13 Ekim 2013 Pazar

Hyundai Genesis Coupé 3.8 Track


A.B.D. testleri devam ediyor. Ailelere uygun otomobillerin ardından şimdi de sıra biraz daha sportif bir araca geldi. Geçtiğimiz yıllarda turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoruyla Türkiye'de de satışa sunulmuş olan Genesis Coupé, vergilerin daha da astronomik seviyelere ulaşmasının ardından ortalıklarda görünmez olmuştu.

Vergilerle arası çok daha iyi olan Kuzey Amerika'da küçük hacimli motoru 2 litre hacimli olan bu aracın testime konuk olan versiyonundaysa 3.8 litre hacimli v6 motor görev yapıyor. Testini birkaç ay önce sizlerle paylaştığım Hyundai Veloster'ın ardından küçük hacimli motorla bile gücü 275 beygiri bulan Genesis Coupé'nin v6 üniteyle neler yapabileceğini görmek güzel oldu. Yazma hazırlıklarına önceden başladığım bu testin, geçtiğimiz hafta yaptığım Güney Kore Hyundai genel merkezi ziyaretinden hemen sonra gelmesiyse hoş bir tesadüftü.


Dış Mekan


Güncel Genesis Coupé Türkiye'ye resmi yoldan getirilen araçların makyaj görmüş hali. Daha köşeli farlara sahip olan otomobilin makyajlı ön tamponunda sis farları ve LED gündüz aydınlatmaları bulunuyor. Kaputu üzerinde hava çıkışı görünümlü çift bölme yer alan aracın 19 inç çaplı jantları mat boyaya sahip.

Çerçevesiz kapı camlarına sahip olan Genesis Coupé'nin sabit yan camları aşağıya doğru genişleyerek farklı bir görünüm yaratıyor. Bagaj kapağı üzerinde büyük sayılabilecek bir spoiler bulunan otomobilin stopları, farlarda olduğu gibi dalgalı desenlere sahip. Sade görünümlü arka tamponun alt kısmında dörtgen tasarımlı çift egzoz çıkışı gözlerden kaçmıyor.

4.630 mm boya, 1.865 mm ene ve 1.385 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.820 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Hoş görünümlü dış mekanın ardından içeriye geçildiğinde sade olarak nitelendirilebilecek bir yaşam alanıyla karşılaşılıyor. Kapı eşiklerinde Genesis logolu kaplamalar dikkat çekerken kapı içlerinde küçük ceplerle yüzeye paralel yerleştirilmiş cam ve ayna kumandaları görülebiliyor.

Ses, telefon, hız sabitleme ve yol bilgisayarı kumandalarına sahip olan deri direksiyon simidi üç kollu bir tasarıma sahip. Derine yerleştirilmiş dairesel göstergeler sportif bir görünüm sunarken bu ikili arasında yer alan bilgisayar ekranı Avrupa'da satılan modellerle karşılaştırıldığında biraz eski tasarıma sahip. Hız ve devir göstergelerinin ortasına yerleştirilen dijital motor sıcaklığı ve yakıt seviyesi götergeleriyse modern görünüyor.

Metal pedal seti ve başarılı yan desteğe sahip koltukları da iç mekanda sportif rüzgarlar estiren otomobilin orta konsolu üzerinde büyük bir dokunmatik ekran bulunuyor. Bu ekranın hemen altında başarılı ses sisteminin kumanda elemaları görülebilirken daha aşağıda ortalama yakıt tüketimi, yağ sıcaklığı ve anlık tork üretimini gösteren yuvarlak göstergeler bulunuyor.

Konsolun yanlarına dik olarak yerleştirilen merkezi havalandırma ızgaralarına sahip olan Genesis Coupé'nin havalandırma sistemi kumanda elemanları orta konsolun alt kısmına serpiştirilmiş. Bu alanda görülen kapak açıldığında ortaya çakmak, Aux ve USB girişleri çıkıyor.

Metal görünümlü konsolun devamında şık görünümlü vites topuzu, farklı boyutlara sahip iki bardaklık, el freni kolu ve altında büyük bir göz bulunan kol dayanağı görülebilirken aynı yerde 12 Volt soket ve anahtarın yerleştirilmesi için bir bölme dikkat çekiyor.

Elektrikli ve ısıtmalı ön koltukların sırtlıkları manuel bir şekilde ileriye doğru yatırılırken bu şekilde arka koltuklara geçmek çok zor olmuyor. İki kişilik oturma kapasitesi sunan arka sırada diz mesafesi bir coupé için başarılı olsa da baş mesafesi çok iç açıcı değil. Bagaj hacmi 285 litre olan aracın arka koltuk sırtlıkları tek parça olarak katlanabiliyor.


Konfor


İnsan büyük bir coupé ile karşı karşıya kaldığında biraz daha ağırbaşlı bir otomibil beklese de Genesis Coupé'de durum biraz daha farklı. Track paketiyle birlikte araca eklenen sert süspansiyon sistemi ve 19 inç çaplı jantlar sürüşü daha sportif bir bölgeye çekmiş.

Donanımındaysa bol bol konfor aksesuarı görülebilen otomobilde hız sabitleme sistemi, direksiyondan kumanda edilebilen, USB ve Aux çıkışlarına sahip kaliteli bir ses sistemi, navigasyon, deri döşemeli ve ısıtmalı ön koltuklar, sunroof, anahtarsız giriş ve çalıştırma, elektrikli cam ve aynalar gibi uzun yolculuklarda yolcuların işlerini kolaylaştıran donanımlar bulunuyor.

