19 Kasım 2011 Cumartesi

Volkswagen eT!


Volkswagen ticari araç bölümünü de unutmadığını göstererek fütüristik van modeli eT!'yi tanıttı. T5 ve Transporter'ın gelecekte kullanacağı tasarım anlayışıyla şekillendirilen araçta ilginç donanımlar var.

Oldukça köşeli bir gövde tasarımına sahip olan vanın kısa burun kısmının hemen altında LED teknolojisi kullanan far grubu bulunuyor. Arkada ince çizgiler halinde tasarlanan LED stoplar şık bir görüntü sergilerken asıl ilginç bölüm yolcu tarafında bulunuyor. Aracın sağ tarafında bulunan ön kapı gövdenin iç kısmına doğru kayarak açılırken arka kapı daha sonra alışılmış şekilde geriye kayarak açılabiliyor. Yan tarafa giriş ve çıkış işlemlerini kolaylaştıracak olan bu yapı sayesinde burada da arkada olduğu kadar büyük bir yükleme açıklığı elde edilmiş oluyor.


İç mekanı modüler tasarlanan araç değişik işlerde kullanılmak için değişik gereçlerle donatılabiliyor. Sade görünümlü kokpit kısmında dijital gösterge tablosu dikkat çekerken orta konsolda sunulan tablet ve vanın yolcu tarafından sürülmesine olanak sağlayan joy stick dikkat çeken donanımlar arasında yer alıyor.

Güçleri açıklanmayan elektrik motorlarıyla donatılan araçta bulunan bir diğer ilginç özellik de otomatik sürüş sistemi. Çeşitli algılayıcılar sayesinde kendi kendine hareket edebilen eT!, sürücüsünü izleyebiliyor veya çağırdığı yere gelebiliyor.

18 Kasım 2011 Cuma

Audi A1 Sportback


Audi'nin küçük hatchback modeli A1 5 kapılı versiyonuna kavuştu. Tasarım anlamında bir yenilik sunmayan otomobilin boyutlarında ufak tefek değşiklikler var.

3.95 metre boya, 1.75 metre genişliğe, 1.42 metre yüksekliğe ve 2.47 metre aks mesafesine sahip olan otomobilin bagaj hacmi 270 litre olsa da bu hacim arka koltukları katlayarak 920 litreye ulaştırılabiliyor. Baz modeli 1.065 kg olan otomobilin hava sürtünme katsayısı da 0.32 Cx olarak açıklandı.


Dış görünüşünde, arka kapıların eklenmesi dışında 3 kapılı versiyondan farklılık bulmak zorken 5 kapıyla birlikte metalik turuncu gövde rengi de palete katılmış. İç mekanında da bir yenilik olmayan otomobilin motor seçenekleri de tanıdık.

1.2 litre hacimli TFSI motoru 86 beygir güç üretebilen A1 Sportback’in 1.4 TFSI ünitesinin 122 ve 185 beygir gücünde iki versiyonu bulunuyor. En güçlü motor seçeneği aynı zamanda 250 Nm tork üretebilen aracın maksimum sürati 227 km/s olarak açıklanırken 0’dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 7 saniye.

Turbo Diesel motor seçenekleri 1.6 litre hacimli üniteyle başlayan araçta bu ünitenin 90 ve 105 beygir güç üretebilen iki versiyonu kullanılmış. Her iki modeli de ortalama 3.8 litre/100 km’lik yakıt tüketimine sahip olan bu aracın ardından 143 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli TDI ünite geliyor. Ortalama yakıt tüketim değeri 4.1 litre/100 km olan bu mode 0’dan 100 km/s sürate 8.5 saniyede ulaşıyor.

Motor ve donanım seviyesine göre jant çapları 15 ile 18 inç arasında değişirken şanzıman seçenekleri 5 ve 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik ünite olabliyor. A1 Sportback'in Almanya'da başlangıç fiyatı 16.950 Euro olarak belirlenirken en ucuz turbo Diesel modelin fiyatı 19.050 Euro.

