17 Aralık 2013 Salı

Kia Optima 2.4 EX


2013 yılı A.B.D. testlerimin sonuncusuna geldik. Bu son testte yine Güney Kore merkezli bir üreticiyi konuk ediyorum. Kardeş firmalar Hyundai ve Kia'nın son on yılda aldığı yolu en iyi şekilde açıklayan araçlar belki de büyük sedan modelleri. Astronomik vergiler nedeniyle Türkiye'de fiyatları aşırı yüksek olsa da özellikle Kuzey Amerika pazarında sık sık karşımıza çıkan bu otomobillerden birisi de Kia Optima.

2010 yılında tamamen yenilenmiş bir şekilde karşımıza çıkan aracın şık görünümü ve zengin donanımının yanında düşük tutulan fiyatı da çekiciliğini artırıyor. Aslında Türkiye için daha uygun bir seçenek olan, 2 litre hacimli turbo beslemeli motor ürettiği 274 beygir güç, 365 Nm torkla beni kendisine daha çok çekmiş olsa da test aracım malesef 2.4 litre hacimli motorla donatılan versiyon oldu.


Dış Mekan


4.844 mm boya, 1.829 mm genişliğe ve 1.450 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.794 mm olarak açıklanıyor.

Şık bir görünüme sahip olan sedanın ön panjuru tipik Kia çizgilerini taşırken farlar ve ön tampon alçaltılmış bir Sportage görünümü sunuyor. Ön çamurlukların arkasına ince hava yarığı görünümlü parçalar ekleyen firma EX donanımında 17 inç çaplı jantlar sunuyor. Şişkin çamurluklarla güçlü bir görünüm sunan Optima'nın tavan çizgisi de geriye doğru şık bir şekilde alçalıyor.

Yan aynaların seviyesinden başlayıp kapıların üzerinden arka camın alt kısmına kadar uzanan bir krom şeritle donatılan otomobilin arka kısmında uzun bir bagaj kapağı, ince uzun stoplar ve çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor.


İç Mekan


Sürücü tarafında, araç büyüklüğü dikkate alındığında ortalama boyutlarda olduğu söylenebilecek kapı içi cebin kenarında yakıt deposu ve bagaj kapaklarının açma düğmeleri yer alıyor. Daha yukarıda ergonomik bir yerleşime sahip cam ve ayna kumandaları görülebilirken ahşap kaplama ve çift renkli görünüm ön konsolun da bir aynası olmuş.

Sürücü odaklı bir ön panele sahip olan Optima'da bir kısmı deri kaplanmış ön panel, üzerinde bilgisayar, ses, telefon ve hız sabitleme sistemlerinin kumandaları bulunan ısıtmali direksiyon simidi, kromajlı çerçevelere sahip üç yuvarlak gösterge görülürken orta konsolda ses ve havalandırma sistemi kumandaları, çift 12 Volt soketi, USB ve Aux girişleri bulunuyor.

Ön kısmında ahşap kaplama kullanılan vites konsolunda şık görünümlü vites kolunun yanında ön koltuk ısıtma ve havalandırma kumandaları görülebilirken daha arkada iki büyük bardaklık ve altında büyük bir göz yer alan kol dayanağı bulunuyor. Bu gözün üst kısmında yerinden çıkarılabilen bir göz de bulunmakta.

Arka kısımda küçük kapı içi cepleri ve camlarla birlikte koltuk ısıtıcılarını da kumanda edebilen düğmelerle donatılmış kapılar, havalandırma çıkışları, bardaklığa sahip kol dayanağı dikkat çekerken deri döşemeye sahip koltukların bu bölümde iki kafalık sunması Avrupa pazarı için yeterli değil.

Tavana bakıldığında önde bir gözlük kabı, garaj uzaktan kumandası ve elektrokromik ayna dikkat çekerken panoramik cam tavan da gözden kaçacak gibi değil. 436 litre hacimli bagajı küçük olan aracın arka koltuk sırtlıkları yatırılabiliyor olsa da ortaya çıkan boşluk oldukça dar.


