16 Nisan 2011 Cumartesi

Lexus LF-Gh


Japonya merkezli lüks otomobil üreticilerinden Lexus, 2011 New York otomobil fuarında sergileyeceği konsept sedan modeli LF-Gh'in ilk fotoğraflarını basınla paylaştı.

Lexus markasının gelecekte üreteceği modellerinin ana hatlarını taşıyan bu konsept genel olarak keskin çizgileriyle dikkat çekiyor. Tamamı LED teknolojisi kullanan aydınlatma grubu şık bir görüntü sağlarken Lexus logolarının da aynı şekilde aydınlatılmış olması etkileyici duruyor.

4.89 metre boya, 1.87 metre genişliğe ve 1.45 metre yüksekliğe sahip olan büyük aracın görünümü -özellikle arkadan- E60 kasa BMW 5 Serisi modellerini az da olsa hatırlatıyor. 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın iç mekanıysa seri üretime daha da yakın bir hava verse de ayrıntılı fotoğrafları görmeden bu konu hakkında yorum yapmak yersiz.

Detayları açıklanmayan bir hibrit sistemle hareket edecek olan LF-Gh konsepti 2.85 metre uzunluğundaki aks mesafesiyle yolcularına geniş bir iç mekan sunma vaadinde bulunuyor.

PPI R8


Özellikle Audi R8 modeli üzerinde yapılan modifikasyon çalışmalarıyla tanınan firma PPI Automotive Design, yine bu araç için hazırladığı yeni modifikasyon kitini 2011 Top Marques Monaco sırasında tanıttı.

Razor serisi modellerinde sunduğu tasarım özelliklerini taşıyan modelinde ilk R8'in 4.2 litre hacimli v8 motorunu kullanan PPI, bu üniteye eklediği kompresör besleme ile 801 beygir güç, 860 Nm tork elde edebilmiş.

Şimdilik sadece manuel şanzımanla birlikte sunulacak olan bu kitle birlikte 1 ve 2. vitesler güçlendirilmiş. Dört tekerlekten çekiş sisteminin de yardımıyla 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 350 km/s olarak açıklansa da sunulan değişik aerodinamik paketlerle bu hızın daha da üzerine çıkılabileceği belirtiliyor.

Hennessey HPE1000 Escalade


A.B.D. merkezli modifikasyon firması Hennessey uçuk fikirler üretmeye devam ediyor. Daha çok spor otomobil modifikasyonlarıyla dikkat çeken üreticinin şimdiki hedefiyse büyük SUV modelleri.

Cadillac Escalade için geliştirdiği modifikasyon paketinde sunulan tek tasarım değişikliği yükseltilen kaput olurken motor üzerinde yapılan çalışmalar dikkat çekici olmuş. Çift turbo beslemeyle donatılmış 6.2 litre hacimli motordan, 93 oktan benzinle 1.022 beygir güç almayı başaran firma maksimum tork değerini de 1.310 Nm olarak açıkladı.

Cadillac Escalade ile aynı temelleri paylaşan Hummer H2, GMC Yukon, Sierra, Chevrolet Suburban, Tahoe ve Silverado'ya da uygulanabilen bu kitle birlikte ağırlıkları 2 tonu bulan dev araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri 3.5 saniye civarına iniyor.

Volkswagen Caddy Racer


Volkswagen yeni yarış otomobilini tanıttı. Fakat bu araç, alışıldığı gibi bir görünüme sahip değil zira temel olarak kullanılan otomobil, küçük bir ticari araç olan ve geçtiğimiz yıl makyajlanan Caddy.

Gövde üzerinde kullanılan grafikler haricinde görünümünde önemli bir değişiklik bulunmayan aracın alçaltılmış süspansiyon sistemi ve 18 inç çaplı jantları sportif görünüme katkı sağlarken iç mekanda, takla kafesi, yarış koltuğu ve yangın söndürücü gibi yarışlarda kullanılması zorunlu ekipmanlar bulunuyor.

