10 Eylül 2013 Salı

BMW i8


Geçtiğimiz yıl yapılan i model ailesi tanıtımında konsept versiyonu sergilenen i8'in seri üretim modeli 2013 Frankfurt otomobil fuarında tanıtıldı.

Genel tasarımı konsept modelinkiyle aynı olan otomobilde yeni ön tampon, büyük bir hava çıkışına sahip kaput, daha geniş aynalar ve artık camdan üretilmeyen fakat hala yukarıya doğru açılan kapılar görev yapıyor. 20 inç çaplı jantlar opsiyonel olarak karbon fiberden üretilebilirken standart donanımda sunulan LED farlar laser teknolojisiyle desteklenenlerle değiştirilebiliyor.


Ağırlık merkezi 460 mm'nin altına çekilen aracın hava sürtünme katsayısıysa 0.26 olarak açıklandı. 1.490 kg boş ağırlığa sahip olan spor otomobilin iç mekanında 2+2 oturma düzeni bulunuyor. Yaşam alanında dikkat çeken bir başka noktaysa konsolun diğer BMW modelerine benzetilmesi olmuş. Mavi renkli ambiyans ışıklandırmasına sahip olan i8'de araç hakkında canlı bilgiler verebilen bir anahtar da bulunuyor.

Hibrit bir araç olan i8'de görev yapan turbo beslemeli, 1.5 litre hacimli, 3 silindirli motor 231 beygir güç, 320 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 131 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. Benzinli motor gücünü, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman vasıtasıyla arka tekerleklere iletirken elektrik motoru gücünü ön aksa aktarıyor.


Sadece elektrik enerjisiyle 35 km yol yapabilen ve bu sırada 120 km/s sürate ulaşabilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.4 saniye sürüyor. Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılan aracın ortalama yakıt tüketim değeriyse 2.5 litre/100 km olarak açıklandı.

30 yorum:

  1. slm onurkoray,

    ınceleme ıcın teşekkürler.

    ben aracın fıyat ve cıkıs tarıhını öğrenmek ıstıyorum.(dünya genelı) .


    teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 130 bin dolar deniyor US pazarında Türkiye'deki olası fiyatı düşünemiyorum :)

      Sil
    2. 130x2= en az 260bin$

      Sil
    3. Ben de 260.000 Euro diyorum.

      Sil
    4. En az 350.000 Euro olacaktır.

      Sil
  2. bu arabayı çok bekliyor ve konsept haline benzemesini de çok istiyordum. mükemmel olmuş.

    YanıtlaSil
  3. bence yeni Honda Acura NSX bundan daha iyi, hem çok daha şık duruyo hem de elektrik benzin kombinasyonu daha iyi olucak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NSX güzel bir araç olmasına rağmen Audi R8'in çizgileri üzerinde bariz bir şekilde görülüyor. O nedenle özgün bir tasarım değil, i8 tasarımda bir adım daha önde derim.

      Sil
  4. aracın gücü ve elektrik motoru menzili size de düşük gelmedi mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sportif bir model olsa da henüz bir M modeli yok. Düşünülürse o araç daha güçlü olacaktır. Menzil light hybrid için makul bence. 3-5 km menzil sunan hibrit araçlar var malum.

      Sil
    2. Bilmiyorum ben bu halini direkt sportif model olarak nitelendirmistim :) m versiyonu olursa ne ala

      Sil
    3. Gerçi BMW üretilmeyeceğini açıkladı ama motorlardan biri veya ikisi sonradan güçlenebilir.

      Sil
    4. yani sls amg electric drive ve r8 e-tron'a rakip olabilecek bir gücü olsa çok daha güzel olabilirdi.

      Sil
    5. Olabilirdi ama i8'in de avantajları var bu araçlar karşısında. Örneğin menzili daha uzun ve fiyatı çok daha ucuz.