Audi R8 LMS ultra


Audi yarış araçlarına bir model daha kattı. Uzun mesafe organizasyonlarında pistlere inecek olan bu R8, LMS GT3'ün geliştirilmiş bir versiyonu.

Genişleyen çamurluklar, ön tamponda bulunan büyük splitter ve deflektörler, büyük yan etekler, 18 inç çaplı jantlar, dev arka spoiler ve difüzörle dikkat çekici bir görünüme sahip olan otomobilin iç mekanında takla kafesi, yarış koltuğu, yangın söndürücü ve küçük bir direksiyon simidi bulunurken kabinde yarış sırasında gereksiz olan ekipmanlara yer verilmemiş.


LMS GT3'e göre daha geniş lastiklere sahip olan aracın egzoz sistemi yenilenirken süspansiyon ve fren sistemi güçlendirilmiş. Soğutma sistemi de optimize edilen LMS ultra geliştirilmiş bir şanzımana da sahip.

5.2 litre hacimli v10 motoru 570 beygir güç üretebilen aracın satış fiyatı Avrupa pazarlarında 329.900 Euro olarak belirlenmiş.

Lamborghini Gallardo LP 550-2 Spyder


Lamborghini, Gallardo Spyder ailesine bir giriş versiyonu ekledi. Teknik olarak en çok LP 550-2 Valentino Balboni'ye benzeyen araç ile birlikte Gallardo Spyder ailesindeki ilk arkadan itişli model de tanıtılmış oldu.

İç ve dış tasarımında standart Gallardo Spyder'dan bir farkı olmayan otomobilin 5.2 litre hacimli v10 motoru 550 beygir güç, 540 Nm tork üretebiliyor. 1.520 kg ağırlığındaki aracı 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaştırabilen ünite 319 km/s maksimum sürate izin veriyor.

Volkswagen Beetle R


Volkswagen, Frankfurt otomobil fuarında tanıttığı üretime hazır Beetle R konseptini Los Angeles'a da getirdi. Aracın teknik bilgilerini açıklamaktan kaçınan firma iç mekan fotoğraflarını da sonunda paylaştı.

Sportif görünümlü ön ve arka tamponlar, xenon ve LED teknolojilerini barındıran aydınlatma grubu, 20 inç çaplı jantlar, geniş yan etekler, ek hava çıkışlı motor kaputu, arka spoiler, difüzör ve dört çıkışa sahip egzoz sisteminin yanında siyaha boyanan tavan ve yan aynalarla da sportif görünüme katkıda bulunan tasarımda mavi renkli fren kaliperleri dikkat çekiyor.


İç mekana geçildiğinde "R" logolu kafalıklara sahip dört koltuk, yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar, piyano siyahı konsol kaplamaları, deri döşeme, logolu kapı eşikleri, yer yer kullanılan alüminyum ve orta konsolun üzerine yerleştirilen yağ sıcaklığı, turbo basıncı ve kronometre göstergeleri dikkat çekiyor.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli bir motorla donatılan aracın motor gücü hakkında kesin bir bilgi verilmese de çıtanın 250 beygir altına inmeyeceği tahmin ediliyor.

17 Kasım 2011 Perşembe

BRABUS 800 Coupé


BRABUS'un 800 ailesine yeni bir katılım oldu. Mercedes CL600'ün performansından memnun kalmayan müşteriler araçlarını kolayca bir 800 Coupé'ye dönüştürebilecekleri gibi istenirse otomobil doğrudan BRABUS'tan da alınabiliyor.

Görünümünde abartılı değişiklikler bulunmayan otomobilin yenilenen ön tamponunda LED sis farları ve bir splitter bulunuyor. Jantları 21 inç çaplı olan 800 Coupé'nin arka kısmına geçildiğindeyse alt kısmı yenilenen tampon, dörtlü egzoz çıkışları, ek stop lambası ve ince yapılı spoiler dikkat çekiyor.


