26 Kasım 2011 Cumartesi

BRABUS M Serisi


Mercedes'in yaz aylarında tanıttığı yeni M Serisi, BRABUS tarafından hazırlanan gövde kitiyle donatıldı. 3 litre hacimli turbo Diesel motor için modifikasyon kiti de sunan firma diğer modeller için geliştirdiği modifikasyon parçalarını, yeni gövde parçalarıyla birlikte sunacak.

Daha köşeli bir tasarıma sahip olan ön tamponun alt kısmına bir de splitter ekleyen BRABUS yan etekleri de yenilemiş. Araç için sunduğu jant çapları 18 ile 22 arasında değişen firma bagaj kapağına daha büyük bir spoiler yerleştirirken arka tampon altına bir difüzör eklemiş.

Yan eteklerin altına ışıklandırma ekleyen BRABUS'un iç mekan için sunduğu aksesuarlar logolu paspaslar, ışıklandırmalı kapı eşik kaplamaları, değişik renklerde deri döşeme ve karbon fiber kaplamalar olarak sıralanabilir.

ML350 BlueTEC 4MATIC için hazırlanan BRABUS ECO PowerXtra D6S isimli modifikasyon kitiyle aracın turbo Diesel motorunun gücü 306 beygire, torkuysa 690 Nm'ye yükseltilebiliyor. Maksimum sürati 229 km/s'e ulaşan SUV 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede çıkabiliyor.

JMS Audi S5


Audi modellerinin birbirine çok benzemeye başladığını düşünenlerdenseniz JMS gibi firmaların ürettiği değişik görünüm kitleri hoşunuza gidebilir. S5 için üretilen kit S-Line donanımlı diğer A5 modellerine de uygulanabiliyor.

Ön tampon altına eklenen splitter için 269 Euro isteyen JMS arka tampon altına eklediği difüzörü 259 Euro karşılığında satıyor. 1.725 Euro karşılığında araca uygulanabilen yeni egzoz sisteminin yanında 20 inç çaplı jantlar da istenirse 4.500 Euro ödenmesi gerekiyor.

Otomobilin yol tutuşunu daha da iyileştirmek için yenilenen süspansiyon sistemi H&R imzasını taşıyor ve aracın yüksekliğini 40 mm aşağıya çekiyor.

25 Kasım 2011 Cuma

Subaru Impreza WRX STI S206


Subaru, sportif sedan modeli Impreza WRX STI'ın Japonya pazarına özel bir versiyonunu tanıttı. Görünüm olarak standart modele oranla farklılıklar sunan aracın yol tutuşu da iyileştirilmiş.

Ön tamponu hafifçe makyajlanan otomobile karbon fiberden üretilen splitter eklenirken ön çamurlukların üst kısımlarında havalandırma delikleri açılmış. Dört bir yanı STI ve S206 logolarıyla bezenen otomobilin jantları 19 inç çaplı.

NBR Challenge Paketi adı altında bir performans paketiyle de donatılabilen araç, bu opsiyon seçildiğinde siyah renkli jantlar, açısı ayarlanabilir büyük, karbon fiber arka spoiler, Nürburgring arması ve karbon fiber tavan ile birlikte geliyor.


Süspansiyon sistemi standart modellere oranla güçlendirilen S206 iç mekanda Recaro marka koltuklar, kırmızı emniyet kemerleri, paslanmaz çelik kapı eşik kaplamaları, sınırlı üretim plakası, deri döşeme ve kontrast renkte dikiş ipliklerine sahip.

Brembo'dan alınan fren sisteminde de küçük modifikasyonlar yapılan aracın motorunda da sürüşü daha sportif hale getiren küçük modifikasyonlar yapılmış. İç mekan gibi motor bölümünde de S206 ve STI logoları dikkat çeken otomobilin büyük bir turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 320 beygir güç, 430 Nm tork üretebiliyor.

