17 Eylül 2011 Cumartesi

BRABUS Project HYBRID


2011 Frankfurt otomobil fuarı sırasında BRABUS standında sadece performans odaklı araçlar bulunmuyor. Markanın yakıt ekonomisine verdiği önemi de vurgulamak isteyen Alman firma Mercedes E220 CDI BlueEFFICIENCY temelleri üzerine geliştirdiği hibrit otomobili tanıttı.

Dışarıdan bakıldığında markanın modifiye ettiği diğer E Serisi modellerine benzeyen otomobilin 19 inç çaplı jantları ve yeni tamponları haricinde dikkat çeken bir değişikliği bulunmuyor.

İç mekanda da durum farklı değil. Kapı eşiklerinde yazan BRABUS Hybrid yazısı haricinde iPad üzerinden kontrol edilebilen kumandalar aracın bu kısmını en ilginç yapan şeyler.

Motor kaputunun altındaysa başka bir hikaye var. Aslında asıl ilginç olan burada değil arka jantların içerisinde. Jantların içerisine yerleştirilen elektrik motorlarının herbiri 109 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Aracın 170 beygir güç üretebilen 2.1 litre hacimli turbo Diesel motoruyla birlikte çalıştıklarında karma olarak 200 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen üç motor hem ek performans hem de tutumluluk getiriyor.

0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabilen hibrit E Serisi 255 kg ek ağırlığa sahip olsa da ekonomi modunda, tamamen elektrik motorlarını kullanarak 120 km menzil sunabiliyor. Sportif modunda 80 km'ye inen bu menzil 18.6 kWh kapasiteli piller yardımıyla mümkün oluyor. Maksimum sürati 220 km/s olan otomobilde 6 ileri vitesli manuel şanzıman görev yapıyor.

Lotus Evora GTE


Lotus'un pist yarışçılarından Evora GTE artık bir yol versiyonuna sahip. Üretimi sınırlı tutulacak olan otomobilin ilk örnekleri daha su yüzüne çıkmadan satılınca Lotus üretim rakamını gözden geçirmek zorunda kalmış.

Büyük hava girişlerine sahip olan yeni ön tamponunun altında bir splitter barındıran otomobilin gövdesinde yarış şeritleri kullanılırken etkileyici bir tasarıma sahip yan etekler ek hava yarıklarıyla birlikte oldukça sportif görünüyor. Arka kısımda büyük bir difüzör ve spoiler dikkat çekerken karbon fiber parçalar ve hafifletilmiş jantlar sayesinde aracın ağırlığı, standart bir Evora'nınkinden 105 kg daha az.

İç mekanında deri ve karbon fiber bolluğu olan aracın 3.5 litre hacimli v6 motorunun gücü 444 beygire yükseltilmiş. 6 ileri vitesli sıralı şanzımana sahip olan otomobilin performans verileriyse henüz açıklanmadı.

SsangYong SUT-1


SsangYong, 2011 Frankfurt otomobil fuarına hazırlıklı gelmiş. XIV-1 isimli konseptini tanıtan firma önceki aylarda tanıttığı pick up kosepti SUT-1'in seri üretim halini de sergiledi.

Konsept halinin aksine Actyon Sports isimli pick up'ın makyajlanmış haline benzeyen aracın ön yüzü Toyota'nın arazi araçlarını andırırken yan ve arkadan bakıldığında Actyon Sports detayları gözden kaçmıyor.

İç mekanı da güncel SsangYong modellerinden izler taşıyan SUT-1 deri döşeme, elektrikli ve ısıtmalı ön koltuklar, elektrikli katlanabilen yan aynalar, Bluetooth bağlantısı, cruise control, geri görüş kamerası ve sunroof gibi donanımlar sunuyor.

2 litre hacimli turbo Diesel motoru 155 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen araç 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılırken dört tekerlekten çekiş sistemi donanımlar arasında yer alıyor.

16 Eylül 2011 Cuma

Mercedes-Benz DTM AMG C-Coupé


DTM!in 2012 katılımları Mercedes'in de yarış aracını tanıtmasıyla tamamlandı. Diğer üreticiler gibi coupé gövdeye sahip bir otomobili pistlere süren üreticinin aracı 2011 Frankfurt otomobil fuarında Michael Schumacher ve Nico Rosberg'in de katıldığı bir basın toplantısıyla tanıtıldı.

