9 Aralık 2011 Cuma

Ford Focus Zetec S


Ford'un İngiltere ayağı, bu ülkeye özel sportif görünümlü Focus modeli Zetec S'i tanıttı. Şimdilik sadece hatchback gövde seçeneğiyle satılacak olan otomobilin station wagon versiyonu Şubat ayında satışa çıkacak.

Dışarıdan bakıldığında 17 inç çaplı jantlar, ön ve arka tampon alt ek parçaları, yan etekler, kromajlı egzoz çıkışı ve daha büyük bir arka spoiler ile stanndart modellerden ayrılan Zetec S'in süspansiyon sistemi de daha sert.


LED teknolojisi kullanan stopları da donanıma katan Ford metal pedal seti, kırmızı koltuk kumaşı şeritleri ve yine aynı renkte orta konsol kaplamasıyla birlikte motoru düğmeyle çalıştırma özelliğini de araçta standart olarak sunuyor.

Steinmetz Astra GTC


Alman modifikasyon firması Steinmetz, Opel Astra GTC için geliştirdiği gövde kitini tanıttı. İç mekan için de az da olsa parça geliştiren şirket yol tutuşun geliştirilmesi için de çalışmış.

Dışarıdan bakıldığında siyaha boyanmış tipik Steinmetz ön panjuru ve tampon altına eklenen splitter dikkat çekerken gövdenin yan kısmına eklenen grafikler bu kısımda bulunan çizgiyi daha da belirginleştiriyor. Kaput ve tavan için de kaplamalar sunan şirket yan etekler, 19 inç çaplı jantlar ve çift çıkışlı egzoz sistemiyle değişime devam etmiş.

Bagaj kapağı camının üst kısmında bulunan spoiler için uzatma parçaları geliştiren Steinmetz camın altına da bir spoiler eklemiş. Süspansiyon sistemini de 30 mm alçaltan üretici bagajların arka tampona zarar vermemesi için bu alana yerleştirilen bir parça da tasarlamış.

İç mekanında sunulan parçalar şu an için sınırlı olan araçta logolu paspaslar, dijital göstergeli bir vites topuzu ve kapı eşikleri için paslanmaz çelik kaplamalar alınabiliyor.

Anderson Germany Ferrari 599 GTB Race Edition


İşte Anderson Germany'nin Ferrari 599 GTB yorumu. Aracın dış görünüşünde büyük bir değişiklik yapmayan firma iç mekandaysa farklı bir hava yaratmayı başarmış.

Gövdesi özel bir metalik siyah renge boyanan otomobilin kaput, tavan ve bagaj kapağında ince kırmızı şeritler bulunuyor. 21 inç çaplı jantları da aynı renge boyanan otomobilde kullanılan ve ön splitter, yan etekler ve farklı bir difüzörden oluşan aerodinamik paket, yan ayna muhafazaları gibi karbon fiberden üretilmiş.


Cam ve aydınlatma grubu koyulaştırılan aracın iç mekanında baklava desenli Alcantara döşeme koltuklar, kapı içleri ve tavanda kullanılırken ön konsol üzerine deri ve karbon fiber dikkat çekiyor.

6 litre hacimli v12 motoru da güçlendirilen araç, yapılan modifikasyon işlemlerinin ardından 674 beygir güç üretebilir hale gelmiş.

8 Aralık 2011 Perşembe

Subaru Advanced Tourer


Subaru'nun 2011 Tokyo otomobil fuarında sergilediği tek yenilik BRZ'nin seri üretim versiyonu değil. Organizasyon sırasında sergilenen sportif görünümlü station wagon konsepti Advanced Tourer markanın hibrit motoruyla birlikte gelecekte yöneleceği tasarım şeklini de gösteriyor.

4.580 mm boya, 1.840 mm genişliğe ve 1.430 mm yükseklie sahip olan aracın köşeli tasarımı sportif bir duruş sağlıyor. Hem far hem de stoplarında Audi modellerine göndermeler dikkat çekerken arka çamurluklar ve difüzörün görünümü Nissan GT-R'ı hatırlatıyor.