      Sil
  5. 1.5 litre qeyfii :) vergiden yırtıcak biraz ama genelde türkiyedeki distribütörler hibrit araçlar için teşvik primi istiyor diğer gelişmiş ülkelerdeki gibi. tabi yok öyle bişey. bu araç için 135k dolar isteniyor amerikada. birçok eyalette 7500 dolar indirim yapıyorlar. californiada 10000 dolar. 125k dolar oldu bile. amerikada benzin ucuz olduğu için ve geniş alana yayıldığı için insanlar yüksek km rakamlarına alışkın, benzin ne kadar ucuz olsa da benzinden tasarruf sağladığı gibi HOV şeridi ve free parking uygulamalarından faydalanıcak araç. running cost u oldukça düşüyor yani aracın. biz nasıl ki az yaksın diye pahalı dizel motorlu araç alıyoruz bu araç ta öyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben amerikada olucam da 1.5 motor kullanıcam... 135K dolar verene kadar 50k dolara camaro srt yada Ford Shelby GT500 V8'imi alır yardırır giderim. sesi yeter. yemişim bedava otoparkını

      Sil
    2. senin o camaro srt ve ford shelby gt lerin yol tutuşu ford fiesta düzeyinde. ama ben viraj dönmücem direksiyonu çevirmicem dersen gerçekten iyi arabalar düzlükte

      Sil
    3. olm sikindirik amerikan filmlerinde izliyosunuz camaro shelby falan gaza geliyosunuz. handling ten bihaber bunlar. sıradan bi 320i bile daha iyi virajlarda bu camaro srt ve shelby den. ama kardeşim hızlı ve öfkeli ne film ama kardeşim

      Sil
    4. bence siz 1970 yılındaki camaroda kalmışsınız. hepsi düzeldi şu anda son derece yeterli yol tutuş. belki bi r8 değil ama 3.20 diyip suyunu çıkarmayın artık. yuh. zaten düz yolda 3.20 bebek arabası kalır

      Sil
    5. 2013 Chevrolet Camaro ZL1
      2014 Ford Shelby GT500
      2014 Chevrolet Corvette Stingray Z51
      2014 Dodge Challenger SRT8

      bunlar yol tutuş olarak yeterli

      Sil
  6. anahtar efsane olmuş, vites niye 6 ileri ya hafif olsun diye sanırım. konsolun çizgilerini beğensem de ortadaki havalandırmayı çok kabul edemedim gözüm alışkın değil belki de ondan

    YanıtlaSil
  7. 1.5 lt 3 silindir motorun 231 bg 320 nm tork üretmesi normal biseymidir helal olsun dememiz gerekir mi acaba? Ömrü nasıl olur mesela bu motorun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peugeot 1.6 270 beygirlik modellerini yakında piyasaya sürecek. Bu nedenle çok farklı bir şey sunmuyor BMW bu motorla. İçten yanmalı motora elektrik motoru yardımı olması da biraz daha zorlanabilmesini sağlıyor.

      Sil
    2. yalnız peugeot'nun 1.6 270 beygirlik motoruna kocaman bir oha demek istiyorum.normalde fransız otomobillerinden nefret eden biri olarak benim bile kanıma girebilir ileriki zamanlarda.yalnız işin kötü tarafı yeni nesil 106'cılar türeyecek o biraz soğutur heralde insanları

      Sil
  8. sexi kelimesi yetersiz kalmış

    YanıtlaSil
  9. BMW'nin firma olarak ederi Mercedes-Benz'in (ağır vasıta bölümü çıkarıldığında) 2 katı kadarmış. Niye diye sormaya gerek yok sanırım. Her sene yılın motorlarında 3-4 dalda ödül al, en verimli ve performanslı motorları üret, üstüne de böyle araçlar lanse et. bravo!

    YanıtlaSil
  10. Almanya'da %19 vergi dahil fiyatı 126.000 €. İngiltere'de 100.000 £. %40 ÖTV oranı ile Türkiye fiyatı 630d 'in altında olur. Tahminim en fazla 180.000 € olur. Bu fiyattan pahalıya gelirse Borusan kaynaklı olur; vergilerden değil. Teknolojisine ve sınıfına göre iyi fiyat. Karbonfiber kabin, 362hp hibrid motor, dizayn v.s....Zaten BMW 1 yıllık üretiminin tamamını şimdiden satmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyatları gerçekten vergilerin gerektirdiği şekilde düzenlenirse (Büyük motorlarda kar marjı azalıp bunlar şişmezse) sistemin saçmalığını gözler önüne seren bir tablo çıkacak ortaya. Bir de büyük ihtimalle 6 Serisi satışları korkunç derecede düşecek.

      Sil
    2. Bugün i3 lansmanında konuştum Borusan yetkilileriyle. Verginin getirdiği avantaj karla kapanacak gibi görünüyor.

      Sil