5 Mart 2013 Salı

Ferrari LaFerrari


Ferrari yeni araç isimleriyle şaşırtmaya devam ediyor. FF ve F12berlinetta'nın ardından üreticinin en hızlı yol otomobili de F70 veya F150 değil LaFerrari ismine sahip oldu.

Haftalardır süren karartılmış fotoğraf paylaşımları yüzünden görünümü büyük bir sürprize neden olmayan otomobilin tasarım detaylarına inildiğinde önde tampondan neredeyse tamamen ayrılmış splitter, bagaj kapağı, kaput, arka tampon ve yanlarda görülebilen dev havalandırma yarıkları, yukarıya doğru açılan kapılar, çift katlı difüzör, dört çıkışlı egzoz sistemi ve F12berlinetta'yı andıran T şekilli arka kısım dikkat çekiyor.

Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin boyu 4.702, genişliği 1.992, yüksekliği 1.116, aks mesafesiyse 2.665 mm uzunluğunda.


LaFerrari'nin kapıları açıldığında sade bir iç mekan yolcuları karşılıyor. Hem üst hem de altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, yuvarlak havalandırma ızgaraları ve merkezi konumlu devir göstergesi dikkat çekerken deri ve Alcantara döşemeler kokpitin her köşesine yayılmış.

Brembo imzasını taşıyan fren sisteminde görev yapan karbon seramik diskler önde 398, arkada 380 mm çapta. Elektronik sürüş yardımcılarında Formula 1 imzası bulunan aracın ağırlık dağılımı 41:59 olarak açıklandı.


Kaputu altında 6.3 litre hacimli bir v12 motor bulunan aracın bu ünitesi 800 beygir güç, 700 Nm tork üretebilirken KERS ile desteğiyle bu güç daha da artıyor. 163 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen elektrik motoru ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyenin altında ulaşacak olan otomobilin 200 km/s'i görmesi için 7 saniyeden az süre gerekirken 300 km/s'e 15 saniyede ulaşılabiliyor.

Maksimum sürati 350 km/s'in üzerinde olan LaFerrari'nin 499 örneği bulunacak ve her örneği 1.3 milyon Euro seviyesinden başlayan fiyatlarla sunulacak.

40 yorum:

  1. 1.3 milyondan satilmasi degl de 1.3 milyondan baslayan fiyatlarla satilmasi biraz manidar olmus. ha araca diyecek lafim yok super, tek kusur var o da mclaren p1 gibi bir gercek varken benim gozumde hep kaybedenlerin birincisi gorunumunde olacak. bir de ismi acaip.

    YanıtlaSil
  2. Onur abi bildiğim kadarıyla KERS sistemi fren anında oluşan potansiyel enerjiyi depo ederek daha sonra kinetik enerjiye dömüştürme işlemi, lakin Ferrari HY-KERS isimli bir sistem kullandığını söylüyor F70'te (LaFerrari ismini kabullenmek istemiyorum). Arada bir fark var mı ya da hibrid motor gibi bir durum mu söz konusu? Ayrıca Cenevre'ye gittin mi ya da gidecek misin senin gözlemlerin takibinde de yorumlar okuyacak mıyız fuar hakkında?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cenevre'ye gidemiyorum malesef. Keşke gidebilsem :)

      HY-KERS, hibrit gibi bir kullanım sunması açısından biraz daha avantajlı. Kapasitesi artırılmış piller ve motor kompresyonunda da enerji depolama gibi işe yarar özellikleri var.

      Motorsporları her zaman yol araçlarında teknoloji geliştirme sahası olmuştur. Bunun yanında katkı sağlayacağını düşündüğüm son şey hibrit teknolojisi olurdu heralde.

      Sil
  3. araba iyi güzel süper de, laFerrari nedir ya? LeCola LeBim falan olsaymış bari

    YanıtlaSil
  4. İsim cidden olmamış. La Ferrari sen yok musun gibi birşey :) Tasarımda 458 italia'ya benzemiyor değil. McLaren P1 alayım ben.