Ön kapıları yukarıya doğru açılan aracın arka kapılarıysa geriye doğru kayarak iç mekana ulaşımı kolaylaştırıyor. Bu arada Advanced Tourer konseptinin, iki dev kapısı da yukarıya doğru açılan Hybrid Tourer konseptinin devamı niteliğinde olduğunu belirtmeliyim.


Tavana doğru uzayan ön camı ve cam tavanıyla iç mekanı oldukça ferah duran aracın orta konsolunda düğme bulunmaması sadeliği pekiştiriyor. Tamamı deri ve ahşapla kaplanan iç mekanda şeffaf kristal göstergeler ve merkezinde navigasyon sisteminin ekranı bulunan direksiyon simidi dikkat çekiyor.

Hibrit bir araç olan Advanced Tourer'ın teknik verileri açıklanmasa da sistemde görev yapan benzinli motorun turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli bir Boxer olduğu açıklandı. BRZ'nin gelecekte bu tip bir motorla da donatılacağı dedikoduları üzerine aynı üniteyi bir konseptte görmek söylentilerin gerçeğe dönüşme şansı olduğunu işaret ediyor olabilir.

Şehir trafiğinde sadece elektrik motoruyla hareket edebilme özelliğine sahip olan otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzımana (CVT) sahip.

Luxgen5


Tayvan merkezli otomobil üreticisi Luxgen, sedan modeli Luxgen5'i tanıttı. Neora konseptinin seri üretime alınmış hali olan araç lüks donanımı ve turbo beslemeye sahip motorlarıyla dikkat çekiyor.

Genel hatları çok dikkat çekici olmayan otomobilde xenon farlar, LED gündüz farları ve stoplar dikkat çekiyor. İç mekanında fütüristik görünümlü donanımlar bulunan aracın orta konsolunun üst kısmında bulunan büyük ekranda navigasyon ve ses sisteminin dışında yol bilgisayarının da verileri görülebiliyor. Luxgen Think+Touch isimli arayüzü hTC ile ortaklaşa geliştiren Luxgen bu sistemde Android temellerini kullanmış.


Sade hatlı iç mekanında çok düğme bulunmaması aracın orta konsolunu kalabalık göstermezken dijital gösterge tablosu ve Heads up display bu kısımda dikkat çeken detaylar. Donanımında şeritte kalma asistanı, kör nokta uyarısı, gece görüş sistemi ve kameralı park asistanı bulunan Luxgen5 2.720 mm'lik aks mesafesiyle arka koltuklarda oturan yolculara başarılı bir diz mesafesi sunmayı hedefliyor.

Fren sisteminde önde 276, arkadaysa 260 mm çaplı diskler kullanılan araçta görev yapan iki benzinli motorun her ikisi de turbo beslemeli. 1.8 litre hacimli ünitesi 150 beygir güç, 231 Nm tork üretebilen aracın 2 litre hacimli motoru 170 beygir güç, 256 Nm tork üretebiliyor.

Küçük motoru 5, büyüğüyse 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılan aracın güçlü motoruyla ulaşabildiği performans seviyesi etkileyici olmasa da tatminkar olabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 8.5 saniyede ulaşabilen bu otomobilin maksimum sürati 210 km/s.

7 Aralık 2011 Çarşamba

Jeep Wrangler Nautic


Jeep, pek de alışık olmadığımız bir yerde, Paris tekne fuarında iki adet konsept Wrangler modeli sergiliyor. Siyah ve beyaz gövde renklerine sahip olan kardeşler denizcilik temasına sahip ve Style & Design isimli Fransız firma ile ortaklaşa geliştirilmiş.

Kapı kolları, ön panjur, 20 inç çaplı jantlar, yan aynalar, stepne muhafazası ve depo kapağı gibi parçaları kromajlı olan araçlarda tik kaplama da dikkat çekiyor. Yan camları karartılan Wrangler modellerinin bagaj kısmına bir tente eklenerek piknik ortamı da oluşturulabiliyor.


