18 Haziran 2011 Cumartesi

Senner Audi A1


2011 yılının başında hazırladığı Audi A1 performans kitiyle dikkatleri üzerine çeken Senner Tuning şimdi de bu aracın daha sportif bir versiyonunu tanıttı.

19 inç çaplı jantlarla donatılan yeni araçta yeniden şekillendirilen yan etekler ve daha önceki modelde de bulunan geniş çaplı, çift çıkışlı egzoz sistemi dikkat çekiyor. Tavan kemeri de jantlar ve yan aynaları gibi beyaza boyanan aracın arka tamponunun alt kısmında daha sportif görünen bir parça kullanılmış.

Motoru da güçlendirilmiş olan aracın 1.4 litre hacimli TFSI ünitesi 165 beygir güç, 265 Nm tork üretebiliyor. Otomobilde kullanılan çift debriyajlı, yarı otomatik şanzımansa 7 ileri vitesli.

PRIOR Lamborghini Gallardo LP560-4


Aventador'un piyasaya çıkmasının ardından araçlarının görünümünü beğenmemeye başlayan Gallardo sahiplerinin yüzünü PRIOR Design güldürüyor.

İleriye doğru sivrilen bir ön tampon tasarımına sahip olan tasarım kitinde bir splitter ve bolca ek hava çıkışı bulunuyor. Ön hava girişleri de genişletilen aracın makyajlanan yan eteklerine de ek hava girişleri yerleştirilmiş.

Arka kısımda Aventador'un etkisi daha da belirgin. Tamamen yenilenen tampon köşeli hatlarıyla dikkat çekerken plakalığın üst kısmına yerleştirilen hava çıkışları da alt kısımda bulunan difüzör gibi aracı değişik bir görünüme kavuşturuyor.

Lexus LS460 Touring Edition


Toyota'nın lüks markası Lexus, en büyük sedan model ailesi olan LS'e yeni bir özel versiyon kazandırdı. Markanın ana pazarı olan A.B.D.'de satılacak olan otomobilin üretimi sınırlı sayıda olacak.

Tasarımında standart modele oranla bir değişiklik yapılmayan aracın hem arkadan itişli hem de dört tekerlekten çekişli modellerinin bulunacağı açıklanırken iki çeker modellerde 19, dört çekerlerdeyse 18 inç çaplı jantların standart donanımda olacağı açıklandı.

Sadece siyah gövde rengiyle üretilecek olan otomobilin ön ızgarası, tampon altları ve yan etekleri sportif paketin elemanlarıyla donatılırken iç mekanda siyah deri kaplı sportif koltuklar, kahverengi deriyle süslenen paneller, ahşap kaplama ve sportif vites topuzu dikkat çekiyor.

Başlangıç fiyatı 73.000 Dolar olarak açıklanan aracın 4.6 litre hacimli v8 motorunda bir değişiklik yapılmamış.

Techtec BMW 1 Serisi M Coupé



BMW'nin son zamanlarda piyasaya sunduğu en saf spor otomobillerden birisi olan 1 Serisi M Coupé, çok da sürpriz olmayan bir şekilde modifikasyon firmalarının gözdelerinden birisi olmaya doğru ilerliyor.

Otomobilin maksimum sürat limitörünü iptal eden firma yol tutuşun iyileştirilmesine yönelik olarak süspansiyon sistemi yenilemesine giderken daha sportif bir ses için egzoz sistemini de yenileyebiliyor.

1.500 Euro karşılığında sunulan ilk modifikasyon kitiyle birlikte gücü 380 beygire, torkuysa 580 Nm'ye ulaşan turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motor 1.000 Euro ek ödemeyle 400 beygir güç üretebilecek hale geliyor.

Bu performans seviyelerini yeterli bulmayanlar için sunulan 3. etaptaysa 3.300 Euro karşılığında 450 beygir güç, 630 Nm tork elde edilebiliyor ki bu güç seviyesiyle aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.1 saniye oluyor.

