15 Mayıs 2013 Çarşamba

Mercedes-Benz S Serisi


Mercedes markası düşünüldüğünde insanın aklına gelen özelliklerden ilki kalite oluyor. Bu olgunun gelişmesine önayak olan modelse amiral gemisi S Serisi. Her yeni nesli merakla beklenen otomobilin W222 kodlu modelleri sonunda resmen tanıtıldı.

Aracın dış görünüşünde büyük bir sürpriz yaşatmayan Mercedes yeni nesil modellerinde kullandığı LED far tasarımını büyük sedana da uygularken kapılarda görülen dalgalanmalar daha sofistike bir görünüm sunmuş. Aşağıya doğru açı alan bagaj kapağı ve dik yerleştirilen ince LED stoplarıyla arka kısmı Bentley ve Rolls-Royce modellerini andıran otomobilin şık bir şekilde gizlenen egzoz çıkışları da hoş detayları arasında yer alıyor.


5.116 mm boya sahip olan otomobilin genişliği 1.899 mm. Yüksekliği 1.496 mm olarak açıklanan S Serisi'nin aks mesafesi 3.035 mm. Genişlik ve yüksekliği değişmeyen uzun aks mesafeli versiyonun boyu 5.246 mm'ye çıkarken aks mesafesi 3.165 mm. Yeni S Serisi'nin hava sürtünme katsayısıysa 0.24 gibi etkileyici bir değer.

İç mekanına geçildiğinde dışarıda olduğundan daha cesur bir tasarım anlayışının izlendiği görülebiliyor. İki kollu direksiyon simidi ve yine süper lüks İngiliz markalarını andıran yuvarlak metal havalandırma ızgaraları dikkati üzerlerine çekerken opsiyonel olarak sunulan baklava desenli deri döşemeler de bu üreticileri hatırlatıyor.


Farklı renklerde ısmarlanabilen ahşap kaplamayla birlikte kullanılan metal süslemeler kabini daha da zengin gösterirken ambiyans ışıklandırması geceleri de hoş bir görünüm sunmayı başarıyor. Bir önceki nesilde olduğu gibi kokpitte kullanılan düğme sayısını aşağıya çeken Mercedes orta konsolda yer alan havalandırma ızgaralarının altına dizdiği düğmeler haricinde bu alan civarında buton kullanmamış. Orta konsolun üst kısmına dev bir ekran yerleştiren üretici gösterge tablosunun da tamamını dijital hale getirmiş.


Standart olarak 10 hoparlörlü bir ses sistemiyle sunulacak olan otomobilin orta konsolu üzerinde bulunan dev ekran, gösterge paneli gibi 12.3 inç büyüklüğünde ve 1.440x540 piksel çözünürlük sunuyor. Uzun bir opsiyon listesine de sahip olan araçta hava temizleme ve kokudan arındırma sistemi, iki adet tekli arka koltuk, ısıtmalı direksiyon simidi ve kol dayanakları, ısıtma ve soğutmalı bardaklıklar, arka koltuklar için katlanabilir tepsiler ve yolu gözetleyip sertliğini buna göre ayarlayan süspansiyon sistemi gibi farklı aksesuarlar alınabiliyor.


İlk etapta dört farklı motor seçeneğine sahip olacak aracın S350 BlueTEC modelinde kullanılan 3 litre hacimli turbo Diesel ünite 258 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. S500'de görev yapan çift turbo beslemeli, 4.7 litre hacimli v8 motor 455 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. S400 Hybrid'de kullanılan 3.5 litre hacimli benzinli ünite 306 beygir güç, 370 Nm tork sağlarken S300 BlueTEC Hybrid'de kullanılan 2.1 litre hacimli turbo diesel motor 204 beygir güç, 500 Nm tork üretebilmekte.


Tamamında 7 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılan otomobillerden 6 silindirli olanları 0'dan 100 km/s sürate 6.8 saniyede ulaşabilirken S500, aynı hızlanmayı 4.8 saniyede tamamlıyor. Bu araçların maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış. Dört silindirli tek model olan S300 BlueTEC Hybrid 0'dan 100 km/s sürate 7.6 saniyede ulaşırken maksimum sürati 238 km/s olarak açıklanıyor.

16 yorum:

  1. valilerin beklediği haber geldi

    YanıtlaSil
  2. kalite konusunda, inanılmaz konforlu olacağı konusunda yine şüphe yok tabiki. tasarım konusunda da büyük bir sürpriz yok olması gerektiği gibi fakat 2 kollu direksiyon simidi pek şık olmamış bence. çok çok eski atalarına bir gönderme yapmak istemişler sanırım.

    YanıtlaSil
  3. arkadaş o ekran nedir öyle yaa. bu kadar klasik çizgilerin ağır bastığı bir arabaya yakışmış mı. rolls royce bentley gibi markaların kullandığı havalandırma ızgaraları ile de çok tezat olmuş. dış çizgiler klasik s kasa ama bir yenilik getirmemiş. özet olarak sınıfın liderine yakışmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Havalandırmaların RR ve Bentley'den araklanması yakışmamış Mercedes'e onun dışında oldukça güzel olmuş.

      Sil
  4. daha ne kadar guzel yapabilirlerdi acaba? guncel mercedes tarzinin en etkileyici otomobili olmus.

    YanıtlaSil
  5. Hala direksiyon, gaz ve fren pedalı var.
    Yadırgadım :)

    YanıtlaSil
  6. iç mekan ingiliz tarzına kaysa da s-sınıfı alan heriflerin hoşuna gider herhal

    YanıtlaSil
  7. direksiyondaki pis sırıtış biz fakirlere bir mesaj herhalde

    YanıtlaSil
  8. Maybach 62S yerine geçecek extra long versiyonu tanıtılmadı mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece iki farklı aks mesafesi tanıtıldı.

      Sil
  9. otomobilde ekran boyutunu daha ne kadar artıracaklar merak içindeyim. utanmasalar ızgaraları, klimayı iptal edip 42 inch ekran koycaklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesla Model S'in orta konsolu tamamen ekran. 17 inç büyüklükte :)

      Sil
  10. dev ekran ergonomik açıdan faydalı bence ama klasik tarz iç mekan ile tezat yaratmış. tasarım ise geleneksel mercedes çizgileri içeriyor. sanırım 2000'lerin ortalarındaki ritmini bir daha tutturamayacaklar, bir önceki nesil s-klasse de en iyisi olarak kalmaya devam edecek gözümde...

    YanıtlaSil
  11. Mercedes CEO'sunun söylediğine göre, bu araç tamamen sürücüsüz sürüş için uygun olarak tasarlanmış. Sensörler, hız asistanları, kameralar vb. teknolojik aksamlar, aracın kendi kendine gitmesi için yeterliymiş. Ancak tabii ki yollar ve ülkelerdeki mevzuat buna uygun olmadığı için şu anda normal bir şekilde satışa sunulacak.
    Bu arada Mercedes fanı olmasam da objektif bakarsam bu araç 7 Serisi ve A8'i fersah fersah katlamış, rakip kabul etmeyecek bir araç olmuş. Rakipleri Bentley ve Rolls Royce gibi duruyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bir önceki S Serisi de sürücüsüz sürüş yapabiliyordu. Hatta Stuttgart testimde denemiştim bunu. Şeritler mükemmel olduğu sürece gayet başarılı da oluyordu araç.

      Bunesilde ilerleyen yıllarda tam otonom bir seçenek de resmi olarak gelecekmiş ayrıca.

      Sil
  12. Lüksün yeniden tanımı olmuş, muhteşem.

    YanıtlaSil