İç mekanında da tik ağacını çağrıştıran kaplama ve paspaslar kullanılırken gövde rengi deri koltuklar halat desenlerine sahip. Nautic amblemleriyle bezenmiş olan iç mekanın genel tasarımındaysa bir değişiklik yapılmamış.

Nissan Juke-R


Hatırlayacağınız gibi Nissan, geçtiğimiz Ekim ayında Juke'un süperspor konsept modeli Juke-R'ı tanıtmıştı. Standart bir Juke ile GT-R'ın birleşmesinden meydana gelen aracın resmi fotoğrafları da su yüzüne çıktı.

Mat siyah gövde rengine sahip olan otomobilin ön tamponunun alt kısmına bir splitter eklenirken çamurluklar genişletilmiş. GT-R'ın jantlarıyla donatılan aracın bagaj kapağı üzerinde çift parçalı spoiler kullanılırken yeniden şekillendirilen arka tamponunun altına bir difüzör eklenmiş. Bu arada aracın yan etekleri de daha aerodinamik bir şekilde tasarlanmış.


İç mekanında takla kafesi, yarış koltukları ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri dikkat çeken aracın vites konsolu, havalandırma ve radyo kumandaları, navigasyon ve bilgi ekranı, direksiyon simidi, pedal seti ve gösterge paneli GT-R'dan alınmış.

Dört tekerlekten çekiş sistemi, süspansiyon ve fren sistemleri gibi donanımlarını da GT-R'dan alan Juke-R'ın çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v6 motoru da markanın süperspor otomobilinden alınmış ancak transfer sırasında gücü 480 beygirde kalmış.

Renault Laguna Coupé

 
Renault'nun şık coupé modeli Laguna Coupé 2012 yılına ufak tefek yeniliklerle girecek. Tasarımında küçük değişiklikler bulunan aracın motorlarıysa korunmuş.

Son yılların modası olan LED gündüz farları Laguna Coupé'nin görünümünü az da olsa etkilerken yeni jant seçenekleri görünüme biraz daha canlılık katıyor. Aracın donanımına, daha önce sadece Monaco GP gibi sınırlı seri modellerde sunulan siyah renkli tavan eklenmiş.


İç mekanında en önemli yenilik dikişleri görülebilen deri kaplı ön konsol olarak açıklanırken donanımda da zenginleştirmeye gidilmiş.

Motor seçeneklerinde yeniliğe gidilmeyen otomobilin turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli ünitelerinden Diesel olanı 150, 175 ve 180 beygir güç üretebilen versiyonlara sahipken benzinli model 170 ve 205 beygir güç üretebilen seçenekler sunuyor. 240 beygir güç üretebilen motorlardan benzinli olanı 3.5, turbo Diesel olanıysa 3 litre hacimli.

V6 ünitelerle birlikte 170 ve 175 beygir gücündeki motorlar 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulurken diğer üniteler 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılacak.

2012 yenilikleri arasında start/stop, akıllı alternatör ve fren enerjisi geri dönüşüm sistemi bulunan otomobilin 150 beygir gücündeki turbo Diesel motora sahip modeli 4.5 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketimine sahip.

Laguna Coupé'nin Avrupa pazarında başlangıç fiyatıysa 31.500 Euro olarak açıklandı.

6 Aralık 2011 Salı

Alfa Romeo Giulietta for Maserati


İtalyan üretici Alfa Romeo, kendisi gibi Fiat grubunun bir üyesi olan Maserati müşterileri için özel bir versiyon geliştirdi. Daha önce de MiTo için benzer bir uygulama yapan firma aracın 100 örneğini üreteceğini de açıkladı.

Kahverengi gövdesi ve şeffaf stoplarıyla farklılığını hemen ortaya koyan otomobilde 18 inç çaplı jantlar ve kırmızı renkli kaliperler kullanılmış. İç mekanda da kahverengi deri döşeme dikkat çekerken vites topuzunun önünde bulunan plaka aracın özel bir model olduğunu belirtiyor.

