3 Nisan 2013 Çarşamba

Porsche Panamera


Porsche'nin beş kapılı dev hatchback modeli Panamera makyajlandı. Görünümünde büyük değişiklikler olmayan otomobilin asıl yenilikleri kaput altında saklı.

Giriş modellerinde daha sade fakat şık bir ön tampon tasarımı kullanan Porsche aracın gücü arttıkça tamponda bulunan hava girişlerinin boyutunu da büyütmüş. LED far ve gündüz aydınlatmasına sahip olan modeller Panamera Sport Turismo konseptine göz kırparken arka kısımda da yeni tampon ve stoplar dikkat çekiyor. Jant seçenekleri zenginleştirilen aracın farları da hafifçe makyajlanmış.


İç mekanda da büyük bir tasarım farklılığı olmayan Panamera'nın bu hacim için sunduğu en büyük yenilik aks mesafesi 15 cm uzatılmış Executive versiyonu olmuş. Her zaman olduğu gibi farklı döşeme ve kaplamalarla zenginleştirilebilen iç mekanda uzun seçeneği şimdilik Turbo ve 4S modelleri sunuyor.

Kaput altında yaşanan en büyük değişiklik Panamera S ve 4S modellerinde görev yapan 4.8 litre hacimli v8 motorun yerini çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli bir v6'nın almış olması. 420 beygir güç, 520 Nm tork üretebilen bu üniteler 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılmış. Yeni motorla birlikte ortalama yakıt tüketim değeri %18 aşağıya çekilmiş.


Bir diğer büyük yenilik olan Panamera S E-Hybrid'de 320 beygir güç üretebilen 3 litre hacimli benzinli motorla birlikte kullanılan 95 beygir gücündeki elektrik motoru karma kullanımda 415 beygir güç üretebiliyor. Ortalama yakıt tüketim değeri 3.1 litre/100 km olarak açıklanan aracın bu ortalamasında menzili 36 km'ye ulaşan elektrikli kullanımın rolü büyük. 135 km/s sürate kadar aracı tek başına hareket ettirebilen ünite 9.4 kWh kapasiteli pillerden besleniyor.


2014 yılında piyasaya çıkacak olan 300 beygir gücündeki turbo Diesel modelle birlikte 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla donatılan Panamera S E-Hybrid 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 270 km/s.

Makyajlı Panamera'nın Almanya fiyatları Diesel için 81.849 Euro seviyesinden başlarken Turbo Executive için 163.364 Euro seviyesine kadar uzanıyor.

5 yorum:

  1. Daha derlenip toplanmış olmasına rağmen bana göre shooting brake konseptinin tasarımı daha başarılı. Sizce Porsche ileriki dönemde bir alternatif olarak bu konsepti seri üretime sürer mi ya da Panamera'nın ikinci nesli tuhaf bir sedan-hatchback karışımı yerine Shooting Brake haline mi geçer?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Porsche bir çılgınlık daha yapıp bir sonraki nesil Panamera öncesinde Sport Turismo'yu seri üretime alabilir.

      Sil
  2. o nasil motor degisimi ya v8 cikmis v6 girmis? guc degerlerine bakmadim da gucten bir kayip vardir heralde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tersine 20 beygir güç, 20 Nm tork artışı var.

      Sil
  3. ledli versiyondaki burun tasarımı standart olmalıydı. öteki hali çok sıradan kalıyor, halk arabası değil bu porsche ve markanın spor imajını törpülüyor. bence daima agresif olmalı.

    YanıtlaSil