8 Kasım 2013 Cuma

Mercedes-Benz S65 AMG


Mercedes'in bu yıl yenilediği amiral gemisi S Serisi en güçlü versiyonuna kavuştu. S63 AMG'nin performans ve pretijini yeterli bulmayan müşteriler için üretilen otomobil etkileyici performans verileri sunuyor.

Görünümü diğer S Serisi modellerinden çok farklı olmayan aracın ön tamponunda bulunan hava girişleri metal ızgaralarla donatılırken 20 inç çaplı jantlar, ön çamurluklar arkasında bulunan V12 Biturbo yazıları ve dört çıkışlı egzoz sistemi diğer farklılıklar.


İç mekanda değişim daha da sınırlı. AMG imzalı direksiyon simidi ve metal pedal seti gibi sportif dokunuşlara sahip ola da otomobilin asıl önceliği lüks. Panoramik cam tavan, 10 hoparlörlü ses sistemi, LED aydınlatma grubu, ambiyans ışıklandırması, Magic Body Control süspansiyon sistemi, elektrikli ön ve arka koltuklar, masaj fonksiyonlu koltuklar ve araç telefonu gibi donanımlar standart donanıma dahil edilmiş.

Daha dinamik bir süspansiyon sistemi ve güçlü frenlere sahip olan aracın opsiyonel olarak sunulan karbon seramik fren diskleri ön aksta 420 mm çaplı.


Kaputunun altında çift turbo beslemeli, 6 litre hacimli bir v12 motor bulunan S65 AMG 630 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan arkadan itişli otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşırken maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış. Start/Stop sistemiyle donatılan ünite ortalama 11.9 litre/100 km yakıt tüketimine sahip.

Satışına 2014 yılının Mart ayında başlanacak olan aracın Almanya fiyatı 232.050 Euro olarak açıklandı.

9 yorum:

  1. bir cls 63 amg değil :)

    YanıtlaSil
  2. Coupe tasarım daha hoş duruyo bence.

    YanıtlaSil
  3. mercedes bazı model ve conceptlerle çevreci imaj oluşturmaya çalışsa da hala bi turbo v12 gibi insanlık dışı makineler üretiyor.

    YanıtlaSil
  4. v12 biturbo emisyon değerleri yüzünden yasaklanmamış mıydı? bir daha bu motoru çıkarmayacaklar diye çok üzülmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emisyon değeri sınırlamaları markaların bütün filolarında sunduğu otomobillerin ağırlıklı ortalaması alınarak hesaplandığından v12 motorların büyük üreticiler için ölmesi gerekmiyor. Sonuçta aynı grup elektrik motorlu Smart'ı da üretiyor. Bu sayede ortalama çok aşağılara inebiliyor.

      Sil
  5. v12 bi turbo motora start/stop sistemi koymak, bi adamı vurup ardından tanrıdan af dilemek gibi.

    YanıtlaSil
  6. Yorumlara bittim :) arac hayranlik uyandiriyo kabul.ama detaylara inince de naptin merso demeden de edemiyor insan.dis tasarimda 63 amg'den tek farki yanda v8 yerine v12 yazmasi.guc artisi da bekliyodum mesela.hadi ona da tamam dedik.ama bence en buyuk buyuk eksiklik 4 tekerlekten cekis sisteminin olmamasi.bukadar yuksek torkla arkadan itiş bir makam aracinda garip olmuş bence.gerci bmw ve mercedesin cift turbolu v12 motora 4 tekerlekten cekis koymamalari da bi garip.agamemnon ozellikle son cumlem hakkinda fikrini bilmek istiyorum bi sebebi vardir sanirim son soyledigim durumun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Performans açısından mantıksız gerçekten de. Her iki üretici de bir alt versiyonlarda dört tekerlekten çekiş sistemi sunuyor. Büyük ihtimalle potansiyel müşterilerin bu özelliğe çok önem vermediğini bulmuşlardır araştırmaları sonucu.

      Sil
  7. hayır bi de çoğu zaman sürüş keyfini arttırmak adına 4 tekerlekten çekiş sisteminden vazgeçilir benim bildiğim.bmw z4,mercedes slk böyle mesela.ama bu safkan sürüş aracı değil.dediğiniz gibi performansı da olumsuz etkiler 4 tekerlekten çekiş olmaması.ama son cümle de mantıklı gelmedi değil :)

    YanıtlaSil