12 Aralık 2012 Çarşamba

BMW M6 Gran Coupé


BMW'yi dört kapılı coupé segmentinde temsil eden 6 Serisi Gran Coupé'nin en sportif versiyonu tanıtıldı. Beklendiği gibi coupé ve cabriolet gövde seçeneklerinde sunulan M6 modelleriyle benzer tasarıma sahip olan aracın yürüyen aksam ve motorunda da sürpriz yok.

Sportif tasarımlı ön tampon ve M6 arması taşıyan ön panjurun haricinde daha agresif görünümlü yan eteklere sahip olan otomobilin 20 inç çaplı jantları modele özgü tasarıma sahip. M6 Coupé modelinde olduğu gibi karbon fiber tavana sahip olan aracın arkasında iddialı tasarıma sahip bir tampon ve dört çıkışlı egzoz sistemi dikkat çekiyor.


İç mekanında diğer M6 modelleriyle standart 6 Serisi Gran Coupé'yi harmanlamış olan BMW süspansiyon ve fren sistemini doğrudan iki kapılı M6 modellerinden almış. Standart haliyle önde 400, arkadaysa 396 mm çaplı çelik disklere sahip olan fren sisteminde mavi renkli kaliperler kullanılırken önde 410, arkada 396 mm çaplı karbon seramik diskler kullanan opsiyonel sistem sarı renkli kaliperler ve yaklaşık 20 kg'lık ağırlık avantajıyla geliyor.


Kaputu altında M5'te de görev yapan çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motor bulunan otomobil 560 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılsa da M Sürüş paketiyle bu sınır 305 km/s'e yükseliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılan otomobilin ortalama yakıt tüketimi 9.9 litre/100 km olarak gerçekleşiyor.

Bu arada aracın Almanya pazarında sahip olacağı fiyat vergiler dahil 128.800 Euro olarak açıklandı.

13 yorum:

  1. Jantlar feciymiş. Zaten 200.000€ olan 640d'yi düşününce bu aracın fiyatını düşünemiyorum bile. Neyse Allah sahibine bağışlasın. Araç 10 numara olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Biri BMW'yi durdursun. İyice moral bozucu olmaya basladilar:))

    YanıtlaSil
  3. M6 coupe 1850 kg, M5 1950 kg, M6 GC kaç kg?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 640d Gran Coupé, 640d Coupé'den 5 kg daha hafif teknik verilere göre. Bunun ışığında, kesin olmamakla birlikte M5'ten hafif olduğunu söyleyebiliriz.

      Sil
    2. 0-100 de M5 den yavaş?

      Sil
    3. M5'in 4.4 saniye fabrika verisi süresi. M6 Gran Coupé'nin 4.2.

      Sil
  4. Arka tamponu ve farları, daha doğrusu genel olarak arka tarafı beğenemedim.

    Ön taraf ve profilden görünüş ne kadar şıksa, arka da bir o kadar çirkin olmuş.

    YanıtlaSil
  5. ooo m6 gran coupe çıktı bu araca derman yetmez

    YanıtlaSil
  6. Bu BMW'nin de yeri bir ayrı.. :)

    YanıtlaSil
  7. arka koltukta üc kisilik kemer var iki kisilik de yer? ortada oturan bacaklari nereye koyacak? mecbur olunursa diye koymuslardir o kemeri de kesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortada bulunan emniyet kemerinin yerleşimine de bakıp çocuk koltuğu bağlantısı için eklendiğini tahmin ediyorum.

      Sil
  8. Onur Bey BMW acaba M6 ve M6 için Xdrive şeçenekleri sunacak mı ? Audi ve Mercedes dört çekişli sistemleriyle donatıkları e63 amg ve rs6 ile M5 i geride bırakdılar acaba BMW'den böyle bir hamle gelebilir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sunulacağı söylentisi var. Daha tutucu olarak bilinen Mercedes'in bile sunup ilk hızlanmada BMW'yi geçmesi bence hızlandıracaktır Münih merkezli üreticiyi.

      Sil