İç mekanında baklava desenli ve kontrast dikişli deri ve süet döşemeler dikkat çekerken sportif direksiyon simidi ve konsollarda kullanılan karbon fiber kaplamalar dinamik görünüme ketkıda bulunuyor. Alüminyum pedal setiyle de donatılan aracın kapı eşiklerinde paslanmaz çelik kullanılmış.

Süspansiyon sistemi 25 mm alçaltılan otomobilin güçlendirilmiş fren sisteminde önde 405, arkadaysa 380 mm çaplı diskler görev yapıyor.

Hacmi 6.3 litreye yükseltilmiş olan çift turbo beslemeye sahip v12 motoru 800 beygir güç, 1.420 Nm tork üretebiliyor. Tork değeri 1.100 Nm'de sınırlandırılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabiliyor. 200 km/s'e ulaşma süresi 10.3 saniye olan 800 Coupé'nin maksimum süratiyse 350 km/s'te sınırlanmış.

Nissan GT-R


Nissan GT-R yenilenmeye devam ediyor. Sessiz sakin tanıtılan yeni model görünüm olarak değişmese de gövdenin altında dikkat çekici yenilikler var.

İç tasarımında da değişim bulunmayan aracın gösterge paneli artık mavi bir ışıkla aydınlatılırken geri görüş kamerası artık bütün modellerde standart donanımda. Yeni sunulmaya başlanan bir diğer aksesuarsa daha da güçlü bir ses sistemi.

Hava emiş karakteristiği iyileştirilen çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v6 motoru 550 beygir güç, 632 Nm tork üretebilen otomobilin performans verileri henüz açıklanmasa da güçlendirilen süspansiyon ve fren sistemleri sayesinde pist üzerinde atılan tur sürelerinde kısalmalar olması muhtemel.

Ford Flex


2011 Los Angeles otomobil fuarında makyajlı versiyonu tanıtılan araçlar arasına Ford Flex de katıldı. Görünümü daha da köşeli bir hale gelen aracın motor teknolojisinde yenilikler var.

Makyaj operasyonu ön yüzünde yoğunlaşan Flex, yenilenen farları ve ön panjuruyla daha köşeli bir hale getirilirken tampona entegre sis farları yuvarlatılmış. Arka tarafında büyük bir değişim yaşamayan aracın jant seçenekleri zenginleştirilmiş.


İç mekanında da güncelleme işlemine gidilen Flex'in dijital gösterge tablosu sürücünün isteğine göre düzenlenebilirken orta konsol daha sade ve şık bir hale getirilmiş. Otomobilin donanımında ayrıca SYNC ve MyFord Touch isimli sistemler eklenmiş.

İki adet benzinli motor seçeneğine sahip olan aracın her iki motoru da 3.5 litre hacimli. Atmosferik emişli versiyonu 285 beygir güç 344 Nm tork üretebilirken turbo beslemeyle birlikte blok 355 beygir güç, 476 Nm tork üretebiliyor.

Her iki motor versiyonu da dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen aracın önden çekişli modeli sadece atmosferik emişli üniteyle sunuluyor. Bütün araçlar 3 sıra koltuğa ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip.

Dacia Lodgy Glace


Romanya merkezli üretici Dacia, daha önce Duster'ı tanıtmak için kullandığı yöntemi bu sefer de yeni model ailesi Lodgy için deniyor. Gelecek sene piyasaya çıkacak olan otomobilin ilk olarak yarış versiyonu tanıtıldı.

Trophée Andros için hazırlanan araç 4.001 mm boya, 1.900 mm genişliğe ve 2.500 mm'lik aks mesafesine sahip Dört tekerlekten çekiş ve direksiyonel dört tekerlek gibi özellikleri de bulunan aracın ağırlığı 950 kg.

Ortadan motorlu bir otomobil olan Lodgy Glace'ta kullanılan 3 litre hacimli v6 ünite 355 beygir güç, 360 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli sıralı şanzıman kullanan araçta magnezyumdan üretilen 16 inç çaplı jantlar ve önde 300, arkada 265 mm çaplı fren diskleri kullanılmış.