Kendisinden beklendiği gibi oldukça zengin bir donanıma sahip olan araçta navigasyon sistemi, tam otomatik klima, alüminyum pedal seti, Bluetooth ve USB bağlantılarıyla bi-xenon farlar standart olarak sunuluyor.


Görünümünde farklılıklar olsa da kaputunun altında Quadrifoglio Verde'nin motorunu taşıyan bu Giulietta'nın 1.75 litre hacimli ünitesi 235 beygir güç, 340 Nm tork üretebiliyor.

Özel üretim bu Giulietta modelleri ilk olarak sadece araçlarını servise bırakan Maserati sahiplerinin eve dönebilmelerini sağlayacak.

Honda EV STER


2011 Tokyo otomobil fuarında elektrik motorlu otomobiller geçidi düzenleyen Honda, konseptlerinde kullandığı köşeli tasarım, beyaz gövde rengi ve mavi ışıklandırmayla dikkat çekiyor.

Oldukça şık bir görünüme sahip olan küçük roadster EV STER, LED aydınlatma grubu, büyük jantlar ve arkaya doğru uzatan takla barı korumalarıyla sportif bir duruş sergiliyor. 3.570 mm boya, 1.500 mm genişliğe ve 1.100 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.325 mm.


İç mekanına geçildiğinde Honda'nın bu yıl Tokyo'da tanıttığı elektrik motorlu konseptlerin tamamında gördüğümüz joystick şekilli direksiyon ve dijital göstergeler dikkat çekerken bu tip konseptlerde görmeye alıştığımız minik yan aynalar yerlerini normal boyutlarda olan örneklere bırakmış.

Arkadan itişli bir otomobil olan EV STER'ın elektrik motoru, karbon fiber yapıyla birleşince küçük aracı 160 km/s sürate ulaştırabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaşabilen aracın 10 kWh kapasiteli pilleri 160 km menzil sağlarken standart bir prizden şarj olmaları 3 saatten kısa sürüyor.

Senner BMW X6 xDrive40d


BMW'nin 2010 yılında tanıttığı X6 xDrive40d modeli Senner Tuning tarafından modifiye edildi. Aracın dış görünüşünü hafifçe makyajlayan firma motor gücünde de artış sağlamış.

Geniş hava girişlerine sahip ön tamponunun alt kısmına çift parçalı splitter eklenen X6 siyah ön panjuru ve yine bu renge boyanmış 22 inç çaplı jantlarıyla dikkat çekiyor. Yenilenen süspansiyon sistemiyle birlikte yüksekliği de azaltılan aracın arkasında bir difüzör ve iki adet ince yapılı spoiler kullanılmış.

İç mekanda metal pedal seti sunan Senner iki adet turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli Diesel motordan 336 beygir güç, 665 Nm tork alabilmeyi başarmış.

Kullanılan jant ve lastik seçeneğine göre değişse de kitin fiyatı yaklaşık 20.000 Euro olarak açıklandı.

5 Aralık 2011 Pazartesi

Opel Insignia CDTI BiTurbo


Opel'in şık otomobili Insignia'nın güçlü turbo Diesel motor eksiğini gidermek için sonunda bir adım atan firma, 2 litre hacimli CDTI motoruna iki adet turbo besleme uygulayarak sorunu aşmaya çalışmış.

Standart olarak önden çekişli ve manuel şanzımanla satılacak olan otomobilde otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de alınabiliyor. Manuel şanzımanlı modellerinin tamamında start/stop'u standart olarak sunan Insignia CDTI BiTurbo'nun sedan modellerinde ortalama yakıt tüketimi 4.9 litre/100 km seviyesine kadar düşüyor.

195 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli motoruyla 0'dan 100 km/s sürate 8.7 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 230 km/s.

Yeni motorla birlikte dört tekerlekten çekişli modellerde, daha önce sadece OPC versiyonunda sunulan SuperSport şasiyi de kullanmaya başlayan Opel opsiyonel olarak sunduğu donanımlara radarlı adaptif hız sabitleyiciyi de katmış.