Tam bir canavara benzese de görünümünde bir sürpriz bulunmayan otomobilde genişletilmiş bir gövde, bolca hava giriş ve çıkışı, büyük splitter ve spoiler, çok sayıda deflektör ve dev bir difüzör kullanılmış. Yan aynaları da standart otomobile göre küçülen araçta bol bol karbon fiber kullanılmış.

SsangYong XIV-1


Bu sene Frankfurt'ta yaşanan konsept araç çılgınlığına büyük ve köklü firmaların yanında SsangYong gibi daha arka planda kalan markalar da katılıyor.

4.14 metre boy, 1.83 metre en ve 1.59 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.60 metre olarak açıklandı. Tasarım itibariyle Renault Captur ile Range Rover Evoque'un bir birleşimi gibi görünen araç yuvarlak hatları daha keskin köşelerle birlikte kullanmış. A sütununun ortasına yerleştirilen yan aynalar, geriye doğru açılan arka kapılar, büyük jantlar ve LED teknolojisi sunan aydınlatma grubuyla dikkat çeken XIV-1 cam tavan ve difüzör gibi donanımlara da sahip.

B sütunu bulunmadığı için içerisine rahatça ulaşılabilen iç mekanda dijital göstergeler ve orta konsola yerleştirilmiş bir tablet dikkat çekerken dört bir yanı kaplayan LED ambiyans ışıklandırması, 360 derece dönebilen dört koltukla birlikte donanıma eklenmiş.

1.6 litre hacimli benzinli ve Diesel motorlara sahip olduğu belirtilen aracın teknik verileri açıklanmazken her iki üniteyle birlikte de 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzıman sunulacağı belirtildi. Araçların tamamı 2 veya 4 tekerlekten çekişli olarak ısmarlanabilecek.

Audi A5 DTM


2012 sezonunda DTM'de yarışacak araçlar birer birer tanıtılıyor. Geçtiğimiz yıllarda bu organizasyona A4 ile katılan Audi, önümüzdeki sezondan itibaren bu otomobilin coupé kardeşi A5 ile yarışacağını açıkladı.

5.01 metre boy, 1.95 metre en ve 1.15 metrelik yüksekliğe sahip olan A5 DTM'in aks mesafesiyse bu organizasyonda yarışa diğer otomobiller gibi 2.750 mm. Gövdesinin dört bir yanı genişletilmiş olan otomobilin splitter, deflektör, spoiler ve difüzör bakımından bir eksiği yokmuş gibi görünüyor.

Makyajlı A5 temelleri üzerine geliştirilen araçta görev yapan v8 motorsa yaklaşık 460 beygir güç üretebiliyor. 120 litre hacimli bir yakıt deposuna sahip olan aracın 6 ileri vitesli şanzımanı pnömatik olarak kontrol ediliyor.

Volkswagen Buggy Up!


Volkswagen'in küçük araçlardan oluşan Up! ailesi giderek büyüyor. Serinin ilginç modellerinden birisi 2011 Frankfurt otomobil fuarı sırasında ziyaretçilere tanıtıldı.

İsminden de anlaşıldığı gibi bir buggy konsepti olan yeni aracın kapıları bulunmuyor. 18 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin yüzü, Up! ailesine ait olduğunu belli etse de şişkin çamurluklar ve alt kısmı siyah renkli olan gövde farklılık yaratıyor. İki kişilik oturma kapasitesi sunan konseptin far ve stopları koyulaştırılmış. 3.584 mm boya ve 1.672 mm ene sahip olan aracın yüksekliğiyse 1.288 mm.

İç mekanı su geçirmez olarak tasarlanan otomobilin koltukları ve tabanında su tahliye delikleri bulunuyor. Minimalist bir iç mekan sunan Buggy Up!gövde rengine boyanan ön konsol ve vites konsoluyla dikkat çekiyor. Uzun süre güneş ışığında durmaktan veya yağmurdan rahatsız olan yolcular için tavan görevini gören bir branda da donanıma eklenmiş.

Volvo Concept You


Çin egemenliğine geçmesinin ardından gelecekte üretilecek modelleri hakkında soru işaretleri oluşan Volvo'nun seri üretim modelleri gibi büyük fuarlarda sergilediği konseptler de her geçen gün daha dikkat çekici bir hale geliyor.

