20 Kasım 2013 Çarşamba

Porsche Macan


Porsche Cayenne'in küçük kardeşi sonunda gün yüzüne çıktı. Aylardır casus fotoğraflarıyla yetindiğimiz aracın resmi fotoğraflarıyla birlikte etkileyici performans rakamları da paylaşıldı.

4.699 mm boya, 1.923 mm genişliğe ve 1.624 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.807 mm olarak açıklandı. Temellerini paylaştığı Audi Q5'ten 70 mm daha uzun, 24 mm daha geniş ve 30 mm daha alçak olan aracın iz genişlikleri de önde 35, arkada 36 mm genişlemiş.

Çok da sürpriz olmayan bir şekilde önden bakıldığında küçültülmüş bir Cayenne'e benzeyen aracın arkasına geçildiğinde 918 Spyder'dan esinlenmiş gibi görünen LED stoplar dikkat çekiyor.


İç mekana geçildiğinde üç kollu sportif direksiyon simidi anında dikkat çekerken orta konsol ve düğmelerle dolu olan yatık tasarımlı vites konsolu Panamera'yı andırıyor.

Kaputu altında üç farklı v6 motor seçeneği bulunan Macan'ın 3 litre hacimli iki ünitesinden turbo Diesel olanı 258 beygir güç, 580 Nm tork üretirken çift turbo beslemeye sahip benzinli kardeşi 340 beygir güç, 460 Nm torka sahip. ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede (Sport Chrono paketiyle 6.1 saniye) ulaşabilen turbo Diesel modelin maksimum sürati 230 km/s olarak açıklanırken benzinli versiyonda bu veriler 5.4 saniye (Sport Chrono paketiyle 5.2 saniye) ve 254 km/s olarak açıklandı.

Şimdilik ailenin en güçlü versiyonu olan Macan Turbo'da kullanılan 3.6 litre hacimli ünite de çift turbo beslemeye sahip. 400 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.8 saniye (Sport Chrono paketiyle 4.6 saniye) sürerken maksimum sürati 266 km/s.

Tamamında 7 ileri vitesli, çift kavramaya sahip yarı otomatik şanzıman kullanılan araçlarda 18 ve 19 inç çaplı jantlar standart olarak bulunsa da 20 ve 21 inç çaplı örnekler ek ücret karşılığında alınabilecek. Macan ailesinin Almanya fiyatı 57.930 Euro seviyesinden başlıyor.

17 yorum:

  1. 2000 motor olacak diyorlardi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2. etapta olacak. Hem benzinli hem de Diesel.

      Sil
  2. Bi de Bmw X4 gelsin bakalım ona göre karar vericem. Çok havalı durmuyo bu macan

    YanıtlaSil
  3. Olmamış bu, beğenmedim. Açık büfede arta kalan yemeklerden ertesi gün soslu makarna yapar gibi cayenneden araklayıp buna koymuşlar yersen.... yeni mi oldu şimdi bu?

    YanıtlaSil
  4. bu stop grubu cayenne'de olmalıydı, çok şık olurdu.

    YanıtlaSil
  5. ah ulan ah...şu maserati ve porsche'nin halleri...

    YanıtlaSil
  6. 3.0 litrelik modeli vergiden dolayı avantajlı olmayabilir.Ancak 2.0 litrelik modelleri iyi bir fiyat politikasıyla yok satabilir.

    YanıtlaSil
  7. 991 kasa benim için görünümde kusursuz sayılabilcek nitelikte, aynı dönemde panameraya gelen facelift aracın arkasını sadeleştirdi bence LCI panamera şık değil basit görünüyor, baby cayenne macan'da panameranın facelift felsefesindeki arka görünüm uygulanmış gibi ve yine aynı şekilde aracın arkası basit görünüyor, aracın önü beklediğim gibi baby cayenne imajını zaten veriyor, özet olarak panamera LCI ve macan'ın arka tasarımları aynı anlayışı içeriyor ancak bu anlayış sadeleştirirken daha şık yapmıyor basitleştiriyor.

