8 Mart 2014 Cumartesi

Mazda Hazumi


Yeni nesil Mazda 2'nin piyasaya çıkmasına henüz zaman olsa da bu, markanın konsept bir otomobille bu aracın gelecekte alacağı halin ipucunu vermeyeceği anlamına gelmiyor. 2014 Cenevre otomobil fuarında tanıtılan Hazumi'nin yaptığı da tam olarak bu.

Kodo tasarım diliyle yaratılan modeller arasında yerini alan konsept yuvarlak hatlarıyla dikkat çekiyor. LED aydınlatma grubu, büyük ön panjur, 18 inç çaplı jantlar, ince tasarımlı kapı kolları, cam tavan, ince uzun yan aynalar, karbon fiber spoiler ve difüzörle merkezi yerleşime sahip çift egzoz çıkışı gözden kaçmayan diğer detaylar.


İç mekanda dört adet tekli koltuk sunan konseptin dijital gösterge paneli ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi şık bir görünüm sunuyor. Hem orta konsolun üzerinde hem de arka koltuklar arasında birer bilgi ekranı sunan otomobilin vites konsolu da sade tasarımıyla dikkat çekiyor.

4.070 mm boya, 1.730 mm genişliğe ve 1.450 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.585 mm olarak açıklandı. Kaputu altında büyük bir sürpriz sunmayan otomobil 1.5 litre hacimli bir turbo Diesel motorla donatılırken şanzıman 6 ileri vitesli otomatik bir ünite.

7 yorum:

  1. Kaput altinda bir surpriz yok derken bir klavye surcmesi mi oldu acaba, zira yeni skyaktv 1.5 dizel motorun da dunya promiyeri yapildi diye biliyorum. Ayrica Mazda harika isler yapmaya devam ediyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürpriz yok derken hibrit teknolojisi veya korkunç güçlü bir motor gibi asortik şeyleri kastediyorum.

      Sil
    2. Anladim :) bu arada sozkonusu skyactiv motorun ozellikleri nelerdir ya aciklanmadi ya ben bulamadim, sizin bi bilginiz var midir? zira benim ozellikle bekledigim bir motor, mazda 2 icin kullanacaklardir herhalde.

      Sil
    3. Öyle iyi böyle güzelden başka bir özellik yok henüz malesef. Hem 2 hem de 3'te kullanılacak bu arada motor.

      Sil
    4. Araya girmek gibi olmasin ama Mazdanin yeni motoruna Toyotanin da agzinin suyu akmis olacak ki bir anlasma imzalamislar. Yaris de 1.5 lik skyactiv dizeli kullanacakmis artik.

      Sil
    5. İlginç. 1.6'yı BMW'den aldıktan sonra bir de 1.5 almaları garip geldi bana.

      Sil
  2. Lansman fiyatlarıyla girseler de millet ayıkmadan alsak

    YanıtlaSil