12 Ağustos 2012 Pazar

Nissan NV200 London Taxi


Bu yıl Olimpiyatlara ev sahipliği yapan Londra yakında yeni bir taksiye kavuşabilir. Hala siyah renkli TX4 taksileri kullanan şehir için New York'un resmi taksisi olarak seçilen Nissan NV200 temelli bir araç hazırlandı.

Londra şehrinde görev yapan taksilerin 7.6 metre gibi oldukça dar bir geri dönüş çapına sahip olması nedeniyle aracın ön aksında değişiklikler yapılmış. Modifikasyon sonucunda genişleyen ön çamurluklar sportif bir görüntü oluştursa da arka aksta değişiklik yapılmaması orantıyı bozmuş.


İki tarafında da kayar kapılara sahip olan NV200 yolcular için ikisi katlanır üçü de sabit toplam 5 koltuk sunuyor. Tekerlekli sandalye geçişine de uygun olan iç mekanda yolculara özel müzik yayını, panoramik cam tavan ve USB port yer alıyor.

1.5 litre hacimli turbo Diesel motor ve 6 ileri vitesli manuel şanzıman kombinasyonuyla TX4'ten neredeyse %50 daha az yakıt tüketimine sahip olan aracın bakım masraflarının da daha makul olacağı bilgisi verildi.

8 yorum:

  1. İstanbul için de böyle bir taksi uygulaması var mı? Farklı model olmasındansa tek bir otomobilde sabit kalmak daha akıllıca olur diye düşünüyorum. Şehrin yeni bir sembolü olmuş olur ki Londra ve NYC'de bu durum kısmen var bildiğiniz gibi...

    YanıtlaSil
  2. Ayrıca Londra için yanlış hatırlamıyorsam VW Up! düşünülüyordu, vazgeçilmiş öyle mi? Gerçi ben de tek bir fotografı referans alıyorum bu yorum için ama...

    YanıtlaSil
  3. up biraz kucuk kacar hocam bavullu falan 3 4 kisilik yolculari sigdiramazsin icine.

    YanıtlaSil
  4. e-Up! gibi küçük araçların Londra'da şehir içi araç ulaşım ücretini vermediğini göstermek için böyle bir tema seçmiş olabilirler fotoğrafta.

    Yoksa yukarıda da açıklandığı gibi Up! çok küçük bir araç. Hele bir de şoför etrafının kurşun geçirmez camla çevrildiği düşünüldüğünde daha da küçülüyor iç hacim.

    YanıtlaSil
  5. http://stblogs.automotive.com/files/2010/12/35565231-623x389.jpg

    görseller buldum şimdi, concept olarak düşünmüşler ama kullanmazlar sanıyorum ben de. Tasarımı çok iyi ancak dediğiniz gibi küçük bir otomobil.

    İstanbul için güncel bir taksi projesi var mı acaba? NTV'in sitesinde ve birkaç yerde haberine denk gelmiştim diye hatırlıyorum.

    Şehri görsel olarak çok fazla temsil edebilecek bir şeyler lazım; gökdelenler, tarihi yapılar tamam da taksi konusunda biraz daha iyi olabiliz diye düşünüyorum?

    siz? :)

    YanıtlaSil
  6. Evet, bir tasarım yarışması vardı geçtiğimiz sene. Taksilerin standartlaştırılması iyi bir fikir ama bundan önce güncel taksilerin sunması gereken özelliklerin bir belirlenmesi gerekiyor. Milyon lirayı bulan plakalara sahip araçlar resmen dökülüyor. Bunun önüne geçebilmek lazım ilk etapta.

    YanıtlaSil
  7. Plaka 750 bin tl bindigimiz 10 bin tl lik albea, palio nun bagajlisi, ya da ucan tabut

    YanıtlaSil