Elektronik yardımcıları da aracın sürücüsüne biraz daha özgürlük tanıyacak şekilde modifiye edilirken üretim rakamının 300 adetle sınırlı olacağı açıklandı. NBR Challenge paketi ile donatılan 100 aracın tamamı satılırken fiyatlar resmi olarak açıklanmadı.

BRABUS STAR


Mercedes'in süperspor roadster modeli SLS AMG Roadster BRABUS tarafından da modifiye edildi. Görünümü, markanın son zamanlarda izlediği çizgiden giderek köşeli seçilen aracın motoru da güçlenmiş.

Gövdeye eklenen elemanları karbon fiberden üretilen aracın ön tamponunun alt kısmına bir splitter, yan kısımlaraysa hava emiş yarıkları için tasarlanan çerçeveler eklenmiş. Önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlarla donatılan bu roadster yeniden şekillendirilen yan eteklerle ön kısımdaki dinamik görüntüye ayak uyduruyor.

Arkaya geçildiğinde otomatik yükselen spoiler ile birlikte kullanılan sabit ve ince yapılı yeni spoiler dikkat çekerken titanyum egzoz sisteminin dört çıkışı, yeni difüzör ve ek yan hava yarıklarına sahip arka tamponla uyumlu bir görüntü çiziyor.


İç mekanında kare şekilleri oluşturacak biçimde işlenmiş deri döşeme ve mavi renkli ambiyans ışıkları gözden kaçmayan aracın pedal seti ve kapı eşiklerinin kaplaması metal dış yüzeyli.

Aracın süspansiyon sistemini de modifiye eden BRABUS yüksekliği 40 mm azaltırken kasis geçişlerinde sürtünmelerin önüne geçmek için tek tuşla 50 mm yükselme fonksiyonu da sunuyor.

6.2 litre hacimli v8 motoru üzerinde de çalışmalar yapılan aracın gücü 611 beygire ulaşmış.

Hofele Cayster GT 670


Porsche Cayenne için hazırlanan gövde kitlerine bir yenisi eklendi. Hofele tarafından hazırlanan kit ile birlikte gelen parçaların büyük çoğunluğu araç üzerinde değişiklik yapılmadan doğrudan gövdeye eklenebiliyor.

Çamurlukları her iki taraftan da 25 mm genişletilen aracın ön tamponunun alt kısmında da eklemeler bulunuyor. Ön panjurunda metal ızgaralar kullanılan aracın kaputunda da karbon fiber eklentiler var. Arka tamponuna bir difüzör eklenen Cayenne’in bagaj kapağında bulunan spoiler de büyümüş. Ön tamponda bulunan hava girişlerine karbon fiber çerçeveler ekleyen Hofele 20, 21 ve 22 inç çaplı jantları donanıma eklemiş.

Egzoz çıkışları da yenilenen otomobilin süspansiyon sisteminde yapılan değişiklikler sonucunda yükseklik 40 mm’ye kadar azaltılabilirken iç mekanda deri döşeme ve karbon fiber kaplamalardan oluşan tipik modifikasyon paketi sunuluyor.

Kaput altında yapılan yeniliklere 3 litre hacimli v6 turbo Diesel motorla başlayan Hofele bu üniteden 315 beygir güç, 650 Nm tork elde etmeyi başarmış. Bir diğer modifikasyon kitini Cayenne S Hybrid modeline uygulayan firma bu araçtan da 481 beygir güç, 737 Nm tork alabilmiş.

TC Concepts Toxique


Alman modifikasyon firması TC Concepts, Audi'nin süperspor modeli R8 için hazırladığı modifikasyon kitini tanıttı. Görünümü oldukça farklılaşan aracın ağırlığı da aşağıya çekilmiş.

