15 Kasım 2013 Cuma

DMC 458 Italia Estremo Edizione


Ferrari 458 Italia'nın üzerinde çalışmalar yapan firmalardan olan DMC bu otomobil için geliştirdiği sınırlı üretim kiti tanıttı. Aracın motoru üzerinde yapılan çalışmaların iki yıl önce tanıtılan kitten daha kötü sonuç vermesiyse ilginç.

Gövdesi üzerinde kullanılan karbon fiber sayesinde ağırlığı yaklaşık olarak 80 kg aşağıya çekilen otomobilin çamurlukları genişletilirken yenilenen ön tamponda daha büyük hava emiş kanalları ve çift parçalı splitter dikkat çekiyor. Arkasına büyük bir spoiler eklenen aracın jant çapları da önde 20, arkada 21 inç.


İç mekanda karbon fiber kaplamalardan vatoz derisi döşemelere kadar neredeyse her şey kişiselleştirilebilirken ön panelde farklı tasarımlar da kullanılabiliyor. 15 örneği sunulacak olan otomobilin her üç versiyonundan birisi Gold edition olarak adlandırılacak. Özel bir plakaya sahip olacak bu versiyonda henüz ne olduğu açıklanmayan ek bir parça bulunacak.

Kaputu altında da geliştirmeler yapılan otomobilin 4.5 litre hacimli v8 motoru 591 beygir güç üretebiliyor. Bu güçle araç 0'dan 100 km/s sürate 3.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 332 km/s'e ulaşmış.

Fiat 500 1957 Edition


Fiat'ın retro tasarımlı miniği 500 daha da nostaljik bir versiyona kavuştu. 2013 Los Angeles otomobil fuarında tanıtılacak olan araçta orijinal 500'ün birçok detayı kopyalanmış.

Beya, gök mavisi ve su yeşili gibi üç klasik renkle sunulacak olan otomobilin tavan ve yan aynaları beyaz renkli. Kromajlı tamponlara da sahip olan özel seride sportif ayarlı süspansiyon sistemi ve özel tasarım jantlar da yer alıyor.


İç mekanında da nostalji rüzgarları esen 1957 Edition'da beyaz renkli ön panel ve kapı iç kaplamalarıyla kahverengi deri döşemeler standart olarak sunuluyor. Kapı kolları ve vites topuzunda kromajlı kaplamalar yer alırken deri kaplı direksiyon simidi çift renkli.

1.4 litre hacimli benzinli motorun 100 beygir güç üretebilen versiyonuna sahip olan otomobilde 5 ileri vitesli manuel veya 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman alınabiliyor.

Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition


Zaman çabuk geçiyor. Mercedes'in martı kanatlı süperspor otomobili SLS AMG'nin tanıtımından bu yana 4 yıldan fazla süre geçti. Ömrünün sonuna gelen araç seri üretime özel bir versiyonla veda edecek.


350 örneği üretileceği açıklanan otomobil coupé veya roadster gövdeyle ısmarlanabilecek. Karbon fiberden üretilen motor kaputu, splitter ve spoiler gibi farklılıklar sunan araçların jantları da yenilenmiş. Gövde üzerinde dikkat çeken kromajlı parçalarsa siyaha boyanmış.

Kaputu altında 6.2 litre hacimli v8 motorun SLS AMG GT'de kullanılan versiyonu bulunan Final Edition 591 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor.

Aston Martin Vanquish Volante Neiman Marcus Edition


Neiman Marcus noel kataloğunun bu yılki yıldızı bir Aston Martin. 2009 yılından bu yana Jaguar, Chevrolet, Ferrari ve McLaren gibi üreticileri konuk eden hediye kataloğunda yer alan Vanquish Volante'nin 10 örneği bulunacak. Fiyatlarsa 344.500 Dolar seviyesinden başlıyor.

Seychelles mavisi gövde rengi ve lacivert açılır tavana sahip olan otomobilin fren kaliperleri de lacivert renkli. 20 inç çaplı jantlar ve bi-xenon farlara sahip olan özel üretim aracın ön çamurlukları arkasında yer alan panjurlar parlatılmış.


Aston Martin'in Q divizyonu tarafından hazırlanan aracın iç mekanında ceviz ağacı kaplamalar, siyah renkli deri döşemeyle birlikte kullanılan kare desenli, lacivert dikiş ipliklerine sahip döşemeler ve koltuk kafalıklarına işlenen Neiman Marcus logoları dikkat çekiyor.

