6 Mart 2013 Çarşamba

Renault Clio GT 120 EDC


Fransız üretici Renault, Clio'nun standart modelleriyle RS arasındaki farkı kapatmaya başladı. Clio GT hem görünüm hem de performansıyla sportiflik arayan müşterilerin yönelebileceği bir model olma iddiası taşıyor.


Büyük hava girişine sahip ön tamponuna alınan LED gündüz farları ve Renault logosunun altına yerleştirilen GT harfleriyle farklılaşan otomobilin 17 inç çaplı jantları, yan aynaları ve kapı altlarında bulunan süslemeleri füme renkli.

Hatchback ve station wagon gövde seçenekleriyle sunulacak olan otomobilin arka kısmında spoiler, alt kısmı füme renge boyanmış tampon, difüzör ve kromajlı çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor.


Turbo beslemeye sahip 1.2 litre hacimli motoru 120 beygir güç, 190 Nm tork üretebilen otomobillerde 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılıyor. Hatchback modeli 0'dan 100 km/s sürate 8.6 saniyede ulaşabilen Clio GT'nin maksimum sürati 200 km/s. Aracın ortalama yakıt tüketimiyse 5.2 litre/100 km olarak gerçekleşiyor.

9 yorum:

  1. 120 beygir mi ufff ne kaçar o bee, 160 yapsalarmış keşke

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bekliyorum 160 beygir gücünde bir model. GT ile RS arasında 80 beygir fark var. RS'in düşük turbo basınçlı versiyonu olabilir gelecekte.

      Sil
  2. Türkiye açısından olumlu bi gelişme olmuş bu. Malum RS 18cc yüzünden bir üst vergi dilimine giriyor. bu açıdan bu 1.2 motor çok başarılı olabilir.

    YanıtlaSil
  3. harika olmus lan alinir bu, sahsi gorusum rs den daha hos gorundugu

    YanıtlaSil
  4. renault yeni clio ile çok güzel bir tasarım çizgisi yakaladı. megane 4'de de parallellik gösterirse süper olur. yalnız şu vites kolları nedir arkadaş?

    YanıtlaSil
  5. Vw grubunun 1.2 tsi dsg 105 bg 175 nm motorunun pabucunu dama atacak gibi görünüyor bu Renault'nun 1.2 Tce 120 bg 190 nm motoru performansıyla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.6 TDI da 1.5 dCi'dan çok çekti. Şimdi bir de 1.6 dCi çıktı başlarına.

      Sil
    2. Hocam aslında otomatik vites SW araç düşünüyorum. Seat İbiza ST 1.2 Tsi Dsg simi daha iyi bir alternatif olur yoksa henüz satışa sunulmayan ve fiyatı bilinmeyen Clio Sport Tourer 1.2 TCe EDC sini beklemek mi?

      Sil
    3. Birbirine çok yakın araçlar. Fransızların küçük araç konusunda başarıları malum. Volkswagen grubunun da kalitesi biraz daha başarılı. Görünüm konusunda Renault'yu daha başarılı bulsam da sübjektif bir şey bu. Renault'nun en önemli artısıysa bence parçaları Türkiye'de üretilen modellerde kullanılan bir araç olması. Böylece yedek parçası daha bol olacaktır.

      Sil