9 Eylül 2012 Pazar

Renault Mégane EV


Türkiye'de üretilen elektrik motorlu Renault Fluence Z.E.'ye kardeş geldi. Yalnız bu kardeş tahmin edildiği gibi Fransa'dan değil Almanya'dan geliyor.


Fluence Z.E.'nin de elektrik motorunu sağlayan lastik üreticisi Continental, geliştirdiği yeni Mégane'a 20 inç çaplı jantlar ve ince yapılı lastikler eklemiş. İç mekanında %40'ı geri dönüşümlü turkuaz renkli döşemeler kullanılan araçta LCD gösterge tablosu ve alüminyum gaz pedalı bulunuyor.

Tanıdık bir elektrik motoruna sahip olan otomobil 95 beygir güç, 226 Nm tork üretebiliyor. 154 kg ağırlığa sahip pilleriyle 150 km menzil sunabilen Mégane EV 0'dan 100 km/s sürate 11.9 saniyede ulaşabiliyor.

8 yorum:

  1. Continental'in sadece lastik degil, bircok farkli arac bileseni urettigini ve Fluence'in elektrikli motorunu tedarik ettigini de ekleyelim..

    YanıtlaSil
  2. sonra biz turk halki okumuyor okumayi sevmiyor diyince 'bayiliyorum bu turk halki ... diye lafa baslayanlara' tipleri geliyor. e hocam haksizmiyim ben bile 1-2 yildir takip ediyorum burayi en az 5 6 kere oldu bu olay. hayir niyet de iyi ne guzel bilgi vermek istemis abimiz :)

    YanıtlaSil
  3. :)

    Bu sefer Japon otomobili de değil üstelik. Gerçi Renault-Nissan ortaklığının meyvesi olduğundan Japonluk var azıcık.

    YanıtlaSil
  4. bu ortaklik en cok hangisine yaradi emin degilim acikcasi. nissan daha cok kar etti gibime geliyor ama tabi kesin bir bilgim yok. o meshur 1.5 dCi motoruna dua etsinler renault'nun bence saglam juke falan sattilar onunla. ki juke'dan da nefret ederim kalitesizlik abidesi. memnun kalanini pek gormedim aldiktan sonra.

    YanıtlaSil
  5. Şimdiye kadar Nissan avantajlı gibi görünse de yeni motorların geliştirilmesinde paranın ortak verilmesi Renault'ya da yarayacak. 1.6 turbo Diesel bu şekilde geliştirildi ki 1.5 kadar dayanıklı olursa yeni bir başarıya imza atacak demektir.

    YanıtlaSil
  6. :) evet Turk oldugumdan makaleyi okumadim. sonra da Onur Bey'i kendi blogunda bi tus edeyim dedim. conti'nin neler urettigini de bir arkadastan duymustum zaten :)
    saka bir yana, bilgi kirligi yapmisim gece gece..

    YanıtlaSil
  7. Olur o kadar. Çift dikiş daha iyi kalır akılda.

    YanıtlaSil