8 Ocak 2014 Çarşamba

Seat León Cupra


Daha önce blogda 1.4 litre hacimli motoruyla testime konuk olan Seat León'un Cupra versiyonu da tanıtıldı. 2013 yılında yaptığım son testin konuğu olan Ibiza Cupra'nın büyük kardeşi iki farklı motor gücüyle sunulacak.

Abartılı görünüm sunmayan araçlarda büyük hava girişleri, petek şekilli ön panjur ızgarası, 18 ve 19 inç çaplı jantlar, siyah renkli yan aynalar, kırmızı fren kaliperleri, arka kısımda spoiler, difüzör ve çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor.


İç mekanda da farklılıklar bulunan otomobilde alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, sportif yan desteklere sahip ön koltuklar, kırmızı renkli kaplamalar, metal pedal seti ve Cupra logoları sunuluyor.

Cupra ve Cupra 280 isimli iki versiyona sahip olan araçların her ikisinde de turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motorlar görev yapıyor. 265 ve 280 beygir güç üretebilen motorların her ikisi de 350 Nm tork değerine ulaşabiliyor.


Her iki motorla da 6 ileri vitesli manuel ve yarı otomatik şanzıman sunulmakta. DSG ile 0'dan 100 km/s sürate 5.8 saniyede ulaşabilen Cupra manuel şanzımanla aynı sürate 5.9 saniyede ulaşabiliyor. Şimdiye kadar piyasaya sürülen en hızlı Seat olan Cupra 280 de DSG ile 0-100 km/s deparını 5.7 saniyede tamamlarken manuel şanzıman bu süreye 0.1 saniye ekliyor.

Maksimum süratleri 250 km/s'te sınırlandırılan kardeşler bir önceki nesil modellere göre 55 kg daha hafif. Manuel şanzımanla yakıt tüketim ortalaması 6.4 litre/100 km olarak açıklanan ikilinin DSG ile ortalaması 6.7 litre/100 km'ye ulaşıyor.

7 yorum:

  1. yarim keskin bıçak.

    YanıtlaSil
  2. güç seviyelerinin golf gti'den yüksek olma sebebi ne sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GTI ile R arasına konumlandırılmış olması.

      Sil
  3. mk2 cupra kullanıcısı olarak, vay be bu muhteşem olmuş diyemiyorum. Biraz sade olmuş., egzos ve jant daha iyi olabilirdi, koltuklar da oyle.Sonuc olarak etkilenmedim...

    YanıtlaSil
  4. jant golf r 7 jantı gibi,sportif öğeler yetersiz(kasada),artık türkiye fiyatı ne olur?,manuel mi dsg mi gelir? o da doğuş otonun ruh haline kalmış.Umarım hem dsg hem manuel ithal edilir insanlarda beklentilerine göre araba alır...

    YanıtlaSil
  5. VW Golf gölgesi altında kalmaya devam eder. Ikıncı el yuzunden kımse ısınamıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye'de insanlar otomobili hala yatırım aracı olarak gördüğünden çok satamıyor Seat malesef. Gerçi büyük ihtimalle Golf GTI fiyatına GTI ve R arasında kalan bir performans sunuyor olacak. Bu nedenle tercih sebebi olabilir.

      Sil