JMS Audi A4


JMS Racelook, Audi A4 için geliştirdiği görünüm kitini tanıttı. Hem standart hem de S Line donanımlı modellere uygulanabilen parçalar aracın görünümünü bir S4'e yaklaştırıyor.

İşe yol tutuşa yarar sağlayan modifikasyonlarla başlayan firma süspansiyon sistemini 40 mm alçaltırken jantların çapını 20 inçe yükseltmiş.

Tasarımda yapılan değişiklikler arasında ön tampon altına eklenen splitter, bagaj kapağı üzerine eklenen ince yapılı spoiler ve arka tampon altında bulunan difüzör benzeri parça bulunurken egzoz sisteminde de 4 çıkış kullanılmış.

Ford Focus


Şayet televizyon seyrediyorsanız Ford'un 3. nesil Focus reklamlarına denk gelmemiş olmanız imkansıza yakın. Otomatik park etme sistemi ve acil durum frenleme sistemi gibi, sınıfında ilk defa kullanılan elektronik sistemleri konu alan reklamların bize kısa sürede tanıtmaya çalıştığı bu donanımları bizzat test ederek deneme fırsatı buldum.

11 Haziran 2011 tarihinde Şile'de yapılan organizasyon sırasında 3. nesil Focus'un ülkemiz pazarında nasıl bir trennd izleyeceği hakkında da bir ön gösterime şahit olduk. Ford Otosan kurumsal iletişim müdürü Değer Yaycıoğlu Öztürk'ün de hazır bulunduğu toplantı sırasında edindiğim bilgilerden ilki 2. nesil Focus'un bir süre daha 3. nesil kardeşi ile birlikte üretilecek olması oldu. 2011 yılı içerisinde Türkiye'de 10.000 yeni Focus satmayı planlayan Ford Otosan, yılın ilk 6 ayında tek tabanca olan 2. nesil modeldense 15.000 adet satmayı planlamış.

Otomatik park ve fren sistemlerinin yanında kör nokta uyarısı, şerit takip ve trafik işaretleri okuma sistemi gibi yenilikçi uygulamalara da sahip olacak Focus'un, daha önce A.B.D. üretimi Ford modellerinde gördüğümüz Sync araç-yolcu arabirimi de önümüzdeki aylarda donanıma katılacak. Ford'un One Ford stratejisinin bir meyvesi olan Focus %80 ortak parça kullanımıyla 3 kıtada üretilip 120'den fazla ülkeye satılacak ki bu bile araçtan beklentilerin üst seviyeye çıkmasına neden oluyor.

Organizasyon sırasında deneme olanağı bulduğumuz ilk özellik olan otomatik park sistemi seri olarak ilk olarak Lexus ile alınırken Avrupa'ya Volkswagen ile adım atmıştı. Benzerlerindeki gibi tampon yanlarında bulunan alıcı-vericilerle park yeri arayan sistem, istenilen genişlikte bir alan bulduğunda sürücüsünü orta konsolda bulunan ekran yardımıyla uyarıyor. Bundan sonra sazı eline alan araç direksiyon kumandalarını kendisi vererek park manevrasını tamamlıyor. Bu sırada sizin yaptığınız tek şey ise gaz ve fren pedallarını kontrol etmek.

İkinci ilginç elektronik yardımcı olan aktif şehiriçi güvenlik sistemi de bir zamanların kardeş firması Volvo'da olduğu gibi çalışıyor. İç dikiz aynasının gerisine yerleştirilen sensörler yolu sürekli gözetlerken ön kısımda sürücünün fark etmediği tehlikeler çok yaına geldiğinde fren yapmaktan çekinmiyor. 15 km/s'e kadar olan süratlerde kazaları tamamen önleyebilen sistem bu süratin üzerine çıkıldığındaysa hasarı azaltma rolü oynuyor.

