14 Eylül 2012 Cuma

BMW Concept Active Tourer


BMW'de değişim rüzgarları esmeye başladı. 2012 Paris otomobil fuarında gelecekte 1 Serisi GT ismini alması beklenen aracının hibrit versiyonunu sergileyecek olan BMW bu şekilde Mercedes B Serisi'ne de bir rakip sunmuş olacak.

4.350 mm boy, 1.834 mm genişlik ve 1.560 mm yüksekliğe sahip olan küçük MPV 2.670 mm'lik aks mesafesi sunmakta.Çok şık çizgilere sahip olan konseptşişkin çamurluklar, 20 inç çaplı jantlar ve iddialı tampon tasarımlarıyla sportif bir duruş sergiliyor. Özellikle arka kısmında BMW'nin Touring modellerine göndermeler yapan aracın bagaj kapağı camının üzerinde bulunan spoilere ek olarak yanlarda da deflektörler kullanılmış.


Bir konseptten beklendiği gibi bir iç mekan yapısı sunan Active Tourer'da mavi ve turuncu ambiyans ışıklandırması, dijital gösterge paneli, heads up display, deri ve Alcantara döşemeler, ahşap kaplama, orta konsolun üst kısmı için büyük bir ekran ve şekilleri tanıdık olsa da havada duruyormuş gibi görünen orta konsol kumanda düğmeleri bulunuyor.

İlginç desenli bir cam tavana da sahip olan aracın sabit kafalıklara sahip ön koltukları sportif sürüş için uygunken sırtlıklarının arkasında bulunan tablet tutacakları otomobilin eğlence sistemine bağlanabiliyor.


Güncel BMW ailesinin ilk önden çekişli modeli olacak Active Tourer'ın içten yanmalı motoru, markanın uzun süredir üzerinde çalıştığı ve i3 ile i8 gibi hibrit konseptlerinde de tanıttığı turbo beslemeye sahip 1.5 litre hacimli ünite. 200 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla birlikte karma 190 beygir gibi bir güç üretebilen 3 silindirli motor aslında 3 litre hacimli 6 silindirli motorun ikiye bölünmesinden oluşuyor.

0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8 saniyenin altında gerçekleşecek olan aracın maksimum süratinin 200 km/s civarında olması beklenirken ortalama yakıt tüketim değerinin 2.5 litre/100 km'nin altına inmesi planlanıyor.

4 yorum:

  1. her hibrit arac gibi ucuk bir fiyati olacaktir. ama bu teknolojilerin ilerlemesi icin bunlara ihtiyacimiz var. makul bir fiyatta olsa da alsak seri uretime gecince.

    YanıtlaSil
  2. 1.5 litre hacimli motor Türkiye için umutlandırıcı. 5 Serisi hibrit modelinde olduğu gibi 3 litre hacimli üniteyi veya 2 litre gibi daha fazla güç alabildikleri bir motoru kullanmayacak olmaları iyi olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Activehybrid 3 ve 5 te, 3 litrelik motorlar sunuluyordu, benim anladigim kadariyla dusuk tuketime ulasirken istenildiginde de yuksek guce ulasabilmek icindi, ancak bu arac 3 ve 5 e gore sinif farki nedeniyle performansa ihtiyac duymayacagi icin kucuk motorla donatilmis activehybrid 1 gt denilebilir

    YanıtlaSil
  4. Bir de bu tail lights i yeni 3 serisinde gormeliydik sanki

    YanıtlaSil