9 Şubat 2012 Perşembe

Kia Optima SX Limited


Kia Optima ailesi genişliyor. Markanın büyük sedan modeli 2012 yılıyla birlikte daha lüks bir donanım seçeneğine kavuştu.

Tasarımında ufak tefek değişiklikler olan otomobilin 18 inç çaplı jantlarıyla birlikte gövdesinde bulunan süsleme çıtaları da kromla kaplanmış. Bagaj kapağının üzerine yeni bir spoiler eklenen aracın fren kaliperleri kırmızıya boyanırken LED gündüz farları, sis farlarının hemen üstüne yerleştirilmiş.


İç mekana geçildiğinde siyah veya beyaz renklerde alınabilen deri döşemeler dikkat çekerken ahşap kaplama, çift sunroof, ışıklandırmalı kapı eşikleri, ısıtma ve havalandırmalı koltuklar, dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi ve geri görüş kamerası standart donanıma dahil edilmiş.

Kaputunun altında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor bulunan SX Limited 274 beygir güç, 364 Nm tork üretebiliyor. A.B.D. pazarında satışına Mart ayında başlanacak olan otomobilin fiyatı 34.900 Dolar olarak belirlenmiş.

9 yorum:

  1. Güzel bir tasarimi olan bu araba 1.6 motoru olmadığı için kia türkiye ye getirmiyor çok yazık

    YanıtlaSil
  2. sx limitedi bilmiyorum ama avrupa pazarına kia optima giriyor. kia belçika websitesinde optima için bir microsite bile yapmışlardı, diğer ülkelerde de vardır. 1.7litre dizel motor olcaktı sanırım. belki türkiye'ye de gelir ama bizim buraların saçma sapan vergi sisteminden fiyatı biraz komik olur.

    YanıtlaSil
  3. Aslında bu aracın motoruyla getirmemeleri hata bence. Evet, son zamların ardından öncekinden de saçma oldu vergiler ama bu otomobilin segmentinde bulunan birçok aracın fiyatı zaten 120.000 TL civarlarına çıktı. Bu araçların hiçbiri de motorlarından 274 beygir güç alamıyor.

    YanıtlaSil
  4. aslında türkiyeye gelebilir, aynı motorla rakiplerinin fiyatlarına göre normal seviyelerde olacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Ben de aynı şeyi düşünüyorum. 240 beygir gücündeki bir Mondeo'dan daha ucuza satabilir Kia bu aracı.

    YanıtlaSil
  6. satamaz bence cunku yuksek bi fiyat ister ama peugeot 508, cıtroen c5, ford mondeo fln dha ucuz ve hepsinde 1.6 mtor mevcut

    YanıtlaSil
  7. Optima, Hyundai-Kia'nın turbo beslemeli 1.6 hacimli motoruyla donatılırsa başarılı satış rakamlarına ulaşabilir Türkiye'de de. 2 litre klasmanında satışlar tabii ki 1.6 klasmanına yaklaşamayacaktır bile ama o büyüklükteki motorlarda da diğer markalardan daha başarılı satış rakamları elde edilebilir.

    YanıtlaSil
  8. Gecen hafta isiklarda turk plakali bir optima gordum ve inanamadim turkiyeye getirilmemesini bekliyodum motor seceneklerinden dolayi, arac sik gorunuyor ve bence nadir bulundugu icin de dikkat cekici

    YanıtlaSil
  9. Ben de görmüştüm geçtiğimiz ay bir tane. 1.7 turbo Diesel motorlusunu getirmişler ki bence bu sınıfta o vergi dilimine girdikten sonra 2 litre turbo benzinliyi de getirmeliler.

    YanıtlaSil