9 Eylül 2013 Pazartesi

Volkswagen Golf Sportsvan


Bu yıl Frankfurt'ta sergilenecek olan seri üretime hazır konseptlerden birisi de Volkswagen standında yer alacak. Golf Sportsvan, yeni nesil Golf Plus'ın neye benzeyeceğini gösteriyor.

Görünümünde büyük bir sürpriz olmayan otomobil yeni nesil Golf'ün köşeli hatlarına sahip. Daha ince ve uzun bir burun yapısına sahip olan konseptin tampon tasarımı da oldukça dinamik. Geniş yan cam yüzeylerine sahip olan Golf Sportsvan'in stoplarında LED teknolojisi kullanılmış.


Köşeli tasarım anlayışı iç mekanda da devam ederken koneptin bir Volkswagen modeli olduğu kolayca belli oluyor. Direksiyon simidi, gösterge tablosu ve kumandalar üreticinin diğer modellerinde de kullanılmakta.

Bir önceki nesil Golf Plus'tan 134 mm daha uzun olan otomobil beş kapılı Golf'ten de 83 mm daha uzun. Aks mesafesi de Golf'e oranla 48 mm uzayan aracın tavanı da 126 mm daha yüksek. 498 litre hacimli bagaj hacmi, arka koltukların 180 mm ileri-geri hareket ettirilmesiyle 87 litre daha büyütülebiliyor. Arka koltuk sırtlıklarının yatırılmasıyla bu hacim 1.500 litrenin üzerine çıkıyor.

Motor seçenekleri de Golf'ten alınacak olan aracın benzinli ve Diesel üniteleri seri üretimde 85 ile 150 beygir arasında değişen güçlere sahip olacak.

9 yorum:

  1. şimdi şu sis farı ile alttaki hava açıklığının arasındaki formdan yola çıkarak; bilmiyorum takip ettin mi etmedin mi onur, yakın zamanda özellikle bmwde lanetlenen chris bangle iki üç gün önce otomobil tasarımında tekdüze anlayışın artık değişmesi gerektiğinden bahsetmişti ve ne kadar da haklıymış: volvonun r line'ından tut da şu yeni jaguar suv konseptine ve haberdeki vw modeline kadar hepsinde özellikle de 2011 bertone jaguar b99 konseptinde net şekilde görülen bahsettiğim formu görmek mümkün. gerçekten gram keyif almıyorum son 5 6 senenin konseptlerinin bir çoğundan. Özgünlük yok, birbirine çok benzeyen formlar her yerde. Ve en çok da murat günak'a acıyorum, mindset ne kadar özgün ve kaliteli bir projeydi ya.

    YanıtlaSil
  2. açıkçası vw grubu tekdüzeliğin kitabını yazar olimpiyatında altın alır. bangle ı severdim ben, bmw yi değiştirmişti biraz ama geri döndüler, ben genelde vw tasarımlarını beğenmem ama bu aracı sevdim nedense, ve türkiyede bu aracın şansı bir hayli yüksek

    YanıtlaSil
  3. Bu aracın Türkiye'de tutacak olmasının tek sebebi üzerindeki alman arabası logosu ve aşırı ama aşırı tekdüze tipsizliği. Tofaş Şahin'e bile daha fazla saygım var.

    YanıtlaSil
  4. eskisi tutmadı bu da tutmayacak. doğuş oto hazır olsun

    YanıtlaSil
  5. gtümün tasarımı daha estetik bence

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşlar neden bu kadar acımasız yorumlar yapmış anlamadım? Aynı sınıftaki Yeni Citroen C4 Picasso bundan daha mı yakışıklı yani? Standart Volkswagen dizaynı. Son derece güzel. 2 çocuklu genç aileler için biçilmiş kaftan. Renault Scenic'in 1,5 DCI ESC'lisi 80.000 lira..! Doğuş bunun 1,6 TDI DSG'sini 85.000'e kapış kapış satar yeminle... Keşke gelse Türkiye'ye :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkler ve de renkler... Standart Volkswagen tasarımları çoğu insan tarafından aşırı sade oldukları gerekçesiyle beğenilmiyor ve evet, C4 Picasso daha yakışıklı olabiliyor. Fransızlar riske girmeyi sevdiklerinden genelde daha göze batan araçlar tasarlıyorlar. Bazıları da bu tip görünümden hoşlanıyor.

      Sil
  7. Yazık gerçekten çok yazık! Türkiye de wolksvagen in bu kadar büyük bir pazar payı varken hala Türkiye de bir fabrikası yok. Buna rağmen bizim milletimiz aslında kesinlikle o kadar etmeyeceğini bilmesine rağmen wolksvagen e bu kadar para veriliyor (wv golf= 80 bin tl civarı) Arkadaşlar almayın aldırmayın ki Alman lar farketsinler artık bu durumu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Volkswagen'in Türkiye'de ulaştığı satış rakamı Almanya'nın bile yaklaşık onda biri. Durum böyleyken AB'ye üye bir ülkede üretim yapmak, dışındaki bir ülkede yapmaktan çok daha mantıklı. Hele de politik durum bu derece dengesizken aklı salim kimse gelip de yatırım yapmaz.

      Sil