Elektronik sistemleri bir kenara bırakıp kısa fakat oldukça eğlenceli geçen test sürüşünden edindiğim izlenimlere gelecek olursam Ford'un Focus ile yol tutuş konusunda yine liderliğe oynadığını söyleyebilirim. Standart donanımda sunulan 16 inç çaplı küçük jantlara ve bu nedenle yanakları oldukça geniş olan lastiklere rağmen yüksek süratlerde dar yollarda bile kopmalar yaşanmaması etkileyici. Dinamik tork kontrolünün de yardımıyla virajlarda oldukça kontrollü bir izlenim bırakan Focus'un asıl başarısıysa bozuk yol performansı. Testimiz sırasında özellikle kaçmadığımız çukurlardan bazıları, yaklaştığımızda gözlerimizi kıstığımız cinsten olsalar da iç mekanda sadece düşük seviyede sesler ve ufak sarsıntılar hissetmemiz sistemin başarısını gözler önüne seriyor.

Övgüyü hak eden ikinci özellikse ses yalıtımı. Bunu test etmek için en iyi motor seçeneğiyse elbette turbo Diesel ünite oldu. Motorun ses seviyesi bir önceki modele göre daha düşük olsa da devirli kullanımda bile iç mekana ses sızdırmayan izolasyonun görevini ne derece başarıyla yaptığını da bu sayede gördüm.

Konu motordan açılmışken, ülkemizde satışların büyük kısmını oluşturacak olan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun 115 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen versiyonu 6 ileri vitesli manuel şanzımanla tam bir keyif makinesi halini alıyor. Yüksek torkunun da katkısıyla sakin kullanımda fazla vites değiştirmeye gerek bırakmayan motor kıvrak yapısıyla Şile'nin dar ve virajlı yollarında zevk veren bir üniteye dönüşüyor.

Şimdilik sadece sedan ve hatchback gövde seçenekleriyle ithal edilecek olan yeni Focus'un station wagon versiyonu gelecekte ürün gamına katılacak. Giriş modeli olarak kabul edilen 125 beygir gücündeki benzinli model, turbo beslemeye sahip 180 beygirlik versiyonda olduğu gibi 1.6 litre hacimli motora sahip. Aynı hacimli turbo Diesel versiyonlardan ilki 95, ikincisiyse 115 beygir güç üretebilirken 125 beygirlik benzinli versiyon haricinde bütün modellerde 6 ileri vitesli manuel şanzıman standart olarak sunulmakta. 5 ileri vitesli şanzımana sahip modelin avantajıysa, gelecek aylarda opsiyonel olarak sunulmaya başlanacak olan 6 ileri vitesli çift debriyajlı yarı otomatik şanzımanı sunan tek model olacak olması.

3. nesil Focus'un bende bıraktığı ilk izlenimler oldukça olumlu oldu. Yenilikçi elektronik yardımcılarının yanında artan kalite düzeyi ve başarılı motor-şanzıman seçimi eski modelden alıştığımız sportifliği bizden uzaklaştırmıyor. Beni oldukça etkileyen aracın daha geniş bir yol testini ilerleyen haftalarda yazmaya çalışacağım.

Organizasyon sırasında yaşananları, çekilen resimlerden veya araç içi kamera görüntülerinin de bulunduğu videodan takip edebilirsiniz.

Volvo S60 ve V60


İsveçli üretici Volvo, S60 ve V60 modellerinin güvenlik özelliklerini sergilemek amacıyla 4 Haziran 2011 tarihinde santralistanbul'da bir organizasyon düzenledi. Bu arada araçlarını da tanıtan markanın bu iki modelde aldığı yolu görmek sevindiriciydi.

Yaya ve araç algılama sistemlerinin test edildiği parkurda araçların frenlerini ısıtma şansım oldu. 35 km/s'e kadar süratlerde kazayı tamamen önleyebilen yaya algılama sistemi yolu sürekli gözleyen kızılötesi alıcı ve vericilere sahip. Tehlikenin farkına vardığında dürücüyü görsel ve sesli olarak uyaran sistem kaza kaçınılmaz hale gelirse otomatik olarak maksimum fren basıncı uygulayarak aracın süratini düşürüyor.