Limitli kaymalı bir diferansiyele sahip olan aracın ön aksında görev yapmakta olan soğutmalı fren diskleri arka aksa taşınırken yerlerine 355 mm çaplı yeni diskler yerleştirilmiş. Ağırlığı 1.300 kg olarak açıklanan Caddy Racer'a ayarlanabilir bir süspansiyon sistemi de eklenmiş.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motoru 270 beygir güç, 512 Nm tork üretebilen aracın şanzımanıysa 6 ileri vitesli manuel bir ünite.

Gemballa Mistrale


Alman modifikasyon firması Gemballa, Porsche Panamera temelli aracı Mistrale için yeni bir gövde kiti sunmaya başladı. Görünümü oldukça değişik kılan bu kitle birlikte araçta hafifleme de yaşanmış.

Gövde panellerinin neredeyse tamamı yenilenen araç artık daha geniş bir yapıya sahipken alçaltılan süspansiyon sistemiyle birleşen 22 inç çaplı jantlar yol tutuşu daha da iyileştirmiş. Ek hava çıkışlarına sahip kaput, yeni tamponlar, yan kısımda açılan hava kanalları ve geniş çaplı dört egzoz çıkışıyla dikkat çekici bir görünüm sunan aracın stopları da yenilenerek dört yuvarlak ünite kullanımına başlanmış.

İç mekanı müşteriye özel malzemelerle döşenip kaplanabilen aracın fren sistemi de yenilenerek önde 411, arkadaysa 380 mm çaplı diskler kullanılmaya başlanmış. Bu disklere eşlik eden kaliperlerse önde 6, arkadaysa 4 pistonlu.

Otomobilin çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 motoru için iki adet performans kiti sunuluyor. İlk kitle birlikte güç 610 beygire, torksa 850 Nm'ye yükselirken ikinci kitle birlikte 700 beygir güç ve 1.000 Nm tork değerlerine ulaşılıyor.

Dodge Avenger Rally


İşte Dodge firmasının Magneti Marelli ile birlikte çalışması sonrası ortaya çıkan otomobil. Fiat ile kurulan ortaklık sonucunda araçlarında daha Avrupalı aksesuarlar kullanmaya başlayan Chrysler grubu otomobille birlikte daha çok Avrupa'da seyredilen bir spora da girmiş oluyor.

Henüz bir prototip olsa da alçaltılmış süspansiyon sistemi, 18 inç çaplı jantları ve bagajının üzerinde bulunan dev spoiler ile birçok konseptten daha sade bir görünüme sahip olan otomobilin iç mekanında takla kafesi, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, yarış koltukları, karbon fiber paneller ve yangın söndürücü bulunuyor.

Araçta kullanılan 3.6 litre hacimli v6 motor da hafifçe modifiye edilmiş. Yeni bir egzoz ve hava emiş sistemine sahip olan ünitenin üretebildiği maksimum güç 300 beygire yükselmiş.

Dodge Mopar Charger


A.B.D. merkezli üretici Dodge, geçtiğimiz yıl makyajladığı Charger modelinin özel bir versiyonunu tanıttı. Sadece 1.000 örneği üretilecek olan otomobil, üreticinin resmi aksesuar firması Mopar tarafından elden geçirilmiş.

Sadece siyah gövde rengine sahip olabilen araçta bütün gövdeyi geçen mavi şerit dikkat çekerken 20 inç çaplı jantlar da siyaha boyanmış. İç mekanda da siyah ve mavi renkler kullanılırken donanımda deri döşeme, alüminyum pedal seti, sportif görünümlü vites topuzu, kapı eşik plakaları ve özel paspaslar bulunuyor.

Otomobilin yol tutuşunu iyileştirmek için süspansiyon sisteminde yenilikler yapan Mopar, ön ve arkada bulunan dengeleyicilerin çaplarını artırırken her iki aksa da kule gergileri uygulamış. Fren sistemi de elden geçirilen aracın ön fren diskleri 345 mm çaplıyken arkadakilerin çapı 320 mm.

