30 Ekim 2013 Çarşamba

Maserati Ghibli


İtalyan üretici Maserati Nisan ayında tanıttığı yeni nesil Ghibli'yi Türkiye'de satışa sundu. İki motor seçeneğiyle ithal edilecek olan otomobilin fiyatı 155.485 Euro seviyesinden başlıyor.

FerMas Şirket Müdürü Ferhat Albayrak’ın ev sahipliğini üstlendiği, Quasar Kültür ve Sanat Çadırı’nda gerçekleşen tanıtıma Maserati Avrupa Bayi Geliştirme Müdürü Luigi Sepe ve Maserati Baş Tasarımcısı Giovanni Ribotta da katıldı.


Tarihinde ilk defa iki yeni dört kapılı aracı aynı yıl piyasaya süren Maserati daha önceden bir coupé için kullandığı Ghibli ismini de sedan gövde için canlandırmış oldu. Yeni bir fabrikada Quattroporte ile birlikte üretilecek olan otomobil sayesinde marka, önümüzdeki üç yılda üretimini yaklaşık ona katlayacak.

Segmentinde iç mekan özelleştirmesi alanında çok iddialı olan Ghibli Türkiye'ye bir Diesel bir de benzinli motorla gelecek. Her ikisi de 3 litre hacimli birer v6 olan ünitelerden turbo Diesel olanı 275 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketim değeri 6 litre/100 km.


Mazot yakan kardeşi gibi 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla donatılan benzinli model çift turbo beslemeye ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 410 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen motor otomobili 0'dan 100 km/s sürate 5.6 saniyede ulaştırabilirken aracın maksimum sürati 285 km/s. Bu versiyonun ortalama yakıt tüketim değeri de 9.6 litre/100 km.


Diesel modelin fiyatı 155.485 Euro seviyesinden başlarken benzinli model 196.271 Euro'dan başlayan fiyatıyla satışa sunuldu.

Basın toplantısında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

10 yorum:

  1. yanlız o küsüratlar hiç olmuyor düz 155e olmazmı

    YanıtlaSil
  2. 155bin euro 2.5 kur ile 380 bin tl yapar. Yeni E 350 BlueTEC 4MATIC (283bin tl) ve Yeni BMW 535d xDrive(307bin tl) 'dan pahalı, nerdeyse XJ 3.0 V6 DIESEL e yakın fiyatı, benzinli Ghibli de XJ 3.0 BENZİNLİ S/C AWD SWB PREMIUM LUXURY bundan pahalı,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet mercedes ve bmw'den pahalı olabilir. kıyaslama yapıyorsanız en mantıklısı bmw almak. maserati almak mantıklı değil şeytani.

      Sil
    2. ama rakiplerine göre fiyatları çok yüksek, 10-20 değil, 60 binden fazla fark var, hatta örnek olsun diye bir üst sınıftan modelle kıyasladım ki neredeyse onunla aynı fiyat

      Sil
    3. Ghibli mantıkla değil kalple alınacak bir otomobil fakat fiyatı biraz daha makul tutulabilirdi. Gerçi durum Avrupa'da da böyle. Maserati'nin 10 kat artırmayı planladığı satış rakamı da aslında çok yüksek olmadığından bu politika makul karşılanabilir.

      Sil
    4. doğru maserati almak mantıklı değil boşuna maserati'ye şeytanın avukatı demiyorlar.

      Sil
  3. Bende Agamemnon'un yorumunu okumadan evvel "BMW almak en mantıklısı" yorumuna benzer tepkiyi verdim. Zaten Maserati, Ferrari tarzı arabaları alan insanlar "mantıklarıyla" o arabaları almıyorlar. Zevk almak için sevdikleri için vs vs, ama mantık işin içinde fazla yok.

    Benim bir sorum olucak bu yeni nesil Maserati'lerle alakalı, şuanda 2013 Model diye sattıkları Ghibli'yle Quattroporte hemen hemen görünüş olarak tıpatıp aynı gibiler ama aralarında azımsanamayacak bir fiyat farkı var. Sizce bu bir pazarlama hatası değil mi? Ayrıca söylemeden geçemeyeceğim ikiside 2012 Quattroporte'den daha çirkin gözüküyorlar, göz var nizam var bu nasıl bir designdır, sırf yapmış olmak için yapmışlar.

    Son olarakta bana göre Maserati'nin 2006-2012 Yılları arasındaki Quattroporte kasası bence içiyle dışıyla herşeyiyle mükemmel bir araba ve bana göre 2013 Ghibli'dende Quattroporte'dende daha güzel duruyor ve Maserati çizgilerini daha iyi taşıyor. Keşke o arabayı revize etselerdi, şuanki tamamen farklı bir araba olmuş, eski kasasıyla alakası bile kalmamış ne yazıkki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araçların birbirine benzemesi büyüyen her markanın yaptığı bir şey. Hatta Alman markaları bu nedenle çok eleştiriliyor son yıllarda. Aradaki fiyat farkı normal. Sonuçta BMW 5 ve 7 Serileri gibi görünümleri benziyor fakat aralarında büyük fark var.

      Tasarım konusu biraz daha sübjektif. Sonuçta yeni modelleri daha güzel bulan da vardır. Bunun yanında bana da daha orijinal geliyordu eski model.

      Sil
    2. sana katılıyorum 2006 2012 olan quattroporte kasasını hiç birşeye değişilmez onunda sebebi o modeli tasarlayan pininfarina firmasıdır ondan.

      Sil
    3. Gerçi güncel modelin baş tasarımcısı Lorenzo Ramaciotti de eski Pininfarina tasarımcılarından ama farklıydı bir önceki neslin duruşu.

      Sil