Tamamı karbon fiberden üretilen yeni gövde kitinde genişletilmiş çamurluklar, TT-RS modeline göndermeler yapan bir tasarıma sahip ön tampon, yan ayna muhafazaları, büyük arka spoiler, yeni difüzör ve arka hava çıkış ızgaraları bulunan araçta 20 inç çaplı jantlar kullanılmış.

Egzoz sistemi yenilenen otomobilin süspansiyon sistemi için iki seçenek bulunuyor. İlk seçenek standart sistemden daha sert yaylara sahipken ikincinin sertlik ve yüksekliği ayarlanabiliyor.


İç mekanı da oldukça farklılaştırılan R8'in ön panel altı ve koltuklarında kullanılan deri döşeme özel deseniyle dikkat çekerken geriye kalan yüzeylerin hemen hemen tamamı ya süet ya da karbon fiberle kaplanmış.

Cars & Art Pretty Boy


Alman modifikasyon firması Cars & Art, 997 kasa kodlu Porsche 911 Carrera 4S temelleri üzerine geliştirdiği görsel kiti tanıttı.

Araca yeni bir splitter ekleyen firma gövdenin büyük bölümünü mat beyaz renkli folyo ile kaplarken aerodinamik yapıya etkisi yüksek parçalar açık maviye boyanmış. Altın renkli jantları 20 inç çaplı olan otomobile karbon fiber tavan uygulanırken makyajlanan arka tamponun altına yeni bir difüzör yerleştirilmiş.

Motor modifikasyonu konusunda bir açıklama yapmayan Cars & Art egzoz sistemini yenilerken modifiye edilen süspansiyon sistemi aracı 35 mm alçaltmış.

24 Kasım 2011 Perşembe

Chevrolet Camaro ZL1


İlk fotoğrafları ve kesin olmayan teknik verileri Şubat ayında su yüzüne çıkan Camaro ZL1’ın üzeri açılabilen modelinin ardından fiyatı ve kesinleşen teknik verileri de açıklandı.

Kompresör beslemeye sahip 6.2 litre hacimli v8 motoru 580 beygir güç, 754 Nm tork üretebilen aracın 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan versiyonları 296 km/s maksimum sürate ulaşırken 0’dan 96 km/s sürate ulaşma süreleri 3.9 saniye olarak açıklanıyor. Yine 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan modellerde maksimum sürat 290 km/s’e gerilerken 0-96 km/s deparı 4 saniye sürüyor.

En güçlü seri üretim Camaro’nun fiyatını da açıklayan Chevrolet A.B.D’de yaşayan müşterilerin araçlarına 54.995 Dolar seviyesinden başlayan fiyatlarla sahip olabileceklerini belirtti.

Honda Fit EV

Konsept versiyonları geçtiğimiz yıl sergilenen Honda Fit EV'nin seri üretim modelleri de tanıtıldı. A.B.D. pazarında ilk 3 yıl 1.100 adet satılması öngörülen otomobilin fiyatı 36.625 Dolar seviyesinden başlayacak.

Görünüm olarak konsept halinden farksız olan otomobilin ön tamponu yeniden şekillendirilerek daha aerodinamik bir yapı yakalanmış. Yan etekler ve arka tampon da bu yapıya uyması için makyajlanırken bagaj kapağına uygulanan spoiler aşağıya doğru uzatılmış.

İç mekanında yapılan değişiklikler daha açık renkli kokpit kullanımı ve şarj göstergesi olarak özetlenebilecek olan aracın CR-Z'den esinlenmiş sürüş modları da ön panel üzerinden seçilebiliyor.

125 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruyla donatılan Fit EV 20 kWh kapasite sunan pilleriyse 198 km'ye ulaşan menzil sunuyor. Konsept modelde olduğundan daha gelişmiş bir şarj sistemine sahip olan otomobil 240V prizden 3 saatte şarj edilebiliyor.

ACS6 5.0i



Alman marka BMW'nin şık coupé modeli 6 Serisi modifikasyon firmalarının favori araçları arasına girdi bile. Bu firmaların başında yer alan AC Schnitzer, daha önce Cabriolet modelini tanıttığı aracın üzeri açılmayan versiyonunu da gün yüzüne çıkarttı.

