11 Nisan 2013 Perşembe

Toyota, Nissan, Honda ve Mazda


Bir süredir önümüze çıkmayan büyük geri çağırma operasyonları geri döndü. Yine Japon üreticiler tarafından yapılan operasyonun nedeni ön yolcu hava yastığında karşılaşılabilen bir sorun.

Japonya merkezli üretici Takata'nın kalite kontrolünde oluşan bir sıkıntı nedeniyle ön yolcu hava yastığı şiştikten sonra kabine plastik parçaların dağılma tehlikesi oluşmuş.

Toyota'nın Kasım 2000 ve Mart 2004 tarihi arasında üretilen 1.7 milyon aracını kapsayan operasyon dahilinde Corolla, Tundra ve Lexus SC modelleri kontrol edilecekken Honda'nın 1.1 milyon aracı arasında Civic, CR-V ve Odyssey modelleri bulunuyor.

Nissan'ın 480.000 aracını kapsayan geri çağırma Ağustos 2000 ve Ocak 2004 arasında üretilmiş X-Trail, Cube ve Teana modellerini kapsarken Mazda'nın kontrol edilecek 45.000 aracını RX-8 ve 6 oluşturuyor.

Dodge Dart


Rallycross denince aklımıza gelen ilk markalardan olmayan Dodge, sedan modeli Dart ile Red Bull ana sponsorluğunda parkurlarda yerini almaya hazırlanıyor.

Üreticinin sahip olduğu iki araç Travis Pastrana ve Bryce Menzies tarafından kullanılacak. Genişleyen çamurluklar, alçaltılmış süspansiyon sistemi, ek hava girişleri ve arkaya eklenen büyük spoileri de kapsayan aerodinamik değişikliklere sahip olan aracın iç mekanı da FIA tarafından belirtilen yönetmeliklere göre hazırlanmış.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 600 beygir güç, 745 Nm tork üretebilen otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 2 saniyede ulaşıyor.

Citroën DS Wild Rubis


Fransız üretici Citroën'in bu yıl Şangay otomobil fuarında sergileyeceği SUV konseptinin ilk fotoğrafları paylaşıldı. Son yıllarda konseptler arasında bol bol gördüğümüz hibrit güç ünitesine sahip olacağı açıklanan aracın DS logolu ilk SUV modelin ön gösterimi.

4.70 metre boya, 1.95 metre genişliğe ve 1.59 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.9 metre olarak açıklandı. Geliştirilmiş bir DS5 platformu üzerine oturtulan ve 21 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin ön görünümü, geçtiğimiz yıl tanıtılan Numéro 9 konseptine göndermeler yapmış. Tamamı LED aydınlatma grubu ve kromajlı parçalarıyla dikkat çeken aracın şişkin çamurlukları, gizlenmiş kapı kolları ve ince yapılı aynaları dikkat çekiyor.


Panoramik cam tavan ve çıkık yan eteklere sahip olan konseptin tavan rayları C sütunundan aşağıya doğru devam ederek ilginç bir görünüm ortaya koyuyor. Yan camları gibi bagaj kapağı camı da ince yapılı olan aracın jant yüzeyi ve farlarının iç kısımlarında DS logoları görülebiliyor.

Hibrit bir üniteyle donatılan araçta kullanılan 1.6 litre hacimli benzinli motor turbo besleme yardımıyla 225 beygir güç üretebilirken elektrik motoru 70 beygir gücünde. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan otomobilin elektrikli kullanımda menzili 50 km.

10 Nisan 2013 Çarşamba

Chevrolet Camaro SS


Bir süre ara verdiğim A.B.D. testlerine geri döndüm. Türkiye pazarında daha çok potansiyel müşterisi olan araçların ardından okyanus ötesinde yeni makyajlanan Chevrolet Camaro'nun artık "eski" olarak niteleyebileceğimiz versiyonuyla karşınızdayım.