5.7 litre hacimli v8 motoru 375 beygir güç, 535 Nm tork üretebilen araçta 5 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılırken değiştirilen son dişli oranı sayesinde 0'dan 100 km/s sürate hızlanma değeri 5.5 saniyenin altına inmiş.

900'ü A.B.D., 100'ü Kanada pazarı için ayrılan otomobilin satış fiyatıysa 39.750 Amerilan Doları olarak açıklandı.

Chevrolet Camaro 45th Anniversary


Chevrolet, popüler spor otomobili Camaro'yu 2012 model yılı için yenilediğini açıkladı. Ufak tefek değişikliklere sahip olan yeni araçla birlikte özel seri 45th Anniversary de tanıtıldı.

Zaten güzel görünen genel hatlarında değişiklik yapılmayan Camaro'nun donanımına yeni bir arka spoiler eklenirken stopların da şekliyle oynanmış. RS görüntü paketine küçük bir anten ekleyen Chevrolet v8 motorlu modellere yeni bir yol tutuş paketi eklemiş. Yenilenen ön ve arka süspansiyon sistemine sahip olan bu pakette 20 inç çaplı jantlar da standart olarak sunuluyor.

İç mekanda da ufak tefek yenilikler sunan Camaro'da direksiyon simidi yenilenirken konsol ve kapı içleri makyajlanmış. Donanımına geri görüş kamerası eklenen araçta ayrıca otomatik kararan iç ayna da kullanılmış.

45. yıl özel versiyonu da tanıtılan Camaro bu araçta siyah gövde rengine kontrast oluşturan gri-kırmızı şeritler, 20 inç çaplı jantlar ve 45. yıl özel logoları sunuyor. İç mekanda da sunulan bu logolarla birlikte koltuk döşemelerinde kullanılmış olan mavi, beyaz ve kırmızı dikiş iplikleri aracı farklılaştırıyor.

2012 model Camaro modellerinde yapılan en büyük yenilikse güçlenen giriş seviyesi motor olmuş. 3.6 litre hacimli v6 ünitenin gücü 327 beygire yükselirken yakıt tüketim değerlerinde bir değişiklik olmamış.

Anderson Germany Ford Focus RS Black Racing Edition


Ford Focus'un en hızlı modeli Anderson Germany ile artık daha da hızlı. Alman firma, görünümünde ufak tefek değişiklikler yaptığı aracın gücünü ciddi derecede artırmış.

Mat siyah rengi sayesinde sadece 500 adet üretilen Focus RS500 modeline benzeyen otomobil, sınırlı üretim araca sahip olamamış Focus RS müşterilerini kendisine çekecek gibi görünüyor. 20 inç çaplı jantları da siyaha boyanan aracın üzerinde bulunan logoların tamamı, fren kaliperleriyle birlikte kırmızıya boyanmış.

İç mekana geçildiğinde de yaşam alanının hemen hemen tamamını kaplayan siyah renkli deri ve Alcantara döşemelerin kırmızı dikiş iplikleriyle birleştirildiği görülüyor. Koltuk ve kapı içlerinde bulunan döşemeler baklava desenliyken iç mekanda da logoların tamamı kırmızıya boyanmış.

Aracın turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motoru için de modifikasyon paketi sunan firma maksimum gücü 420 beygire yükselterek RS500'ü bu alanda oldukça geride bırakmış.

Mini Cooper S Goodwood


İngiliz üretici Mini, en lüks modelinin tanıtımını Şangay'da yaptı. Bir başka İngiliz üretici olan Rolls-Royce tarafından tasarlanan aksesuarlarla donatılan aracın dış mekanında büyük bir yenilik bulunmazken içerisi için haberler daha iyi.