Ön tampon ve panjur için metal ızgaralar sunan firma ön tamponun altına bir splitter eklemiş. BMW'nin 20 inç çaplı jantlarından %30 oranında daha hafif olduğu açıklanan 21 inç çaplı örnekler otomobile eklenirken arka tamponun alt kısmına da etek eklenmiş. Yenilenen egzoz sisteminin çıkışlarını da yeniden şekillendiren AC Schnitzer bagaj kapağı üzerine yerleştirdiği spoilerin ortasına bir de geri görüş kamerası eklemiş.

İç mekanda sportif tasarıma sahip, süet kaplı direksiyon simidi, yeni i-Drive kontrol düğmesi, alüminyum pedal seti, paslanmaz çelik kapı eşiği kaplaması ve kadife paspas seti sunan firma ön aksta kullanılan fren kaliperlerini de güçlendirebiliyor.

650i temelleri üzerine geliştirilen aracın çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motoru 540 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 325 km/s'i bulan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.3 saniye sürüyor.

Tata Nano


Hindistan merkezli üretici Tata, dünyanın en ucuz otomobili olma iddiasına sahip olan aracı Nano'yu 2012 yılı için güncelledi. Fiyatı hala 2.000 Euro seviyesinin altında olan otomobil artık daha güçlü.

Tasarımında bir değişiklik yapılmayan Nano'nun gövde renklerine eklemeler yapılırken iç mekanda biraz daha kaliteli görünüm elde edilmesi için canlı renkler kullanılmış. Yeni klima ünitesi eskisinden daha başarılı soğutma performansı sağlayan araç Hindistan'da üretilen otomobiller arasında en düşük CO2 salınım değerine sahip.

Motoru da modifiye edilen araçta kullanılan 624 cc hacimli ünite artık 38 beygir güç, 51 Nm tork üretebiliyor. Değerler komik dursa da artış miktarı güçte %8, torktaysa %6'nın üzerinde. Bu artışla birlikte daha ekonomik hale de gelen motor 100 km mesafede ortalama 3.9 litre benzin tüketiyor.

MANSORY Audi R8 V10 Spyder


Özellikle otomobillerin dış görünümleri üzerinde yaptığı modifikasyon işlemleriyle dikkat çeken MANSORY, Audi’nin süperspor roadster modeli R8 Spyder için de bir paket hazırladı.

Dış görünüşünde tipik MANSORY değişiklikleri bulunan otomobilin ön tampon alt kısmına karbon fiber splitter eklenirken ön panjur ve far altında kalan bölgelerde de bu malzeme kullanılmış. 20 inç çaplı jantlarla donatılan R8’in yan aynaları, yan eteklerin arka kısmı ve hava emiş yarıklarında da karbon fiber kullanılmış.

Sabit bir arka spoiler ile donatılan aracın difüzörü büyütülürken stopları koyulaştırılmış. Arka tamponun yan kısımlarında ek hava çıkışları açan MANSORY fren, egzoz ve süspansiyon sistemlerini de modifiye etmiş.


İç mekanda da dikkat çekicilik ön planda tutulmuş. Tentesi, deri döşeme iç mekanı gibi kırmızı olan aracın bu bölümünde de bolca karbon fiber kullanılmış. Pedal seti alüminyumdan üretilen aracın kapı eşiklerinde paslanmaz çelik kaplamalar kullanılmış. Otomobilin iç mekan giriş-çıkışını da kolaylaştırmak isteyen MANSORY koltukları yenileyerek hem bunu, hem de daha başarılı bir yan desteği sağlayabilmiş.

R8’in v10 motoru üzerinde de oynamalar yapan firma 5.2 litre hacimli üniteden 552 beygir güç, 550 Nm tork almış.

