15 Haziran 2013 Cumartesi

BMW 4 Serisi Coupé


Münih merkezli üretici BMW, konsept halini geçtiğimiz yıl tanıttığı 4 Serisi Coupé'nin seri üretim versiyonlarının üzerindeki perdeyi de kaldırdı. 3 Serisi'nin iki kapılı modellerinin ismini de bu şekilde 4 yapan firma görünümde de bazı farklılıklar sunmakta.


Ön kısmında genişletilmiş böbrekler ve sportif görünümlü tampon seçenekleriyle sedan kardeşinden ayrılan otomobilin ön çamurluklarına hava çıkışları eklenerek hem görünüm farklılaştırılmış, hem soğutma performansı artırılmış, hem de aerodinamik verimlilik artırılmış. Bir Coupé klasiği olarak kapı camları çerçevesiz tasarlanırken arka kısımda yer alan ince LED stoplar 6 Serisi havası estiriyor.

İç mekanında büyük bir sürpriz olmayan otomobil bu bölümde birçok parçayı sedan kardeşiyle paylaşıyor. Arka koltukları iki kişilik tasarlanan araçta bu bölümde sabit kafalıklar görev yapıyor. Yerini aldığı 3 Serisi Coupé'den 26 mm daha uzun olan otomobilin genişliği 43 mm artarken yüksekliği 16 mm azalmış. 50 mm daha uzun aks mesafesi sunan 4 Serisi eskisine oranla 45 kg'a kadar daha hafif.


Kaputu altında da sürpriz barındırmayan 4 Serisi'nin benzinli motorları 2 ve 3 litre hacimli. 184 ve 245 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli ünitelerin yanında 306 beygir gücünde bir 6 silindirli ünite yer alacak. Tamamı turbo beslemeye sahip olan motorlardan Diesel olanlarda da 2 ve 3 litre hacim sunuluyor. Bu üniteler de 184 ile 306 beygir arasında güce sahip.

12 Haziran 2013 Çarşamba

Schmidt BMW 335i


Bir süredir blogda yer bulamayan Schmidt Revolution, yeni nesil BMW 3 Serisi modellerinin şimdilik en güçlüsü konumunda olan 335i için geliştirdiği modifikasyon kitiyle tekrar bizlerle.


Aracın dış görünüşüyle çok oynamayan firma 20 inç çaplı jantlar ve titanyum egzoz sisteminin farklı çıkışlarının yanında yenilenen süspansiyon sisteminin biraz daha alçalttığı gövdeyle de farklılık yaratmış.

Çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru iki etap halinde modifiye eden Schmidt Revolution ilk etapta 336 beygir güç, 460 Nm tork elde ederken ikinci etapta 365 beygir güç, 480 Nm tork üretiliyor.

Opel ve Vauxhall Insignia


Alman üretici Opel ve İngiltere'deki kolu Vauxhall, Insignia modelinin makyajlı versiyonlarını tanıttı. Blogun düzenli takipçileri bu aracı Mart ayında Buick Regal olarak zaten görmüştü.

Okyanusaşırı kardeşinde ve tanıtılan ilk konseptlerinde olduğu gibi daha büyük bir ön panjura sahip olan Insignia'nın farları, kaputu ve ön tamponu daha sade bir görünüm sunacak şekilde makyajlanmış. Jant seçenekleri artırılan otomobilin arkasında hafifçe rötuşlanmış tampon, farklı tasarıma sahip LED stoplar ve uzayan süsleme çıtası dikkat çekiyor.


Sports Tourer gövde seçeneğinde geri vites lambaları krom süslemer üzerine alınırken araçların donanımına radar ve kameralı adaptif hız sabitleme, kör nokta uyarısı, ikinci nesil park yardımcısı, eller serbest kapı açma ve motor çalıştırma gibi seçenekler eklenmiş.

İç mekanı Regal'dan aynen alınan araçta daha kaliteli malzemeler kullanılırken orta konsolda görev yapan düğmelerin sayısı azaltılmış. Klima sistemi baştan tasarlanırken üst kısımda yer alan dokunmatik ekran da artık 8 inç büyüklüğünde. Direksiyon simidinde daha ince kollar kullanmaya başlayan Opel el yazısı tanıma sisteminin ünitesini park freni düğmesinin yanına yerleştirmiş.


