30 Mart 2013 Cumartesi

Hyundai Equus


Hyundai'nin amiral gemisi Equus makyajlandı. Görünümünde büyük farklılıklar bulunmayan otomobilin donanımı zenginleşirken iç mekanında kumanda panellerinin yenilendiği görülebiliyor.

Dışarıdan bakıldığında değişiklikleri minimumda tutulduğu görülen otomobilin ön tamponunda yer alan kromajlı parçalar aşağıya alınırken panjurda çok küçük değişiklikler var. 19 inç çaplı jantları yeniden tasarlanan otomobilin yan aynaları yenilenirken arkasında da yeni iç tasarımlı LED stoplar ve azalan kromaj dikkat çekiyor.


İç mekana geçildiğinde kapı tasarımlarının değişmediği görülürken direksiyon simidi ve orta konsol yenilenmiş. Dijital gösterge paneline sahip olan otomobilin orta konsolu üzerinde daha büyük bir dokunmatik ekran yer alırken aşağılara inildiğinde Mercedes S Serisi'ni andıran kumandalar dikkat çekiyor.


Vites konsolu da artık daha kaliteli bir görünüme sahip olan Equus'un ön kol dayanağı da çift parçalı kapağa sahip. Zenginleşen donanımında 360 derece kamera, kör nokta uyarısı ve çapraz trafik alarmı bulunan otomobilin arka koltuklarında da farklılıklar var. Önceki nesil modellerde sunulanın aksine katlanabilir bir kol dayanağına entegre edilen kumanda düğmelerinin yanında eskiden tek ekrana sahip olan eğlence sistemi artık çift ekranlı.

Kaputu altında 5 litre hacimli v8 motor bulunan otomobil 435 beygir güç, 510 Nm tork üretebiliyor. Süspansiyon ve direksiyon sistemi elden geçirilen Equus 8 ileri vitesli otomatik şanzımana ve 13 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketim değerine sahip.

12 yorum:

  1. dış tasarım genesis'e çok yakın. hyundai'nin concept çizimleri çok iyi ama bu model neden özgün olamıyor garip.

    YanıtlaSil
  2. çakma S serisi bu aracı güney kore cumhurbaşkanı makam araçlığı dışında belki bir de hyundai yönetim kurulundakiler kullanıyordur.Fiyatı ne olucak belli mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Equus, Mercedes S ve BMW 7 Serisi gibi araçlara rakip. Son üç ayda bu araçlardan daha çok satmış durumda Kuzey Amerika pazarında. Makyaj öncesi modelleri 59.000 Dolar seviyesinden başlasa da yeni modellerin haberiyle birlikte 50.000 Dolar'ı gördü.

      Sil
  3. hangi dingil cikip cakma s serisi diyecek diye bekliyordum post ilk yayinlandigindan beri. hic sasmaz hyundai equus her haberinde hyundai s serisinden kopyalamis bilmem ne. bi bitmediniz lan. su blog harika bir yer ama bir de su her araba icin sundan calmis bundan kopyalamis insanciklari olmasa tam super olacak. he kopyalamis s serisinden hadi git cay koy simdi

    YanıtlaSil
  4. O vites topuzu ne öyle ya? Alman rakiplerinde F segmentinde öyle 20 yıl önceki tarzda vites topuzu kalmamışken neden hala o klasik vites topuzunu koyuluyor anlamıyorum. Koy BMW gibi joystick, yada direksiyon kutusuna koy S Class gibi. Tasarımda ise S Class'dan ziyade Lexus havası sezdim ben. Özgün bir model olmadığı açık. Ama fiyat avantajı nedeni ile kuzey Amerika pazarında satacaktır. Avrupa'da ise Mercedes, BMW ve Audi dışında satmaz bu tarz araçlar. Lexus bile yokları oynarken Hyundai'nin esamesi okunmaz.

    YanıtlaSil
  5. hangi daha dingil çıkıpta görüşlerini söyleyenlere dingil diyecek diye beklemek de var.Göz var nizam var şu araç s serisinden esinlenme değilse nedir?

    YanıtlaSil
  6. esinlenmese calma cirpma kopyalama neyse ne. ya ben yillardir bu blogu takip ediyorum vallaha biktim su 'sundan calmis' 'bundan kopyalamis' adamciklarindan. lan adamlar ozgun araba cikarir kurbaga gibi olmus cirkin olmus denir, guzel model tasarlarla forddan cakmis opelden kopyalamis denir. sadece hyundai degil tum markalar icin boyle. millet pusuda yatiyor yeni bir araba ciksa da hemen kimden nereden ne kopyaladgini analiz etsem diye.

    YanıtlaSil
  7. çakma eleştirileri yapmadan önce bu sınıf araç alacak kişiyi düşünürsek, mercedes s gibi bu işin kitabını yazmış bir model insanlarda bilinçaltı resim gibi olduğundan hyundai de yeni tasarım denemeleri yapmıyor. yine de i serisi tasarımlarında bir kimlik oluştururken bu modelde o kimliği ağırbaşlı bir yorumla daha özgün olurdu.

    YanıtlaSil
  8. ben godaman olsam bunu denerdim. illa merc veya bmw mi almak gerekiyo. ama hayal tabi çünki proletaryayız.

    YanıtlaSil
  9. bence çok hoş olmuş bu lüks segmenti üç beş markanın hegemonyasından kurtarmak gerekiyor. ben böyle araçların çoğalmasını isterim..

    YanıtlaSil
  10. Kore de prestij arabasi olarak tanımlanıyor. Kore den selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de yeni döndüm Kore'den. Her köşe başında var bir Equus.

      Sil