21 Kasım 2013 Perşembe

Nissan IDx Freeflow ve IDx NISMO


Japon üreticilerin Tokyo şovu devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde GT-R'ın elden geçirilmiş versiyonu ve NISMO modifikasyonlu modelini tanıtan üretici şimdi de küçük spor otomobil konseptleri IDx Freeflow ve IDx NISMO'yu sergiliyor.


Retro tasarımıyla Datsun 510'u hatırlatan IDx konseptlerinde köşeli hatlar, çarçavesiz kapı camları, A sütununun ilerisine yerleştirilmiş yan aynalar ve LED aydınlatma grubu dikkat çekerken detaylarda iki modelin farkları gözden kaçmıyor.


Daha sade bir görünüme sahip olan IDx Freeflow'da 18 inç çaplı jantlar, arka kısmı boydan boya geçen stoplar, ortaya yerleştirilmiş egzoz çıkışı ve dörtgen yapılı yan aynalar kullanılıyor. Bu otomobilin ölçüleri 4.1 metre boy, 1.7 metre en ve 1.3 metre yükseklik olarak açıklanıyor.

Oldukça sade ve ferah görünümlü bir iç mekana sahip olan aracın üç kollu direksiyon simidinin arkasında tek bir gösterge yer alırken fonksiyonların çoğu orta konsolun üst kısmındaki dokunmatik ekrandan kumanda ediliyor. Dört kişilik oturma kapasitesi sunan aracın koltukları kot kumaşıyla kaplanmış.


IDx Freeflow'dan çok daha farklı görünen IDx NISMO'da 19 inç çaplı jantlar, 1.8 metre genişliğe sahip gövde, tavana yerleştirilmiş spoiler, yuvarlak yan aynalar, genişletilmiş yan etekler, kapı altına alınmış egzoz çıkışları, çift parçalı stoplar ve difüzör görev yapıyor.


İç mekanı da çok daha farklı görünen IDx NISMO konseptinde yarış koltukları, dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, üst ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve metal pedal seti bulunuyor.

IDx Freeflow'da hacimleri 1.2 ile 1.5 litre arasında değişen motorlar kullanılabileceğini açıklayan Nissan, IDx NISMO'da turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli bir ünite kullanılacağını belirtiyor. Her iki otomobilde de sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman görev yapıyor.

8 yorum:

  1. koltukları kot kumaşıyla kaplanan aracın arka bagaj kapağındaki nissan logosu kaldırıldığında ortaya çıkan MAVİ yazısı dikkatlerden kaçmıyor

    YanıtlaSil
  2. Bu aracın nissanla alakalı olduğuna inanmak oldukça güç daha çok anladınız neye benzediğini :)

    YanıtlaSil
  3. Bu tarz küçük, ucuz, özelliksiz, küçük motorlu ama güçlü, arkadan itişli, spor otomobillerin çoğalmasını ümit ediyorum. Arkadan itişli araba için BMW almak zorunda kalmak istemiyoruz...

    YanıtlaSil
  4. bu araçların efsane Datsun 510'a atıf yapılan retro tasarımlar olduğunu ne sizin ne de yorum yapanların farketmemesi otomobil kültürü seviyeniz hakkında soru işaretleri uyandırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci paragrafı okumamış olmanız da sizin otomobilden anladığınızın fotoğraflara bakmak olduğunu düşündürüyor.

      Sil
    2. headshot :)

      Sil
    3. Böyle ortalar çok görülmüyor artık :)

      Sil
    4. ahahahahahahaha cok feci guldum, yeni kesfettim bu yorum zincirini, sabah sabah iyi guldurdu :)

      Sil