Özel siyah gövde rengi, bolca kullanılan krom kaplamalar ve modele özel tasarıma sahip 17 inç çaplı jantlarla kendisini belli eden aracın iç mekanında ahşap kaplama ile birlikte piyano siyahı yüzeyler, deri ve süet döşemeler dikkat çekiyor.

Motoru standart Cooper S modellerinde de kullanılan üniteyle aynı olan Goodwood'un standart donanımında 6 ileri vitesli otomatik şanzıman da bulunuyor.

Ford Transit SSV


Ford'un başarılı ticari aracı Transit'in konsept olarak hazırladığı SportVan ailesinin yeni üyesi SuperSportVan ismini aldı.

Diğer konsept kardeşlerinde olduğu gibi kısa aks mesafesine sahip model üzerine geliştirilen SSV, büyüyen jantları, alçaltılan süspansiyon sistemi ve gövde üzerinde bulunan grafikler sayesinde kolayca tanınabiliyor.

Donanımında yağmur sensörü, deri döşeme, LED iç aydınlatma, 5 inç ekranlı navigasyon sistemi, far sensörü ve sis farları bulunan aracın bagaj alanına da özel bir koruma kiti eklenmiş.

Ülkemizde satılan Jumbo Transit modellerinde kullanılan 3.2 litre hacimli, 5 silindirli motorla donatılmış olan araç 200 beygir güç, 470 Nm torka sahip. 6 ileri vitesli manuel şanzımanı da standart olarak sunmakta olan aracın bu motoru Ford Ranger'da da kullanılmakta.

NOVITEC TRIDENTE GranCabrio GT-S SPORT Kompressor


Maserati'nin şık coupé modeli GranTurismo için hazırladığı performans kitini 2009 yılında tanıtan NOVITEC TRIDENTE, aynı kiti cabriolet modele de uyguladı.

Görünümünde büyük bir farklılık bulunmayan aracın karbon fiberden üretilen gövde kitinde ön splitter, yan etekler, bagaj üstü spoiler ve arka tampon altı ek çıta bulunurken jantlar önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı. Otomobilin yol tutuşunun daha da iyileşmesi için süspansiyon sisteminde de değişikliğe giden firma egzoz sistemini de yenilemiş.

Aracın 4.7 litre hacimli v8 motoruna bir kompresör besleme eklemesi yapan modifikasyon firması gücü 590 beygire, torkuysa 572 Nm'ye yükseltmiş. Maksimum gücü yaklaşık 150 beygir yukarıya çeken bu kitin fiyatıysa 20.000 Euro olarak açıklandı.

Caterham Supersport


Ürettiği performans araçlarıyla ün yapmış İngiliz firma Caterham, efsanevi Lotus 7 temelli otomobillerine bir yenisini ekledi. Çok yüksek güç çıkışı sunmayan bu aracın yüksek performansı, üreticinin diğer modellerinde de olduğu gibi düşük ağırlığından geliyor.

Supersport şampiyonasında yarışan aracı temel alan bu otomobilde ağırlığın 520 kg gibi bir seviyeye çekilebilmesi için ön cam yerine plastik bir deflektör kullanılmış. Sürüşün olabildiğince zevkli olması içinse limitli kaymalı diferansiyel unutulmamış.

1.6 litre hacimli sunan Ford kaynaklı motoru 140 beygir güç üretebilen otomobil 0'dan 96 km/s sürate sadece 4.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 193 km/s olarak açıklanıyor.

Aracı İngiltere'de kit halinde almak isterseniz 19.995 Sterlin ödemeniz gerekirken toplama işlemi için fabrika 2.000 Sterlin istiyor.

Geiger Chevrolet Camaro Super Sport HP 564


GeigerCars.de, Chevrolet Camaro SS temelleri üzerine geliştirdiği modifikasyon kitini tanıttı. Diğer araçlarında olduğu gibi görünümde büyük değişiklikler yapmayan firma daha çok güç artışı üzerinde durmuş.