Kaputu altında görev yapan 5.9 litre hacimli v12 motorda değişim olmayan otomobil 573 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 295 km/s.

14 Kasım 2013 Perşembe

Subaru Legacy Concept


Subaru'nun geleceği yavaş yavaş şekilleniyor. WRX ve VIZIV konseptleriyle Mart ayında verilen ipuçları Los Angeles otomobil fuarında Legacy konseptiyle devam edecek.

Özellikle WRX konseptiyle aradaki bağı kolayca görülebilen Legacy'nın parantez biçimli far ve stopları, 21 inç çaplı jantları, gizlenmiş kapı kolları, ince yapılı yan aynaları ve coupé görünümlü tavanıyla sportif bir görünüm sunan otomobilin arka kısmında spoiler biçimli bagaj kapağı ucu ve tampon altına yerleştirilen küçük difüzör dikkat çekiyor.


LED aydınlatma grubunun bir parçası olan 3. fren lambası arka camın üst kısmına yerleştirilirken ön panjur tasarımı öne çıkarılmış. 4.930 mm boya, 1.940 mm genişliğe ve 1.500 mm yüksekliğe sahip olan konseptin aks mesafesi 2.880 mm. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan araçta yeni nesil bir sürüş yardımcısı da kullanılmış.

Abt S3


Alman modifikasyon firması Abt, A3 ailesinin sportif üyelerinden S3'ü daha da güçlendirdi. Görünümünde büyük farklılıklar bulunmayan otomobilin performansı Mercedes A45 AMG ile baş edebilecek seviyeye ulaşmış.

S3 için 18, 19 ve 20 inç çaplı jant seçenekleri sunan Abt turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorun gücünü 370 beygire, torkunuysa 460 Nm'ye ulaştırmış. 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 265 km/s.

MTM RS6 Avant


Audi'nin sportif station wagon modeli RS6'yı modifiye eden firmalar arasına MTM de katıldı. Sadeliğiyle dikkat çeken aracın motor gücü, tahmin edilebileceği gibi etkileyici.

Gövde üzerine eklenen grafikler ve 20 inç çaplı jantlar dışında görünümde değişiklik yapılmazken frenler ve egzoz sistemi üzerinde geliştirmeler yapılmış. Bu haliyle otomobil bir önceki nesil modelin güçlendirilmiş versiyonlarını andırıyor.

Çift turbo beslemeye sahip v8 motor üzerinde yapılan çalışmaların ardından 722 beygir güç, 885 Nm tork elde edilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabilen otomobilin 200 km/s'e ulaşması 11.3 saniye sürerken maksimum sürat 340 km/s'i bulmuş.

13 Kasım 2013 Çarşamba

Lincoln MKC


Ford'un yan markalarından Lincoln yaklaşık bir yıl önce konsept versiyonunu tanıttığı MKC modelinin seri üretimine başlıyor. Ford Kuga temelli araçta markanın gelecekte daha çok modelinde kullanacağı yeni bir motor da yer alıyor.

Ana hatları konsept modelinden alınan araçta biraz daha genişletilmiş farlar, daha büyük yan aynalar, gizlenmemiş kapı kolları, 18 ve 19 inç çaplı jant seçenekleri, koyu renkli ve krom süslemelere sahip kapı alt kısımları, daha küçük bir panoramik cam tavan, hafifçe makyajlanmış LED stoplar, alt kısmı Kuga'dan alınmış gibi duran arka tampon ve egzoz çıkışlarıyla ince port bagaj rayları dikkat çekiyor.


İç mekanda da konseptten alınan detaylar dikkat çekse de daha alışıldık bir tasarıma sahip koltuklar ve artık dokunmatik olmayan orta konsol kumanda elemanları seri üretime geçen farklılıklar. Çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve büyük kısmı dijital olan gösterge paneli şık bir görünüm sunarken orta konsolda büyük bir dokunmatik ekran yer alıyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip iki farklı motor seçeneği sunulacak olan aracın 2 litre hacimli ünitesini Escape testimde tanıtmıştım. 240 beygir güç, 365 Nm tork üretebilen üniteye gelen kardeşse 2.3 litre hacimli. 275 beygir güç üretebilen motorun üretebildiği maksimum tork 405 Nm.