Koltuklar yüksek yan desteklerin yanında geniş oturma alanlarıyla da dikkat çekiyor ve bu sayede uzun yolculuklarda başarılı bir konfor seviyesi sunuyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanın kullanımıysa beklediğimden daha kolay. Geçişleri kemiksiz olan ünite sürücüyü yormazken yumuşak debriyaj pedalı da işleri kolaylaştırıyor.


Sürüş


Kuzey Amerika pazarında satılan bir coupé olduğundan dinamik sürüş konusunda çok şey beklemediğim Genesis Coupé beni şaşırtmayı başardı. Track paketinde sunulan sert süspansiyon sistemi, ön kule gergisi ve önde 225/40, arkadaysa 245/40 ölçülerinde olan lastiklerin 19 inç çaplı jantlarla birleşimi oldukça iddialı özellikler.

Bu donanımların birleşimiyse yolda kendisini açık şekilde gösteriyor. Dengeli bir altyapıya sahip olan otomobil ağırlık değişimlerinden de çok az etkileniyor. Arkadan itişli aracın arkasını koparabilmek için ani direksiyon hareketlerinin yanında gaz pedalıyla da oynanması gerekiyor. Track paketinde standart olarak sunulan limitli kaydırmalı diferansiyel, yumuşak geçişlere sahip manuel şanzıman ve hafif debriyaj pedalı sayesinde Genesis Coupé ile küçük oyunlar oynamak çok zevkli. Çok zorlandığında hafifçe önden kaymaya başlayan aracın gaz pedalına hafifçe dokunulduğunda arka aks hareketlenmeye başlıyor.

3.8 litre hacimli v6 motoru 350 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 260 km/s. Hızlanma sırasında bir v8'i andıran sesler çıkaran motor ve egzoz ikilisi ortalama yakıt tüketim değerinin 10 litre/100 km seviyesinin üzerine çıkmasını hoş gösterebiliyor. Sabit sürat otoyol sürüşlerinde ortalama 8 litre/100 km'nin altına indirilebilse de gaz pedalı dikkatsiz kullanıldığında değerler iki katına rahatlıkla çıkıyor.

1.560 kg boş ağırlığa sahip olan otomobilin hızlanması gibi yavaşlaması da dikkat çekici. Brembo'dan alınan fren sisteminin dozlanması kolay olduğu gibi dengesi de göz kamaştırıcı. Bu arada Genesis Coupé'nin tepkilerini isteğinize göre ayarlamak mümkün zira ESP, direksiyon sistemi ve gaz pedalına verilen tepkiler üç aşamalı olarak ayarlanabiliyor.


Fiyat/Donanım


Türkiye'de %171 gibi uçuk bir vergiye sahip olan otomobilin ülkeye getirilmemesi mantıksız değil. Kuzey Amerika'da düşük vergiler sayesinde fiyatı 28.750 Dolar seviyesinden başlayan araç Track donanımıyla bile 33.895 Dolar'a alınabiliyor.

Bu haliyle standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, 19 inç çaplı jantlar, arka spoiler, Brembo fren sistemi, xenon farlar, CD ve MP3 çalabilen, Bluetooth bağlantılı, USB ve Aux girişleri sunan, 360 Watt çıkış gücüne ve 10 hoparlöre sahip Infinity ses sistemi, dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, alüminyum pedal seti, deri döşeme, ısıtmalı ön koltuklar, aydınlatmalı kapı eşiği kaplamaları, cruise control, sunroof, elektrik ayarlı sürücü koltuğu, elektrokrom iç ayna, dijital pusula, sportif ayarlı süspansiyon sistemi, limitli kaydırmalı diferansiyel, klima, Brembo fren sistemi ve çift egzoz çıkışı bulunan otomobilin tek opsiyonu 1.250 Dolar farkla alınabilen 8 ileri vitesli otomatik şanzıman.


Sonuç


Geçtiğimiz hafta Güney Kore'de bulunan merkezini ziyaret ettiğim Hyundai son yıllardaki yükselişine devam ediyor. Markanın en sportif otomobili olan Genesis Coupé 3.8 Track dışarıdan bakıldığında çok sportif bir araçmış gibi görünmese de başarılı özellikler sunan v6 motor, süspansiyon ve fren sistemi dinamik sürüşlerin gerekliliklerini sunmakta zorlanmıyor.

Türkiye için şaka gibi bir fiyata sahip olan araca bu kadar kolay ulaşabilmek gerçekten güzel. Sunduğu zengin donanımla konfor isteyenleri de üzmeyen otomobil, litresi 1.5 TL'ye benzin alınabilen bir ülke için oldukça mantıklı bir seçim.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

4 yorum:

  1. ben hastasiyim bu arabanin ama TR'de isi yok malesef. Avrupa'da bile cok az goruyoruz malesef. Yine de Hyundai'in basarili yukselisi devam ediyor. Belki Genesis Coupe degil ama Veloster Turbo alarak ben de onlara destek olmayi umuyorum.

    Bu arada, Veloster Turbo testi var mi? Hani almayi planladigim icin fena olmazdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci paragrafta linki var Veloster Turbo testinin.

      Sil
    2. gozumden kacmis, cok ozur dilerim :)

      Sil
  2. 2003 te çıkan 350Z nin 280 beygirine göre güç etkileyici ama yüksek ağırlık ve artık motor güçlerinin uçuşa geçtiği bir dönem yaşadığımız için Amerikada bile uygun fiyatı ile nereye kadar gidebilir satışlar diye düşündürüyor.
    Ön tarafın hyundai modelleri içinde sıradan kalması ve bi coupe için sulu kalması beni en çok iten detay.
    Yinede dnya pazarında bu markayı cesaretinden dolayı kutlamak lazım

    YanıtlaSil