Daha sessiz sedasız çalışan araç algılama sistemi de yaya algılama kadar başarılı. Üstelik bu sistemin bir de ilginç yan özelliği bulunuyor. Sıkışık trafikte dur kalk yapmaya üşenenler bu sistemin araç takip modülünü devreye sokarak otomobilin öndeki aracı takip etmesini sağlayabilmekte. Siz yola bakmasanız bile öndeki otomobilin ilerlemesiyle ilerlemeye başlayan Volvo, trafiğin durmasıyla tekrar duruyor.

Güvenlik sistemleri testi sırasında nasıl durmuşum görmek isteyenleri buraya tıklamaya davet ediyorum.

Bu arada güzenlik testlerinden arta kalan zamanda kısa da olsa bir yol testi yapma şansım oldu. R-Design donanım paketli, T4 motorlu bir V60 ile yaptığım test sırasında Volvo'nun yeni otomobilinde çıtayı ne kadar ileriye taşıdığını görme şansım oldu.

İlk olarak, çok dikkat ettiğim kalite konusunda markanın gerçekten de başarılı olduğunu kendi gözlerimle gördüm. Göz önünde olan kokpit ve orta konsol gibi yüzeylerin haricinde arka kapıların alt kısmının bile yumuşak malzemelerle kaplanmış olması yüzümü güldürdü. Oldukça tok bir yapıya sahip olan V60'ın bu özelliği bir Volvo için sürpriz olmadığı gibi sahip olduğu sürüyle elektronik güvenlik donanımı da İsveç merkezli markanın özelliklerinden birisi.

Sürüş kalitesi de çok başarılı olan aracın 1.6 litre hacimli benzinli motoru, turbo besleme yardımıyla 180 beygir güç, 240 Nm tork üretebiliyor. Gaz pedalına verilen tepkileri çok başarılı olan motorun yanında Powershift şanzıman da övgüyü hak ediyor. Otomobil teknolojisinin yöneldiği nokta olarak görebileceğimiz çift debriyajlı, yarı otomatik şanzıman 6 ileri vites ve manuel değişim olanağı sunuyor. Oldukça seri ve sarsıntısız geçişlere sahip olan şanzımanın başarılı özelliklerinden birisi de tork konvertörlü şanzımanlarda olduğu gibi durağan halde fren bırakıldığında aracın hafifçe kaymasına izin vermesi.

Volvo'nun bu iki modelinin daha da detaylı bir testini yapmak istemem sanırsam kimseyi şaşırtmayacaktır. Özellikle de ilk intiba bu derece başarılıyken.

17 Haziran 2011 Cuma

Chevrolet Cobalt


Chevrolet'nin Arjantin sürprizlerinin arasında Colorado Rally'nin yanında Cobalt konsepti de bulunuyor. Genel olarak sade bir görünüme sahip olan otomobilin motor seçenekleri hakkında henüz bir bilgi yok.

Genel duruş itibariyle yuvarlak ve köşeli hatları harmanlamış bir görünüm sunan aracın çift egzoz çıkışı, ince spoiler, 17 inç çaplı jantlar ve iç kısımları değişik renklerle bezenmiş LED stopları sportif bir görünüm sunmakta.

İç mekanında çift renkli bir görünüm benimsenirken panoramik cam tavan, navigasyon sistemi ve arka koltuklar için eğlence sistemi donanımlar arasında.

Chevrolet Colorado Rally


Yeni nesil modellerinin ilk şekli Mart ayında tanıtılan Colorado Arjantin'de bir konsept versiyona daha kavuştu. Arazi şartlarında daha hızlı bir şekilde ilerlemek amacıyla değişik aksesuarlarla donatılan aracın görünümü oldukça etkileyici.

İlk olarak süspansiyon sistemi yükseltilen araç 18 inç çaplı jantlarla donatılırken tampon ve tavana ek LED ışıklandırmalar yerleştirilmiş. Hem ön hem de arkaya ikişer adet çeki demiri eklenen aracın hem ön hem de arkasında 5.5 beygir güç üretebilen vinçler kullanılmış. 23 metre uzunluğunda kablo sunan vinçler 4 ton kapasite sunmakta.