Aracın Almanya pazarındaki başlangıç fiyatıysa 33.405 Euro.

4 Aralık 2011 Pazar

Daihatsu FC Sho Case


Yenilikçi teknolojilerde olduğu kadar kutu gibi görünen konsept otomobiller tasarlamak konusunda da Japon üreticileri geçebilen yok. 2011 Tokyo otomobil fuarında tanıtılan FC Sho Case isimli konsept de bunun en canlı örneği.

3.395 mm boya, 1.475 mm ene ve 1.900 mm yüksekliğe sahip olan van 2.450 mm aks mesafesi sunuyor. Tasarımı abartısız olarak bir kutu şeklinde özetlenebilecek aracın her yanında aydınlatılmış paneller kullanılmış. Yan kısımda bulunan büyük kapısı iki parça halinde aşağıya ve yukarıya açılırken iç mekana kolay ulaşım bu şekilde sağlanıyor.

Aracın ilginç özelliklerinden birisi de iç mekanında yatıyor. Bütün koltukları ve direksiyon sistemi katlanıp özel yerlere gizlenebilen araç bu sayede engelsiz bir hareket alanı sunuyor. Burada da bol miktarda aydınlatılmış bölge bulunurken sahip olduğu ve güç açıklanmayan yakıt pili, aracın alternatif yakıtla çalışmasını sağlıyor.

Honda Micro Commuter


Tokyo'da bu yıl da konsept araç konusunda Japon markalarının eline su döken çıkmadı. Özellikle alternatif yakıtlarla çalışan ve büyük şehirlerde kolay hareket etmeyi sağlayan küçük araçlar bu senenin de favorileri.

Yapı olarak Nissan'ın PIVO 3 konseptini andıran Micro Commuter, LED teknolojisi kullanan aydınlatma grubu, geniş cam yüzeyleri, ışıklandırmalı jantları, değiştirilebilir gövde panelleri ve yan aynalar yerine kullanılan geri görüş kameralarıyla geleceğe göz kırpıyor. Sadece 2.500 mm boya, 1.250 mm ene ve 1.430 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 1.860mm.


İç mekana geçildiğinde de değişen bir şey yok. 1+2 oturma düzeni de PIVO 3 ile aynı olan aracın kokpitinde bir diğer Honda konsepti olan AC-X'in izlerini görmek mümkün. Jostick tarzı, katlanabile bir direksiyon sistemine sahip olan otomobilde alışıldık grafik göstergeler ile birlikte şeffaf göstergeler de kullanılmış.

23 beygir güç üretebilen elektrik motoru araca 60 km/s'in biraz üzerinde maksimum sürat sağlarken bu sürate ulaşmak sadece 7.4 saniye sürüyor. Menzili 60 km olan aracı 220 Voltluk prizden şarj etmek 1 saatten az vakit alıyor. 3.3 kWh kapasiteli pilleri fren enerjisi geri kazanımıyla da şarj edilen otomobil istenildiğinde laptop veya televizyon gibi ekipmanlar için de enerji sağlayabiliyor.

Daihatsu D-X


Daihatsu'nun bu yıl Tokyo otomobil fuarında tanıttığı konseptler gerçekten de dikkat çekici. Araçların sayısı yeterli değilmiş gibi markanın tanıttığı D-X isimli otomobil dış panelleri değiştirilerek değişik amaçlara uygun otomobiller haline getirilebiliyor.

Sportif görünen köşeli çizgiler ve geniş çamurluklara sahip olan küçük aracın büyük jantları da dinamik çizgilerine uygun. İç mekanında 3 kollu direksiyon simidi ve dikine yerleştirilmiş havalandırma kumandaları gibi hoş dıkunuşlar bulunan otomobil üst panelleri değiştirilerek bir roadster, pick up veya panel van haline getirilebiliyor.

Daihatsu'nun başarılı olduğu minik otomobiller segmentinde ilginç bir konsept olarak gösterilen aracın 0.66 litre hacimli, iki silindirli ve turbo beslemeye sahip motoruysa güncel modellerden tanıdık.