Özel bir yeşil gövde rengine sahip olan aracın jantları 20 veya 22 inç çaplı olarak alınabiliyor. Gövde için, ön tampon altı splitter, yan etekler ve arka tampon için deflektörlerle birlikte bir difüzör sunan Geiger ayrıca ayarlanabilir bir süspansiyon sistemini de araca entegre etmiş. İç mekanda yapılan en büyük değişiklikse büyük bir dokunmatik ekrana sahip olan ses ve navigasyon sistemi.

Aracın 6.2 litre hacimli v8 motoruna bir kompresör besleme ekleyen modifikasyon firması maksimum gücü 564 beygire, torkuysa 662 Nm'ye yükseltmiş. Maksimum sürati 305 km/s'e ulaşan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.2 saniye sürüyor.

15 Nisan 2011 Cuma

Opel Insignia OPC Unlimited


Opel Insignia'nın en güçlü modeli OPC artık daha da hızlı. Müşterilerden gelen talepleri değerlendiren Opel, otomobilin maksimum sürat limitörünü iptal etti.

Dışarıdan bakıldığında sadece fren kaliperlerine işlenmiş Brembo markasının mavi renginden tanınabilen aracın ilerleyen günlerde mat siyah gövde rengine sahip bir versiyonu daha tanıtılacak.

İç mekanına geçildiğinde yani bir hız göstergesiyle standart modellerden ayrılan OPC Unlimited ile birlikte Opel'in test merkezinin bulunduğu Dudenhofen'da yüksek sürat eğitimi de ücretsiz olarak sunuluyor.

Standart araçta sunulan turbo beslemeli, 2.8 litre hacimli v6 motorla donatılan aracın 325 beygirlik gücü ve 435 Nm'lik torku da aynı kalmış. Sedan, hatchback ve station wagon seçenekleri sunulan aracın maksimum sürati 270 km/s'e ulaşabiliyor.

0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri 6 ile 6.6 saniye arasında değişen araçlarda sunulan en büyük yenilikse 6 ileri vitesli otomatik şanzıman. Manuel kullanıma da imkan veren bu şanzımanla vitesler direksiyon arkasında bulunan kulakçıklardan da değiştirilebiliyor.

Dört tekerlekten çekiş sistemini de standart olarak sunan Opel Insignia OPC Unlimited'in Almanya pazarında başlangıç fiyatıysa 48.605 Euro olarak açıklandı.

14 Nisan 2011 Perşembe

Peugeot SXC


2011 Şangay otomobil fuarı yaklaştıkça organizasyon sırasında sergilenecek olan yeni modeller gün ışığına çıkıyor. Audi'nin küçük SUV modeli Q3'ün seri üretim versiyonunun hemen ardından crossover sınıfında tanıtılan Peugeot konsepti SXC performansla tutumluluğu birleştiren bir hibrit.

Fütüristik çizgilere sahip olan konseptin motor kaputu ön tamponun da bir kısmını içerisine alacak şekilde tasarlanırken ince farlar ve yine aynı incelikteki yan aynalar 22 inç çaplı jantlarla birlikte sportif görünüme katkıda bulunuyor. Aydınlatma grubunda LED teknolojisi kullanılan SXC'nin arka kapıları geriye doğru açılıp iç mekana geçişi kolaylaştıran bir yapıya sahip.

4.87 metre boya, 2.04 metre ene ve 1.61 metre yüksekliğe sahip olan SXC'nin iç mekanına geçildiğinde de kendisinin bir konsept olduğunu unutturmazken oval direksiyon simidi, dijital göstergeler ve orta konsol, yolcuları sarmalayan köşeli koltuklar ve genel olarak keskin köşeler dikkat çekiyor.

Sahip olduğu 1.6 litre hacimli benzinli motoru 218 beygir güç üretebilen aracın ön ve arka aksında bulunan birer elektrik motoru toplam gücü 313 beygire yükseltirken ortalama yakıt tüketim değeri 5.8 litre/100 km seviyesinde kalıyor.

