27 Eylül 2012 Perşembe

Renault Clio RS 200 EDC


Paris otomobil fuarında ev sahibi konumunda bulunan firmalardan Renault bekleneni yaptı ve yeni nesil Clio ailesinin en yüksek performansa sahip versiyonunu tanıttı.

Standart haliyle bile oldukça sportif bir görünüme sahip olan Clio'ya LED aydınlatmalara sahip yeni bir ön tampon, siyah renkli yan aynalar, cam çerçeveleri ve kapı kolları, yine siyah renkli 17 veya 18 inç çaplı jantlar, kırmızı renkli fren kaliperleri, büyük bir spoiler, daha sportif görünümlü arka tampon ve çift egzoz çıkışı ekleyen Renault gerçekten de dinamik bir görünüm elde etmeyi başarmış.


İç mekana geçildiğinde yüksek yan desteklere sahip koltuklar, kırmızı renkli emniyet kemerleri ve kaplamalar, piyano siyahına boyanmış orta konsol, RS logolu parçalar ve metal pedal seti aracın sportif duruşunu desteklerken zengin donanımı da fark yaratacak.

Modifiye edilen fren sisteminde, ön aksta artık 320 mm çaplı diskler kullanılırken donanıma eklenen RS düğmesi sayesinde vites geçişleri, direksiyon tepkileri ve motorun gaz pedalı komutlarına verdiği tepkiler daha da sportif hale getirilebiliyor. Daha da dinamik sürüş isteyen müşteriler için Sport veya Cup şasi seçenekleri yine sunuluyor.

Aracın belki de en önemli özelliği kaputu altında saklı. Hacmi 1.6 litreye inen turbo beslemeli motor 200 beygir güç ve 240 Nm torku, bir önceki nesil modelde kullanılan 2 litre hacimli üniteden çok daha düşük devirlerde üretebiliyor. Türkiye'nin saçma vergi sistemine uygun hale geliyormuş gibi görünse de 1.618 cc hacimli motorla aynı vergi diliminde kalan araçta bir de 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman sunulmakta.

13 yorum:

  1. RS versiyonu bile 5 kapili.. 3 kapilisi gelmeyecek mu bu guzelim aracin ya hazir motoru da harika bir araliga cekilmisken.

    YanıtlaSil
  2. canavar olmuş bu, teknik verileri belli mi ?

    YanıtlaSil
  3. Henüz değil. 0-100 km/s yaklaşık 6.5 saniye ve maksimum sürat 225 km/s gibi olacak yaklaşık.

    YanıtlaSil
  4. 3 kapili modelden ses seda yok mu? gelmeyecek olarak mi gormemiz lazim bu rs versiyonunu bile 5 kapili olarak tanitmalarini?

    YanıtlaSil
  5. Arka kapı kollarını gizlemeleri de aslında 3 kapılısı olmayacak gibi ama Avrupa'da tutan bir kasayı bu kadar rahat eleyebilmeleri garip geldi bana. Gelecek sene bir sürpriz görebiliriz bence.

    YanıtlaSil
  6. Türkiye'ye geliş tarihi ne olur acaba ve fiyat aralığı ? tahminen de olsa..

    YanıtlaSil
  7. Tahminleri sıralıyorum: 2013 ilkbaharı ve 55-60.000 TL arası.

    YanıtlaSil
  8. clio'nun dizel otomatik versiyonu ne zaman satışa çıkar, bir tahmininiz var mı? fiyat konusunda bir şey söyleyebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  9. 1.5 dCi ilk piyasaya çıkacak modeller arasında olduğundan yakında satışa sunulur ama EDC ile donatılması ne kadar sürer bilemiyorum. Fiyatı da büyük ihtimalle manuel şanzımanla 45-50.000 TL arasında değişecek.

    YanıtlaSil
  10. lütfen coķ pahalı olmasın en fazla 40 bın olsun bızde alalım yoksa onada hasret kalıcaz

    YanıtlaSil
  11. RS'in 40.000 TL olması biraz zor. Belçika'da 25.000 Euro fiyatı. Bizde daha az olacağını zannetmem. Benim tahminim tutacak gibi :)

    YanıtlaSil
  12. bu aracın motoru 1618cc olduğu için üst vergi diliminde kalıyordu sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru. Juke'un turbo beslemeli versiyonunda kullanılan ünite malesef.

      Sil