    YanıtlaSil
  5. Ben de 458'e çok benzettim. Cenevre yolcusu 3 süperspor arasındaki sıralamam:
    1. McLaren P1
    2. LaFerrari
    3. Lamborghini Veneno.

    YanıtlaSil
  6. yalniz isimle ilgili yapilan espriler de klasik turk esprileri. olm elemanlar nereden bilsin bizim dilimizde boyle salakca komiklikler sakalar oldugunu, onu mu hesaba katacaklar isim vermeden once. ha ben de begenmedim ismini ama anlami ozelligi vardir koca ferrari 1.3 milyon euroluk araba yapip ismini gotunden sallayacak hali yok. p1 ezer gecer ama bu araba da kotu degil yani. tabi ki isim elestirilsin ama la ferrari sen yok musun ya da bim urunleriyle eslestirenler. abi yasiniz kac sizin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. la'nın ne gibi bi özel anlamı olabilir? allasen.

      Sil
    2. La, fransızca vb latince dillerde dişi kişiyi gösterirken, hakkında bahsederken konulan ön ektir. mesela masa fransızca'da dişidir:
      "la table" denir.

      bu mantıktan yola çıkılınca la ferrari de, nasıl gemiciler gemilerine, gitaristler gitarlarına "hatunum" , "kadınım" vb yakıştırmalarda bulunursa, bu tarz bir "değer verme" anlamı rahatça taşıyor olabilir.

      bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak gerek.

      ha bence de saçma bir isim, o ayrı :)

      Sil
    3. Yalnız le ve la gibi articleler sahiplik belirtmezler. Mon ve ma kullanılır "Benim" anlamına gelmesi için.

      Sil
  7. Aracin motoru atmosferik mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet atmosferik, Ferrari kendine ait olan en güçlü atmosferik motor rekorunu da kırdı sanırım.

      Sil
    2. ozaman s2000'in litre başına 120 hp'lik en yüksek güç rekoru da tarih oldu.litre başına 127 beygir ile.

      Sil
    3. O rekor kırılmıştı zaten. Caparo T1'in anormal bir oranı vardı. O da olmazsa iki gün önce tanıtılan 911 GT3 125 beygir/litre oranı sunuyor.

      Sil
    4. http://onurkoray.blogspot.com/2013/03/porsche-911-gt3.html

      Sil
    5. Yalniz caparo'nun motoru atmosferik degil.ama 911 gt3'un litre/hp orani gercekten cok iyi

      Sil
    6. Caparo'nun motoru da atmosferik emişli.

      Sil
  8. La ferrari sen yok musun ve bim urunleriyle alakali isim koyduklarini ciddi ciddi dusunuyoduk olgun arkadasim sirf bu yuzden arabayi da almicaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alip almamak mesele degil su blogu takip eden elemanlardan biri bu arabayi alsin zaten ben ciplak dunya turuna cikarim. mesele bu kadar basit ciddi anlamda dusuk seviye ile komigim ben espri yapiyorum sanal alem benden sorulur kirip geciriyorum milleti gibi gezen tipler. hayir cidden gulsek bir sey de demicem de abi yillarin esprisi su her onunde le la olan seyi bime baglamayin artik komik degil salak oluyorsunuz

      Sil
    2. Valla alabilme ihtimali yok değil. Ferrari beni bir şekilde bulup bülten göndermeye başladığına göre alıcılar da bulabilir :)

      Sil
    3. bir kisi de porsche 911 almisti sizin blogdan gorup yanlis hatirlamiyorsam :)

      Sil
    4. Almıştı. Sözlük üzerinden de kullanılmış Ferrari sormuşlardı :)

      Sil
  9. İtalyanca da bulunan "la" 3 artikelden birisidir.Bu açıdan italya nın değeri oldugunu göstermesi açısından bence gayet dogru bir isim olmuş.