Kasa kapağı boşluklu tasarlanan pick up plastikle kaplanmış bir kasaya ve bu bölüme yerleştirilen bir yedek lastiğe sahip. Yan aynalarında sis farları bulunan aracın kaput ve arka camları da yenilenmiş.

İç mekanı da dışı kadar dikkat çekici olan Colorado Rally alt ve üst kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, yarış koltukları, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, takla kafesi, ek gösterge ve alüminyum süslemeler, özel döşemeler ve profesyonel bir GPS ünitesine sahip.

Tanıtılan ilk konsept gibi 2.8 litre hacimli bir turbo Diesel motorla donatılan araç menuel şanzımana ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip.

AC Schnitzer Eagle


Mini için hazırlanan modifikasyon kitlerine bir yenisi eklendi. Alman firma AC Schnitzer tarafından hazırlanan kit şu anda sadece bir konsept olsa da göreceği ilgiye göre üretilmesi mümkün gibi görünüyor.

Mat gövde boyasının yanında kullanılan büyük çıkartmalar ve çift renge sahip 18 inç çaplı jatlarla oldukça dikkat çekici bir görünüme sahip olan aracın arka tamponunun altında bir difüzör bulunurken bagaj kapağı üzerine bir spoiler eklenmiş.

Cooper S JCW temelleri üzerine geliştirilen aracın yenilenen süspansiyon sisteminin yüksekliği ayarlanabilirken iç mekanda kullanılan takla kafesi elde edilen performansın seviyesini gösteriyor.

Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 260 beygir güç üretebilen Eagle'ın ağırlığı da 80 kg aşağıya çekilmiş.

16 Haziran 2011 Perşembe

BMW M5


Düşük çözünürlüklü fotoğraflar ve teknik verilerin ardından BMW'nin en sportif sedan modeli M5'in resmi tanıtımı yapıldı. Özellikle önceki gün yazdığım makaleyi okuyanlar için büyük bir sürprizi bulunmayan otomobil ilk olarak, 23 Haziran'da düzenlenecek olan M Festivalinde görücüye çıkacak.

Tasarım olarak M-Sport görüntü paketiyle donatılmış olan 5 Serisi modellerinden çok farklı olmayan aracın ön ve arka tamponları biraz daha sportif çizgilere sahipken 19 inç çaplı jantlar X5M ve X6M modellerinde kullanılanları andırıyor. Yuvarlatılmış yan aynalar ve dört çıkışlı egzoz sistemiyle birlikte renkli kaliperlere sahip bir fren sistemi de içeren otomobilin fren diskleri delikli.

İç mekanında dışarıdakinden de fazla oranda sadelik sunan M5'i ele veren unsurlar M logolu vites topuzu ve direksiyon simidi gibi diğer modellerde de ekstra olarak ısmarlanabilen donanımlar.

Daha önceden de açıklandığı gibi çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli bir v8 motorla donatılan araç 560 beygir güç, 680 Nm tork üretebilirken yarı otomatik şanzımanı 7 ileri oran sunmakta. 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen M5'in 200 km/s hızlanması 13 saniye sürerken auto start-stop sistemi sayesinde ortalama yakıt tüketim değeri 9.9 litre/100 km olarak belirtiliyor.

Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış olan araç M sürüş paketiyle alınırsa bu limit 305 km/s'e kadar ilerliyor.

Toyota Yaris


Toyota'nın küçük hatchback modeli Yaris'in Japonya'da üretilip satılan ikizi Vitz'in ardından Avrupa modelleri de tanıtıldı. Fransa'da üretilecek olan Yaris tahmin edildiği gibi Vitz'in logoları değiştirilmiş hali.

Önceki nesillerde olduğundan çok daha dinamik bir görünüm sunan aracın iç mekanında, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, yarı deri döşeme, kırmızı dikiş iplikleri ve alüminyum pedal seti gibi donanımların yanında orta konsolda dokunmatik ekran da dikkat çekiyor.

Japonya'da sadece benzinli motorlarla satılan Yaris'in Avrupa pazarında 1.4 litre hacimli turbo Diesel ünitesi de bulunacak. Bunun yanında kaput altında görev yapacak olan motorlar 1 ve 1.33 litre hacimli makineler.

