24 Aralık 2011 Cumartesi

JE Design Audi Q7 S Line

Hatırlayacağınız gibi geçtiğimiz yıl JE Design'ın Audi Q7 için hazırladığı geniş gövde kitini tanıtmıştım. Q7 makyajlandıktan sonra da aynı kiti bu araca uygulayan firma motor modifikasyonuna da el atmış.

Ön kısımda yapılan değişiklikler zor fark edilecek tarzda. Ön tamponun alt kısmına iki parçalı bir splitter ekleyen JE Design aracın önünü 60, arkasını da 80 mm genişletmiş. Çamurluklarının içi, çapları 22 inçe kadar büyüyen jantlarla doldurulan otomobilin yan etekleri de genişleyen gövdeye uygun şekilde tasarlanmış.

Arka kısımda büyük bir spoiler, D sütunu üzerinde kemerler, köşeli egzoz çıkışları ve yeni bir tampon tasarımıyla bizi karşılayan aracın süspansiyon sistemi 35 mm alçaltılmış.

Q7'nin 4.2 litre hacimli v8 turbo Diesel motorunu da modifiye eden JE Design bu üniteden 410 beygir güç, 895 Nm tork alabilmiş. Ağırlığı 2.300 kg civarında olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşabilmesi için 6.1 saniye yeterli oluyor.

Schmidt POWERHOUSE


5. Nesil Volkswagen Golf GTI sahibi olup zamanın R32 modelleriyle aynı seviyede performans isteyen müşteriler için bir modifikasyon kiti daha geliyor. Alman firma Schmidt Revolution, hazırladığı Golf GTI ile günümüzün Golf R modellerine göz kırpıyor.

Dışarıdan bakıldığında gücünü fazla belli etmeyen otomobilde splitter ve yan eteklerle birlikte Golf R32'den alınan arka tampon ve çift renkli, 19 inç çaplı jantlar dikkat çekiyor.

İç mekanında Kenwood marka navigasyon sistemi dikkat çeken aracın turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 275 beygir güç üretebiliyor.

Cadillac CTS


Cadillac'ın A.B.D. içerisinde sattığı en küçük dört kapılı otomobil olan CTS yeni paketinin detaylarıyla karşımıza çıkıyor. Touring Package isimli paket genel anlamda daha sportif aksesuarlardan oluşuyor.

Sedan, coupé ve station wagon kasa seçeneklerinin tamamında sunulan paket 3 litre hacimli v6 motorla birlikte 2.065, 3.6 litre hacimli v6 motorla birlikteyse 2.810 Dolara alınabiliyor.


Küçük motorla birlikte alınabilen pakette 18 inç çaplı jantlar, koyu renkli ön panjur, çift egzoz çıkışı, xenon farlar, sis farları, değişik tasarımlı 3. stop lambası, süet ekli koltuklar, yine süet kaplama direksiyon simidi ve vites topuzu, metal pedal seti ve koyu renkli ahşap kaplama bulunuyor.

Büyük motorla birlikte sunulan paketteyse 19 inç çaplı jantlar, koyu renkli ön panjur, aerodinamik yapılı 3. stop lambası, Recaro koltuklar, süet döşeme, metal pedal seti ve koyu renkli ahşap kaplama bulunuyor.

23 Aralık 2011 Cuma

Manhart MH3 V8 RS Biturbo


Yeni nesil 3 Serisi yollara çıkmış olsa da ailenin en güçlü modeli M3 halen e92 kasada üretiliyor. Bu nedenle araç üzerinde yapılan modifikasyon işlemleri de son sürat devam ediyor.

Görünümünde büyük değişiklikler yapılan M3 Coupé'nin ek parçalarının hemen hemen tamamı karbon fiberden üretilmiş. Ön tamponu altına dev bir splitter eklenen otomobile ek hava delikli yeni bir motor kaputu, siyah ön panjur, karbon fiber yan aynalar, tavan, yan etekler ve bagaj kapağı eklenmiş. Genişletilen çamurluklarının içerisine siyah renkli, 20 inç çaplı jantlar yerleştirilen aracın bagaj kapağı üzerine birisi küçük diğeriyse dev gibi iki spoiler eklenmiş. Arka tamponunun altına yeni bir difüzör yerleştirilen MH3'ün üzerindeki BMW logolarıysa yerlerini Manhart Racing armalarına bırakmış.


