14 Ocak 2014 Salı

Chevrolet Corvette Z06


Geçtiğimiz yıl yüksek performanslı modeli Corvette'i yenileyen Chevrolet 2014 yılına da hızlı giriyor. A.B.D. merkezli üretici Detroit otomobil fuarında aracın daha da başarılı performans değerleri sunan versiyonu Z06'i tanıttı.

Yenilenen ön panjur ızgarasında ön fren diskleri için soğutma kanalları açılan otomobilin arka disk soğutması da arka çamurluğun önünde açılan deliklerden yapılıyor. Önde 19, arkada 20 inç çaplı jantlara sahip olan aracın kaputu daha bombeli bir hale getirilirken çıkartılabilen karbon fiber tavan da gövdenin burulma direncini artırmış.


Standart modelin yanında karbon fiber aerodinamik paket ve pist kullanımı ağırlıklı olarak geliştirilen Z07 paketleri alınabiliyor. Z07 aksesuarları karbon fiberden üretilmiş büyük ön splitter, deflektörler, yeni yan etekler ve orta kısmı şeffaf bırakılmış büyük arka spoilerden oluşuyor. Standart aracın 371 ve 365 mm çaplı çelik fren disklerinin büyüklüğü de bu paketle birlikte 394 ve 388 mm'ye ulaşırken kullanılan malzeme de karbon-seramik oluyor.

İç mekanda neredeyse hiç değişiklik sunmayan Z06'te model armasını taşıyan alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi yer alıyor. Otomobilin konsol kaplaması da standart olarak karbon fiberden üretilmekte.

Kaputu altında yer alan 6.2 litre hacimli v8 motoru kompresör besleme yardımıyla 650 beygir güç, 880 nm tork üretebilen Corvette Z06 7 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor. Chevrolet, yaptığı açıklamada Z07 paketiyle donatılan modellerin GM tarihinde seri üretimde sunulan en yüksek yere bastırma kuvvetini sunduğunu da belirtti. Bu sayede yeni Z06'in önceki nesil ZR1'dan daha yüksek performans sunması da bekleniyor.

3 yorum:

  1. 0-100 ve Fiyat konusunda bilgi alabilir miyiz? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisini de açıklamadılar ama ilkine 4 saniye, ikincisine de 80-85.000 Dolar diyorum tahminen.

      Sil
  2. 7.0 litre big blog atmosferik ruhunu kaybetmesi kötü olmuş.

    Zira 511hp lik 2006 Z06 2009 model 647 hp'lik ZR1 den daha iyi bir sürüş makinasıydı ve bence en iyi Corvetti. Aşırı beslemeyle ZR1 gibi olmasına gerek yoktu. SLS AMG gibi 600 beygir bandında maks güç devri arttırılmış bir motor süper olacaktı:(

    MAX güç herşey Değildir !

    YanıtlaSil