaman gelceği anlaşılabilir.ha bu cümleyi görmek için yazıyı okumak gerekiyo o ayrı tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Volkswagen de her an dönebilir 180 derece. W12 konsepti uçuktu ama bunu üretmeyeceğiz dedikten sonra üretebilirler de. Ben güvenemiyorum bu açıklamalara.

      Sil
    2. Orasi oyle tabi.firmalar ilginc adimlar atabiliyo.bence de sozu gecen motor yeni tt-rs'te kullanilabilir ve golf'un de soz konusu iki araca rakip bir versiyonu cikabilir.ama burda yorumumun konusu baska :)

      Sil
  4. onur bey ismindeki 400 beygir gücünü mü ifade ediyor yoksa farklı bişey mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. az da makaleyi okusan aracin 400 beygir oldugunu gorursun zaten.

      Sil
    2. Evet, gücü nedeniyle 400. Bu sayıya ulaşan başka özelliği yok.

      Sil
  5. onur abi böylelerine verme cevap ya

    YanıtlaSil