2000'li yılların başında Amerikan üçlüsünün retro tasarım akınına kapılarak tasarladığı sportif otomobiller arasında olan Camaro, 60'lı yıllarda üretilen atasının tasarım detaylarını günümüzü taşırken -En azından A.B.D.'de- ulaşılabilir olmayı sürdürüyor. Bu efsanenin bu kadar yakınındayken aracın hem manuel hem de otomatik şanzımanlı versiyonlarını sürme fırsatım oldu.


Dış Mekan


60'lı yıllara göndermelerde bulunan detaylarıyla oldukça şık bir otomobil olan Camaro ince ön panjuru ve LED gündüz aydınlatmalarına sahip küçük farlarıyla agresif görünüyor. SS versiyonlarında görev yapan bombeli kaput ve ek hava girişi, duruşa biraz daha sportiflik katarken büyük sis farları ve 20 inç çaplı jantlar diğer detaylar.

Arka bölümde dört adet tekli stop dikkat çekerken bu stopların makyajlı araçlarda iki parça olduğunu belirtmeliyim. Bagaj kapağında küçük bir spoiler bulunan otomobilin tamponunun alt kısmında difüzör ve dörtlü egzoz çıkışı dikkat çekiyor.

4.836 mm boya, 1.918 mm genişliğe ve 1.377 mm yüksekliğe sahip olan Camaro'nun aks mesafesiyse 2.852 mm olarak açıklanıyor. Bu ölçüler aracı Avrupa pazarı için oldukça büyük bir otomobil haline getirmiş.


İç Mekan


Son yıllarda üretilen Amerikan otomobillerinin büyük çoğunluğunda bir sorun olarak karşımıza çıkan geniş plastik yüzeyler malesef Camaro'da da bol bol görülebiliyor. 2SS donanım paketiyle birlikte iç mekanda çift renk kullanılması durumu biraz olsun hafifletse de kapı içlerinde kullanılan büyük plastik parçalar ve konsolun melzeme kalitesi pek iç açıcı değil.

Klasik Camaro modellerine göndermeler yapan özellikleri arasında derine yerleştirlmiş hız ve devir göstergeleri, orta konsolda bulunan ince uzun havalandırma çıkışları ve vites kolunun önüne eklenen dört analog gösterge sayılabilirken klima kumandaları ve büyük dokunmatik ekran modern görünümü temsil ediyor. Direksiyon simidi ve far kumandaları da diğer Chevrolet modellerinden alınan aracın ergonomik yerleşimli vites konsolunda iki bardaklık ve alt kısmına bir göz gizlenen kol dayanağı yer alıyor.

Sürüş sırasında vites kolu önünde bulunan yağ basıncı, akü şarj seviyesi, yağ sıcaklığı ve şanzıman sıcaklığı göstergelerini görmek zor olsa da bu bilgilere sürekli erişim de zaten gerekli değil. Ön kol dayanağının içerisinde 12 Volt soket, USB ve Aux girişleri de sunan otomobilin koltuk kafalıklarında SS armaları dikkat çekiyor.

Alçak tavana rağmen arka koltuklara geçişte büyük sorun yaşatmayan Camaro'nun bu kısmında uzun baldır destekleri sunulsa da diz ve baş mesafesi boyu 1.80 civarında olanları mutlu etmeyebilir. İki kişi için tasarlanan arka koltuklarda kol dayanağı veya kafalık olmaması zaten burada rahat yolculuk edilme beklentisinin önüne geçiyor.

Coupé gövde seçeneğine sahip Camaro modellerinde sunulan 320 litre hacimli bagaj, arka koltuk sırtlıklarını tek parça olarak yatırarak genişletilebilse de bagaj açıklığının yüksek ve küçük olması yüklemeyi zorlaştırıyor. Büyük kapıların içlerinde yer alan gözlerin çok küçük olması da yer sıkıntısına neden olabilir.


Konfor


Amerikan otomobillerinin başarılı olduğu bölümlerden olan konfor Camaro'da bile üst seviyede. Deri döşemeli ve elektrik ayarlı ön koltukların geniş yüzeyleri ve çok yüksek tutulmayan baldır destekleri zaten bu havayı ilk anda size veriyor. 2SS donanımıyla gelen 9 hoparlörlü Boston Acoustics ses sistemi direksiyondan kumanda edilirken otomatik şanzımanlı modellerde vitesler de buradan değiştirilebiliyor.