Volkswagen Beetle Black Turbo


Volkswagen, resmi tanıtımını Nisan ayında yaptığı Beetle modelinin ilk özel seri versiyonunu A.B.D.'de piyasaya süreceğini açıkladı. Sadece özel siparişle 600 adet üretilecek olan araç için 495 Dolar ön ödeme yapmak gerekiyor.

Dışarıdan bakıldığında siyah gövde rengi, Turbo çıkartmaları, 18 inç çaplı jantlar, arka spoiler ve kırmızı renkli fren kaliperleri gibi detayları dikkat çeken aracın iç mekanında üç renkli ambiyans ışıklandırması, sportif koltuk kumaşları ve ilk nesil Beetle modellerinde kullanılanı andıran bir torpido gözü bulunuyor.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 200 beygir güç, 280 Nm tork üretebilen otomobil çift debriyajlı yarı otomatik şanzımanla (DSG) donatılırken fiyatı 24.950 Dolar olarak belirlenmiş.

DMC Lamborghini Gallardo Generazioni GT3


Alman modifikasyon firması DMC, yarış pistlerinin özlemini çeken Lamborghini Gallardo sahipleri için geliştirdiği performans kitlerini tanıttı. Hem LP540 hem de LP560 modelleri için hazırlanan kitler görüntünün yanında performansta da değişime neden olmuş.

Dışarıdan bakıldığında ek hava giriş ve çıkışlarına sahip ön ve arka tamponlar, alçaltılmış süspansiyon sistemi, 20 inç çaplı jantlar, dev arka spoiler, ilginç çıkışlara sahip yeni egzoz sistemi ve büyük difüzör gibi kolayca fark edilebilen detaylarla standart modellerinden ayrılabilen araçlar kazanılan son Blancpain Super Trofeo'nun anısına üretilmiş.

İç mekanı müşterinin isteğine göre şekillendirilebilen araçların bu bölümünde de dışarıda olduğu gibi bol karbon fiber kullanımı dikkat çekerken deri döşeme ve özel paspaslara istenilen monogramlar işlenebiliyor.

Motorlarında da küçük performans artışları bulunan araçlardan L540 temelli olanı 566 beygir güç, 558 Nm tork üretebilirken LP560 temelli versiyon 580 beygir güç, 575 Nm tork sunmakta.

Buick Regal GS


Opel Insignia'nın Amerika kıtasında satılan ikizi Buick Regal, GS isimli sportif modeliyle geçtiğimiz yıl dikkatleri üzerine çekmişti. Görülen ilgiden memnun olan Buick mühendisleri aracı daha da geliştirerek sportif etkiyi en üst düzeye taşımak istemişler.

Tasarımında bir yenilik bulunmayan aracın görünümü, Avrupa'da Opel Insignia OPC ismiyle satılan araçla hemen hemen aynı. Standart olarak 19 inç çaplı jantlarla satışa sunulan otomobilin opsiyonel donanımında 20 inç çaplı jantlar da bulunuyor.

GM'in, tarihinde sunduğu en yüksek güç/hacim oranına sahip seri üretim otomobil olan Regal GS'in 2 litre hacimli motoru turbo besleme sayesinde 270 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan araca ilerleyen aylarda yine 6 ileri vitesli otomatik şanzıman seçeneği eklenecek.

15 Haziran 2011 Çarşamba

BMW M5


BMW 5 Serisi model ailesinin en tepesinde bulunan M5'in yeni modeli ile hem şık hem de sportif bir görünüm sunmayı amaçlıyor. Basına sızan ilk fotoğraflara bakılırsa bu amacına ulaşabilecek potansiyele sahip olan araç artık daha güçlü.