Kaputu altında ufak tefek yenilikler bulunan aracın 2 litre hacimli turbo Diesel motorunun, 120 beygir güç, 320 Nm tork, 140 beygir güç, 370 Nm tork ve 195 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen versiyonları bulunuyor. Aynı hacimli benzinli motorun gücüyse Regal modellerine yaklaşarak 250 beygire ulaşmış.

Bir diğer benzinli motorsa geçtiğimiz ay Astra'da tanıtılan 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli ünite. 170 beygir güç üretebilen bu motor overboost ile 280 Nm tork üretebiliyor. 140 beygir güç üretebilen iki benzinli motordan ilki 1.8, ikincisiyse 1.4 litre hacimli ve turbo beslemeli.

10 Haziran 2013 Pazartesi

BMW X5 M Sport


Tanıtımı geçtiğimiz hafta yapılan üçüncü nesil BMW X5'in sportif donanım paketi M Sport'un da üzerindeki perde yavaş yavaş kalkıyor.

Geniş hava girişlerine sahip ön tamponuyla dikkat çeken pakette yeni yan etekler, 19 ve 20 inç çaplı jantlar, farklı tasarıma sahip yan aynalar ve daha sportif bir duruşa sahip arka tampon bulunuyor.


Süspansiyon sistemi de elden geçirilen aracın sürüş kontrol modülü de daha sportif ayarlanmış. İç mekanında M logolu kapı eşikleri, koyu renk kaplamalar, ince yapılı direksiyon simidi, metal pedal seti ve sportif desteklere sahip koltuklar dikkat çeken aracın vites kolunda da M logosu bulunuyor.

Mercedes-Benz CLA 200 Urban


Alman üreticiler son yıllarda alışılmışın dışına çıkmak için adeta birbirleriyle yarışıyor. Boy boy SUV modelleri ve farklı sınıfları birleştiren araçlarla müşteri kitlesini genişleten bu firmalar daha çok araç satabilecekleri küçük sınıflara da yönleniyor.

Bu yönelimin Mercedes ayağı olan A ve B Serileri pazara oldukça başarılı girişler yaptıktan sonra şimdi de sıra CLS ailesinin küçük kardeşine geldi. A Serisi temelleri üzerine geliştirilen CLA Serisi, büyük kardeşinde olduğu gibi dört kapılı coupé tarzı gövdesiyle dikkat çekerken çok daha ulaşılabilir fiyatıyla daha büyük bir kitleye hitap ediyor.


Dış Mekan


Temellerini A Serisi ile paylaşan CLA'nın görünümünde yapılan değişikliklerle araç daha sportif görünüyor. Kaput üzerinde bulunan çift bombe, daha çıkık tasarlanmış ön panjur, daha kıvrımlı farlar ve köşelerinde splitter tarzı uzantılar bulunan sportif ön tampon bu bölümdeki farklılıkları oluşturmakta.

Rötuşlanmış yan etekler ve füme renkli, 18 inç çaplı jantlarla dinamik görünüm yanda da devam ederken arkaya gittikçe bombeli bir şekilde düşüşe geçen tavan çizgisi ve bu çizgiyi takip eden bagaj tasarımı CLS'ye göndermeler yapıyor.

Güçlü bir görünüm sunan arka tampon, çift egzoz çıkışı ve kromajlı difüzör aracın şık görünümünü tamamlarken LED stoplar ve bi-xenon farların akıcı tasarımları geceleri hoş bir görünüm sunmakta. Aracın asıl sportif özelliğiyse kapı camlarının çerçevesiz olması.

2.699 mm'lik aks mesafesi, 1.777 mm'lik genişlik ve 1.432 mm yükseklikle A Serisi'nin genlerini taşıdığını belli eden otomobilin 4.630 mm'lik boyuysa hatchback kardeşininkinden neredeyse 34 cm daha uzun.


İç Mekan


Büyük bir sürpriz sunmayan yaşam alanına geçildiğinde A Serisi'nden aynen alınan kokpitgöze çarpıyor. Çok fonksiyonlu, 3 kollu direksiyon simidi, beyaz zeminli göstergeler, yuvarlak havalandırma ızgaraları, katlanıyormuş gibi görünüp aslında sabit olan bilgi ekranı, ses ve havalandırma kumandalarının tamamı daha önce test ettiğim A180 Urban'da kullanılanlarla aynı.