Konfor


Kia'nın büyük bir sedan modeli olduğundan konfor seviyesinin üst düzeyde tutulmaya çalışıldığı belli olan bu Optima'nın süspansiyon sistemi Avrupa pazarı için biraz yumuşak olsa da Kuzey Amerika'da rahatsızlık vermiyor. 215/55-17 ölçülerindeki lastiklerin çok geniş olmayan yanakları istenmeyen salınımları azaltabilmiş.

Direksiyon sistemi de spektrumun yumuşak kısmına daha yakın olan otomobilin rüzgar ve yol sesi izolasyonlarıysa başarılı. Çift egzoz çıkışından gelen sesler de sportif sayılabilecek Optima'nın 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı da başarılı geçişleriyle göz dolduruyor. Düz bir yola sahip olan vites kolunun sola çekilerek manuel kullanıma olanak sağlaması da olumlu.

EX paketi toplam 5 donanım seviyesinin ikincisi olsa da sunulan opsiyonların çoğunu hazır bulunduran test aracının konfor seviyesi bu sayede yükselmiş. Isıtma sistemine sahip direksiyon simidi üzerinden ses sistemi, cruise control, telefon ve yol bilgisayarı kontrol edilebilirken hem ön hem de arka koltuklarda ısıtma sistemi bulunması dikkat çekici. Ön koltuklarında havalandırma da bulunan test aracının diğer konfor donanımları arasında çift bölgeli tam otomatik klima, elektrikli cam ve aynalar, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, elektrokromik iç ayna, panoramik cam tavan, 8 hoparlör, subwoofer, USB ve Aux bağlantısına sahip, Infinity ses sistemi ve arka koltuklar için havalandırma ızgaraları olarak sıralanabilir.

Arka koltuklarda ek havalandırma kanalları sunarak beğenimi kazanan Optima'nın bu kısımda sunduğu diz mesafesi boyutlarına göre ortalama seviyede. Baş mesafesi de şık tavan çizgisi nedeniyle bol olmayan otomobilin Kuzey Amerika versiyonlarında toplam dört kafalığın sunulmasıysa bu pazarın bir yönelimi olarak görülebilir.


Sürüş


Aslına bakarsanız Optima'nın Kuzey Amerika pazarında sunulan diğer motor seçeneğini test edemediğime en çok bu bölüm yüzünden üzüldüm. Daha sert süspansiyon sistemi ve 18 inç çaplı jantlarla gelen 2 litre hacimli turbo beslemeli motorun gücü ve torku da çok daha yüksek.

Gereğinden daha yumuşak bir süspansiyon sistemine sahipmiş gibi davranan aracın 1.484 kg ağırlığıyla ani direksiyon hareketlerine uzun salınımlarla cevap vermemesiyse başarılı. Başarılı dozlamaya sahip olan fren pedalı ve manuel modu olan otomatik şanzımanı da sportif sürüşler için uygunken 2.4 litre hacimli motorun turbo beslemeli kardeşi kadar canlı olmaması bu modelde biraz moral bozuyor.

192 beygir güç, 245 Nm tork üretebilen 2.4 litre hacimli motorun 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla birleşmesi sonucunda otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 9.5 saniye sürerken maksimum sürat 220 km/s. Büyük hacimli benzinli motor, otomatik şanzıman ve ağırlığa rağmen aracın yakıt tüketim değerleri gayet başarılı. Test boyunca ortalama 8.6 litre/100 km'lik ortalama tutturan otomobilin bu ortalaması düşük süratli otoyol sürüşlerinde 7 litre/100 km'nin altına indirilebiliyor.


Fiyat/Donanım


Avrupa pazarında pek karşılaşılmayan bir motor seçeneğine sahip olan test aracımın LX donanımıyla başlangıç fiyatı 21.500 Dolar. Kuzey Amerika'da daha düşük fiyat etiketine sahip olan 2.4 litre hacimli motor EX donanım paketiyle birlikte 23.900 Dolar karşılığında satın alınabiliyor.