    YanıtlaSil
  10. Bu modelde Ferrari dijital göstergeye geçmiş gözüküyor. http://www.youtube.com/watch?v=iRsV6YpLsKA&feature=player_detailpage

    YanıtlaSil
  11. tasarımı genel hatları itibariyle 458'den ziyade Pininfarina tasarımı özel üretim Ferrari 612 p4/5 'i daha çok andırıyor

    YanıtlaSil
  12. Onur abi sorum sana, sadece birini sec deseler:

    mclaren p1
    laferrari
    lambo veneno

    hangisi secerdin ve kisaca neden onu secerdin :)

    benimki p1 olurdu sanirim. mclaren aski bambaska :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ferrari markasını çok sevemediğim için aslında objektif olamam. Hatta Formula 1'de senelerdir desteklediğim takım McLaren olunca daha da az objektif olunuyor ama benim sıralamam Ferrari, McLaren ve Lamborghini olurdu. Veneno çok abartılı görünüyor. P1 de güzel görünmek için değil aerodinamik olmak için tasarlanmış gibi. LaFerrari'yiyse beğendim ben.

      Sil
  13. o kadar para vericene Novitec modifiyeli 458 italia al aynı işi görür bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. is gorme meselesi degil zaten 1.3 milyon euro bayilinca olay is gormekten cikiyor, benim son model Ferrari LaFerrari'm var demeye geliyor

      Sil
  14. en hizli araba bu mu? ozel uretimleri falan saymiyorum boyle ticari amacla uretilen satilan falan. bugatti vardi sonra agera r aldi bayragi, laferrari de ondan mi devraldi?

    YanıtlaSil
  15. Konu maksimum sürat olunca bu araç 90'lardan kalan McLaren F1'den bile yavaş. Agera R'ın maksimum süratinin 440 km/s civarında olduğu söylense de henüz resmi bir test yapılmadığından rekor hala Veyron SS'in elinde.

    YanıtlaSil
  16. gecen bi arkadasim demisti ferrari yeni aracayila en hizli arac unvanini devralmis agera r'den diye de sana sormadan uzerine atlamayim demistim, iyi yapmisim. bu arada bugatti veyron'dan nefret eden biri olarak ben resmi olmasa da agera r fanatikligime devam edicem. hic sevemedim su bugatti'nin dizaynini.

    YanıtlaSil
  17. F40/f50/enzo derken

    ilk kez ferrari'nin top modeli düz çizgi hızlanmasında süperspor motosikletlerden daha hızlı oldu.

    Artık 0-1000m veya 0-1 milde motosikletlerin şansı yok.

    YanıtlaSil
  18. mevcut ürün gamındaki en sallanılmış ferrari tasarımı. bence bir hayalkırıklığı. italia ve berlinetta'dan daha güzel olamamış, allah aşkına ızgaranın ortasına bir direk koyarak mı farklı olacak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tüüh allah cezanı versin zevksiz herifler canlı 360 modena görmemş adamlar la ferroya laf atıo taş olacaksız taş ..

      Sil
  19. Litere başına beygir rekorunu Ferrari 458 İtalia 127 beygir ile kırmıştı zaten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi markası içerisinde kırmıştı Ferrari. Caparo T1'in güç yoğunluğu çok daha yüksek.

      Sil
    2. evet o hp/litre konusunda biraz cahillik etmişim ben 458'i turbolu sanıyodum :)

      Sil
  20. tasarımına bir şey demeyeceğim, bence hiç şansı yok ama beğenen beğenir. tamam ama o kokpit nedir allasen? sen 1,3 milyon dollar ver, audi a3 gibi kokpiti olsun. olmaz böyle. hem altı hem üstü düz direksiyona da lanet ettim. abi, sportif direksiyon demişsin de düpedüz kare olmuş bu.

    YanıtlaSil
  21. Aracin dis dizayni guzel ve akici, ozellikle arka kismi cok hos. Arka taraf, stoplarin da yardimiyla biraz Alfa Romeo cizgilerini animsatti bana. On taraf icin artik diyecek birsey bulamiyorum, klasik spor araba. Hepsi birbirinin aynisi gibi gorunuyor artik. Ya biraz farklilasmak icin asiri abartiya kaciyorlar, yaratik gibi bir on taraf ortaya cikiyor, ya da klasik gozleri cekik spor arabayla karsilasiyoruz, ufak nuans farklariyla.

    Icerisi guzel gorunuyor, gece isiklandirmalar acikken nasil onu da bir gormek lazim.

    YanıtlaSil