Chevrolet Trailblazer


İşte yeni Trailblazer. Amerikalı markanın Brezilya kolu tarafından tasarlanan SUV eskisinden daha yuvarlak hatlarıyla dikkat çekerken tanıtımında turbo Diesel motor kullanılması da gözlerden kaçmıyor.

Aslında resimlerde gördüğünüz araç Trailblazer'ın üretime yakın konsept hali. Ön görünümü, kısa süre önce tanıtılan Chevrolet Colorado'yu andıran aracın arka kısmında LED stoplar ve çift çıkışa sahip egzoz sistemi dikkat çekiyor.


İç mekanında kontrol panelinin Colorado'dan aynen alındığı görülen aracın tavanında kullanılan ambiyans ışıklarının oluşturduğu bölümde iki adet katlanabilir ekran bulunuyor. 3 sıra koltuğa sahip olan Trailblazer'ın ikinci sıra koltuğu 60/40 oranında katlanırken 3. sıra 50/50 oranında katlanıp bagaj zemininde kayboluyor.

Kaputunun altında 2.8 litre hacimli turbo Diesel motora yer verilen SUV 180 beygir güç, 470 Nm tork üretebiliyor.

Toyota Aqua ve Prius C


Hibrit araç ailesini genişletmekte kararlı olan Toyota, bazı pazarlarda Aqua, bazılarındaysa Prius C ismiyle satılacak olan yeni hatchback modelini tanıttı. Geçtiğimiz Ocak ayında tanıtılan konsept modelinden oldukça farklı bir görünüme sahip olan otomobil geniş iç mekanıyla dikkat çekiyor.

3.995 mm uzunluğunda, 1.695 mm genişliğinde ve 1.445 mm yüksekliğinde olan aracın aks mesafesi 2.550 mm olarak açıklandı. Şehir içerisinde ortalama yakıt tüketimi 4.7 litre/100 km olarak açıklanan araçta 1.5 litre hacimli benzinli motora küçük bir elektrik motoru eşlik ediyor.

Konsept halinde olduğu kadar olmasa da köşeli bir tasarıma sahip olan aracın yakıt tüketiminin düşük tutulmasında aerodinamik yapının da etkisi büyük. İç mekanında dagınık kokpit yapısına sahip olan otomobilin gösterge tablosu orta konsolun üst kısmına yerleştirilmiş.

Porsche Panamera GTS


Porsche, GTS ailesine yeni bir araç daha katıyor. Cayenne ve 911'in ardından üçüncü GTS modeli olan Panamera GTS sportif özellikleriyle dikkat çekiyor.

Tasarım anlamında büyük bir yenilik sunmayan Panamera GTS'in ön görünümü spor paketle donatılan Panamera Turbo ile aynı. Siyah renkli far çerçeveleri, yan etekler, ön splitter ve arka difüzöre sahip olan otomobilin jantları 19 inç çaplı. Egzoz sisteminde siyah renkli dört adet çıkış kullanılan otomobilin ön kapılarının alt kısmında Panamera GTS armaları bulunuyor.


İç mekanında sportif pedal seti, paslanmaz çelikten üretilen kapı eşiği kaplamaları, karbon fiber kaplamalar, deri ve süet döşemeler dikkat çekerken spor paketinde sunulan kronometreye eşlik eden ilginç bir donanım da bulunuyor. Sound Symposer isimli donanım Sport butonuna basıldığında devreye giriyor ve motorun hava emiş sırasında çıkarttığı sesi A sütunu üzerinden bütün iç mekana yayıyor. Araçta sunulan emniyet kemerlerinin renkleri de kaliperlerinki gibi değiştirilebiliyor.

Kaputu altında 4.8 litre hacimli v8 motorun güçlendirilmiş bir versiyonu bulunan Panamera GTS 430 beygir güç, 520 Nm tork üretiyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılan 1.920 kg ağırlığındaki araç 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşırken maksimum sürati 288 km/s.