11 Kasım 2013 Pazartesi

BMW 320d Gran Turismo Modern


Otomobil segmentleri son yıllarda Alman üreticilerin oyun alanına döndü. Dört kapılı coupé, küçük elektrikli hatchback ve kompakt crossover derken şimdi de sıra başarılı satış rakamlarına ulaşmış ve tanınmış araçların farklı gövde şekillerini tanıtmaya geldi.

Bu araçlardan birisi olan BMW 3 Serisi GT, büyük kardeşi 5 Serisi GT'nin ayak izlerinden gidiyor. Audi'nin A5 Sportback modeliyle segmente kattığı hatchback yapıyı kullanan bu BMW'de Ingolstadt merkezli üreticinin hedeflediği sportiflikten çok arka kısım değişkenliğine ağırlık verildiği görülebiliyor.


Dış Mekan


3 Serisi'nin hatchback versiyonu olsa da Gran Turismo aslında oldukça farklı bir otomobil. Sedan kardeşinden 200 mm daha uzun olan aracın genişlik ve yüksekliği de daha fazla. Tasarımda da farklı detaylara sahip olan GT'de ön panjura yakın kısımları daha kalın farlar, ön çamurlukların arkasına eklenen solungaçlar ve çerçevesiz camlara sahip kapılar gibi değişiklikler bulunuyor.

Arka kısmı diğer 3 Serisi modellerinden çok daha farklı görünen otomobilde büyük kelebek camları, büyük bagaj kapağı ve elektrikli bir motor sayesinde açılabilen spoiler bulunurken kromajlı egzoz çıkışı ve LED stoplar diğer modellerde de görülebiliyor.

Aracın donanım paketinde yer alan ve farklı görünüm sunan detaylarsa ön panjur, tampon ve solungaçlar etrafında görülebilen mat alüminyum parçalar ve 18 inç çaplı jantlar olarak sıralanabilir.


İç Mekan


Çerçevesiz camlara sahip kapılar açıldıktan sonra metal kapı eşik çıtalarının üzerinden geçilerek ulaşılan iç mekanda açık renkli döşeme ve plastikler kullanılmış olması ferahlık hissini artırmış. Kapı içlerinde ahşap ve metal kaplamalar kullanılan otomobilin sürücü kapısı içinde cam ve ayna kumandalarının yanında spoiler açmaya yarayan düğme de bulunuyor. Ön kapılar büyük kapaksız gözlere de ev sahipliği yapıyor.

Ön panel tasarımı kardeşlerinden alınan otomobilin far ayarları direksiyonun sol tarafında bulunurken sade bir tasarıma sahip gösterge panelinin alt kısmı dijital. Çok fonksiyonlu direksiyon simidi üç kollu ve deri kaplı olan aracın orta konsolunun üst kısmında sabit bir bilgi ekranı yer alıyor. Dörtgen havalandırma ızgaralarının altında ses ve havalandırma sistemi kumandaları görülebilirken vites konsolunda küllük, kapağı çıkartılabilen bardaklık, ESP ve sürüş modu seçim düğmeleri, joystick şekilli vites kolu, iDrive kumanda düğmeleri, deri kaplı el freni kolu ve kol dayanağı bulunuyor.

Direksiyon simidinin sağına yerleştirilen motor çalıştırma/durdurma düğmesinin üzerinde start/stop kumandası da yer alırken ses sisteminde kullanılan kanal seçme düğmelerinin üzerlerine gelindiğinde renkli ekranda kayıtlı radyo frekansının görülebilmesi güzel bir özellik. Kanala geçmek için düğmeye basılması yeterliyken geçmek istenmiyorsa parmağınızı düğmeden çekmeniz yeterli. Küçük sayılabilecek bir hacim sunan kol dayanağının içerisinde Aux ve USB girişleri bulunuyor.


110 mm artan aks mesafesi sayesinde arka koltuklarda bir üst sınıfı kıskandıran diz mesafesi sunan 3 Serisi GT'de bu kısımda bacak bacak üstüne atılabiliyor. Omuz ve baş mesafesi segment standartlarında olan otomobilin bu kısmında havalandırma kanalları, katlanabilir üç kafalık ve ön kısmında bardaklıklar bulunan kol dayanağı görev yapıyor. Arka kapı cepleri çok büyük olmasa da yarım litrelik pet şişeler için özel bölmeler sunulması olumlu.

