5 Mart 2013 Salı

Alfa Romeo 4C


İtalyan üretici Alfar Romeo, sportif coupé modeli 4C'nin seri üretim versiyonunu sonunda tanıttı. Birkaç yıldır Türkiye dahil birçok ülkede düzenlenen fuarlarda karşılaştığımız konsept ile seri üretim modeller arasında büyük bir fark olmaması olumlu olmuş.

Genel hatları konseptlerden alınan otomobilin LED aydınlatma da sunan farlarının iç kısımları siyaha boyanırken bu parçaların hemen altına hava emiş yarıkları açılmış. Jant kombinasyonları önler 17, arkalar 18 veya önler 18, arkalar 19 inç olarak seçilebiliyor. 3.99 metre boya, 2 metre genişliğe ve 1.18 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.38 metre olarak açıklandı.

Launch Edition ismiyle pazarlanacak olan ilk 1.000 örnekte karbon fiberden üretilen yan aynalar ve arka spoiler standart olarak sunulurken bu araçların gövde renkleri sadece beyaz veya kırmızı olabiliyor. Arka tamponun altına yerleştirilen difüzör de bu versiyonlarda siyaha boyanmış.


İç mekan fotoğrafları da sonunda paylaşılan otomobilin yaşam alanı sade tasarımıyla öne çıkıyor. Yüksek yan desteklere sahip olan koltuklar ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi sportif bir görünüm sergilerken eski Alfa modellerinde de kullanılan yuvarlak havalandırma çıkışları çok kaliteli durmamış.

Orta konsolu sürücüye dönük tasarlanan 4C'nin ses sistemi de sonradan eklenmiş gibi bir görünüme sahip. Dijital bir gösterge tablosuna sahip olan otomobilin kapı içlerinde şık bir tasarım göze çarparken Launch Edition versiyonlarında karbon fiberden üretilen sınırlı üretim plakası ve gövde rengi dikiş iplikleri standart olarak sunuluyor.

Kaputunun altında turbo beslemeye sahip 1.75 litre hacimli bir ünite görev yapan araç 240 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli, yarı otomatik, çift kavramalı şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen arkadan itişli coupé'nin maksimum sürati 250 km/s'in üzerinde.

Avrupa pazarlarında fiyatı yaklaşık 60.000 Euro olan Launch Edition için siparişler açılmış bile.

27 yorum:

  1. NİHAYEEET!

    Şimdi onur bey, bu aracı almak için para biriktirdiğimden, size bazı sorularım olacak. Ben aracı temmuz gibi almayı düşünüyorum. Sizce, araç 1000'den fazla üretilir mi? Çünkü Launch edition denmiş, yani 1000 tane ile sınırlı kalsı Launch edition demezlerdi.

    Bir de sizce beklemelimiyim? Yani daha iyi kişiselleştirme seçenekleri için? Gerek renk, gerek iç mekan eklentileri için.

    Ben aracı Sarı plaka ile alacağım. Bu yüzden bu 60 000 avro hangi ülkenin fiyatı? Onlarda da az da olsa vergi var çünkü.

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Launch Edition 1000 adet üretilecek sadece. Daha sonra üretilecek araçlarda değişik renk seçenekleri de sunulacak. Bence istenen renk kırmızı veya beyaz değilse beklenebilir.

    Basın bülteninde Avrupa genelinde KDV dahil 60.000 Euro civarı deniyor. Ülke belirtilmemiş.

    YanıtlaSil
  3. 2 metre genişlik mi? Lamborghini mi bu arkadaş

    YanıtlaSil
  4. 240 bg güç ve 0-100 4.5 sn. araç 1000 kg'ın altında olacak deniyordu onunla ilgili bir bilgi var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuru ağırlığı 895 kg aracın. Sıvılarla bile 1 tonun altında kalıyor yani.

      Sil
    2. Çok iyi ya bence süper bir alfa olmuş yakıt tüketimi de çok başarılıdır kesin. Fiyatını merak ediyorum 120 civarı olsa iyi olur ama 60.000 euro yu görünce daha yüksek olacak gibi.

      Sil
    3. 100.000 Euro civarında olur gibime geliyor Türkiye'de. O da gelirse tabi.

      Sil
    4. bu araba o fiyata biraz zor satar gibi. ben o fiyata olursa daha iyi seçenekler var diye düşünüyorum.

      Sil
    5. Yolları da göz önünde bulundurursak zaten mantıklı bir araç değil Türkiye için. Sert sürüş karakteri sunacağı açık ki bizim yollarda ne hale geleceği malum.

      Üretimin çok yüksek adetli olmayacak olamsı da zaten yüksek satış rakamlarındansa araç başına elde edilecek kara bakacaklarını gösteriyor.

