13 Kasım 2012 Salı

Ford Transit Connect Wagon


Resmi tanıtımı geçtiğimiz aylarda yapılan Ford Transit Connect, Kuzey Amerika pazarında MPV segmentine göz dikti. Ford, ticari temelli aracının 7 kişilik versiyonlarını da tanıttı.

Uzatılmış aks mesafesine sahip olan 7 kişilik Transit Connect'in ana hatlarında bir değişiklik yapılmazken iç mekanda ikinci koltuk sırasının üzerine kapaklı gözler eklenmiş. Bu donanım istenmediği durumlarda panoramik cam tavanla da donatılabilen otomobilin ön paneli Focus'tan kopyalanmış.


2. ve 3. koltuk sıraları katlandığında tamamen düz bir zemin oluşturan aracın yükleme kapasitesi 544 kg olarak açıklanırken çekme kapasitesi 907 kg. Donanımına ön cam ısıtıcısı, dokunmatik navigasyon ekranı ve geri görüş kamerası gibi aksesuarlar eklenen Transit Connect Wagon'da SYNC ve MyFord Touch sistemleri de sunulmakta.


Kuzey Amerika pazarında iki adet benzinli motor seçeneğiyle satılacak olan aracın giriş modelinde 2.5 litre hacimli bir ünite görev yaparken 1.6 litre hacimli EcoBoost motoru Avrupa pazarında da göreceğiz. Bizim için komik olsa da Amerika'da 7.8 litre/100 km otoyol tüketim ortalamasının altına inebilen ilk 7 kişilik MPV olması beklenen araçlarda 6 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.

11 yorum:

  1. Arka camlar açılıyor muymuş ? Açılmıyorsa kimse bana bu arabanın teknolojik bir araç olduğunu söyleyemez. İstediği donanımı yığsın önüme. Fotoğraflardan yine kapalı açılmayan cam olduğu gözüküyor gibi çünkü. Umarım değildir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üstad cevap vermiş ama dikkat ederseniz arka camlar iki bölmeli. bunun sebebi cam kapı içine indiğinde tekerlek boşluğuna denkgelir arka taraf o yüzden tekerlek hizasından ikiye bölünür arka camlar. boşuna bölmezler yani o camı :) ki arka kapı kolunda düğme gözüküyor :)

      Sil
  2. Arka camlar açılıyor. Hem de elektrikli :)

    YanıtlaSil
  3. İspanyada üretilecek deniyor.
    Kocaeliye nooldu ?
    :(

    YanıtlaSil
  4. Kocaeli B460 projesini aldı Transit Connect yerine.

    YanıtlaSil
  5. bilgi için teşekkürler onur bey cam konusunda.

    YanıtlaSil
  6. Rica ederim. Yeni fotoğraf koydum. Oradan görülebiliyor.

    YanıtlaSil
  7. Onur Bey,
    malum gelen gideni aratıyor, bu arabanın eski kasaya göre kalitesinde ve sağlamlığında bi kayıp olabilir mi? yeni 1.6 motor eski 1.8 e göre avantajlı mıdır? İspanya üretimi olması yedek parça analamında dezavantaj yaşatır mı? Van versiyonunu düşünüyoruz, yardımcı olabilirseniz çok seviniriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapı konusunda sağlamlık artışı var fakat daha çok elektronik kullanılıyor. Bu da ileride sorun çıkma ihtimalini artırıyor. İspanya'da üretilmesi motor ECU'sü tarzı parçaların Türkiye'ye ulaşmasının biraz daha fazla sürmesine neden olabilir. Onun dışında gövde parçaları sorunsuz olacaktır. 1.8 litre hacimli motoru severdim. Canlı bir üniteydi. 1.6 TDCI daha düşük performans sunacak fakat binek modellerde de kullanılıyor olması parça sıkıntısını azaltacaktır.

      Sil
    2. Teşekkür ederiz, elinize sağlık blogunuz bizlere çok yardımcı oluyor..

      Sil