Vites kolu direksiyon simidinin arkasında bulunan otomobilin orta konsolunun devamında yer alan kapaklı küllük, derin saklama gözü, çift bardaklık, COMAND kontrol düğmeleri ve ileri-geri kaydırılabilen kol dayanağı da A Serisi'nden alınmış. Bu kol dayanağının altında sunulan gözde AUX ve USB girişlerinin bulunması da olumlu.

Çerçevesiz camlar sayesinde şık bir görünüme sahip kapılarının içerisinde çok büyük olmayan cepler olan otomobil bu bölümlerde şişeler için özel kısımlar da sunmakta. Kapı içlerinde yer alan kumanda düğmelerini diğer Mercedes modellerinden tanıdığımız araçta sunulan bir farklılıksa ön kapılarda sunulan iç trimin üst kısmının konsolla aynı seviyede bulunması. A Serisi modellerinde burada bir basamak bulunuyor.

Şeritli alüminyum görünümlü konsol kaplaması ve siyah tavan döşemesi gibi sportif detaylara sahip olan iç mekanın ferah görünmesinin önemli sebeplerinden birisi de panoramik cam tavan. Çok şık görünen ön koltuklarda darlık bir sorun yaratmasa da arka koltuklarda sunulan baş mesafesi, tavan yapısı nedeniyle sınırlı. Sırtlıkları yatırılabilen arka koltuklar sayesinde 470 litre hacimli bagaj hacmi artırılabiliyor.


Konfor


A180 Urban testinde aracın sert bir karaktere sahip olduğunu belirtmiştim. Aslında CLA 200 Urban da aynı şekilde ayarlanmış bir süspansiyon sistemi sunuyor fakat aracın arkaya eklenen ekstra ağırlığı konfor bölümüne yaramış gibi görünüyor. Yanlış anlaşılmasın, karakter olarak sert bir araç CLA. İnce yanaklı lastikler de şok sönümlemesine çok yardımcı olmuyor fakat lastiklerin geniş yapısı ve tok iç mekan sayesinde yüksek konfor seviyesi aramayanların istekleri karşılanabiliyor.

Donanım olarak da tatmin edici olan araçta kullanılan çok fonksiyonlu direksiyon simidi, başarılı radyo ve ses sistemleri, ön kol dayanağının ileriye alınabilmesi ve ferahlık hissini ciddi şekilde artırabilen panoramik cam tavan konforu olumlu etkiliyor. Bu arada cam tavan aralık konumdayken sürat artırıldığında bu aralığın otomatik olarak azaltılması ve bu sayede rüzgar sesinin azaltılabilmiş olması akıllıca düşünülmüş bir ayrıntı. Aracın arka koltuklarında merkezi kol dayanağı bulunmasa da bu, test aracına özel bir eksiklik. Standart pakette bu donanım bulunuyor.

Konu konfor olduğunda öne çıkan asıl donanımsa otomatik şanzıman oluyor. Çift kavramalı, yarı otomatik bir ünite olan 7G-DCT, isminden de anlaşılabileceği gibi 7 ileri vitesli. Daha önce A180 Urban testimde de belirttiğim gibi Start/Stop sistemiyle başarılı bir şekilde eşleştirilmiş olan şanzımanın geçişleri zor hissediliyor. D konumunda ayak fren pedalından çekildiğinde aracın ilerlemeye başlaması da hem sıkışık trafik hem de park manevralarında kolaylık sağlıyor. Hazır park manevrası demişken hem ön hem de arkada bulunan mesafe sensörleri ve arkaya yerleştirilmiş, kapaklı geri görüş kamerası manevraları oldukça kolaylaştırmış.

Sürüş sırasında dikkat etmeniz gereken şeylerin sayısını azaltarak dolaylı yoldan konfora katkı sağlayan donanımlar arasında hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, yaya ve mesafe takip uyarıları, yağmur ve far sensörleriyle yorgunluk algılama sistemi sayılabilir.


Sürüş


CLA 200 Urban'ın asıl başarılı olduğu bölüme geldik. Aracın tasarımına bakarak zaten sportif amaçlı üretilmiş bir model olduğu kolayca anlaşılabiliyor. Sert süspansiyon sistemi ve 225/40-18 gibi ince yanaklara sahip lastiklerle donatılmış olan otomobilin yol tutuşu çok başarılı. Yüksek süratlerde bile stabilite korunabilirken yan rüzgardan etkilenme minimal düzeyde. Ani direksiyon hareketlerine de başarılı tepkiler veren otomobil zorlandığında önden kaymaya başlasa da kuru zeminde ve sahip olduğu lastiklerle önünü kopartabilmek için cesur olmak gerekiyor.