Siyar renkli tavan döşemesi özellikle aynı renkte koltuk döşemeleriyle alındığında iç mekanı biraz boğsa da opsiyonel donanımda sunulan küçük sunroof sağladığı ek ışıkla yardımınıza yetişiyor.

Süspansiyon sistemi orta sertlikte ayarlanan aracın 20 inç çaplı jantlarına rağmen çok dar olmayan lastik yanakları darbeleri kolayca emebiliyor. Direksiyon sistemi de çok sert olmayan Camaro SS'in bu bölümde sürücüyü bilgilendirmesiyse tahminimden iyiydi.

Kemikli manuel şanzımanı hafif bir debriyajla eşleştiren Chevrolet 6 ileri vitesli otomatik şanzımanında sarsıntısız geçişlerle konfora katkıda bulunuyor.


Sürüş


Camaro SS'in 400 beygir üzerinde güç üretmesine aldanmamak gerek. 6.2 litre hacimli v8 motor asıl keyfi homurtularını dinlettiği düşük devirlerde veriyor. Atmosferik emişli olmasının da katkısıyla gaz pedalı tepkilerine anında tepki veren ünite ağırlığı 1.750 kg olan otomobili hareket ettirmekte zorlanmıyor.

Düz çizgide sorunsuz ilerleyen Camaro SS'in ağırlığı virajlarda belli oluyor. Birkaç kademe daha sert seçilebilecek süspansiyon sistemi ağırlık değişimlerinde kasayı dengede tutmakta zorlanıyor. Bununla birlikte aracın sahip olduğu %51.8-48.2 ağırlık dağılımının ideale yakın olması ve gaz pedalına en ufak aşırı dokunuşta arkanın atmaya başlaması eğlenceli dakikaları da beraberinde getiriyor.

Aracın ağırlığı yüksek, süspansiyon sistemi de orta sertlikte olunca insan ister istemez frenler konusunda biraz çekinceli yaklaşabiliyor. Şaşırtıcı derecede başarılı olduğunu söyleyebileceğim frenlerin Brembo imzalı olduğunu görmekse sürpriz olmuyor. Önde 355, arkada 365 mm çaplı disklere eşlik eden Pirelli P Zero lastikler de kısa duruş mesafesine katkıda bulunuyor.

Otomatik şanzımanın manuel modu vites topusundan kontrol edilemiyor olsa da direksiyon simidinin arkasında bulunan kulakçıklar görevi başarıyla devralıyor. Şanzımanın kırmızı çizgiyi az da olsa geçmeye izin vermesi otomobilin sportif imajıyla bağdaşıyor.

6.2 litre hacimli v8 motoru manuel şanzımanla 432 beygir güç, 570 Nm tork üretirken otomatik şanzımanla bu veriler 405 beygir güç, 556 Nm olarak karşımıza çıkıyor. Manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 5.2 saniyede ulaşabilen aracın aynı şeyi otomatik şanzımanla gerçekleştirmesi 5.3 saniye sürüyor.

Maksimum süratleri 250 km/s'te sınırlandırılan Camaro SS modellerinin yakıt tüketim değerleri de doğal olarak çok düşük değil. Otoyolda ortalama tüketim 10 litre/100 km değerinin altına düşürülse de karma kullanımda elde ettiğim 13 litre/100 km'lik ortalama çok da aşağıya çekilemiyor.


Fiyat/Donanım


Chevrolet, Camaro'yu Türkiye'de satışa sunuyor olsa da fiyatlarına pek de kolay ulaşılamıyor. Bunun yanında v6 modellerin bile 100.000 Dolar seviyesinde gezinen fiyatları pek iç açıcı değil. Camaro SS'in 1SS paketiyle birlikte A.B.D. başlangıç fiyatı 32.535 Dolar. Test araçlarında bulunan 2SS paketiyle bu fiyat 36.035 Dolar seviyesine ulaşıyor.