23 Kasım 2011 Çarşamba

Abarth 695 Assetto Corse


Punto Scorpione ve 595 modelleriyle hafta boyunca dikkatimizi çeken Abarth'ın pist yarışları için hazırladığı bir otomobil daha bulunuyor. 500 Abarth Esseesse temelli otomobil standart kardeşinden çok daha güçlü.

Sportifliği tasarımında başlayan otomobilin ön tamponu yere daha yakınken arka tamponun altına bir difüzör eklenmiş. Yan camların yerine küçük açıklıklara sahip Lexan kullanılırken egzoz sistemi yenilenip tek çıkışlı bir üniteye dönülmüş. Siyaha boyanmıi yan aynalar, arka spoiler, 17 inç çaplı jantlar ve gövde grafikleri de sportif görünüşü tamamlıyor.


İç mekanı tam bir yarış otomobilinde olması gerektiği gibi lüksten uzak olan aracın gösterge paneli dijital bir ekrandan oluşurken ses ve ısı izolasyonları kaldırılmış. Yarış koltuğu ve kolayca yerinden sökülebilen bir direksiyon simidine sahip olan araçta takla kafesi de bulunuyor.

Sıralı şanzımana da sahip olan aracın turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli motoru 205 beygir güç üretebiliyor.

VÄTH SLK


2011 yılı başında tanıtılan yeni SLK ailesinin modifikasyon işlemleri de son süratle devam ediyor. Bu işi yapan firmalardan olan VÄTH, turbo beslemeye sahip motorlar için geliştirdiği performans kitlerini tanıttı.

Dış görünüşe yönelik sunulan aksesuarlar arasında ön tampon altı splitter, 20 inç çaplı jantlar, bagaj kapağı üstü spoiler ve arka tampon altı difüzör bulunan otomobilde alçaltılmış süspansiyon ve dört çıkışlı egzoz sistemi de bulunuyor.

İç mekanında özel paspaslar, alüminyum pedal seti, paslanmaz çelik kapı eşik kaplamaları 330 km/s maksimum değere sahip hız göstergesi ve karbon fiber konsol kaplamaarı bulunan araç burada da tasarım değişikliği yaşamamış.

Daha güçlü bir fren sistemi ve limitli kaymalı diferansiyele de sahip olan aracın turbo beslemeye sahip 1.8 litre hacimli motorla donatılan 200 CGI ve 250 CGI modelleri sırasıyla 210 beygir güç, 310 Nm tork ve 244 beygir güç, 360 Nm tork üretebiliyor. SLK 350'nin 3.5 litre hacimli v6 motorundan alınan performanssa 330 beygir güç ve 390 Nm tork.

Volkswagen Passat Alltrack


Volkswagen, hafif arazi şartlarına uygun hale getirilen model sayısını artırıyor. Küçük hatchback modellerinin ardından sıra daha büyük araçlara gelirken bu tip “Yarı SUV” otomobillerine verilen isim de değişiyor.

Station wagon gövde tasarımına sahip Volkswagen Passat temelli olan Alltrack genel tasarım anlamında bu otomobilden farksız hatlara sahip. Hafif arazi kullanımı için ön tamponuna daha dayanıklı bir ızgara yerleştirilen otomobilin hem ön hem de arka tamponunun altında metal korumalar kullanılmış. Çamurluklarının dış yüzeyi siyah plastikle kaplanan Passat Alltrack’in jantları büyürken yüksekliği artırılmış.


İç mekanı gövdesinden de az makyaj gören aracın bu kısmında yeni döşeme renkleri ve Alltrack armaları dışında büyük bir değişiklik yok. Standart donanımı, eşdeğer motor gücüne sahip Passat Wagon modellerinden zengin olacak otomobilin opsiyonel donanımında da arazide işe yarayabilecek aksesuarlar sunulacak.