Sport modunda daha düşük vitesler kullanan şanzıman ve devir yükseldikçe sportifleşen egzoz sesi sürüş zevkini artırırken direksiyon simidinin arkasına yerleştirilen vites değiştirme kulakçıkları dinamik ruhu pekiştirmiş. Bu arada otomobilin sportif genleri, vites düşürme hızının, artırma hızından daha yüksek olmasından da anlaşılabiliyor.

Aracın sportif karakteri iç mekanda kullanılan detaylardan da anlaşılıyor. Sportif görünümlü direksiyon simidi deri kaplı ve ele iyi oturuyor. Ayrıca sabit kafalıklara sahip koltuklar yüksek yan destekleriyle virajlı yollarda yolcuları başarılı bir şekilde kavrayabiliyor.

1.6 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 156 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen araç 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 8.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 230 km/s olarak açıklanıyor.

1.430 kg ağırlığa sahip olan otomobilin tüketim değerleri değişken. Otoyolda, sabit süratle kullanıldığında 6 litre/100 km seviyesine çekilebilen ortalama tüketim değeri iki saatlik İstanbul trafiğiyle birlikte 7.9 litre/100 km olarak gerçekleşti. Bu sürüş sırasında Start/Stop sisteminin kapalı ve klimanın sürekli açık olduğunu belirteyim. Hızlı otoyol sürüşünü de işin içerisine katınca ortalama 9.2 litre/100 km seviyesine çıkıyor.


Fiyat/Donanım


CLS'de olduğu gibi daha küçük segmente de dört kapılı coupé konseptini kabul ettiren Mercedes şimdilik bu segmentte rakipsiz konumda. Urban donanım paketiyle birlikte fiyatı 99.000 TL seviyesinden başlayan otomobilin donanımına yapılan bir iki küçük eklemeyle tasarımda da hoş değişiklikler yapılabiliyor.

Start/Stop, aydınlatmalı kapı eşikleri, yaya algılama ve çarpışma önleme sistemi, 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, direksiyon simidi arkasına konumlandırılmış vites değiştirme kulakçıkları, Thermotronic klima, far yıkama sistemi, konsantrasyon kaybı yardımcısı, geri görüş kamerası, hız sabitleyici ve sınırlayıcı, yangın söndürücü, ön ve arka koltuk kol dayanakları, elektrikli katlanabilen yan aynalar, yağmur sensörü, sportif ayarlı süspansiyon sistemi, siyah tavan döşemesi ve ışıklı makyaj aynaları gibi kalemleri standart olarak sunan CLA 200 Urban'da koyu gri renkli, 18 inç çaplı jantlar ücretsiz opsiyon olarak alınabiliyor.

Araçta yer alan opsiyonlar arasında metalik boya (2.463 TL), aktif park yardımcısı (2.598 TL), panoramik, açılabilir cam tavan, (3.618 TL), Becker Map Pilot navigasyon ön hazırlığı (847 TL) ve Bi-xenon farlar (3.253 TL) sayılabilir.


Sonuç


A180'in ardından CLA 200'ün de Urban donanımını test etmek ilk başta mantıksız gelmiş olsa da araç karakterinin paket isminden daha önce geldiğini bir defa daha gördüm. CLA ailesiyle dört kapılı coupé gövdeyi daha da ufaltan Mercedes benim gibi şüphecileri bile kendi yanına çekecekmiş gibi görünüyor.

Temellerini A Serisi ile paylaşıyor olsa da gerek tasarım gerekse sürüş sırasında alınan haz bakımından kardeşinden farklı olan CLA'nın donanımı da sportif sürüşe odaklı gibi görünüyor. Araç tanıtıldığında gözüme biraz yabancı gelen arka kısma alışmamın ardından artık güzel bile buluyor olmam beni bile şaşırttı. Bununla birlikte ilk karşılaşmamızda gördüğüm sınırlı arka koltuk baş mesafesine alışmak kolay değil ki bu da şık tasarımın bir cilvesi olarak görülebilir.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.