Standart donanımında dokunmatik ekran, elektrikli ön koltuklar, deri döşeme, 9 hoparlörlü Boston Acoustics ses sistemi, Brembo marka frenler, elektrikli cam ve aynalar, USB ve Aux bağlantıları, yükseltilmiş yan desteklere sahip ön koltuklar, SS logoları ve 20 inç çaplı jantlar bulunurken 6 ileri vitesli otomatik şanzıman 1.185 Dolar, sunroof 900 Dolar, 21 inç çaplı jantlarsa 4.680 Dolar karşılığında sizin olabiliyor.

Gövde için çok sayıda şerit ve grafik opsiyonu da sunan Chevrolet motorun bir silindir sırasını iptal edebilen aktif silindir düzenleme sisteminiyse ücretsiz bir opsiyon olarak sunuyor.


Sonuç


Klasik tasarımı geri döndüren Chevrolet Camaro'nun Amerikan havasını solumak için belki de en başarılı versiyon SS. Atmosferik emişli v8 motoru ve acelesi olmayan yapısıyla düşük devirlerde homurdanmayı seven aracın performans isteklerine cevap verme şekli de eğlenceğe yelken açıyor.

Bununla birlikte Türkiye'de, A.B.D.'deki ederinin üç katı fiyatına satılması ve benzinin de bu ülkedekinin üç misli pahalı olması sebebiyle asıl tasarım amacının çok ötesine geçen bir araç oluyor Camaro SS. Okyanusun ötesinde hangi opsiyonunun daha uygun olduğunu düşünmek mantıklıyken Türkiye'de malesef sahip olunması çok da mantıklı olmayan bir araç halini alıyor Camaro SS


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

Mercedes-Benz GLK 250 4MATIC


Mercedes'in en küçük SUV modeli GLK yeni bir motor seçeneğine kavuştu. Ailenin dört silindirli benzinli motoru Türkiye pazarında da önemli bir vergi avantajı sağlayacak.

2 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 211 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen araçta diğer GLK modellerinden de tanıdığımız 7G-TRONIC PLUS şanzıman standart olarak sunuluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 215 km/s.

Start/Stop sistemiyle de donatılan aracın ortalama yakıt tüketim verisi 7.5 litre/100 km seviyesine düşürülebilirken Almanya fiyatı 44.149 Euro olarak açıklandı.

Mercedes bu araçla birlikte canlı trafik bilgilerini alabilen, gerçekçi fotoğraflara sahip gelişmiş COMAND Online sistemini de tanıttı.

9 Nisan 2013 Salı

Ford Transit Courier


Ford'un B460 kodlu araç ailesi genişliyor. Geçtiğimiz ay tanıtılan binek model Tourneo Courier'ın ardından şimdi de sıra ticari versiyon Transit Courier'da.

Binek versiyondan en büyük farkı siyah renkli tamponları olan aracın ön kapıları haricinde yanlarda ve arkadaki bütün camları yerlerini sac panellere bırakmış. İç mekanını da platform kardeşi Fiesta ile paylaşan Transit Courier 2.3 metreküpe ulaşan bir yükleme hacmi sunuyor.


4.16 metre uzunluğa sahip olan aracın taban seviyesinde taşıyabileceği en uzun yük 1.62 metre olsa da opsiyonel olarak sunulan ve katlanıp yatırılabilir yolcu koltuğu ile bu uzunluk 2.59 metreye ulaşıyor. Bagaj bölümünde birçok sabitleme noktası sunan araça opsiyonel olarak LED bagaj aydınlatması da eklenebiliyor.

Tamamı Start-Stop sistemiyle donatılan motorlarını da platform kardeşinden tanıdığımız araçta kullanılan 1.5 ve 1.6 litre hacimli turbo Diesel üniteler 75 ve 95 beygir güç üretebilirken 1 litre hacimli benzinli motor 100 beygir gücünde.