Tamamı turbo beslemeye sahip dört motor seçeneği olan aracın benzinli motorları 1.8 ve 2 litre hacimli. Sırasıyla 160 ve 210 beygir güç üretebilen ünitelerin ardından 2 litre hacimli, 140 ve 170 beygir güç üretebilen Diesel motorlar geliyor. 170 ve 210 beygir güç üretebilen motorlar standart olarak dört tekerlekten çekiş ve çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla (DSG) sunulacakken 140 beygir gücündeki turbo Diesel motorda bunlar opsiyon olacak.

2012 yılının başında piyasada olacak Passat Alltrack’in turbo Diesel modelleri 5.7 ve 5.8 litre/100 km’lik ortalama yakıt tüketim değerleri sunuyor.

22 Kasım 2011 Salı

Abarth 595 Turismo ve Competizione


Abarth, Fiat 500 temelleri üzerine geliştirdği modellere yenilerini ekliyor. 595 Turismo ve Competizione kardeşler yüksek performansı düşük yakıt tüketimiyle birleştirirken bu işi çok şık bir şekilde yapmayı beceriyor.

Çift renkli gövde boyasına sahip olduğundan hemen tanınabilen Turismo'nun 17 inç çaplı jantlarının göbek korumaları, fren kaliperleri gibi kırmızı renge boyanmış. Abarth ve Turismo logolarına sahip olan otomobilin iç mekanı da bir başka şık.


Sabit kafalıklara sahip kırmızı ve siyah deri kaplı ön koltukları hem yan hem de baldır desteği konusunda başarılı bir yapıya sahipken görünümleri de oldukça şık. Ön paneli pütürlü malzemeyle kaplanan aracın pedal seti alüminyumdan üretilmiş.

6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılan aracın vitesleri, direksiyon simidi arkasında yer alan kulakçıklar kullanılarak değiştirilebiliyor.


Competizione isimli modeli daha da sportif sürüşlere yönelik tasarlanan 595'in bu versiyonunda hafifletilmiş 17 inç çaplı jantlar, güçlendirilmiş fren ve süspansiyon sistemleri dikkat çekiyor. Gövdesi ve jantları füme renkli olan otomobilin fren kaliperleri de sarı renkli.


Hem iç hem de dışında Competizione logolarıyla kimliğini belli eden otomobilin iç mekanında Sabelt marka yarış koltukları daha da yüksek yan destekleri ve şıklıklarıyla göz kamaştırıyor. Pedal seti, vites kolu gibi alüminyumdan üretilen aracın tavanı da, Turismo'da olduğu gibi siyah renkli kumaşla kaplanmış.

Her iki araçta da görev yapan 1.4 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 160 beygir güç, 230 Nm tork üretebilirken Turismo'da yarı otomatik, Competizione'deyse 5 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilmiş.

Porsche 911 Carrera Cabriolet


Coupé modelleri Ağustos ayında tanıtılan 991 kasa kodlu Porsche 911 Carrera'nın üzeri açılan versiyonu da gün yüzüne çıktı. Eskisinden daha hafif olan aracın tasarımı coupé modelinkine mümkün olduğunca yakın tutulmuş.

Magnezyum alaşımından üretilen iskeleti sayesinde oldukça hafif bir tavan düzeneğine sahip olan otomobilin alçak tavan çizgisi de üzeri açılmayan modelinde yakalanan dinamik görünümü koruyor.

İlk etapta iki motor seçeneği sunacak olan aracın 3.4 litre hacimli Boxer motoru 350 beygir güç üretebilirken 3.8 litre hacimli ünite 400 beygir gücünde.

911 Carrera Cabriolet'nin Avrupa fiyatı 100.532 Euro seviyesinden başlarken Carrera S Cabriolet 114.931 Euro'dan başlayan fiyatlarla satılacak.

a-workx M3 460cs


Alman modifikasyon firması a-workx, E92 kodlu BMW M3 için geliştirdiği modifikasyon kitini tanıttı. Görünüşü çok farklılaşmayan aracın motor gücündeyse ciddi artış var.