Dış görünümü bu derece değiştirilen otomobilin iç mekanında da farklı bir durum yok. Arka koltukları iptal edilen M3'te takla kafesi, yarış koltukları ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi yer alıyor. Diğer ek donanımlar karbon fiber kaplamalar, deri ve Alcantara döşemeler, kapı eşiği kaplamaları, özel paspaslar ve metal pedal setinden oluşurken orta konsolun üzerinde bulunan ve turbo basıncı, yağ sıcaklığı ve yağ basıncının yanında tur zamanları ve hızlanma performansını da gösterebilen bilgi ekranı, iptal edilen havalandırma ızgaralarından birisinin yerine yerleştirilmiş.

Süspansiyon sistemi yenilenen otomobilin egzoz ve fren sistemleri de yeni. Ön aksta 396 mm çaplı diskler 6 pistonlu kalperlerle eşleşirken arkada 380 mm çaplı dikler 4 pistonlu kaliperlerle birlikte kullanılıyor.

M ailesinde yer alan modellerin sahip olduğu motorların birer birer turbo beslemeyle donatılmasını fırsat bilen Manhart Racing M3'e de bu tip bir motor yerleştirmiş ki bu üniteyi X5M ve X6M modellerinden de tanıyoruz. Çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motor modifikasyon işlemleri sonrasında 750 beygir güç, 910 Nm tork üretebiliyor.

Performans verileri de dudak uçuklatıcı olan 1.590 kg ağırlığındaki otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 350 km/s'in üzerinde. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı da yenilenen MH3 artık X6M'de kullanılan üniteye sahip.

ASMA Porsche Cayenne


Porsche Cayenne için gövde kiti geliştiren markalar arasına Ertuğrul Asma'nın ASMA isimli firması da katıldı. Dikkat çekici bir görüntü kitine sahip olan aracın motoruylaysa oynanmamış.

Karbon fiberden üreteilen gövde kitinde sunulan parçalarla genişletilen çamurluklar nedeniyle 2 metrenin üzerinde bir genişliğe sahip olan aracın köşeli bir tasarıma ve dev hava girişlerine sahip ön tamponu kaputa kadar uzarken büyük LED aydınlatmalar ve yeni kaput tasarımı önde dikkat çeken diğer detaylar.

Yan kısımda 23 inç çaplı jantlarla birlikte genişletilmiş yan etekler gözden kaçmazken arkada dev tampon, difüzör, ve bagaj kapağı üstü spoiler göze çarpıyor. Bu kısımda kullanılan daha sade görünümlü donanımlarsa merkezi yerleşime sahip çift çıkışlı egzoz sistemi ve bagaj kapağı camının altına yerleştirilen küçük spoiler.

Kia Ray EV


Yeni nesil modelleri geçtiğimiz ay tanıtılan Kia Ray'in elektrik motorlu versiyonu da sergilendi. Şimdilik sadece Güney Kore pazarında satılması planlanan otomobilin gördüğü ilgiye göre ihraç edilmesi de gündeme gelebilir.

2012 yılında 2.500 adet Ray EV üretmeyi planlayan Kia bu otomobillerin büyük çoğunluğunu devlete satacak. Güney Kore'nin ilk seri üretim elektrik motorlu otomobili olan araç aynı zamanda dünyada, içten yanmalı motora sahip modeliyle aynı hatta üretilen ilk elektrik motorlu otomobil olma özelliği de taşıyor.

3.593 mm boya, 1.595 mm genişliğe ve 1.700 mm yüksekliğe sahip olan araç 2.520 mm aks mesafesine sahip. 1 litre hacimli benzinli motora sahip olan kardeşinden 187 kg daha ağır olan otomobilin boş ağırlığı 1.185 kg.