Maserati Ghibli


İtalyan üretici Maserati yeniliklerine devam ediyor. Geçtiğimiz yıl Quattroporte'nin yeni nesil modellerini tanıtan firma aileye yeni bir sedan ekliyor. Ghibli ismini yeniden doğuran otomobilde Maserati için bir ilk de yer alacak.

Dar tasarımlı farlar, geniş ön panjur ve düşük burun kısmıyla agresif bir görünüm ortaya koyan otomobilin şık jantları, kırmızı kaliperleri ve ön çamurluklar arkasında bulunan havalandırma yarıkları bir Maserati olduğunu belli ediyor. Quattroporte'de olduğu gibi arka kısmı daha sade bir görünüme sahip olan araçta dörtlü egzoz çıkışları, kromajlı kapı kolları ve LED stoplar standart olarak sunulacak. Jant seçeneklerinin çaplarıysa 18 ile 21 inç arasında değişiyor.


İç mekanda lüks ve sportifliği harmanlamayı başarmış olan Maserati'nin çift yuvarlak göstergesinin arasına bilgi ekranı yer alırken orta konsolda da büyük bir dokunmatik ekran bulunuyor. Şık bir direksiyon simidi ve havalandırma kumandalarına sahip olan Ghibli'de markanın imzası niteliğindeki analog saat de unutulmamış. Farklı renkli deri döşemelerle alınabilen araçta krom kaplamaların yanında karbon fiber veya ahşap da tercih edilebiliyor.

Yeni nesil Ghibli'nin 3 litre hacim sunan üç farklı v6 motoru bulunacak. İkisi benzinli olacak ünitelerin birisi de Maserati tarihinde bir ilk defa Diesel olacak. Tamamı 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılacak olan araçlar standart olarak arkadan itişli olsalar da dört tekerlekten çekiş sistemi isteğe bağlı olarak alınabilecek.


Çift turbo beslemeye sahip benzinli motorlardan ilki 330 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 5.6 saniyede ulaşabilen otomobilin ortalama yakıt tüketimi 9.6 litre/100 km olarak açıklandı. Aynı motorun 410 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen versiyonuyla 5 saniyelik 0-100 km/s deparı ve 285 km/s maksimum sürat yakalanabiliyor.

Markanın ilk turbo Diesel motoruysa 275 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli versiyonları 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede ulaşabilen otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri 6 litre/100 km'nin altında.

8 Nisan 2013 Pazartesi

Renault Twin’Z


Fransız üretici Renault, elektrik motorlu otomobil konseptleri arasına bir yenisini ekledi. Twingo ile organik bağları bulunan aracın ilginç özelliklerinden birisi de arkadan itişli olması.

Yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olan otomobilin sade kıvrımları gözü yormazken şişkin çamurluklar ve genişletilmiş kapı alt kısımları güçlü bir duruş sergiliyor. 18 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin en dikkat çekici özelliğiyse ön panjurdan başlayan, tavandan geçip stoplarda sonlanan LED aydınlatmaları.


Dışı gibi oldukça sade bir tasarıma sahip iç mekanda yine LED aydınlatmalar öne çıkmış. Oval bir direksiyon simidine sahip olan otomobilde dört adet tekli koltuk bulunuyor. Arka kapıları geriye doğru açılan aracın B sütunu bulunmuyor.

3.627 mm uzunluğa, 1.705 mm genişliğe ve 1.506 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.495 mm olarak açıklandı. Arkaya yerleştirilen elektrik motoru 68 beygir güç, 226 Nm tork üretebilen araç 980 kg ağırlığında. Maksimum sürati 130 km/s olarak açıklanan Twin’Z'nin menzili de 160 km.

7 Nisan 2013 Pazar

Lancia Ypsilon Elefantino


Lancia'nın özel donanımlı modelleri arasına yeni bir katılım var. Delta S'in ardından en küçük model Ypsilon'a da farklı bir seri ekleyen üretici tanıdık bir versiyon ismini hayata döndürmüş.