Dışarıdan bakıldığında gövde üzerinde kullanılan grafikler haricinde standart modellerle aradaki en büyük fark siyaha boyanmış 19 inç çaplı jantlar olarak dikkat çekiyor. Yenilenen egzoz sistemi artık daha büyük çıkışlara sahipken alçaltılan süspansiyon sistemi pist sürüşlerine daha uygun hale getirilmiş.

İç mekanında Recaro marka sportif koltuklar, Alcantara döşeme ve karbon fiber kaplamalar dikkat çekerken 19.235 Euro karşılığında sunulan, karbon seramik disklere sahip fren sistemi en pahalı opsiyon olarak dikkat çekiyor.

4 litre hacimli v8 motoru üzerinde yapılan modifikasyonlar sonucunda 460 beygir güç, 460 Nm tork elde edilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.1 saniye alırken 200 km/s sürate ulaşmak 13.2 saniye sürüyor. Performansı yeterli bulmayan müşteriler ek ücret karşılığında gücü 600 beygire yükselten kompresörü de alabiliyor.

Fiat 500 ve 500c Nation


Fiat, 500 ve 500c'ye yeni bir donanım ekledi. Bu donanıma sahip toplam 1.000 araç üretecek olan Fiat, "Nation" ismini ilk olarak A.B.D.'de başlayan satışları kutlamak için kullanacak.

Söz konusu pazar A.B.D. olduğundan yan aynaları Amerikan bayrağı şeklinde boyanan otomobillerin yan kısmında aynı renkleri kullanan şeritler bulunuyor. 500 modelini lacivert, 500c'yi sadece beyaz renkle sunan Fiat, araçların 16 inç çaplı jantlarının merkezlerini kaplayan kapaklar için kırmızı ve mavi süsler kullanmış.

B sütunlarında özel "Nation" amblemi bulunan araçların iç mekanlarında kırmızı ve beyaz renkli koltuklarla beyaz renkli ön panel dikkat çekiyor. Avrupa pazarında fiyatı 14.500 Euro olarak açıklanan 500 Nation, üzeri açılabilen kardeşinden 3.500 Euro daha ucuz.

Lincoln MKS


Lincoln, yeni yüzünü model ailesine yerleştirmeye devam ediyor. MKT'nin ardından şimdi de sıra sedan modellerden MKS'te.

Makyajın ardından çift parçalı büyük ön panjur ve küçük farlara sahip olan otomobilin kaputu mombeli bir yapıya sahip. 19 ve 20 inç çaplı jant seçenekleri sunan aracın arka kısmında da yumuşatılan hatlar dikkat çekiyor. Bagaj kapağına küçük bir spoiler entegre edilirken egzoz çıkışları yeniden şekillendirilmiş.


İç mekanı sade çizgilerle oldukça şık görünen aracın bu bölümünde sunulan genel hatlar MKT'den de tanıdık. Büyük bölümü dijital olan göstergeler ve ince bir yapıya sahip orta konsol kumanda elemanları, üst kısımda bulunan renkli ekranla uyumlu görünüyor.

Bu sınıfta az görülen bir donanım olan adaptif süspansiyon sistemini aracın donanımına ekleyen Lincoln aynı zamanda frenleri de güçlendirmiş. Şerit değiştirme uyarısı ve şeritte kalma asistanını sunan üretici çarpışma uyarısı, yenilenmiş SYNC ve MyLincoln Touch arayüzleri, kablosuz internet ve Bluetooth bağlantısı gibi aksesuarları da araca eklemiş.

Eskisinden çok daha sessiz olduğu belirtilen iç mekanın malzeme kalitesinde de iyileştirmeler yapılmış. Yenilenen şasi elemanlarıyla daha dinamik sürüşler sunabilen MKS istenildiğinde değiştirilebilen sürüş karakteristikleriyle konforlu sürüşler de sunabiliyor.

