16 Mart 2013 Cumartesi

COBB Focus ST Foust Edition


COBB Tuning, testini geçtiğimiz ay paylaştığım sportif Ford modeli Focus ST'yi güçlendirdi. Top Gear USA serisinden tanıdığımız pilot Tanner Foust ile birlikte geliştirilen aracın görünümünde de değişiklikler bulunuyor.

Kaputu üzerinde iki adet hava çıkışı açılan otomobilin ön panjuru değiştirilirken aerodinamik iyileştirmeler arasına karbon fiber splitter ve yan etekler eklenmiş. Egzoz çıkışları ve 19 inç çaplı jantları siyaha boyanan araçta alçaltılmış bir süspansiyon sistemiyle Brembo imzalı frenler kullanılmış.


İç mekanında da ufak tefek farklılıklar bulunan otomobilin gövdesinde görülen şerit ve logolar iç mekana, azalarak da olsa taşınmış. Koltuk kafalıkları Foust logolarını taşırken orta konsolda farklı kaplamalar görev yapıyor. Direksiyon simidi Alcantara ile kaplı olan versiyonda kırmızı renkli dikiş iplikleri ve özel paspaslar da sunuluyor.

Kaput altında da güçlendirme çalışması yapan modifikasyon firması turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli ünitenin gücünü 300 beygire yükseltmiş.

5 yorum:

  1. Hocam 1.6 180 hp tam otomatik kuga almayı düşünen çok kişi var ama herkesin yakıt konusunda kafası karışık, tam otomatikten dolayı gitmiyor diyenler var, bazıları da iyi gidiyor diyorlar. Milletin ağzı çift kavramalardan yanmışken, kuganın bu versiyonunu sırf bu sebepten ciddi ciddi düşünenler var, bu konuda sizin bir testiniz ya da ön gürünüz, fikriniz varsa paylaşırsanız sevinirim.
    Zaten kuga 2.0 dizel ve benzinli motorlarında usada powersihft yok orada araca tam otomatik koymuşlar buna bakarak adamlar çift kavramayı risk olarak görüyor ve ekonomi derdi olmayan usa da tam otomatikle kendini güvence altına alıyor. Ayrıca bu 1.6 180 bg tam otomatik kugadaki şanzımanın üreticisi ve kodunu biliyorsanız paylaşırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuga 2.0 test linkini veriyorum: http://onurkoray.blogspot.com/2013/01/ford-escape-20-titanium-ford-kuga-20.html

      Tam otomatik SelectShift şanzıman Ford ve GM'in ortaklaşa geliştirip ürettikleri bir ünite ve kodu 6F35.

      Aşırı beslemeli küçük bir motor dört tekerlekten çekiş sistemi ve onca ağırlıkla baş etmeye çalışınca tüketim artışını normal karşılamak lazım. Dolayısıyla ortalamayı 10 litre/100 km civarında düşünmek sağlıklı olacaktır.

      Performans konusuysa kişiye kalmış. 200 km/s maksimum sürat ve 9.7 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresi bazıları için yeterli, bazıları içinse değil.

      Sil
  2. hocam googlede şanzımanı araştırdımda bayağı sıkıntılı bir şanzıman honda civic tam otomatikle; bunun şanzımanı sizin çalışma masasına koysak hangisini seçersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Bunun" derken? Focus ST'de sadece manuel şanzıman bulunuyor. Civic tam otomatikte sorun az oluyor benim duyduğum kadarıyla. Daha çok yarı otomatik şanzımandan şikayetçi insanlar.

      Sil
    2. 180 hp kugada kullanılan 6f35 kodlu şanzımanla ilgili donanım haber forumunda bir konum var ve işin içinden çıkamıyoruz; sorunumuz kuga 180 ps tam otomatikte kullanılan 6F35 şanzuman; bu şanzımanı nette araştırdım çok sorun çıkarmış usada hem eski escepede hemde fusionda. Bu şanzıman yeni 180 hp benzinli kugada var, aynı sorunları yaşar mıyız sizce. Konu linki aşağıda zamanınız varsa bakar ve bizi aydınlatırsanız çok sevinirim teşekkürler. Usada 6f35 kodlu şanzumanın kullanıldığı fordlarda iletimsizlik sorunu olduğu, bazen aniden parladığı tamir sonrası benzer sorunları sürdürdüğü vs yazıyor yabancı forumlarda hatta bazı mesajlarda fordun bu sorunun üstünü kapatmaya çalıştığı vs. yazıyor.

      http://forum.donanimhaber.com/m_72908059/mpage_3/key_/tm.htm

      Sil