Dış tasarımında benzinli kardeşlerinden en büyük farkı kapalı ön ızgarası ve daha hafif yapılı 14 inç çaplı jantları olarak sıralanabilecek olan otomobilin iç mekanında görülen en büyük değişiklik orta konsolda bulunan dokunmatik bilgi/navigasyon ekranı.

68 beygir güç, 167 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla 130 km/s maksimum sürate sahip olan aracın 16.4 kWh kapasiteli pilleri 139 km menzil sunuyor. Normal voltajla şarj edildiğinde pillerini doldurması 6 saat süren aracın hızlı şarj istasyonlarında "Fullemesi" 25 dakika sürüyor.

PP Exclusive SL


Yeni nesil Mercedes SL ailesi geçtiğimiz günlerde tanıtılmış olsa da eski nesil üzerinde yapılan modifikasyon işlemleri son sürat devam ediyor. Değişimleri yapan firmalardan birisi olan PP Exclusive, motor bölümüne dokunmadığı SL’in görünümünü oldukça değiştirmiş.

Ön çamurlukları 25, arkadakileriyse 55 mm genişleten firma süspansiyon sistemiyle oynayarak yüksekliği 100 mm azaltmış. 20 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin ön ve arka tamponlarıyla birlikte yan etekleri de yeniden şekillendirilmiş. Arka kısımda tampon altına eklenen difüzör dikkat çekerken aynı yerde yeni egzoz sisteminin dörtlü çıkışı sportif bir görünüm sunmakta.


İç mekanında tasarım anlamında yapılan değişiklik alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidiyle sınırlı olan otomobilin tavanı da dahil büyük bir kısmı Alcantara ve deri ile kaplanmış. Konsol ve kapı içlerinde bulunan ahşap kaplamaları da iptal eden PP Exclusive bu parçaların yerine beyaz renkli kaplamalar koymuş.

22 Aralık 2011 Perşembe

Hennessey HPE800 Twin Turbo Grand Cherokee SRT8


Hennessey Performance, Jeep Grand Cherokee'nin en güçlü versiyonu olan STR8 üzerinde yapacağı modifikasyon işlemlerini tanıttı.

Ön tamponunda bulunan hava girişi ve alt kısıma eklenen splitter karbon fiberden üretilen aracın yan etekleri ve difüzörü de aynı malzemeden imal edilmiş. 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın şanzıman ve tork konvertörü de yenilenen parçalar arasında.

İç mekanda sınırlı üretim plakalarının yanında deri ve Alcantara döşemeler kullanan Hennessey süspansiyon sistemini alçaltırken fren sisteminde de güçlendirmeye gidilmiş. Brembo imzalı frenlerde 384 mm çaplı diskler kullanılırken ön aksta 6, arka aksta 4 pistonlu kaliperler görev yapıyor.

Araçta kullanılan v8 motorun hacmini 7 litreye yükselten firma çift turbo beslemeyle donattığı üniteden 805 beygir güç, 1.115 Nm tork alabilmiş. 0'dan 96 km/s sürate 3.1 saniyede ulaşabilen SUV'den 24 adet üreteceğini açıklayan Hennessey fiyatların 235.000 Dolar seviyesinden başlayacağını duyurdu.

Mercedes-Benz E300 BlueTEC HYBRID ve E400 HYBRID


Çoğu üretici gibi ürün gamının yakıt tüketim dğerlerini aşağıya çekmek isteyen Mercedes hibrit teknolojileriyle daha yakından ilgilenmeye başladı. 2012 Detroit otomobil fuarı öncesinde iki hibrit modelini tanıtan marka bu modellerden Diesel motorlu olanını Avrupa, benzinliyiyse Amerika kıtsında satışa sunacak.