Eskisinden daha tutumlu hale getirilen v6 motorlarından 3.7 litre hacimli olanı 300 beygir güç, 372 Nm tork üretebilen aracın turbo beslemeye sahip 3.5 litre hacimli ünitesi 355 beygir güç, 474 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan araçlardan daha güçlü olanı sadece dört tekerlekten çekişli olarak alınabilirken önden çekiş sadece daha güçsüz üniteyle alınabiliyor.

21 Kasım 2011 Pazartesi

Abarth Punto Scorpione


Fiat'ın ünlü modifikasyon firması Abarth yeni modellerini İtalya'da tanıttı. Bu modellerden ilki, sadece 99 örneği bulunacak olan Punto Abarth SS temelli Scorpione.

Siyah renkli gövdesi ve 17 inç çaplı jantlarıyla mat siyaha boyanmış süslemeleri etkileyici görünen otomobilde sarı fren kaliperleri ve merkezi çıkışlı egzoz sistemi bulunuyor. İç mekanında Alcantara kaplı, yüksek yan destekli ve çok şık görünen koltuklara sahip olan araçta metal pedal seti, deri kaplı gösterge siperliği ve manyetik olarak aracın tavanına tutturulan snowboard taşıyıcısı bulunuyor.

Turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli motoru 180 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen Scorpione 0'dan 100 km/s sürate 7.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 216 km/s.

DMC California 3S


Alman modifikasyon firması DMC, Ferrari California için birkaç karbon fiber parça ve motor gücünü ciddi şekilde artıran bir modifikasyon kiti sundu.

Füme renkli karbon fiberden üretilen parçaları ön tampon altında bulunan splitter, arka difüzör ve plakalık çevresinde yer alan bölüm olarak özetlenebilirken jantlar önde 21, arkadaysa 22 inç çaplı olarak seçilmiş.

NOVITEC ROSSO Race 606 modelinde olduğu gibi bir kompresör beslemeyle donatılan 4.3 litre hacimli v8 motoru 606 beygir güç üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 325 km/s'e yükselmiş.

Lincoln MKT


Ford'un lüks alt markası Lincoln, MKT modelini makyajladığını açıkladı. Görünümü çok daha dikkat çekici olan crossover artık daha tutumlu ve güçlü motorlara sahip.

Ön görünümünde, eskiden olduğu gibi çift kanatlı dev ızgara ve küçük farları dikkat çeken otomobilin jant seçenekleri yenilenirken C ile D sütunu arasında kalan cam daraltılmış. Şoförlü kullanıma yönelik uzun gövdeye sahip iki yeni modeli bulunan aracın direksiyon sistemi artık daha keskin tepkilere sahipken süspansiyon sistemi de artık adaptif bir ünite. Arka kısımda tampona doğru dışarıya doğru açılan bagaj kapığı dikkat çekerken stoplar tek parça halinde tasarlanmış.


İç mekanı dışarıya oranla daha sade ve oldukça şık olan MKT dijital gösterge paneli, yenilenen SYNC ve MyLincoln Touch ile sürücüyle daha rahat iletişim kurabiliyor. Arkada şişirilebilen emniyet kemerleri sunan aracın diğer donanımları arasında kör nokta algılama, park yardımcısı, daha güçlü frenler, 3. koltuk sırası, 14 hoparlörlü, 700 Watt çıkış gücü sunan ses sistemi, çarpışma uyarısı, viraj frenleme yardımcısı ve şerit koruma yardımcısı bulunuyor.

3.7 litre hacimli v6 motoru modifiye edilerek 300 beygir güç, 372 Nm tork üretebilir hale getirilen aracın turbo beslemeye sahip 3.6 litre hacimli v6 motoru 355 beygir güç, 474 Nm tork üretebiliyor. Her iki motor da 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sunulmakta.