9 Ekim 2013 Çarşamba

Opel Meriva


Opel'in küçük MPV modeli Meriva makyajlandı. Büyük tasarım değişiklikleri sunmayan otomobilin asıl yeniliğiyse kaput altında.

Gündüz farları ve stoplarda LED kullanılmaya başlanan otomobilin ön panjuruyla birlikte tamponu da rötuşlanmış. Yeni jant seçenekleri de sunmaya sunmaya başlayan Meriva'nın arka kısmındaysa büyük bir farklılık yok.


İç mekan tasarımında farklılık sunmayan otomobilin donanımına Bluetooth bağlantısı, geri görüş kamerası ve 7 inç büyüklüğünde ekrana sahip yeni nesil IntelliLink eklenmiş.

Kaputu altında yer alan 1.4 litre hacimli benzinli motorun 100, 120 ve 140 beygir güç üretebilen üç versiyonu bulunuyor. Son ikisi turbo beslemeye sahip olan üniteler 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla da alınabiliyor.

Opel'in asıl yeniliği olan motorsa 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite. Daha önce Zafira Tourer'da tanıtılan motor 136 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla motorun ortalama tüketim değeri 4.4 litre/100 km.

11 yorum:

  1. hacım bu 1.6 dizel motoru insignia'da kullanırlar mı ne dersin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avrupa için bu seçenek olmayacak fakat hacimden vergi kesen ülkeler için düşünülebilir.

      Sil
  2. Onur Bey, Bu motor Türkiye'de ne zaman kullanılacak bir bilginiz var mı ? birde hangi modellerde kullanılacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avrupa'da piyasaya çıktıktan sonra bu motora sahip olan bütün modeller Türkiye'ye de gelecek. Şimdilik iki araçta bulunuyor ama daha sonra Astra ve Corsa gibi daha yüksek hacimli satışa ulaşan modellerde yer alacak.

      Sil
  3. Mayıs ayında Insignia'ya geleceği söyleniyor. Astra için belki de yeni kasayı beklemek gerekecek. Test drive isteriz ! :)

    YanıtlaSil
  4. biraz ağır konuşacağım...

    distribütör resmen uyuyor.birçok kişi astradan 1.3cdti yüzünden vazgeçiyorken yetkililere durumu anlatmamaları tam bir gerizekalılık.1.6 dizelde performans dedin mi renault,fiattan başka bi alternatif yokken,tek düzgün alternatif olan hondaya eşek yüküyle fiyat çekilirken mucize gibi olan 1.6 cdti motorun sadece zafira ve merivada getirilecek olması tam bir distribütör mallığı.hayır bir de her şey kabak gibi ortadayken getirilmemesi insanın sinirini daha da bozuyor.büyük ihtimalle sadece manuel şanzımanla sunulacak,tamam zaten golf ve megane dışında adam gibi bir dizel+otomatik alternatifi yok.ama bir golf sahibi olarak söylüyorum ki otomatikten şaşmayanlar dışında piyasanın tozunu atar astra 1.6 cdti.focusu falan görmez bile kimse.ayrıca 1.6 tdi motor bile passatı götürebiliyorken insignia'ya bile gani gani yetecektir 1.6 cdti.distribütörün bu denli kör olması cidden garip

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durumun distribütörle ilgisi yok. Opel şu anda iki aracında sunuyor bu motoru. Astra'da hala 1.7 CDTI motor bulunuyor Avrupa'da.

      Sil
    2. biliyorum durumu.ama yine de opel yetkililerine bu durumu bildirmeleri hatta baskı yapmaları gerektiğini düşünüyorum.satışları doğrudan net şekilde etkileyecek bir durum bu

      Sil
    3. Yeni motorun 1.6 litre hacimli olması zaten bu zorlamaların bir sonucu büyük ihtimalle. Yoksa Avrupa'da gayet rahat satılıyor 1.7 litre hacimli ünite. Astra ve Insignia'nın makyajlarına yetiştiremedikleri için gecikti büyük ihtimalle. Astra'da yakında göreceğiz gibi ama Insignia'nın yeni nesil modellerini beklememiz gerekebilir bu motoru görebilmek için.

      Sil
  5. Onur Bey, Ford B-max 1.6 powershift ile Meriva'nin 120 veya 140, cok farketmez, otomatigi arasinda ufak bir karsilastirma yapar misiniz lutfen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam otomatik şanzımanlar, özellikle şehir içinde daha başarılı konfor seviyesi sunuyor. Bir de buna daha uzun süre sorunsuz çalışabilmeleri eklenince bence Opel önde. Ford'un süspansiyon sistemini daha çok beğensem de Meriva'nın turbo beslemeye sahip motorlarının performansı çok daha başarılı olduğundan benim seçimim Opel olurdu.

      Sil