Farklı renk seçenekleri ve siyah renkli jantlarıyla dikkat çeken otomobilin piyanı siyahına boyanan aynalarının üzerinde pembe şeritler yer alırken B sütununa özel grafikler eklenmiş. Kapı kolları da gövde rengine boyanan aracın bagaj kapağıysa siyah renkli.


İç mekanda koltuk sırtlıkları ve ön konsolda, B sütununda bulunan grafiklere yer veren Lancia dikiş ipliklerinde ve kafalıklara işlenen özel logolarda pembe rengi tercih etmiş. Orta konsolu piyano siyahına boyanan aracın direksiyon simidi, vites topuzu ve el freni kolu deri kaplı.

Ypsilon ailesinin manuel şanzımanla sunulan bütün motor seçeneklerine sahip olan Elefantino versiyonlarının başlangıç fiyatı Avrupa'da 12.700 ile 16.500 Euro arasında değişiyor.

Volkswagen Beetle 1.2 TSI DSG Design


Bu sefer test bölümüne bir efsaneyi konuk ediyorum. Orijinalleri Volkswagen markasına ismini veren Beetle 1938-2003 yılları arasında 21 milyonun üzerinde satış rakamına sahip oldu. Hala tek platform üzerinde en yüksek üretim adedi rekoruna sahip olan aracın yeni nesil modelleri New Beetle adıyla 1998 model yılında karşımıza çıkarken ikinci nesil araçlarda "New" kelimesi tarih oldu.

Yerini aldığı araçta olduğu gibi Golf platformu üzerine geliştirilen yeni nesil Beetle'ın görünümü klasik modellerden biraz daha uzaklaşırken günümüz şartlarına daha uygun donanımlarla popülaritesi artırılmaya çalışılmış.


Dış Mekan


70 yıl önce üretilen modelden uzaklaşılsa da dış görünümde hala bir Type 1 havası sezmek mümkün. Yuvarlak farlar, bombeli kaput ve şişkin çamurluklarla eskiye göz kırpan otomobilin köşeli ön tampon ve yan aynalarıyla A sütunu üzerine açılı bağlanan tavanı modern çizgilere sahip. Düz olmasına rağmen yaklaşık 45 derece açıyla aşağıya inen bagaj kapağı, yarım elips şekilli stoplar ve 18 inç çaplı jantlar da modern araçlarda bulunmasına daha alışık olduğumuz detaylar.

Bir önceki nesil modellerinden daha modern bir görünüme sahip olan otomobilin kapı altlarına kromajlı çıtalarla birlikte hafifçe genişletilmiş yan etekler konumlandırılırken kapı camlarının çerçevesiz olması sportif bir hava yaratmış. Bagaj kapağı kolunu logosuna gizlemiş olan Volkswagen siyah renkli radyo antenini de küçük tutup tavanın arka kısmına eklemiş.


İç Mekan


Büyük kapılar açılıp iç mekana göz gezdirildiğinde de dışarıda olduğu gibi yeni tasarıma retro dokunuşlar yapıldığı görülebiliyor. Dikkati çeken ilk özellik şüphesiz kapı içleri, ön konsol ve direksiyon simidini saran gövde renginde plastik kaplamalar oluyor. Aracın farklı sayılabilecek bir diğer donanımı da küçük kapı içi gözlerinin bir kenarının lastik olması. Alışılmış torpido gözünün üzerinde, şık bir açma koluna sahip ikinci bir torpido gözü yer alması hem tasarım hem de pratiklik anlamında başarlı bir düşünce.

Üç yuvarlak göstergeye sahip gösterge paneli ve arka koltukları rahatça terk etmek için B sütununa yerleştirilen lastik tutamakları da saydıktan sonra otomobilin modern tasarım özelliklerine geçebiliriz.

Kapı içlerine yerleştirilen elektrikli ayna ve cam kumandalarının yanında far kumandası, ses ve havalandırma sistemleri butonlarını da diğer Volkswagen modelleriyle paylaşan Beetle'ın yanlarda bulunan havalandırma ızgaraları yuvarlakken orta konsolda yer alanlar dikdörtgene daha yakın bir görünüme sahip.