Dış görünüşüne bakıldığında Nisan ayında tanıtılan konsept versiyonundan farksız olduğu görülebilen aracın tamponları, yan etekleri ve aynaları daha sportif tasarıma sahip bir hale gelirken yan aynalar da daha aerodinamik bir biçim kazanmış. Ön çamurluklarının arkasında bulunan dekoratif hava çıkışları, dört egzoz çıkışı ve bagaj kapağı üzerinde bulunan ince spoiler diğer M modellerinden de tanınabilecek unsurlar olarak sportifliğe katkıda bulunuyor.

İç mekanında tasarım anlamında bir yenilik sunmayan aracın bu kısmında sunulan renk seçenekleri ve konsol kaplamaları daha zengin seçeneklere sahip.

Motor kaputunun altında bulunan çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 ünite, ilk verilere göre 560 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman seçeneklerine sahip olabilen M5'in 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.4 saniye alırken 200 km/s sürate 13 saniyede ulaşılabiliyor. Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılan araç M sürüş paketiyle bu seviyeyi 305 km/s'e çekebiliyor.

Seat Ibiza SC Trophy


İspanyol üretici Seat, pist yarışları için geliştirdiği araçlara bir yenisini ekledi. Ibiza Cupra temelli otomobil standart modele yakın özellikler sunuyor.

Genişletilen çamurluklar, yenilenen tamponlar ve yeniden şekillendirilen yan eteklerin haricinde 17 inç çaplı jantlar, slick lastikler, bagaj kapağı üzerinde bulunan büyük spoiler gibi dikkat çekici dış detaylara sahip olan aracın iç mekanında yarış koltuğu, sadece gerekli verilerin görülebildiği sade bir kokpit ve takla kafesi bulunuyor.

Süspansiyon sistemi modifiye edilen aracın yüksekliği 40 mm azalırken ön ve arka iz genişlikleri artırılmış. Ağırlığı 1.063 kg seviyesine indirilen otomobilin fren sisteminde görev yapan diskler önde 345, arkadaysa 288 mm çaplı.

1.4 litre hacimli motoru standart modelde olduğu gibi 180 beygir güç üretebilen aracın şanzımanı da yol otomobilinden alınan 7 ileri vitesli DSG.

14 Haziran 2011 Salı

Samsung SM7


Renault'nun Güney Kore pazarında bulunan temsilcisi Samsung'un en büyük modeli SM7 yenileniyor. Nisan ayında konsept versiyonu sergilenen aracın seri üretime daha yakın olan modeli de gün ışığına çıktı.

Ana hatları konsept modelinkinden farklı olmayan araç Nissan'ın Maxima ve Teana modellerine de temel oluştururken Avrupa pazarında Safrane ismiyle satılması da gündemde. Citroën'in güncel modellerinden alınmış gibi duran jantlara sahip olan SM7 özellikle C sütununa bakıldığında Samsung SM5/Renault Latitude modelini andırıyor.

Henüz kesinleşmemiş olan motor seçenekleri 2.5 ve 3.5 litre hacimli benzinli üniteler olsa da aracın Avrupa pazarına getirilmesi halinde 2 ve 3 litre hacimli turbo Diesel motorlarla da donatılması kesin gibi.

Zenvo ST1 50S


Standart versiyonu bile sadece 15 adet üretilecek olan hiper otomobil Zenvo ST1 bir de özel modele kavuştu. Sadece Kuzey Amerika pazarına özel olan bu otomobilden 3 adet üretilecek.

Görünümdeki tek fark olarak magnezyum jantları sayabileceğimiz otomobilin üretilecek üç örneğinin renkleri de belli: Mavi, kırmızı ve beyaz. İç mekanda aracın sahibi ve üretim mühendislerinin imzaladığı plakayla birlikte monogramlı koltuklar farklılık yaratıyor.

Kompresör beslemeye sahip 7 litre hacimli v8 motoru 1.250 beygir güç, 1.500 Nm tork üretebilen araç 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılmış. 0'dan 100 km/s sürate çıkış süresi 3 saniyenin altında olan aracın maksimum sürati 375 km/s'te sınırlandırılmış.

Vergiler hariç fiyatı 1.800.000 Dolar olarak açıklanan aracın yanında 49.000 Dolar değerinde bir Aspen One Zenvo kol saati ücretsiz olarak sunulmakta.