13 Nisan 2011 Çarşamba

Audi Q3


Audi'nin küçük SUV modeli Q3, 2011 Şangay otomobil fuarında sergilenmesinden önce resmi olarak tanıtıldı. Tipik Audi çizgilerini taşıyan bir tasarıma sahip olan araç yeni nesil Audi modellerinde göreceğimiz ön panjur ve gündüz farları için daha uzun yapılı LED modüllerine sahip.

Sportif olarak nitelendirilebilecek bir tasarıma sahip olan aracın görünümü A1 ile Q5 modelleri arasında kalmış gibi duruyor. Özellikle arka kısmı büyük bir A1'e benzeyen otomobilin boyu 4.39, eni 1.83 ve yüksekliği 1.60 metre. Hava sürtünme katsayısı 0.32 cX olarak açıklanan aracın bagaj hacmi 460 ile 1.365 litre arasında değişiyor.

İç mekan tasarımında da diğer Audi modellerinden izler taşıyan Q3'ün sade görünümlü kokpiti heyecandan uzak bir görünüm sunsa da genel kalite düzeyi daha büyük kardeşlerini aratmayacak gibi görünüyor.

Donanımında 16 ile 19 inç arasında değişen çaplarda jantlar, gizlenebilen ekrana sahip navigasyon sistemi, deri döşeme, ısıtmalı koltuklar, ambiyans ışıklandırması, panoramik cam tavan ve 14 hoparlörlü, Bose marka müzik sistemi bulunan aracın baz modelinde ağırlık 1.500 kg'ın altında tutulmuş.

İlk etapta 2 litre hacimli ve turbo beslemeye sahip motorlarla satışa sunulacak olan Q3'ün benzinli motorları 170 ve 211 beygir güç üretebilirken Diesel ünite 177 beygir gücünde. İlerleyen aylarda ürün gamına katılacak olan 140 beygir gücündeki turbo Diesel motor, önden çekiş sistemi ile birleştirilince ortalama 5.2 litre/100 km gibi bir tüketim ortalamasına ulaşabiliyor.

Şanzıman seçenekleri 6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri vitesli, çift debriyajlı yarı otomatik üniteden oluşan aracın Almanya pazarında başlangıç fiyatı 29.900 Euro olarak açıklandı.

12 Nisan 2011 Salı

Ford Ranger


Güney Asya pazarlarında bir süredir satılmakta olan yeni Ford Ranger Avrupa pazarı için de tanıtıldı. Ülkemize oldukça tanıdık gelecek iki motor seçeneği sunan araç yerini aldığı modelden çok daha iri yapılı.

Yuvarlak hatlardan oluşan tasarımıyla sade bir duruşa sahip olan aracın iç mekanında da sürpriz bulunmuyor. Alışıldık kumanda düğmeleriyle alışılması kolay bir kokpite sahip olan Ranger'ın koyu renkli plastik panelleriyse canlı bir görünüm sunmaktan uzak.

Üç değişik kabin seçeneği sunan Ranger'ın iki kapılı modeli haricinde küçük arka kapıları arkaya doğru açılan RAP ve dört tam boy kapıya sahip Crew kabin opsiyonu bulunuyor. İki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen aracın taşıma kapasitesi 1.333 kg olarak açıklanırken çekme kapasitesi 3.350 kg.

Ülkemizde üretilen Transit modellerinden tanıdığımız iki turbo Diesel motor seçeneği sunan Ranger'ın 2.2 litre hacimli motoru 150 beygir güç, 375 Nm tork üretebilirken 3.2 litre hacimli ünite 200 beygir güç, 470 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan araçlarda yine 6 ileri vitesli otomatik şanzıman opsiyonel olarak alınabiliyor.

Cadillac SRX


Cadillac'ın crossover modeli SRX yeni motor seçeneğine kavuştu. Bu üniteyle birlikte donanımında da ufak tefek değişiklikler yapılan aracın görünümüyse aynı kalmış.

