18 Aralık 2012 Salı

BMW Z4


BMW, şık roadster modeli Z4 üzerinde küçük değişiklikler yaptı. Güncellemeler daha çok donanım üzerinde olsa da aileye yeni bir motor seçenği de eklendi.

Dış görünümde yapılan değişiklikleri ancak çok dikkatli gözler fark edebiliyor. Farların LED aydınlatmalarında güncelleme yapan BMW yeni tasarım 18 inç çaplı jantlarını da tanıtırken gövdenin yanında yer alan sinyal lambaları daha şık bir biçimde gizlenmiş.


Standart donanımında parlak siyah renge boyanmış havalandırma ızgaraları ve gizlenebilen bilgi ekranı sunmaya başlayan aracın yeni gövde renkleriyle birlikte Hyper Orange isimli iç mekan tasarım paketi de tanıtıldı. Turuncu dikiş iplikleri ve Alcantara döşemelerle dikkat çeken paket Citrus Yellow isimli paketin yerini almış.

sDrive18i ile Avrupa pazarında yeni bir motor seçeneğine de kavuşan otomobilin turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 154 beygir güç, 240 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan ünite opsiyonel donanımda 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla da eşleştirilebiliyor.

Manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabilen sDrive18i otomatik şanzımanla aynı sürate 8.1 saniyede ulaşıyor. Maksimum sürati 221 km/s olarak açıklanan aracın ortalama yakıt tüketim değeriyse 6.8 litre/100 km.

12 yorum:

  1. 2 litrelik motoru avrupa icin inanilmaz mantikli deli gibi satar zaten cok sayida gormeye baslamistik daha da artarsa satislari sasirmam

    YanıtlaSil
  2. 2 litre motor 154 hp çok az değil mi? atmosferik olsa anlarım ki atmosferikte bile daha iyilerini yaptılar. Bmw'nin turbo koyma nedeni yakıt tüketimiyle mi ilgili aceba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yakıt tüketimi ve CO2 salınımıyla ilgili. Avrupa'da egzoz gazı salınımı azaldıkça vergi de düşüyor. sDrive20i ve sDrive28i'de de kullanılıyor zaten aynı motor. Elektronik kısıtlamalarla daha az güç üreten bir üniteye çevirmişler sadece.

      Sil
  3. 118 deki 1.6 L 170bhp yi koysalar ya?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O bize yarar ama daha büyük pazarlarda motor hacmine takmadıklarından bir yararı olmaz. Hali hazırda kullanılan bir motorun gücünü düşürmek yeni bir motoru kaput altına taşımaktan daha ucuza mal oluyor. Özellikle de her iki motor da aynı silindir sayısı ve turbo beslemeye sahipse.

      Sil
    2. ayrıca cabrio bir BMW'den bahsediyoruz. ona da o motoru koymasınlar lütfen.

      Sil
  4. Z4 lerde ekran standart degildi makyajla beraber standart hale mi getirilmis?

    YanıtlaSil
  5. İlginc dogrusu turkiyede ki 2012 model z4 lerin hicbirinde ekran yoktu ekstra satin alinmada fiyati 6000 euroydu boylesine pahali bir donanimi standart sunmalari pek mantikli gelmedi bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki Türkiye'ye yine opsiyon olarak gelir ama zannetmiyorum. Şahsen bana da bu segmentte bir araçta dokunmatik ekranın opsiyon olarak sunulması garip geliyor. Golf'te standart, Dacia modellerinde opsiyon olarak sunuluyor artık sonuçta.

      Sil
  6. Onur Bey, Gelecekte Z4 ve X1 modellerinin 1.6 turbo motorlarla geleceğini düşünüyormusunuz? Mercedes bile yeni E serisinin 1.6 motorunu 2013 yazında TR satışa sunacakken BMW'de aynı stratejiyi izlermi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünüyorum. Geçen hafta test ettiğim X1'in en büyük handikapı motor büyüklüğünden (Ve tabii ki saçma vergilerden) kaynaklanan yüksek fiyatıydı. Bunu bertaraf isteyecektir BMW. Hatta E Serisi'nden örnek alıp 5 Serisi'nde bile kullanabilirler 1.6 litre hacimli motoru.

      Sil