Orta konsolun üzerine yerleştirilen yağ sıcaklığı ve turbo basınç göstergeleriyle kronometre havayı birden sportifleştirirken deri kaplı çok fonksiyonlu direksiyon simidinin üç kollu olması ve alt kısmının düzleştirilmesi de bu havayı devam ettiriyor. Yuvarlak tasarımlı temeli şık görünen vites kolunun arkasında iki bardaklık iki de kapaksız göz bulunurken seviyesi ayarlanabilir kol dayanağının içine de bir göz eklenmiş.

Geçişi kolay olan arka koltuklar iki kişi için tasarlanmış. Otomobilin daralan arka kısmı nedeniyle birbirine yakın yerleştirilen koltukların arasında kol dayanağı yok. Duvarlarında küçük gözler bulunan arka kısımda 12 Volt soket ve bir de bardaklık yer alıyor.

Bagaj hacmi 310 litre olan Beetle'ın bu bölümüne yükleme yapmak düşünüldüğünden daha kolay. Hacmini, zemini altında bulunan stepneye rağmen koruyabilen aracın arka koltukları hem içeriden hem de geniş bagaj kapağı sayesinde dışarıdan katlanabiliyor.

Bu arada gece çekimlerinde görülen iç mekan ambiyans ışıklandırması ve ön kapılarda bulunan hoparlörlerin çerçeve ışıklarının renkleri değiştirilebiliyor ki bu da ilginç donanımlar arasında yer alabilir.


Konfor


Yeni Beetle'ın merak ettiğim yönlerinden birisi konfordu. Modern tasarım özellikleri sayesinde bu bölümde başarılı puanlara ulaşıldığını söylemem gerekiyor. Yan destekleri çok yüksek olmayan koltuklar kalın süngerleriyle daha çok rahatlığı hedeflerken çift bölgeli klima, dokunmatik ses ve havalandırma sistemleri, görsel uyarıya da sahip ön ve arka park sensörleri ile özellikle ön kısımda sunulan geniş alan rahat bir yolculuğu garanti ediyor.

Hem sırtlığı katlanan hem de öne kayan ön koltuklar sayesinde arkaya geçmek sorunsuzken bu koltukların geri çekildiğinde konumlarını hatırlamaları da olumlu. Yüksek oturma pozisyonu ve hemen kafalıklar arkasında başlayan bagaj kapağı camı sayesinde arkada boğulmayan yolcular Sciorocco'nun oturma biçimine sahipler. Bunun da anlamı şu: Hafifçe aracın dışına doğru otruma pozisyonu. Arka koltuklar birbirlerine yakın tasarlanıp aralarında bir de bardaklık bulununca bacakların ortaya doğru açılması engellenmiş.

Daha önce Polo 1.6 TDI testimde beğenmeyip Golf 1.6 TDI testimde beğenimi kazanan DSG bu araçta da başarılı. 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanın geçişleri hissedilmediği gibi ayak fren pedalından çekildiğinde ilerleme fonksiyonu ve yokuş kalkış desteği son derece faydalı donanımlar.

18 inç çaplı jantlar ve ince yanaklı lastikleri görüp de korkuya kapılanlarınız olacaktır. Telaşa gerek yok, zira aracın orta sertlikteki süspansiyonu darbeleri başarılı şekilde emerken sağlam platform ve başarılı işçilik sayesinde iç mekanda huzursuzluk verici seslerin oluşmasının önüne geçmiş.

Söz sesten açılmışken 1.2 litre hacimli benzinli motorun marş basıldığında ve rölanti devirlerinde ne ses ne de titreşime sahip olmadan çalışması çok ilginç. Bu özellik o kadar abartıli bir şekilde yaşanıyor ki insan trafikte dururken Start/Stop sistemi motoru durdurmuş zannediyor.