GreenGT LMP H2


İşte ilginç bir yarış otomobili. Dış görünüşüne bakıldığında Le Mans'da tur atan LMP kategorisi araçlardan bir farkı yokmuş gibi görünen aracın kullandığı yakıt asıl farklılığı yaratmakta.

2012 yılında Le Mans'ın deneysel araçlar kategorisinde yarışması beklenen otomobil yakıt olarak hidrojen kullanmakta. 700 bar basınç altında saklanan 12 kg hidrojenle yakıt piline enerji sağlayan aracın motoru ilk etapta 136 beygir güç üretebilse de yarışa kadar bu gücün 408 beygir seviyesine ulaşması bekleniyor.

13 Haziran 2011 Pazartesi

Arrinera Venocara


İşte Polonya'nın ilk seri üretim süperspor otomobili olma yolunda ilerleyen konsept. Tasarım alanında pek de orijinal olmayan araç mekanik olarak da tanıdık.

Köşeli hatlarıyla güncel Lamborghini modellerini hatırlatan Venocara'nın gövdesinde ve iç mekanında karbon fiber kullanılırken içeride dört bir yanı kaplayan deri döşeme de dikkat çekmekte. Oldukça sportif koltuklarla donatılan yaşam alanında sade tasarımlı kokpit gözleri fazla yormazken kızılötesi görüş sistemi gibi ilginç donanımlar aracı daha albenili kılıyor.

Chevrolet Corvette ZR1 temelli bir araç olan Venocara'da kullanılan kompresör beslemeli 6.2 litre hacimli v8 motor 618 beygir güç, 819 Nm tork üretebilmektedir.

RENM Renault Mégane RS Black Edition


Renault'nun Mégane RS ailesine yeni bir üye eklemesinin hemen ardından Avustralya merkezli firma RENM Performance orijinal aracın modifiye edilmiş bir versiyonunu tanıttı.

Siyah gövde rengiyle uyumlu, ince kollu ve 19 inç çaplı jantlarıyla dikkat çeken aracın yenilenen fren kaliperleri kırmızıya boyanırken standart haliyle seri üretim otomobilinkinden 35 mm daha alçak olan yeni süspansiyon sisteminin yükseklik ve sertliği ayarlanabilmekte.

İç mekanda daha fazla sportif özellik isteyen müşterilere yarış koltukları ve çok noktadan bağlantılı emniyet kemerleri sunan firma değişik tasarımlı direksiyon simitleriyle de görünümün iyileştirilmesine katkıda bulunuyor.

Egzoz sistemiyle birlikte turbo ve intercooler üniteleri yenilenen aracın 2 litre hacimli motoru 310 beygir güç, 430 Nm tork üretebilmekte.

12 Haziran 2011 Pazar

Renault Mégane RS Trophy


Renault, Mégane ailesini daha da sportif bir hale getirmek için elinden geleni yapıyor. Bu bağlamda yeni bir modelin tanıtımını yapan firma, ailenin en güçlüsü Mégane RS'i daha da güçlendirmiş.

19 inç çaplı, çevresi kırmızıya boyanmış siyah renkli jantlar, LED gündüz farları, siyah renkli tavan ve kırmızı fren kaliperleri gibi detaylarla tanınabilen aracın iç mekanında Recaro marka yarış koltukları, sınırlı üretim plakası ve orta konsolda bulunan sürüş bilgisi ekranı fark ediliyor.


Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 265 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 254 km/s'i buluyor. Ortalama yakıt tüketim değeri 8.2 litre/100 km olarak açıklanan aracın CO2 salınım değeriyse kilometre başına 190 gram.

Sarı, siyah, beyaz ve gri gövde renkleriyle alınabilecek olan otomobilden 500 adet üretilmesi planlanıyor. Fransa, Avusturya, Slovenya, Almanya, İspanya, İtalya, Portekiz, İsviçre ve İngiltere'de satılacağı açıklanan aracın başlangıç fiyatıysa 35.500 Euro olarak açıklandı.