Hyundai Azera


2011 Los Angeles otomobil fuarında yerni araçlar tanıtan firmalar Amerikalılarla sınırlı değil. Son yıllarda ürettiği araçlarla yerini sağlamlaştıran Güney Koreli üretici Hyundai bu organizasyonu, büyük sedan modeli Azera’nın yeni modelini tanıtmak için kullandı.

Yaklaşık 1 yıl önce Asya pazarları için Grandeur ismiyle tanıtılan otomobil 4.910 mm boya, 1.860 mm ene ve 1.470 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesi 2.845 mm olan Azera, Sonata ve Genesis modellerinin arasında konumlandırılmış. Güncel Hyundai modellerini andıran akıcı bir tasarım anlayışını benimseyen Azera’da LED gündüz farları, xenon farlar ve 18 inç çaplı jantlar standart olarak sunulurken 19 inç çaplı jantlar opsiyon listesinde.

İç mekanı da diğer Hyundai modellerini hatırlatan otomobilde dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, deri döşeme, ısıtmalı ön ve arka koltuklar, sesli komut alabilen Bluetooth bağlantısı, elektrikli ön koltuklar, 9 adet hava yastığı ve geri görüş kamerası standart olarak sunuluyor. Havalandırmalı ön koltuklar ve 550 Watt çıkış gücü sunan Infinity ses sistemini opsiyonel olarak sunan Hyundai’nin bu sistemi bir subwoofer ve 12 hoparlöre sahip.

Kaputu altında yenilenen 3.3 litre hacimli v6 motor görev yapan Azera 293 beygir güç, 345 Nm tork üretebiliyor. Aracın sahip olduğu ve Hyundai tarafından geliştirilen otomatik şanzımansa 6 ileri vitesli.

16 Kasım 2011 Çarşamba

Ford Escape


2011 Los Angeles otomobil fuarı sırasında tanıtılan araçlar kervanına Ford'un küçük SUV modeli Escape'in yeni nesli de katıldı. Avrupa pazarında Kuga ismiyle pazarlanacak olan Escape'in görünümü Vertrek konseptinden tanıdık.

Genel hatları güncel Ford modellerinden esinlenilerek tasarlanmış gibi duran otomobil Vertrek konseptinin seri üretim versiyonu. Hem ön hem de arka kısımda yeni nesil Focus izleri görülebilen Escape'in yan kısımlarıysa güncel Kuga'yı andırıyor.


İç mekan tasarımında da güncel modellere göndermeler yapan Ford, SYNC ve MyFord Touch gibi sürücü arayüzlerini bu aracında da kullanmış. Tavana kadar  971 litre yükleme hacmi sunan bagajı arka koltuklar yatırılarak 1.928 litreye genişletilebilen Escape'in donanımında kör nokta uyarı sistemi, otomatik park yardımcısı ve bir ayak hareketiyle açılıp kapanabilen bagaj kapağı da bulunuyor.

A.B.D. pazarı için üç adet benzinli motor seçeneği bulunacak olan araçta 6 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulacak. Giriş modelinde kullanılan 2.5 litre hacimli motor 170 beygir güç, 227 Nm tork üretebilirken EcoBoost ailesine mensup diğer motorlar performans konusunda daha başarılı.

1.6 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 175 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen Escape'in 2 litre hacimli motoru yine turbo besleme sayesinde 240 beygir güç, 340 Nm tork üretebiliyor.

Cadillac XTS


2011 Los Angeles otomobil fuarı tahmin edildiği gibi Amerikan markalarının oldukça kuvvetli olduğu bir organizasyon durumunda. Ford ve Chrysler grubunun ardından GM de yeni araçlarını tanıtmaya başladı.

Cadillac’ın yeni sedan modeli XTS, BMW 5, Mercedes E ve Audi A6 ailelerine rakip olacak. Markanın günümüzdeki tasarım anlayışına uygun olarak köşeli bir gövdeye sahip olan otomobil oturaklı bir duruş sunuyor.