Gelecekte üretilmesi planlanan büyük boyutlu "dört kapılı coupé" modelin ön gösterimi olan Concept You dik inen ön panjur ve far grubuyla eski Volvo modellerine göndermeler yaparken kısa tutulmuş bagaj kapağı ve ince yapılı stoplarıyla güncel model ailesine göz kırpıyor. 21 inç çaplı jantlarla donatılan aracın yan çizgisiyse Audi A7 Sportback gibi rakibi olacak otomobilleri andırmakta.

İç mekanında oldukça fütüristik bir hava esen Concept You'da konsol üzerinde kullanılan deri, ahşap ve krom çok şık görünüyor. Dört adet tekli koltuğa sahip olan otomobilin arka kapıları geriye doğru açılarak giriş ve çıkışları kolaylaştırırken kumanda düğmelerinin büyük çoğunluğu dokunmatik ekranlar içerisine gizlenmiş.

Vites topuzu araç çalıştırıldığında gizlendiği yerden çıkarken viteslere, direksiyon simidinin arkasındaki alüminyum süslemeli cam pedallardan da kumanda edilebiliyor. Orta konsolu normal kullanımda devrede olmayan aracın burada bulunan kumandaları, soförün bu alana bakmasıyla canlanıyor. Kabinde gizlenen küçük kameralar, orta konsolda sunulan bazı özelliklerin devreye alınıp alınmamasına karar veriyor. Örneğin internet bağlantısına sadece yolcu erişebiliyor.

Deri ve süet kaplı koltuklarla birlikte ahşap kaplı tabanla da dikkat çeken aracın paspasları elle işlenmiş yünden oluşuyor. Alpine tarafından geliştirilen eğlence sisteminde FreshAir isimli, henüz seri üretime alınmamış bir teknoloji kullanan araç bu özelliğiyle ses kalitesini otomobilin dışarısındaki havayı kullanarak artırıyor.

Toyota Avensis


2011 Frankfurt otomobil fuarının sürprizleri arasında Toyota'nın makyajlı Avensis modeli bulunuyor. Toyota'nın gelecekte tanıtılacak olan modellerinde kullanılması beklenen ön yüzle donatılan otomobilin kaputu altındaki yeniliklerse pek etkileyici değil.

LED gündüz farları eklenen daha sportif görünümlü farlar ve bunlara uygun şekilde şekillendirilen ön panjur ile ön tamponuyla daha dinamik bir görünüme kavuşan araçta yeni jant seçenekleri sunuluyor. Stoplarının desenleri de yanilenen Avensis'in arka tampon tasarımı da yenilenmiş.

İç mekanında yapısal bir farklılık olmayan aracın orta konsolu biraz daha derli toplu görünüyor. Daha zengin donanım paketlerine sahip olan makyajlı Avensis'in yeni navigasyon sistemi ekranından eglence sistemi de kontrol ediliyor. Bu ekranı kullanan Touch And Go Plus, 3 boyutlu harita, Bluetooth ve Wi-Fi bağlantısı, ses algılama, geri görüş kamerası, 11 hoparlör, trafik haritası ve müzik tanıma programı gibi özellikler sunuyor.

Güvenlik donanımları arasında adaptif farlar, radarlı hız sabitleme ve sınırlandırma, şeritte kalma asistanı ve kaza önleme sistemi bulunan araçta çekiş kontrol sistemi ve ESP standart olarak sunulmakta.

Kaputunun altında büyük bir yenilik bulunmayan aracın 2 litre hacimli benzinli motoru aileye veda ederken kalan motorların tüketim değerleri aşağıya çekilmiş. 1.8 litre hacimli benzinli motoru 148 beygir güç üretebilen aracın iki turbo Diesel motorundan ilki 2 litre hacimden sadece 124 beygir güç alabilirken 2.2 litre hacimli ünite 148 beygir gücünde.

6 ileri vitesli manuel şanzıman motor seçeneklerinin tamamında sunulurken 2.2 litre hacimli ünite 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla da alınabilecek. Diğer motorlardaysa sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) opsiyonu sunuluyor.

Seat IBL


Seat'ın gelecekte kullanacağı tasarım dili belli oluyor. Frankfurt'ta tanıtılan IBL isimli konseptle İspanyol üretici önümüzdeki dönemde piyasaya süreceği sedan modellerin neye benzeyeceğini gösterdi.

4.67 metre boya, 1.85 metre ene ve 2.71 metre aks mesafesine sahip olan aracın köşeli hatları oldukça şık görünüyor. İnce yapılı LED farlar ve ön panjurla birlikte kullanılan 20 inç çaplı jantlar, şişkin çamurluklar, ince yapılı yan aynalar, arka tampon altı difüzör, spoiler şeklinde sonlanan bagaj kapağı ve şık stoplar etkileyici bir duruşa sahip.