Tasarım ve donanımlarında bir değişiklik olmayan E Serisi modellerinden E300 BlueTEC HYBRID olarak adlandırılanı 2.1 litre hacimli bir turbo Diesel motorla donatılmış. E250 CDI’da da aynen kullanılan ünite 204 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. İçten yanmalı motorunun yanında 27 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen bir de elektrik motoruyla donatılan aracın ortalama yakıt tüketim değeri 4.2 litre/100 km olarak açıklanıyor. Bu ortalamanın yakalanmasına yardımcı olan diğer donanımlarsa start/stop, fren enerjisi geri kazanım sistemi ve düşük yuvarlanma dirençli lastikler.


Aynı yardımcı donanımlara sahip olan E400 HYBRID 306 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen 3.5 litre hacimli benzinli motorla donatılmış. Elektrik motoru E300 BlueTEC HYBRID’de kullanılanla aynı olan otomobilin ortalama yakıt tüketimiyse 8.7 litre/100 km.

Honda Crosstour


İsmi yakın zamanda Honda Crosstour olarak değiştirilen Accord Crosstour A.B.D. pazarında yeni küçük motoruna kavuştu.

Daha önce sadece 3.5 litre hacimli v6 motorla donatılabilen aracın 2.4 litre hacimli dört silindirli motoru 194 beygir güç, 220 Nm tork üretebiliyor. Aracın dış görünüşünde bir değişiklik yaratmayan ünite 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş ve otoyol şartlarında ortalama yakıt tüketim değeri 8.1 litre/100 km.

Lexus LF-LC


Lexus, LFA modeline bir kardeş yarattı. 2012 Detroit otomobil fuarı sırasında sergilenecek olan konsept coupé hem tasarım hem de performans olarak süperspor modele yakın olacak gibi dursa da kaput altında bir sürpriz bulunuyor da olabilir.


Ana hatları LFA'dan alınmış gibi duran konseptte büyük ön panjur, LED aydınlatma grubu, ince yapılı yan aynalar, büyük çaplı jantlar ve cam tavan dikkat çeken detaylar. İç mekanında kullanılan yalın çizgiler yumuşak hatlar oluştururken süet ve deri döşemelerle birlikte kullanılan ahşap ve parlak metal kaplamalar zengin bir görünüm sunuyor.

Motoru hakkında kesin bir bilgi sunulmayan aracın arka çamurluklarının hemen önünde bulunan "Hybrid" logolarının şehir içerisinde az yakıp otoyollarda yüksek performans gösteren bir üniteye işaret ediyor olma olasılığı büyük.

21 Aralık 2011 Çarşamba

F&M Evantra


İşte İtalyanların pek de yaygın olmayan markalarından birisi. Spor otomobiller konusunda iddilı olan Faralli & Mazzanti yeni coupé modelini tanıttı.

Köşeli tasarımıyla ilk bakışta dikkatleri üzerine çeken aracın büyük hava girişlerine sahip ön tamponu, büyük jantları, tavan ve yan yüzeylerde bulunan hava emiş yarıkları diğer dikkat çekici unsurlar. Kapıları aracın arka tarafına doğru menteşeli olan aracın LED aydınlatma grubu, dört kenarlı çift çıkışa sahip egzoz sistemi, spoiler ve difüzörü arka kısmının görünüşünü dinamik kılıyor.

4.325 mm boya, 1.225 mm yüksekliğe ve 1.955 mm genişliğe sahip olan Evantra 2.550 mm uzunluğunda aks mesafesine ve yaklaşık 1.200 kg ağırlığa sahip.

3.5 litre hacimli olacağı açıklanan 6 silindirli motoru atmosferik emişli haliyle 403 beygir güç üretebilirken çift turbo beslemeyle güç seviyesi 603 beygire ulaşıyor. Arkadan itişli iki kişilik coupé'nin aşırı beslemeli motoruyla 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.7 saniye sürüyor.

Audi A1 Quattro


2011 yılının son günlerine girerken Alman marka Audi bir sürprizle karşımıza çıkıyor. Mayıs sonunda konsept hali A1 Clubsport Quattro ismiyle tanıtılan çılgın A1 versiyonu 333 adetlik sınırlı üretim bir otomobil olarak piyasaya çıkıyor.