Elektrikli güneş perdesine sahip açılabilir panoramik tavan da ferahlık hissini artırsa da otomobilin asıl ilginç yanı bagaj bölmesi. 520 litre hacimli bagajı üç parçalı olarak katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde kademeli olarak 1.600 litreye genişletilebilirken bu sırtlıklar, X1'de olduğu gibi farklı açılarda sabitlenebilme özelliği de sunuyor. Bagaj zemini altında büyük gözler sunan aracın eşik kısmında metal kaplamalar kullanması da plastik çizilmelerine karşı alınmış şık bir önlem. Bagaj kapağının elektrikli olarak açılıp kapanabilmesi bu segmentte zor görülen lüks bir donanım olsa da bu donanım nedeniyle kapağın yeterince yükseğe açılmaması kafalara dikkat edilmesini gerektiriyor. Çoğu araçta yeterli olmayan bagaj aydınlatması bu otomobilde kullanılan uzun LED üniteleriyle inanılmaz bir seviyeye ulaşmış.


Konfor


3 Serisi GT'nin sadece farklı görünüm sunan bir model olmadığını gösteren bir bölüm de konfor. Orta sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi ve 225/55-18 ölçülerindeki lastikler yol üzerindeki bozuklukların iç mekana makul bir şekilde iletilmesine yardımcı oluyor. Motoru ısındıktan sonra benzinli bir ünite gibi ses çıkarmaya başlayan aracın çerçevesiz yan camlarından rüzgar sesi almaması başarılı. Yol sesi alma konusunda da sınıfı standartlarını yakalayan aracın motor sesinin çok bastırılmaması da bilinçli bir seçimmiş gibi görünüyor.

Manuel ayarlı ön koltuklarda geniş oturma yüzeyleri sunan 3 Serisi GT'nin konfor donanımı da dikkat çekici. Yükseklik ve derinliği ayarlanabilen çok fonksiyonlu direksiyon simidi, hız sınırlandırma, parçalı deri döşeme koltuklar, çift bölgeli tam otomatik havalandırma sistemi, yol bilgisayarı, panoramik cam tavan, ön ve arka kol dayanakları, elektrikli bagaj kapağı, yağmur ve far sensörleri, USB ve Aux girişlerine sahip, MP3 çalabilen müzik sistemi, elektrikli cam ve aynalar, arka park sensörleri ve elektrokrom iç ayna bu donanımlardan bazıları.

Otomobilin en başarılı konfor unsuruysa şüphesiz 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı. Daha önce paylaştığım X1 xDrive20d ve 316i testlerinde de karşıma çıkan, geçişleri hissedilmeyen ünite farklı sürüş modlarına farklı tepkiler verebilecek şekilde programlanmış. Start/stop sistemiyle de başarılı bir şekilde entegre edilen şanzıman manuel kullanıma da izin veriyor.

Bu sınıfta konforun tanımı olabilecek özelliklere sahip olan arka koltuklarda havalandırma ızgaraları, katlanabilir kol dayanağı ve bardaklıklar sunulsa da asıl önemli özellik inanılmaz diz mesafesi. Boyu 1.80 m olan dört kişiyi yolculuk ederken arka koltuk yolcularının bacak bacak üstüne atabilmesi etkileyici.


Sürüş


BMW modellerinden çok şey beklenen konuya geldik. Pek de sürpriz olmayan bir şekilde 320d GT de bu kategoride oldukça başarılı. Arkadan itiş sistemine sahip olan aracın 1.650 kg'lık ağırlığı ani direksiyon hareketlerinde sedan modelde olduğundan daha fazla salınıma neden olsa da ESP tehlikeli durumlara girmeden kontrolü sağlayabiliyor.

3 Serisi GT'nin limitlerini bulmak sedanınkinden biraz daha zor. Bunun yanında ESP kapatılıp bu limitler daha dikkatli bir şekilde test edildiğinde eğlenceli anlar yaşanması muhtemel. Otomobilin sahip olduğu yüksek tork değeriyle manuel ve sport kullanım modlarında motor devrini yüksek tutabilen şanzıman otomobilin kontrolünü sağlamak için çok uyumlu bir şekilde kullanılabiliyor.