3.6 litre hacimli bir v6 olan yeni motor 308 beygir güç, 353 Nm tork üretebilirken hem E15, hem de E85 yakıtla çalışabiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı da elden geçirilen araca bir de ekonomi modu eklenmiş.

Bu motorun haricinde bütün versiyonlarda Bluetooth bağlantısını standart olarak sunacak olan SRX'in Performance ve Premium isimli donanım paketlerinde ısıtmalı direksiyon simidi ve 20 inç çaplı jantlar bulunacak.

Volvo S80, V70 ve XC70


Volvo'nun yeni model atağı devam ediyor. S60 ve V60 gibi iki yeni modeli piyasaya sürmesinin ardından İsveç merkezli üretici daha büyük modellerine de ufak bir makyaj yaptı.

Dikkatli gözlerin fark edebildiği değişikliklerden oluşan operasyon sırasında farlar hafifçe rötuşlanırken yan aynalara LED teknolojisi sunan sinyaller eklenmiş. Değişik tasarımlı jantlarla daha taze bir görünüm yakalamak isteyen Volvo'nun gövde için sunduğu renk sayısı da artmış.

İç mekanda sadelik korunurken makyajın bu bölümde daha yoğun olduğu dikkatlerden kaçmıyor. Daha sportif bir direksiyon simidiyle donatılan otomobillerin orta konsolunda kullanılan çizgiler yumuşatılırken bu kısmın üst tarafına sabit ekranlı navigasyon sistemi eklenmiş. Anahtar yuvası daha yukarıya alınırken kabinde kullanılan malzemelerin kalitesi artırılmış. Araçların donanımına daha güçlü bir ses sistemi ekleyen firma iç mekan renklerine de eklemeler yapmış.

Motor kaputunun altında da yenilikler sunan Volvo S60 ve V60 modellerinde kullandığı 2 litre hacimli turbo Diesel motoru daha büyük kardeşlere de uygulamış. 163 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen bu ünitenin performansını yeterli bulmayanlarsa gücü 215 beygire, torkuysa 440 Nm'ye yükseltilen 2.4 litre hacimli turbo Diesel motoru tercih edebilir.

11 Nisan 2011 Pazartesi

Audi A3 Sedan


Son zamanlarda düzenlenen fuarların çoğunda olduğu gibi 2011 Cenevre otomobil fuarında da alternatif yakıt kullanan araçlar şovun ön planında bulunuyor. Bu trendin istisnalarından birisi de Audi standındaydı. Alman üretici, başarılı kompakt modeli A3'ün sedan versiyon konseptini organizasyon sırasında potansiyel müşterilerin beğenisine sundu.

Keskin köşeleri yuvarlak hatlarla birleştiren akıcı bir tasarım anlayışına sahip olan araçta son dönem Audi konseptlerinde dikkat çeken altı kenarlı ön panjur ve LED aydınlatma grubu dikkat çekerken 20 inç çaplı jantlar, gizlenmiş kapı kolları, ince yapılı aynalar ve büyük boyutlu çift egzoz çıkışı sportif görünümü tamamlıyor.

Aracın iç mekanını güncel A3 modelinden almak yerine kendisine özgün bir hale getirmiş olan Audi orta konsolu iptal etmesiyle ön panelde sadelik yakalamış. Direksiyon simidini güncel modellerden alan üretici arka koltuklarda oturanlar için bir eğlence sistemini de araç donanımına eklemiş. C sütunu bir coupé modelde olduğu gibi inen aracın arka koltuklarında da sadece iki kişiye yer var.

4.44 metre boya, 1.84 metre ene ve 1.39 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.63 metre olarak belirlenirken bagaj hacmi 410 litre olarak açıklandı.

Dört tekerlekten çekiş sistemi, 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanı ve turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motorunu RS3 Sportback modeliyle paylaşan otomobil 408 beygir güç, 500 Nm tork üretebilmekte. 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilen 1.540 kg ağırlığındaki konseptin maksimum süratiyse 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.