Sürüş


Beetle, sürüş konusunda bir kişilik bölinmesi yaşıyor gibi. Orta konsol üzerine yerleştirilen göstergeler, siyah renkli tavan döşemesi, yere sabitlenmiş gaz pedalı, üç kollu direskiyon simidi, hem koldan hem de direksiyon arkasından manuel kumanda imkanı sunan sportif kullanım modlu şanzıman, 235-45/18 ölçülerinde ince yanaklı lastikler ve sağlam yapısı bir Porsche içinde oturuluyormuş hissi verse de motorun gücü hayallerinizi yıkıyor.

Şık görünümlü direksiyon simidi de biraz daha kalın tasarlansa ele daha iyi oturacak olan otomobilin yol tutuşu başarılı. Çok zorlandığında önden kayan otomobili zorlayabilmek içinse 1.2 litre hacimli motora işkence çektirmek gerekiyor.

Turbo beslemeye sahip 1.2 litre hacimli benzinli motor 105 beygir güç, 175 Nm tork üretebiliyor. Başarılı oranlara ve vites geçişlerine sahip 7 ileri vitesli DSG ile donatılan otomobil özellikle düşük süratlerde oldukça atak bir karakter sunsa da hızın yükselmesiyle birlikte motorun da yapabileceği çok şey kalmıyor.

Ağırlığı yaklaşık 1.300 kg olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 10.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 180 km/s olarak açıklanıyor. Şehir dışı yollarda yapılan sabit ve düşük hızlı sürüşlerde ortalama yakıt tüketimi 6 litre/100 km'nin altına düşürülebilen aracın yoğun şehir trafiği ve şehir dışı yüksek sürat sürüşlerinden sonra ulaştığı değerse 8.3 litre/100 km oldu.


Fiyat/Donanım


İki donanım seçeneğiyle ithal edilen Beetle'ın zengin donanımı olan Design'da 3 renkli ambiyans aydınlatması, çift torpido gözü, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, orta konsol üzerinde ek göstergeler, ön kol desteği, dokunmatik ekrana sahip, CD ve MP3 çalabilen, Aux girişli ses sistemi, 6'lı CD değiştirici, gövde rengi ön panel ve kapı iç kaplamaları, 17 inç çaplı jantlar, ön sis farları, ön ve arka park sensörleri, elektrikli cam ve aynalar, krom paketi, karartılmış arka camlar, cruise control, hava kalite sensörü, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, yağmur sensörü, çift bölgeli otomatik klima, lastik basınç uyarı sistemi, ABS, ASR, ESP, elektronik diferansiyel kilidiyle sürücü ve ön yolcu için ön ve yan hava yastıkları standart olarak sunuluyor.

1.2 litre hacimli TSI motor ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla fiyatı 27.400 Euro + 738.5 TL olarak açıklanan otomobilin 7 ileri vitesli DSG ile fiyatı 2.400 Euro artıyor.

Opsiyon listesinde sadece metalik boya (500 Euro) ve panoramik cam tavan (1.250 Euro) bulunan aracın test aracında bulunan 18 inç çaplı jantları ve bazı versiyonlarda görülen bi-xenon farlarıysa fiyat listesinde yok.


Sonuç


İtiraf edeyim Volkswagen, yeni nesil Beetle'ı tanıttığında içimde bir şüphe vardı. Görünümü eskisinden çok daha modern olan otomobilin Golf ve Scirocco aileleri ile arasında bulunan görsel fark kapandığından farklılık sunamayacağını düşünüyordum. Trafikte yavaş yavaş ilerlerken kenardan 50-55 yaşlarında bir abimizin gelip "Harika araç, tebrik ediyorum" demesiyse beni uyandırdı.

Beetle gerçekten de eskisinden daha modern bir görünüm sunuyor. Üstelik modernleşme trendi sürüş karakterine de yansımış. Ek olarak günlük kullanıma çok daha uygun bir hal alması Beetle'ın izleyeceği yolun ağır retro görünümü hafifletip kullanışlılığa doğru geçiş yapacağını gösteriyor ki şimdiye kadar trafikte bu aracın her rengini görmüş olmam stratejinin başarılı olduğunu gösterir gibi.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.