İç mekanı sade bir şıklık sunan aracın dijital gösterge paneli sürücünün istekleri doğrultusunda programlanabilirken tek parça camdan oluşan koruması orta konsol üzerine kadar devam ediyor. Bu kısımda da navigasyon sisteminin ekranı bulunurken daha altta düzenli bir şekilde yerleştirilmiş havalandırma kontrolleri dikkat çekiyor.

Otomobilin dış mekan rengine boyanan iç kaplamaları açık renkli deri döşeme ve kırmızı renkli dikiş iplikleriyle uyumlu görünürken sportif desteklere sahip koltuklar ve kol dayanağında süet döşemeler dikkat çekiyor.

Otomatik şanzımanla donatıldığı dikkat çeken aracın kaputunun altında hibrit bir ünite olduğu açıklansa da detaylı bilgi verilmedi.

Fisker Surf


2011 Frakfurt otomobil fuarının sürpriz araçlarından birisi de Fisker'dan geldi. Elektrik motorlu araçlar üreten firmanın ikinci modeli Surf, Karma'nın açtığı yoldan yürümeye niyetli.

Dış görünümü, bagaj bölümüne kadar Karma ile aynı olan otomobilin tavanına port bagaj için iki cıta eklenirken dev boyutlu jantların tasarımları yenilenmiş. Bagaj kapağı kompakt hatchback modellerde olduğu gibi yere dik açıyla inen aracın bagaj hacmi sedan kardeşininkinden büyük.

Motor olarak da kardeşi Karma'dan bir farkı olmayan aracın iki elektrik motoru toplam 408 beygir güç, 1.300 Nm tork üretebilmekte. Menzil uzatmak için kullanılan benzinli motorunu artık GM'den almayan Fisker bu konuda BMW ile el sıkışmış.

15 Eylül 2011 Perşembe

Lotus Exige S ve R-GT


Önümüzdeki yıllarda piyasaya süreceği birçok yeni modelle dikkat çekmeyi planlayan Lotus 2011 yılını oldukça verimli geçiriyor. Yılın ilk yarısında birçok konsept tanıtan üretici şimdi de Exige'in sportif modeli S ve ralli versiyonu R-GT'nin halka satılacak olan modellerini tanıttı.

Tamamen yenilenmiş olan Exige'in S modelinde geniş hava girişli ön tampon, siyah renkli jantlar, büyük bir difüzör ve yine oldukça büyük boyutlu bir spoiler bulunuyor. Premium ve Premium Sport isimli iki paketle alınabilen aracın Touring, Sport ve DPM (Dinamik Performans Yönetici) off modları bulunuyor. Bu sürüş modlarına ek ücret karşılığında yarış seçeneği de eklenebiliyor.

İlk nesilde Toyota'dan alınan 1.8 litre hacimli motoru kullanan Exige artık Evora S'te de görev yapan 3.5 litre hacimli v6 motorla donatılıyor. Yine Toyota imzalı olan motor kompresör besleme yardımıyla 350 beygir güç üretebilirken toplam ağırlığın 1.080 kg'da tutulmasına yardımcı oluyor.

FIA'in yeni yarattığı asfalt ralli serisi GT'de yarışacak olan Exige R-GT de Exige S ile aynı tasarım detaylarına sahip olsa da üzerindeki grafikler, jantlar, ek sis farları, yükseltilmiş gövde ve zorunlu tutulan iç donanımlarla seri üretim kardeşinden farklılaşırken otomobilin motoru da FIA kurallarına uyulabilmesi için dizginleniyor.

Škoda MissionL


Çek üretici Škoda, 2011 Frankfurt otomobil fuarında yeni bir hatchback modelinin üretime hazır konsept halini tanıttı. Satışına 2012 yılında başlanacak olan otomobil Avrupa, Rusya ve Çin pazarlarında satılacak.

Oldukça köşeli bir ön yüze sahip olan MissionL'in tampon altından başlayıp çamurluklarda devam eden ve kapı panallerinin altından iki aksı bağlayan şişkin yapı yeni nesil Volkswagen modellerini hatırlatıyor. 18 inç çaplı jantlarla donatılan konseptin arka kısmında da köşeli hatlar ve sade bir yapı dikkat çekmekte.