      Sil
  5. 60.000 € Büyük ihtimal Launch Edition'ın fiyatıdır çünkü Sergio Marchionne baz fiyatının 45.000 € olacağını açıklamıştı daha önce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, son cümlede belirttiğim gibi Launch Edition'ın fiyatı 60.000 Euro.

      Sil
  6. bunu üretenler neden brera'yı üretti? hangi akla hizmetle? yani biri coupe nasıl olmalı sorusunun cevabı diğeri nasıl olmamalının cevabı.

    YanıtlaSil
  7. Ne anlamda hocam? Tasarım olaraksa, bu guiletta haltının ön tasarımı AR markasına hiç yakışmıyor. Brera bir tasarım harikası idi. Ha bir de arkaddan itiili olaydı..

    Yanlız biri photoshop ile buna brera, 159 ön yüzü eklesin, öyle manyak bir makina olurdu ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tasarım anlamında değil. o subjektif. demek istediğim: brera ağır-4c hafif, brera ön çekiş-brera arkadan itiş.. alfa 4c ile ideal coupe'ye teknik anlamda yaklaşmış.

      Sil
    2. düzeltme: 4c arka itiş diyecektim

      Sil
    3. Sırf adları coupe diye Önden motorlu bir araçla ortadan motorlu bir aracı kıyaslamak garip olmuş. Ortadan motorlu zaten hafif olmalı yoksa yol tutma sıkıntısı çeker virajlarda.

      Birde coupe kavramı çok değişik bir kavram. Onur bey daha iyi bilir. Bana kalırsa Brera bir coupe, 4C ise üstü kapatılmış, açılır kapılara sahip bir roadster.

      Sil
    4. efendim coupe ön, orta veya arka motorlu olabilir. 4c'yi roadster yaptınız bu birine gizli eşcinsel demek gibi, hayır 4c babalar gibi coupedir. teknik arka planda mazda ile ortaklığı sizi yanıltmasın. brera evet coupedir ama kötü bir coupedir ağır ve ön çekerdir. hadi ağırlık bir çok coupede var diyelim ama allasen bi coupe ön çeker mi olur? öyle coupe olmasın daha iyi.

      Sil
    5. Bu arada Brera'nın dört tekerlekten çekişli modelleri de vardı, hatırlatırım.

      Brera ve 4C çok farklı amaçlı üretilen otomobiller. Brera'nın günlük kullanım için makul bir bagaj hacmi ve arka koltukları bulunurken 4C'de ikisi de bulunmuyor. Donanımın zengin tutulmaması sayesinde ağırlık da düşük tutulmuş ki bu da pitlere de taşacak olan dinamik kullanımı desteklemek için yapılmış.

      Sil
    6. 4c'nin teknik arka planında mazda yok, sallamayalım.

      Coupe sürüş ile alakalı değildir ki önden çekişli arkadan itişli olsun. Coupe, fizilsel bir terim. Ne alaka çekiş sistemi ile. Ona bakarsanız 4 kapılı coupe'ler çıktı son zamanlarda. Arkadan itişliler ama 4 kapılar. Brera onlardan daha coupe.

      Coupe benim bildiğim arka koltukları bulunan (kapıları bulunmayan), arka koltuk ve arka tavan hacmen düşük araçlara denir.

      Sil
    7. maddelemem gerekirse
      1- coupenin arka koltuk bulundurması fazlalıktır, olmasa daha iyidir. (amaç sürüş keyfi ve performans. üreticiler her isteğe cevap vermeye çalışıyorlar, fazla koltuk isterseniz mpv var.)
      2- alfa ve mazdanın 4c ve yeni mx5 için teknik işbirliği yaptığı bilgisini autocar dergisinde okumuştum. doğruluğunu kanıtlamak için başka kaynak bakmadım bilim adamı değilim.
      3- 4 kapılı coupe tabiri işin özüne uzak olanları yanıltıyor, onları basık tavanlı sedanlar olarak görmek daha doğru. son olarak coupe klasik anlamda sürüş ve performans için iki kapılı, iki koltuklu, ön motor-arka itiş (klasik coupeyi kastediyorum yanlış anlamayın, öbür yanda en performanslı coupeler ortadan motorlulardır), mümkün olduğunca hafif araçlardır.

      Sil
  8. Ah Giugiaro ah!!

    YanıtlaSil
  9. bugun gittim mengerlere .. aralık sonu türkiyeye gelecekmiş.. kesin alacagım diye not bıraktım.ama 50 ila 60 k eur civarı alırım dedim..launch edition 100 k olur ama diğeri sanmam bu fiyata verilsin..

    YanıtlaSil
  10. Mengerler zaten alfa resmi yetkili satıcı ve servisi

    YanıtlaSil
  11. Alfa Romeo 4c Türkiye'ye ne zaman gelecek yada gelecek mi ? Aradım ama net bir şey öğrenemedim bilgilendirirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sipariş üzerine getirilmesini bekliyorum ben. Başlamış bile olabilirler sıra yazmaya.

      Sil