Standart donanımında 17 inç çaplı jantlar, elektrikli cam ve yan aynalar, CD ve MP3 çalabilen, USB ve Aux girişli, 6 hoparlörlü ses sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, cruise control, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, Bluetooth bağlantısı, yol bilgisayarı, otomatik olarak kararabilen iç ayna, deri koltuk döşemesi, ahşap kaplama, elektrikli sürücü koltuğu, ön, yan ve perde hava yastıkları, yokuş kalkış yardımcısı ile kromajlı iç ve dış kapı kolları bulunan otomobilde 3.150 Dolar karşılığında Premium paketi sunulmakta.

Bu paketle birlikte sunulan donanımlar arasındaysa 8 hoparlör ve subwoofer sunan Infinity ses sistemi, panoramik cam tavan, dokunmatik ses sistemi kumandası, elektrikli katlanabilir yan aynalar, sürücü koltuğu hafızası, elektrikli yolcu koltuğu, ısıtmalı direksiyon simidi, havalandırmalı ön koltuklar, ısıtmalı ön ve arka koltuklar bulunuyor.


Sonuç


Güney Kore merkezli üreticilerin geldikleri kalite seviyesini en iyi şekilde gösteren araçların başında büyük sedan modeller geliyor. Kuzey Amerika'da kendisinden büyük iki farklı sedan Kia bulunsa da ülkemizde satılan en büyük dört kapılı Kia olan Optima'nın marka imajını olumlu etkilediği bir gerçek. Şık çizgileri ve güçlü görünümüyle makul bir seçim olan otomobilin sportif motor seçenekleri de çekici.

Yurtdışında seçenekler iç açıcı olsa da Türkiye'de sadece 1.7 litre hacimli turbo Diesel motorla alınabilen aracın 2.4 litre hacimli benzinli motoru, saçma vergiler nedeniyle neleri kaçırdığımızı gösterir gibi. Sunulan özelliklere göre çok savurgan da olmayan motor turbo beslemeye sahip benzinli kardeşi kadar canlı olmasa da her gün sportif sürüş aramayan müşteriler için iyi bir seçim.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

7 yorum:

  1. turbo versiyonu kullanmanızı ben de isterdim ama 192 hp bir araçtan güçsüz bir araç gibi bahsetmişsiniz. bir alt segmentte bu güç spor modellerde sunuluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonuç olarak 2.4 motor bir avrupa yapımı araç çok daha fazla beygir gücü sunar. ayrıca bu motor gücünde 9.4 sn.'lik 0-100 km/h hızlanması da Avrupa'lı rakiplerine göre zayıf. Onur Bey sanırım bunu düşünerek böyle yorumladı.

      Sil
    2. Her şey göreceli. 1.7 turbo Diesel motora göre güçlü ama 2 litre hacimli turbo benzinliyle karşılaştırılınca at arabası gibi kalıyor. Özellikle yüksek torkun getirdiği ataklık avantajı çok bariz turbonun. Bu motoru da Hyundai Genesis Coupé'de test etmiştim. Çok farklı gerçekten de.

      Sil
  2. 1.7 full modeli 100.000 Tl'nin uzerinde satılıyor. 1.6 olsa, donanimina gore 60-70-80 Tl ile satilsa, piyasanin hakim modellerinden birisi olur.

    YanıtlaSil
  3. iç mekanı özellikle dashboardı çok uyduruk olmuş bence. ama bencede güzel bir test olmuş kutlarım

    YanıtlaSil
  4. Adam 23900 dolar diyor satis fiyatina! Yuh be kardesim adamlar ne paralara ne araba aliyor. Demekki biz zengin bir ulkeyiz. 46 lira verip neler alabiliriz oysaki. Lanet olsun bu politikalara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz imf'ye borç veriyoruz biz yükselen Türkiyeyiz fahiş fiyatlar bizi bozmaz.

      Sil