21 Mayıs 2012 Pazartesi

Toyota GRMN Sports FR


Toyota'nın küçük coupé modeli GT 86 yavaş yavaş güçlenmeye başlıyor. Markanın araçları üzerinde yaptığı çalışmalarla tanınan Gazoo Racing otomobilin görünümünü hafifçe değiştirirken performans artışı etkileyici seviyede.

Büyük hava girişlerine sahip, sade fakat sportif görünümlü tampon ve genişleyen çamurluklarla ailenin en güçlüsü Lexus LFA'yı andıran bir görünüme bürünen otomobilde yenilenen kaput, dev bir arka spoiler, yeni bir arka tampon, geniş yan etekler, 18 inç çaplı jantlar ve dört çıkışlı egzoz sistemi dikkat çekiyor.


İç mekanında da detaylı bir çalışma yapılan Sports FR konseptinde yarış koltukları ve 4 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri kullanılırken arka koltuklar iptal edilmiş. Bu koltukların yerine takla kafesinin kollarını yerleştiren Gazoo Racing otomobilin direksiyon simidini çok daha küçük çaplı bir örnekle değiştirirken iptal edilen ses sisteminin kontrolleri yerine üç adet gösterge yerleştirmiş.

2 litre hacimli Boxer motora hem turbo hem de kompresör besleme uygulayan şirket 320 beygir güç, 421 Nm tork elde ederken yükselen gücün kontrol altında tutulabilmesi için süspansiyon ve fren sistemlerini de güçlendirmiş.

5 yorum:

  1. 320 ne ki daha neler gorcez bu toyobaru harikasindan :)

    YanıtlaSil
  2. İkiye katlanır o yakında.

    YanıtlaSil
  3. Belcika'da 31000 euro'dan basliyor fiyati ve yaklasik 2 ay sonra satisi olacak. normal gt 86 tabi GRMN Sports FR degil. maddi durum uzerine plan program yapiyorum bu arac icin yakinda maliye bakani yapacaklar beni buraya :)

    YanıtlaSil
  4. Onur bey, defalarca net bir şekilde açıklama yapıldı fakat aracın turbo versiyonu çıkmayacak, turbo için yer yok diye. Yani BRZ STI bile olmayacak dendi, bütün incelemelerde buna vurgu yapıldı. Bu elemanlar bunu nasıl başardı? Yani, Toyota ve Subaru dan 200BG üzeri versiyonlar görebilecek miyiz?

    Bir de bu araç ne zaman çıkacak artık.

    YanıtlaSil
  5. Sonuç olarak turbo besleme uygulanmamış bir motora turbo ve/veya kompresör uygulamak çok zor değil. Aftermarket olarak bol bol göreceğiz bu araçlarda aşırı beslemeleri.

    Bunun yanında iki üretici gerçekten de bu tip bir açıklama yapmıştı fakat özellikle Subaru STI'ın olmamasına ne kadar dayanır meçhul. Bu aracın Impreza gibi değil bir Honda S2000 gibi efsane olmasını istiyor sanırsam üreticiler fakat bu mümkün mü zaman gösterecek.

    YanıtlaSil