    YanıtlaSil
  8. Range Rover Evoque'dan daha iyidir diyebiliriz, gerçi amaca göre biraz değişir ama genel bir kıyas olarak soruyorum..?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha güçlü olması beni çeker açıkçası Evoque karşısında. Bununla birlikte henüz 2 litre hacimli motoru olmasığından fiyat konusunda dezavantajı büyük olacak.

      Sil
  9. BURAYA GELMİŞ BELKİDE HAYATTA ALAMAYACAĞINIZ ARABALARIN MUHABBETİNİ ÇEVİRİYOSUNUZ AMA SAYIN ONUR BEYİN TEST ETTİĞİ HUNDAİ İ10UN TESTİNİ AÇIP BAKMAYA HİÇDEĞİLSE BİR YORUM YAPMAYA TENNEZZÜL BİLE ETMEMİŞSİNİZ YAZIK GÜNAH TÜRKİYEDE ÜRETİLEN BİR ARABA BIRAKIN ARTIK BU YABANCI HAYRANLIĞINI ŞUNU ALCAĞINIZ PARAYA BELKİDE 10 TANE İ10 ALIRSINIZ EMİN OLUN DAHA MEMNUN KALIRSINIZ BEN ÇOK SEKİDEN BERİ HUNDAİ KULLANIYORUM ÇOK MEMNUNUM MARKA HAYRANLIĞINI Bİ KENRARA BIRAKIRSANIZ SİZ DE ÇOK MEMNUN KALIRSINIZ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her konuyu mesajlarınızla dolduruyorsunuz ama, ne yazmamızı bekliyordunuz.

      i10'un bende tek artısı yerli montaj oluşu.
      Onun haricinde elle tutulur hiç bir yanı yok.
      Fiyatları bir üst sınıfa bir üst sınıfa ulaşmış, eski nesil motorlar, eski nesil şanzıman, iç mekanı atla da geç, ...
      Geriye ne kaldı.
      Kuş serisi ile tek farkı; dış tasarım ve bir kaç hava yastığı, abs, ...

      Maalesef, ben gerçekçi bir insanım. :(

      Sil
    2. Yabancı hayranlığı dediğiniz olaya biraz değinmek lazım. Hyundai bir Türk markasıda acaba bizim mi haberimiz yok merak ettim. Türkiye'de üretiliyor olması bir aracı tercih etmek için gerek veya yeter bir sebep midir? Bunun dışında yıllardır Hyundai kullandığınızı söylemişsiniz memnun olabilirsiniz bilemiyorum fakat bende bir kaç farklı Hyundai kullanmış ve çevresinde de hali hazırda kullanan arkadaşlarıda olan biri olarak pekte memnun kaldığımı söyleyemeceğim aynı şekilde. Marka fanatikliği veya başka bir konu değil. Tamamen bir otomobilden beklentiyle alakalı bir konudur bu. Eğer otomobile sadece bir ulaşım aracı olarak, işimi görsün mantığıyla yaklaşıyorsanız evet Hyundai memnun kalınacak bir marka olabilir. Fakat bunun fiyatına 10 tane i10 alırsınız mantığını doğru bulmuyorum. Olaya i10 noktasından bakarsakta o fiyat seviyesinde Türkiye'de üretilen daha iyi alternatiflerde var hali hazıda ve maalesef hiçbirisi son noktada bizim şirketlerimiz, bizim sermayemiz değiller.

      Sil
  10. bence yorum yapmadan once bir iq testine girmek lazim, bazilari capslock'u acip mal gibi her yere us asagi bes yukari ayni seyleri yaziyor. lan olm kafan mi iyi? bir cik git disari falan hava al gel.

    YanıtlaSil
  11. Turkiyede uretiliyo diye baska araba begenmememiz gerektigini ogrenmis olduk.ölü taklidi yapin gecer arkadaslar

    YanıtlaSil
  12. sen hyundai yazmayı öğren önce ondan sonra milleti eleştir. hayatta alamayacağımızı nerden biliyorsun? genede sen bu zekayla hyundai alacak parayı kazandığına dua et.

    YanıtlaSil