500 litre üzerinde bir bagaj hacmi sunacağı açıklanan aracın fiyat olarak Fabia ve Octavia modellerinin arasında konumlandırılacağı söylense de otomobilin genel yapısı, isim olarak Octavia'nın seçilebileceğini gösteriyor.

Subaru XV


Nisan ayında konsept haliyle tanıdığımız yükseltilmiş hatchback Subaru XV’nin seri üretim hali Frankfurt’ta sergilendi. Konsept araca çok yakın tasarım özellikleri sunan otomobilin sahip olduğu teknolojilerin çoğu, ailenin diğer üyelerinden alınırken geliştirilmiş.

Köşeli hatlarını diğer Impreza modelleriyle paylaşan otomobilin dört bir yanında bulunan siyah renkli plastik korumalar arazi kullanımı için düşünülmüş. Koyu renkli jantlara sahip olan aracın süspansiyon sistemi de yükseltilerek taban yüksekliği 220 mm’ye ulaştırılmış. 4.450 mm boya, 1.780 mm ene ve 1.570 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.635 mm.

İç mekanında da büyük bir sürpriz bulunmayan aracın şık bir sadeliğe sahip kokpiti Impreza modellerinden tanıdık. Orta konsolun üst kısmında bulunan renkli ekranın boyutları küçük olsa da üç kollu direksiyon simidinin tasarımı oldukça şık.

Kaputunun altında üç adet motor seçeneği sunulan XV’nin benzinli üniteleri 1.6 ve 2 litre hacimliyken turbo Diesel motor 2 litre hacimli. Start&Stop sistemiyle donatılan motorların tamamı daha düşük yakıt tüketim değerleriyle dikkat çekiyor. Benzinli üniteler sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla donatılabilirken turbo Diesel motorda 6 ileri vitesli manuel şanzıman görev yapıyor.

14 Eylül 2011 Çarşamba

ALPINA D5 BITURBO


BMW'nin şık sedan ve station wagon ailesi 5 Serisi, turbo beslemeye sahip motorlarıyla modifikasyon firmalarının favori araçları arasına girmeye aday. Hazırladığı sade görünümlü otomobillerle ünlenmiş Alman dirma ALPINA, gücün düşük yakıt tüketimiyle birlikte sunulabileceğini düşünüyor.

Tipik ALPINA detaylarına sahip olan D5 BITURBO'nun ön tampon alt kısmı aşağıya doğru uzatılırken arka tamponun alt kısmına bir difüzör eklenmiş. Ayarlanabilir süspansiyon sistemiyle donatılan araçta 20 inç çaplı jantlar ve dört çıkışlı egzoz sistemi bulunuyor.

İç mekanında özel deri döşemeler sunulan otomobilin yenilenen gösterge tablosu mavi renkle aydınlatılırken deri döşemelerin dikişleri de bu renkte alınabiliyor.

Kaputun altında yer alan 3 litre hacimli Diesel motor çift turbo besleme yardımıyla 350 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.2 saniyede ulaşabilen D5 BITURBO maksimum 270 km/s sürat yapabilirken ortalama yakıt tüketim değeri 6.2 litre/100 km seviyesinde kalıyor.

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale


2011 Frankfurt otomobil fuarında beklenmeyen sürprizler de oluyor. İtalyan üretici Lamborghini, Gallardo modelinin yarış pistlerinden yollara çıkacak bir modelini tanıttı.

Sadece kırmızı gövde rengine sahip olan aracın aerodinamik paketi, tavan ve motor kaputu da mat siyaha boyanmış. Siyah renkli, 19 inç çaplı jantları standart versiyonda yer alanlardan toplam 13 kg daha hafif olan otomobilde büyük bir spoiler ve difüzör görev yapıyor. Fren kaliperleri de kırmızı renkli olan aracın yan ayna muhafazaları karbon fiberden üretilmiş.

İç mekanında bolca karbon fiber kullanılan aracın ön konsol, direksiyon simidi ve koltuklarında süet döşemeler dikkat çekiyor. Sürücünün kullanım alanına göre takla kafesi, yangın söndürücü ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleriyle veya Bluetooth bağlantılı navigasyon sistemi, alarm ve ön süspansiyon yükseltici ile ısmarlanabilen otomobil 1.340 kg ağırlığında.

Fren sisteminde görev yapan diskler ön aksta 365, arkadaysa 356 mm çaplı olan otomobilin opsiyonel donanımında sunulan karbon seramik diskler sırasıyla 380 ve 356 mm çaplı.