Sadece beyaz gövde rengiyle alınabilecek olan otomobilin 80'li yılların Quattro modellerine göndermeler yapan 18 inç çaplı jantları da beyaz renkli. Geniş hava girişlerine sahip olan ön tamponun iç kısımlarıyla ön panjuru siyaha boyanan aracın tavanı da aynı renk.

Arka kısımda büyük bir spoiler dikkat çekerken LED stopların altından başlayıp plakalığı da içerisine alan bölge siyah renkli. Arka tamponunun altına bir difüzör eklenen otomobilde 10 cm çaplı çift egzoz çıkışı kullanılmakta.

Süspansiyon ve fren sistemi modifiye edilmiş olan A1 Quattro'nun ön fren diskleri 312 mm çaplı ve kaliperlerin tamamı siyaha boyanmış.


İç mekanında siyah deri döşeme ve kontrast oluşturacak şekilde kırmızı renkte seçilen dikiş iplikleri dikkat çekerken üzerlerinde "A1 Quattro" arması işli kapı eşik kaplamaları, paslanmaz çelik pedal seti, parlak siyah havalandırma ızgarası çerçeveleri, beyaz renkli gösterge iğneleri, kırmızı renkli devir göstergesi, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, alüminyum vites kolu ve yüksek yan destekli koltuklar sportif detaylar olarak dikkat çekiyor.

Otomobilin lüks donanımları arasındaysa 14 hoparlör ve 465 Watt çıkış gücü sunan Bose ses sistemi, aktif xenon farlar, uzun far asistanı, fren şiddetine göre parlaklığı ayarlanan LED stoplar, navigasyon sistemi, WLAN hotspot ve Bluetooth bağlantısı bulunuyor.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru Volkswagen'in Golf R ve Scirocco R modelleriyle birlikte Audi S3'te de görev yapan araç 256 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli şanzımanla birlikte 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabilen A1 Quattro'nun maksimum sürati 245 km/s olarak açıklandı.

20 Aralık 2011 Salı

Suzuki Swift EV Hybrid


Suzuki’nin 2011 Tokyo otomobil fuarında tanıttığı daha “Normal” konseptlerden birisi de hatchback modeli Swift’in hibrit versiyonu. Görünüm olarak standart modelden büyük farklılıklar sunmayan otomobilin motor teknolojisiyse şehir kullanımı için optimize edilmiş.


Plastik kısımlara sahip jantlar, kapatılmış ön panjur, beyaz renkli sinyal ve 3. stop lambasıyla iç tasarımları farklı LED aydınlatma grubu gibi yeniliklere sahip olan aracın iç mekanı da yapı olarak standart Swift’ten farklı değil. Açık renkli plastik ve kumaşlara sahip olan iç mekanda açık yeşil kaplamalar ve dijital gösterge paneli dikkat çekerken orta konsola da büyük bir dokunmatik ekran yerleştirilmiş.

Sadece elektrik motorunu kullanarak 30 km’lik menzil sunabilen aracın benzinli motoru, elektrikli ünitenin pilleri boşaltmaya başlamasıyla birlikte devreye giriyor.

Suzuki Q


Hazır yıl sonu rehaveti baş göstermişken geçtiğimiz fuarlarda sergilenip henüz sayfalarımda yer vermediğim araçları tanıtmaya başlayabilirim. 2011 Tokyo otomobil fuarı, hatırlayacağınız gibi alternatif yakıtlarla çalışan ilginç görünümlü konseptlerin geçit yaptığı bir organizasyon halini almıştı. Bu organizasyona iyi hazırlanan firmalardan birisi de Suzuki.