İç mekanında da sportif dokunuşlar göze çarpan 3 Serisi GT'de kullanılan direksiyon sistemi, arkadan itiş sisteminin de avantajıyla sürücüyü net biçimde bilgilendirebiliyor. Yükseklik ve derinlik ayarlı bu parça aynı zamanda kalın ve küçük çaplı bir simide de sahip. Gaz pedalı yere sabitlenen otomobilin ön koltuklarının sırtlıklarında başarılı yan destekler sunuluyor.

Daha önce X1 xDrive20d testimde karşılaştığım 2 litre hacimli turbo Diesel motoru 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen 320d Gran Turismo 8 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 226 km/s olarak açıklanmış.

Start/stop sisteminin sık ve uzun süreli devrede olduğu şehir içi sürüşlerinde yakıt tüketim ortalaması 5.5 litre/100 km'nin altına inebilen araç sabit süratli otoyol kullanımlarında bu ortalamayı 5 litre/100 km seviyesine kadar düşürüyor. Yüksek süratli otoyol ve düşük süratli şehir kullanımlarını da kapsayan testimde genel ortalamanın 6.9 litre/100 km olmasıysa ağırlık ve performans seviyesi düşünüldüğünde başarılı.


Fiyat/Donanım


Fiyatı Avrupa pazarında oldukça makul olan 320d Gran Turismo'nun Türkiye paketiyle ülkeye giriş fiyatı 27.000 Euro. Metalik bej gövde rengi için 868 Euro(+vergiler) istenirken Türkiye paketinde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, velur paspaslar, üç kollu, deri direksiyon simidi, elektrokrom iç ayna, arka park sensörleri, ön sis farları, karter koruması, yağmur sensörü ve aydınlatma paketi yer alıyor.


Modern Line paketinde sunulan 18 inç çaplı jantlar, ahşap kaplama ve parlak krom iç mekan kaplamaları için 1.920 Euro(+Vergiler) istenirken mat alüminyum dış kaplamalar (207 Euro + vergiler), elektrikli panoramik cam tavan (1.550 Euro + vergiler), far yıkama sistemi (280 Euro + vergiler), otomatik yükseklik ayarlı bi-xenon farlar (734 Euro + vergiler), çift bölgeli, dijital göstergeli tam otomatik havalandırma sistemi (672 Euro + vergiler), hands free ve USB bağlantısı (310 Euro + vergiler) ve gelişmiş gösterge paneli (176 Euro + vergiler) diğer opsiyonel donanımlar arasında.

Bütün opsiyonlarla birlikte bile fiyatı 34.000 Euro seviyesine ulaşan aracı Türkiye'nin astronomik vergileriyle karşı karşıya getirdiğimizde ortaya 73.000 Euro'luk bir etiket çıkıyor.


Sonuç


İtiraf edeyim, BMW'nin 5 ve 3 Serisi modellerine GT versiyonları eklendiğinde bu araçların gerekliliği konusunda şüphelerim vardı. Bu modellerin hatchback versiyonları gibi görünseler de aslında çok daha fazlasını sunan otomobiller alışılmış sedan ve station wagon gövde seçeneklerini yeterince farklı bulmayan insanlar için mantıklı bir seçim.

Olayın sadece tasarım farklılığıyla kalmasını istemeyen BMW 3 Serisi GT'ye çok daha değişken bir bagaj bölmesi ve inanılmaz diz mesafesi sunan arka koltuklar da ekleyerek potansiyel müşteri listesini genişletmiş. Tüketim ve performans alanlarında da oldukça başarılı olan aracın en büyük olumsuzluğu ülkenin korkunç vergileri nedeniyle olması gerekenin iki katına çıkan fiyatı.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

Opel Astra


Türkiye'nin merakla beklediği haber sonunda geldi. Opel'in 1.6 litre hacimli yeni turbo Diesel motoru Zafira Tourer ve Meriva'nın ardından artık Astra'nın kaputu altında.

136 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen motor ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 10.3 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 200 km/s. Ortalama yakıt tüketim değeri de 3.9 litre/100 km olarak açıklanan aracın iç mekanında da bazı farklılıklar var.


Astra ailesinin yaşam alanında farklı renk ve desenlere sahip koltuk döşemeleri, metal pedal seti ve piyano siyahı kaplamalar sunan Opel IntelliLink'in ekranını 7 inç büyüklüğüne ulaştırmış.