5.2 litre hacimli v10 motoru LP 570-4 Blancpain Edition'dan aynen alınan otomobil 570 beygir güç, 540 Nm tork üretebilmekte. 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen aracın 200 km/s sürate ulaşması 10.4 saniye sürerken maksimum sürat 320 km/ olarak açıklandı.

Lamborghini, diğer birçok İtalyan markası gibi ülkenin birleşmesinin 150. yılını kutlamak amacıyla bu özel otomobilden 150 adet üreteceğini açıkladı.

Volkswagen Beetle R


Volkswagen'in R ailesine ait modellerin sayısı artıyor. Alman üretici, 2011 Frankfurt otomobil fuarına Beetle modelinin en sportif modeliyle katılıyor.

Standart Beetle modellerinden 30 mm daha geniş bir yapıya sahip olan Beetle R sportif görünümlü ön tamponuyla gücünü belli ediyor. Ek hava girişlerine sahip olan tamponun giriş kısımları siyaha boyanmış. 20 inç çaplı jantlar ve mavi renkli fren kaliperleriyle tanıtılan otomobilin yan etekleri de daha geniş bir tasarıma sahip.

Arka tamponuna da hava çıkışları eklenen otomobilde küçük bir difüzör ve dört çıkışa sahip egzoz sistemi bulunuyor. Arka cam altında bir spoiler bulunan aracın spoiler ucu ve yan aynaları da siyaha boyanmış.

İç mekanında R logoları, metal kapı eşikleri, alüminyum pedallar, sportif koltuklar, Nappa deri döşeme ve değişik kokpit kaplamaları sunulan aracın motoru Golf R ve Scirocco R'da da kullanılan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli ünite olsa da sahip olduğu güç açıklanmadı.

Land Rover DC100 Sport


Geçtiğimiz günlerde DC100 isimli konseptinin ilk fotoğraflarını basınla paylaşan Land Rover, Frankfurt’ta bu aracın yanında bir de kardeş sergiliyor. Defender modelinin gelecekte alacağı şekli belirlemeye çalışan firma bu konseptte hibrit bir motor kullanmış.

Görünüş olarak güncel Land Rover modelleriyle DC100 arasında bir geçiş gibi duran aracın yapısı SUV, pick up ve roadster karışımı. Köşeli hatlarıyla dikkat çeken DC100 Sport’un LED aydınlatma grubu, büyük jantları ve çerçevesiz camları sportif görünüme katkıda bulunuyor. Ön camında üst çerçeve kolu bulunmayan araç bu şekilde daha da alçak görünürken iç mekana geçildiğinde yolcuları karşılayan yapı oldukça sade görünüyor. İki kollu bir direksiyon simidine sahip olan aracın orta konsolunun üstünde dokunmatik bir ekran bulunuyor. İki kişilik oturma kapasitesi sunan crossover dokunmatik kontrollere ve konsolun ortasına yerleştirilmiş bir vites koluna sahip.

Motorları konusunda detay verilmeyen DC100 Sport’un 2 litre hacimli benzinli ve Diesel motorlara sahip olduğu bildirilirken her iki ünitede de yardımcı elektrik motoru ve prizden şarj özelliğinin sunulduğu açıklandı. Verilen bir diğer bilgi de kullanılan şanzımanın 8 ileri vitesli otomatik bir ünite olduğu.

Opel RAK e


Şehir trafiğinde sürücüsüne rahatlık yaşatacak elektrik motorlu küçük otomobil üretme yarışına Opel de katıldı. Etkileyici performans verilerine sahip olmayan RAK e'nin görünüşüyse dikkat çekici. Aracın ismi, 1920'li yıllarda üretilen ve zamanının hız rekorlarını kıran roket motorlu prototip otomobil serisinden geliyor.

Keskin hatlara sahip tasarımı oldukça fütüristik olan otomobilin kabini bir savaş uçağında olduğu gibi tasarlanarak görüş açıları maksimize edilmiş. İç mekanı iki kişilik olan otomobilde kullanılan parçalardan bazıları motosiklet dünyasından tanıdık.

49 beygir maksimum güç üretebilen bir elektrik motoruyla donatılan aracın maksimum sürati 120 km/s olarak açıklanırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresinin yaklaşık 13 saniye olduğu açıklandı. 5 kWh kapasiteli pilleriyle 100 km menzil sunan aracın ağırlığı 380 kg.