Q isimli konseptiyle şehir içi ulaşımda motosikletin manevra kabiliyetiyle otomobilin rahatlığını birleştirmeye çalışan Suzuki boyu 2.5 metre olan bu aracıyla park yeri sorununu büyük oranda çözüyor. Fanus biçimli yaşam alanı, açıkta bulunan tekerlekleri, yukarıya doğru açılan kapıları ve LED aydınlatma grubuyla tam bir konsept görüntüsü çizen araç elektrik motoruyla hareket ediyor.


İç mekanında açılan kapı tarafına doğru dönerek iniş-binişi kolaylaştıran ön koltuk, yarım direksiyon simidi, dokunmatik göstergeler ve açık renkli plastik malzemeler dikkat çeken Q’nun oturma düzeni değiştirilebiliyor. Standart olarak 1+1 oturma düzeni sunan otomobil istenirse 1 yetişkin sürücü ve iki çocuk koltuğuna da ev sahipliği yapabildiği gibi arka koltuk tamamen iptal edilip ortaya çıkan alan bagaj için kullanılabiliyor.

19 Aralık 2011 Pazartesi

Donkervoort D8 GTO


Hollanda'dan gelen haberler iyi. Ülkenin nadir bulunan otomobil üreticilerinden Donkervoort, D8 ailesine yeni bir versiyon ekledi. Yeni araç D8 GT'nin yetersiz gücünden yakınanlara ilaç gibi gelecek.

Dış görünüşü alıştığımız Donkervoort stilini yansıtan otomobilde yukarıya doğru açılan kapılar, bez açılır tavan, takla barları, çıkarılabilen yan camlar ve bir sürü hava yarığı standart olarak sunulurken iç mekanda sportif koltuklar, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, dijital göstergeler ve oldukça sade yapılı bir orta konsol dikkat çekiyor.

Karbon fiber, alüminyum ve kevlar gibi hafif malzemeler sayesinde ağırlığı 700 kg civarında tutulabilen otomobilin yapımında kullanılan parçaların sadece %30'u D8 GT'den alınmış.


Audi TT-RS'te de görev yapan turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motoru 340 ile 400 beygir arasında değişen güç ve 450 Nm 'ye kadar yükselen tork değerleri sunarken 3 saniye gibi oldukça etkileyici bir 0-100 km/s süresi ve 255 km/s'lik maksimum sürat değerini mümkün kılıyor.

Güç seviyesine göre ortalama yakıt tüketim değeri 10 ile 12 litre/100 km arasında değişen aracın Avrupa pazarı için açıklanan fiyatları vergiler hariç 100.000 ile 150.000 Euro arasında değişiyor.

Chevrolet Aveo RS


Chevrolet’nin global araçlarından birisi olan Aveo sportif versiyonuna yakında kavuşacak. 2010 Detroit otomobil fuarı sırasında konsept versiyonu tanıtılan aracın seri üretime hazır modeli aynı organizasyonun 2011 ayağında sergilenecek.

Otomobile önden bakıldığında daha sportif tasarımlı tampon ve yeni sis farları dikkat çekerken yan bölümde siyah renkli aynalar, 17 inç çaplı jantlar ve yeni yan etekler gözden kaçmıyor. Arkasında yapılan yenilikler arasında yeniden tasarlanan sportif görünümlü tampon, büyük spoiler ve yenilenen egzoz sisteminin çift çıkışı dikkat çekerken süspansiyon sistemi de hem daha alçak hem de daha sert.


İç mekanda sunulan yenilikler arasında kalınlaştırılıp alt kısmı düzleştirilen direksiyon simidi, metal pedal takımı, sportif koltuklar, RS logoları, yeni vites topuzu ve bu modele özel gösterge grafikleri bulunan otomobilin döşemeleri de diğer Aveo modellerinde bulunmuyor.

Opel modellerinden de hatırlayacağımız turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli benzinli motoru 138 beygir güç, 200 Nm tork üretebilen Aveo RS hem manuel hem de otomatik şanzıman seçeneklerine sahip olacak. Her ikisi de 6 ileri vitesli olan ünitelerden manuel olanında yeni vites oranları kullanılırken otomatik versiyonun son dişli oranı yeni.