İç mekanında sade bir şıklık dikkat çekerken deri döşeme ve ahşap kaplama standart donanımda. Otomobilin ilginç özelliklerinden birisi de orta konsolda bulunan büyük dokunmatik ekranın altında yer alan kumanda grubunun arkasında bulunan göz. Kapaklı bir sistemle açılan bu bölümde değerli eşyalar gizlenebiliyor.

Otomobilin donanımına eklenen elektronik yardımcılarsa renkli head-up display, ön ve arkada otomatik fren sistemi, adaptif hız sabitleme sistemi, kör nokta uyarısı, ön ve arka kaza ön hazırlık sistemi olarak sayılıbilir. Bunların haricinde kalan bir diğer fütüristik özellikse sürücü tarafından düzenlenebilen LCD gösterge paneli.

19 inç çaplı jantları standart olarak sunacağını açıklayan Cadillac 20 inç çaplı jantlarıysa opsiyonel olarak satacak. Kaputunun altında diğer GM modellerinde de kullanılan 3.6 litre hacimli v6 motor bulunan XTS 300 beygir güç üretebilirken bu güç 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla arka aksa aktarılıyor.

Jaguar XKR-S Convertible


İngiliz üretici Jaguar, XKR serisinin en güçlü modeli olan XKR-S'in üzerini açtı. Markanın tarihinde ürettiği en güçlü cabriolet olan yeni araç etkileyici performans verileri sunuyor.

Standart XKR Convertible'ın her köşesi makyajlanarak ortaya çıkartılmış olan otomobilin tamponları, 20 inç çaplı jantları, aerodinamik kiti ve egzoz çıkışları coupé kardeşinden aynen alınmış.


İç mekanı da coupé modelinde olduğu gibi döşenen otomobilin yüksek yan desteklere sahip koltukları, "R-S" logoları ve yer yer görülebilen süet döşemeleri dikkat çekiyor. Aracın kumaş tavanının açılıp kapanması 18 saniye sürüyor.

Kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motoru 550 beygir güç, 680 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla gücünü arka aksa aktarıyor. Maksimum sürati 300 km/s'te sınırlandırılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 4.4 saniye sürüyor.

Dodge Charger SRT8 Super Bee


Yellow Jacket ile yetinmeyen Dodge, 60’lı yıllardan kalma bir başka efsanevi ismi canlandırıyor. Charger SRT8 temelleri üzerine geliştirilen araç görünüm olarak standart modellerden farklılaştırılmış.

Ön panjur, 20 inç çaplı jantlar, motor kaputu üzerinde bulunan çukurlar ve bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler gibi siyaha boyanan aracın ön tamponu yan eteklerle uyumlu olacak şekilde tasarlanmış. Arka kısımda çift çıkışlı egzoz sistemi ve siyah renkli difüzör dikkat çekerken gövde üzerine “Super Bee” ve “392 Hemi” armaları işlenmiş.


İç mekanında özel koltuk döşeme desenleri ve alt kısmı düzleştirilmiş, ısıtmalı direksiyon simidiyle dikkat çeken araçta bu bölüme vites değiştirmeye yarayan kulakçıklar eklenmiş. İç mekanında da “Super Bee” logoları bulunan otomobilin fren kaliperleri siyaha boyanmış.

Sadece sarı ve siyah gövde renklerine sahip olacak sınırlı üretim otomobilde Brembo’dan alınan fren sistemi görev yapıyor. Ön aksta 360 mm çaplı diskler görev yaparken arkada 350 mm çaplı diskler 4 pistonlu kaliperlerle eşleşmiş.

6.4 litre hacimli v8 motorunu Challenger SRT8 392 Yellow Jacket ile paylaşan araç 470 beygir güç, 637 Nm tork üretebiliyor. 0’dan 100 km/s sürate yaklaşık 5 saniyede ulaşabilen Super Bee’nin maksimum sürati 282 km/s.